Wolna Strefa Jawa - CZ
Sprawy Techniczne => Mechanika => Wątek zaczęty przez: kichau w Września 12, 2012, 10:26:16
-
Jak radzicie sobie z uszczelnieniem miedzy kolankiem a tlumikiem, tam gdzie wklada sie ten duzy czarny o-ring? Mnie bierze w tej kwestii cholera. Nowe o-ringi, tydzien spokoju i znowu bialy dymek saczy sie w okolicy silnika. Sprobowalem zmienic o-ringi i zalepic to wszystko dodatkowo uszczelniaczem silikonowym do kominkow, tez lipa, no moze 2 tygodnie spokoju.
Dodam, ze wklady sa czyste, przekladki nowe, nie mam juz pomyslow jak to uszczelnic. Moze jest to kwestia jakosci dostepnych na rylku o-ringow? Ma ktos doswiadczenie w tym temacie?
-
Mam na to bardzo dobry sposób:
1.kup sznur do kominka fi 6 albo fi 8
2.kup silikon na jak najwyższą temperaturę
3.odtłuść dokładnie miejsce gdzie wchodzi oring do tłumika
4.wytnij odpowiedniej długości kawałek sznura do kominka
5.wklej sznurek na silikon w miejsce oringa
6. i jednocześnie zewnętrzną część sznurka także posmaruj silikonem i odstaw do wyschnięcia na 24 godziny w ciepłym miejscu,po wyschnięciu lekko posmaruj olejem albo WD40 i wciśnij kolanko,pamiętaj że grubość sznura i silikonu nie może być zbyt duża,gdyż podczas wciskania kolanka po prostu zostanie wszystko zcięte i cała robota na marne
7.lub drugi sposób, nie smarując zewnętrznej części oringa ,po wyschnięciu wklejonego sznura na drugi dzień,smarujemy silikonem i na mokro wciskamy kolanko pamiętając aby natychmiast zamontować wydech do motocykla-przed wyschnięciem silikonu,jednak tutaj musimy czekać znowu 24 godziny aby zacząć używać.
U mnie metoda się sprawdziła bardzo dobrze.
-
Ja to daję silikon w to miejsce gdzie się osadza oring. Trochę formowania palcem by dokładnie, ładnie wyszło i jest ok. Nie stosuję żadnych oringów.
PS: Wieczorem podam co to za silikon jest bo nie pamiętam no i tak jak Holger pisał dzień wysychania gwarantowany.
-
Jak już Ci się znudzi kombinowanie jak "koń pod górę" wtedy kup coś takiego:
http://www.autochemia24.pl/product-pol-321-Sonax-Pasta-uszczelniajaca-do-ukladow-wydechowych.html (http://www.autochemia24.pl/product-pol-321-Sonax-Pasta-uszczelniajaca-do-ukladow-wydechowych.html)
około 2 minuty "pracy" i koniec problemów raz na zawsze.
Pozdrawiam
-
Pasta nie zda egzaminu,jest zbyt krucha po wyschnięciu a na styku kolano-wydech połączenie pracuje.
-
Pasta nie zda egzaminu,jest zbyt krucha po wyschnięciu a na styku kolano-wydech połączenie pracuje.
Teoria vs praktyka O:1
Rewelacyjnie się sprawdza właśnie na połączeniu kolanka z wydechem nawet w ekstremalnych warunkach.
Sprawdź sam ;)
Pozdrawiam
-
Spróbować warto,prawdę mówiąc też o tym kiedyś myślałem,i nawet kupiłem coś podobnego jednak ze względu na kruchość uszczelnienia zrezygnowałem i robię tak jak wyżej pisałem.
-
Brzmi to troszeczkę, jak autoreklama... A Ty sam próbowałeś uszczelnić wydechy tą pastą? Dokładnie gdzie ma znajdować się o-ring?
-
Dzieki za wskazowki. Najpierw wyprobuje metode Holgera, bo znam jego Jawe i wiem, ze nie dopuscilby do nawet najmniejszej nieszczelnosci w ukladzie wydechowym ;)
Co do tej pasty, to widze, ze jest ona z jakas tasma. Moze przez to ta krucha konsystencja nie ma takiego znaczenia. Mysle, ze moze sie to sprawdzic. W koncu wszystkie tlumiki w jakims tam stopniu wibruja.
-
Można kupić grubszy oring. Pawand tak zrobił i sobie chwalił.
Ja zwykły oring wkleiłem na silikon, nawaliłem go tak by uszczelniacz mocno siedział, przed składaniem tłumików posmarowałem wszystko jeszcze raz i złożyłem, na koniec jak układ wydechowy był przykręcony na stałe, smarowałem miejsce połączenia silikonem i wpychałem go nożykiem do środka.
-
Paweł
Wiesz, że nie oszczędzam swojego motocykla i ze względu na sposób eksploatacji jest narażony na większe drgania niż szosowy model. Pasta sprawdza się naprawdę super. Natomiast w zakresie kruchości sprawa wygląda tak, że dałem jej trochę za dużo i mi wystaje zaciek, którego nie mogę usunąć, bo... nie chce się odłamać.
Bocian - masz przeczulicę jakąś?
Nie pamiętam czy użyłem tej, czy innej - teraz na potrzeby pomocy Koledze wpisałem w google "pasta do uszczelnienia wydechu" i podałem pierwszy link jaki wyskoczył.
Kolega pytający niech robi jak uważa.
Pozdrawiam
-
Wypróbuję Twoja metodę Jacek,być może zbyt sceptycznie do pasty podszedłem ;)
-
Kolega pytający niech robi jak uważa.
Pozdrawiam
Zrobie jedna strone na sznurek do kominkow, a druga na paste, jak w reklamie head & shoulders ;)
Można kupić grubszy oring. Pawand tak zrobił i sobie chwalił.
A gdzie ewentualnie zakupic taki o-ring?
-
Zrobie jedna strone na sznurek do kominkow, a druga na paste, jak w reklamie head & shoulders ;)
Rozwiązanie godne Salomona ;)
Pozdrawiam
-
Michał,zrób metodą Rolanda jak się sprawdzi to i ja zrobię :)
-
Sądzę, że pomysł z testem jest bardzo dobry. Może się okazać, że wbrew moim doświadczeniom jednak metoda "elastyczna" okaże się lepsza - może inne mocowanie tłumików wpłynie na trwałość połączenia... warto sprawdzić.
Pozdrawiam
-
Pastą też próbowałem :)
ale jest taki psikus że za każdym razem jak się odkręca wydech to trzeba dawać na nowo pastę. No wiadomo nie robi się tego co dwa dni:)
aha pamiętajcie że trzeba to bdb odtłuścić bo inaczej to nic nie da :)
Ja to stosowałem z oringiem. Oring w tłumik później pasta. Nadmiar wychodzi to ładnie usuwamy tak aby reszta pasty weszła w końciki między kolanko a wydech ;]
Aosobiście polecam :)
-
Pastą też próbowałem :)
ale jest taki psikus że za każdym razem jak się odkręca wydech to trzeba dawać na nowo pastę. No wiadomo nie robi się tego co dwa dni:)
(...)
Zgadza się, biorąc pod uwagę, że nie odkręcałem u siebie tłumików jakoś tak z czwarty rok (bo nie ma po co), to chyba jednak zda egzamin?
-
Zrobie jedna strone tak, druga tak, jak pisalem.
Teraz mam jeszcze jedno pytanie do Rolanda:
Pasta + o-ring, czy sama pasta, ewentualnie z tasma? Kanter pisze, ze daje paste dodatkowo do o-ringow.
-
jeżeli nie masz Jawy 638-1 to po co odkręcać tłumiki? :D
niestety ja muszę bo wtedy koła ośki nie wyjmę ;)
Pastą też próbowałem :)
ale jest taki psikus że za każdym razem jak się odkręca wydech to trzeba dawać na nowo pastę. No wiadomo nie robi się tego co dwa dni:)
(...)
to chyba jednak zda egzamin?
Zda :)
Zrobie jedna strone tak, druga tak, jak pisalem.
Teraz mam jeszcze jedno pytanie do Rolanda:
Pasta + o-ring, czy sama pasta, ewentualnie z tasma? Kanter pisze, ze daje paste dodatkowo do o-ringow.
Ja tak robiłem i było ok ;)
P.S Moja liczba postów mnie przeraża -.-
-
P.S Moja liczba postów mnie przeraża -.-
Widocznie szatan w Ciebie wstapil ;)
-
Oring i pasta i będzie gites :P
Pastą też próbowałem :)
ale jest taki psikus że za każdym razem jak się odkręca wydech to trzeba dawać na nowo pastę. No wiadomo nie robi się tego co dwa dni:)
Jak by złożył na sulikonie to tez by musiał na nowo go dawać. Pasta ma wytrzymałość na temperaturę rzędu 1000-1200 stopni więc żaden silikon jej nie dorówna ;D
-
Ja zawsze wkładałem sznurek azbestowy na sylikon ale lubiło puszczać ;/
Ostatnio wsadziłem oring na sucho i po iluś tam setkach km zobaczyłem, że przy odpalaniu bucha dym na łączeniu :o
-
Zrobie jedna strone tak, druga tak, jak pisalem.
Teraz mam jeszcze jedno pytanie do Rolanda:
Pasta + o-ring, czy sama pasta, ewentualnie z tasma? Kanter pisze, ze daje paste dodatkowo do o-ringow.
Sądzę, że lepiej z Oringiem (zapobiegnie ewentualnemu wyciekowi pasty do wnętrza układu i zaburzeniu jego prześwitu).
Ja nie używałem taśmy uznając, że ma zastosowanie bardziej do łatania dziur w tłumikach, ale może to nie jest głupi pomysł, aby zastosować ją też przy uszczelnieniu... sądzę, że sam to najlepiej ocenisz w trakcie pracy.
Pozdrawiam
-
Dzieki Roland, bede w takim razie kombinowal!
Strazak: O-ring + silikon kominkowy u mnie tez sie nie sprawdzil. Bucha jak z lokomotywy.
-
ja kupiłem grubsze o-ringi i już 2 sezon na nich przejeździłem, na razie jest dobrze :P
-
ja kupiłem grubsze o-ringi i już 2 sezon na nich przejeździłem, na razie jest dobrze :P
Gdzie je zdobyles?
-
U mnie w Tomaszowie Lubelskim jest sklep z uszczelniaczami i zabezpieczeniami wszelkiej maści, kolega w nim pracuje i przywiózł mi je :P
Dodam, że zapłaciłem za nie całe 2,50 zł ;D za komplet...
-
U mnie w Tomaszowie Lubelskim jest sklep z uszczelniaczami i zabezpieczeniami wszelkiej maści, kolega w nim pracuje i przywiózł mi je :P
Jak to w Tomaszowie? To dlaczego kolegi jeszcze w powitalni nie było? Nie wiedziałem, że mamy kolejnego jawera w okolicy...
W którym sklepie kupowałeś te uszczelniacze jeśli mogę zapytać??
-
Nie robiąc delikatnego offtopu to myślicie że ta pasta co powyżej wymieniona została zda egzamin w miejscu połączenia kolanka z cylindrem ? Ja tam mama festiwal rzeki oleju po przejechaniu 50 km ?
http://www.autochemia24.pl/product-pol-321-Sonax-Pasta-uszczelniajaca-do-ukladow-wydechowych.html (http://www.autochemia24.pl/product-pol-321-Sonax-Pasta-uszczelniajaca-do-ukladow-wydechowych.html)
-
A zmieniles te aluminiowe uszczelki w cylindrach? U mnie nie ma z nimi najmniejszych problemow, ale zmieniam je za kazdym razem na nowe po odkreceniu kolanek - maja taki jakby ksztalt zwinietej rurki, ktora sie trwale odksztalca przy dokrecaniu, dlatego lepiej je zawsze wymienic.
-
Nie wymieniałem właśnie. No nic zamówię i założę nowe.
-
U mnie w Tomaszowie Lubelskim jest sklep z uszczelniaczami i zabezpieczeniami wszelkiej maści, kolega w nim pracuje i przywiózł mi je :P
Jak to w Tomaszowie? To dlaczego kolegi jeszcze w powitalni nie było? Nie wiedziałem, że mamy kolejnego jawera w okolicy...
W którym sklepie kupowałeś te uszczelniacze jeśli mogę zapytać??
Nie wiem jak nazywa się ta ulica, ale sklep jest za restauracją "Wenecka" :P jakoś tak wyszło, że nie było o mnie w powitalni :P
-
Co do uszczelki pod łączenie cylindra z tłumikiem (CZ 350 silnik) to jakie ona ma wymiary bo ja nie mam suwmiarki w domu ;/ - to chodzi o http://jawaczesci.pl/837,uszczelka-kolanka.html (http://jawaczesci.pl/837,uszczelka-kolanka.html) to sobie zamówię na allegro zaraz.
-
Tak, to jest to. Wkladasz plaska czescia w cylinder, a ta jakby zaokaglona w kierunku kolanka. Ja tak przynajmniej zawsze wkladam i jest OK.
-
Dzięki za cenną radę bo prawdopodobnie odwrotnie włożyłem.
http://allegro.pl/jawa-250-350-uszczelka-kolanka-oryginalna-czeska-i2567513818.html (http://allegro.pl/jawa-250-350-uszczelka-kolanka-oryginalna-czeska-i2567513818.html)
Ta będzie pasować ? Mi przy zwyczajnej linijce inne wymiary wychodzą śr wew - 3.7 cm śr zew 4.6 cm grubość 3 mm, więc różni się od tego co na aukcji, a tym co wyjąłem z cylindra. Delikatnie się różni. Czy też używanie linijki do mierzenia to czysty debilizm ?
-
Ja te kupilem i mi pasuja! Czasami trzeba je troche pozgniatac, ale wchodza, nie ma problemu.
-
Panowie sprawa jest taka, że potrzebuję rozmiar tego oringu do tłumika 472. Nie mam czasu na zabawę i potrzebuję na szybko uszczelnić łączenie kolanka z wydechem.
Myślę wsadzić jakiś oring na sylikon, tylko jakiś grubszy niż ma Ruszczyk, bo te o kant dupy potłuc.
-
Nie wiem jak 472 ale w 638 jest to oring 32x3. Wydaje mi się Strażaku, że są takie same.
-
Ja zrobilem tak jak Roland pisal,wlasnie grzeje kolanka po montażu,i na razie spalin nie widac na łączeniu,dalem sam cement uszczelniajacy firmy bosal bez oringu,zobaczymy jak bedzie po wypchnięciu.
-
ja zostawiłem oryginalne oringi tylko nałożyłem na nie warstwę silikonu, mam taki czerwony w takich tubach jak kiełbasa wygląda co ojciec przywiózł z Gliwic z fabryki katalizatorów, Japońska firma NGK. Silikon jest odporny na 2500 stopni i jak się przyklei do czegokolwiek to jedyny sposób na jego usuniecie to szlifierka kątowa z papierem na rzep inne sposoby są zawodne.
Wydech teraz trzyma jak diabli.
-
Silikon jest odporny na 2500 stopni
Bracie, przy 1500°C stal staje sie ciecza, a silikon jeszcze trzyma ;)
-
To je silikon, tego nie zedrzesz :o ;D
-
Wiem że wydaje się to dużo ale pragne zauwarzyc że tym silikonem były uszczelniane piece do wypalania katalizatorów w w/w fabryce (NGK), owe piece rogrzane sa do 2300 stopni w takiej tem. jest wypalany wkład katalizatora. Wiem to bo byłem w tej fabryce u ojca jak tam pracował przy montarzu i próbnych rozruchach tych piecy.
Możecie się smiac i zartoeac ale kto nie zobaczy jak trzyma ten nie uwierzy, silikony dostępne na rynku to badziew w porównaniu do tego. Nazywa się on ELASTOSIL 1000 i jest przezroczysty a drugi czerwony to URETYN E500 i tego nie dostaniecie w żadnym sklepie, sprawdzałem, pytałem, sprzedawcy nawet nie słyszeli o takich nazwach.
-
gdzie to kupić ? skąd to zdobyć ?
-
Wiem że wydaje się to dużo ale pragne zauwarzyc że tym silikonem były uszczelniane piece do wypalania katalizatorów w w/w fabryce (NGK), owe piece rogrzane sa do 2300 stopni w takiej tem. jest wypalany wkład katalizatora. Wiem to bo byłem w tej fabryce u ojca jak tam pracował przy montarzu i próbnych rozruchach tych piecy.
Możecie się smiac i zartoeac ale kto nie zobaczy jak trzyma ten nie uwierzy, silikony dostępne na rynku to badziew w porównaniu do tego. Nazywa się on ELASTOSIL 1000 i jest przezroczysty a drugi czerwony to URETYN E500 i tego nie dostaniecie w żadnym sklepie, sprawdzałem, pytałem, sprzedawcy nawet nie słyszeli o takich nazwach.
Jeśli jest tak jak piszesz to nie wiem czy dało by się bezboleśnie rozdzielic połączenie kolanko-tłumik.
Swoją drogą to nie chciał bym trafić na silnik do roboty składany z tym specyfikien ;D
-
bedzie problem z rozdzieleniem wydechu ale z drugiej strony po co jeśli wszystko jest z nim ok, a zawsze można zdjąc całośc.
A silnika tym nie uszczelniałem właśnie ze względu na trudności z rozdzeleniem połówek gdyby przyszła taka potrzeba, do silnika uzywam zawsze starego dobrego chermetyka który to został stworzony do tego.
-
Wiem że wydaje się to dużo ale pragne zauwarzyc że tym silikonem były uszczelniane piece do wypalania katalizatorów w w/w fabryce (NGK), owe piece rogrzane sa do 2300 stopni w takiej tem. jest wypalany wkład katalizatora. Wiem to bo byłem w tej fabryce u ojca jak tam pracował przy montarzu i próbnych rozruchach tych piecy.
Możecie się smiac i zartoeac ale kto nie zobaczy jak trzyma ten nie uwierzy, silikony dostępne na rynku to badziew w porównaniu do tego. Nazywa się on ELASTOSIL 1000 i jest przezroczysty a drugi czerwony to URETYN E500 i tego nie dostaniecie w żadnym sklepie, sprawdzałem, pytałem, sprzedawcy nawet nie słyszeli o takich nazwach.
Jeśli jest tak jak piszesz to nie wiem czy dało by się bezboleśnie rozdzielic połączenie kolanko-tłumik.
Swoją drogą to nie chciał bym trafić na silnik do roboty składany z tym specyfikien ;D
Nie obyłoby się pewnie bez jakiś "małych" problemów :P
-
Wiem że wydaje się to dużo ale pragne zauwarzyc że tym silikonem były uszczelniane piece do wypalania katalizatorów w w/w fabryce (NGK), owe piece rogrzane sa do 2300 stopni w takiej tem. jest wypalany wkład katalizatora. Wiem to bo byłem w tej fabryce u ojca jak tam pracował przy montarzu i próbnych rozruchach tych piecy.
Możecie się smiac i zartoeac ale kto nie zobaczy jak trzyma ten nie uwierzy, silikony dostępne na rynku to badziew w porównaniu do tego. Nazywa się on ELASTOSIL 1000 i jest przezroczysty a drugi czerwony to URETYN E500 i tego nie dostaniecie w żadnym sklepie, sprawdzałem, pytałem, sprzedawcy nawet nie słyszeli o takich nazwach.
Na stronie producenta podane sa temperatury do 250°C obciazenie ciagle i 300°C obciazenie chwilowe:
http://www.wacker.com/cms/de/products-markets/adhesives/appliance/hca-devices/hca-technics.jsp?country=PL&language=de
-
Na stronie producenta podane sa temperatury do 250°C obciazenie ciagle i 300°C obciazenie chwilowe:
Eee tam jedno zero w tą lub w tamtą...
Przecież zero nic nie znaczy?
I te 250°C wystarczy :)
Jeśli nie wystarczy to już tylko klej Mintokur pozostaje 8)
-
Mi zwykły czerwony silikon do 250°C (przynajmniej tak pisało na tubce) zaczął się gotować i wypływać ;D zmieniłem na szersze o-ringi :P teraz jest git...
-
Wiem że wydaje się to dużo ale pragne zauwarzyc że tym silikonem były uszczelniane piece do wypalania katalizatorów w w/w fabryce (NGK), owe piece rogrzane sa do 2300 stopni w takiej tem. jest wypalany wkład katalizatora. Wiem to bo byłem w tej fabryce u ojca jak tam pracował przy montarzu i próbnych rozruchach tych piecy.
Możecie się smiac i zartoeac ale kto nie zobaczy jak trzyma ten nie uwierzy, silikony dostępne na rynku to badziew w porównaniu do tego. Nazywa się on ELASTOSIL 1000 i jest przezroczysty a drugi czerwony to URETYN E500 i tego nie dostaniecie w żadnym sklepie, sprawdzałem, pytałem, sprzedawcy nawet nie słyszeli o takich nazwach.
Na stronie producenta podane sa temperatury do 250°C obciazenie ciagle i 300°C obciazenie chwilowe:
http://www.wacker.com/cms/de/products-markets/adhesives/appliance/hca-devices/hca-technics.jsp?country=PL&language=de (http://www.wacker.com/cms/de/products-markets/adhesives/appliance/hca-devices/hca-technics.jsp?country=PL&language=de)
zwróc tylko uwagę że to nie to, sama nazwa to nie wszystko, szkoda że nie mam już oryginalnych tubek bo bym wam pokazał ile pisze na opakowaniu. ale sprawdzę jeszcze.
-
Oj tam oj tam. Wszystko idzie do przodu. Technologia również. Praca związana z mechaniką wymaga ciągłego doszkalania się, jeżdżenia na obowiązkowe szkolenia pracowników właśnie po to by zapoznawać ich z nowościami.
Wg mnie to może być prawdą z tym silikonem. Są mózgi na tym świecie co nie takie cuda jeszcze wymyślą.
-
http://centrumkolorow.pl/pl/p/SILIKON-WYSOKOTEMPERATUROWY-DO-PIECOW-KOMINKOW-310-ml-SOUDAL/865 link do silikonu wysokotemperaturowego - 1500°C :P
-
niestety nie mam jak udowodnic odporności temperaturowej tego silikonu, kto wierzy lub nie to jego sprawa.
-
http://centrumkolorow.pl/pl/p/SILIKON-WYSOKOTEMPERATUROWY-DO-PIECOW-KOMINKOW-310-ml-SOUDAL/865 (http://centrumkolorow.pl/pl/p/SILIKON-WYSOKOTEMPERATUROWY-DO-PIECOW-KOMINKOW-310-ml-SOUDAL/865) link do silikonu wysokotemperaturowego - 1500°C :P
Zajebiscie, biore go do wydechu!
-
http://centrumkolorow.pl/pl/p/SILIKON-WYSOKOTEMPERATUROWY-DO-PIECOW-KOMINKOW-310-ml-SOUDAL/865 (http://centrumkolorow.pl/pl/p/SILIKON-WYSOKOTEMPERATUROWY-DO-PIECOW-KOMINKOW-310-ml-SOUDAL/865) link do silikonu wysokotemperaturowego - 1500°C :P
To nie jest żaden silikon.
Używałem go do uszczelnień kominkowych.
Jest jak mieszanka elastycznego kleju do płytek z glinką ogniotrwałą.
Po "wypaleniu" jest grafitowe i twarde.
-
http://centrumkolorow.pl/pl/p/SILIKON-WYSOKOTEMPERATUROWY-DO-PIECOW-KOMINKOW-310-ml-SOUDAL/865 (http://centrumkolorow.pl/pl/p/SILIKON-WYSOKOTEMPERATUROWY-DO-PIECOW-KOMINKOW-310-ml-SOUDAL/865) link do silikonu wysokotemperaturowego - 1500°C :P
Zajebiscie, biore go do wydechu!
Słabo odporny na paliwo :) przynajmniej u mnie się nie sprawdził, jak miałem stare kominy a CZ w swojej TS
-
A no to lipa. To sprobuje jednak tej pasty, u Holgera sie na razie sprawdza!
-
Niestety się nie sprawdza ::)
"Wywalił" i od nowa swoją metodą zrobił. Ze sznurem i silikonem.
-
Dokładnie jak Jawol pisze,zrobilem po swojemu ,metoda Rolanda sie u mnie nie sprawdziła,byc moze cos zle robilem.
-
To dobrze, ze sie jeszcze za to nie zabralem. Robie w takim razie na sznurek. Grubszych o-ringow nie udalo mi sie nigdzie znalezc.
-
Potwierdzila sie wiadomosc Strazaka: oryginalne o-ringi maja wymiar 40x4, czyli srednica wewnetrzna 40 mm i 4 mm grubosc scianki, czyli 48 mm srednicy zewnetrznej. W pracy dorwalem karton z chyba tysiacem o-ringow 38x5 mm, czyli ta sama srednica zewnetrzna, a 2 mm ciasniejsze wewnatrz. Z tym najpierw bede robil testy. Jak sie sprawdza, moge tym co jezdza na zloty tez takie zalatwic, mam je za darmo. Dam znac jak trzymaja, ale jestem dobrej mysli.
-
Masz już je założone? Nie było/będzie problemu z włożeniem kolektora do wydechu? 2mm na średnicy to dość dużo, nie wiem, czy tak uda Ci się to "od tak" włożyć nie przecinając oringa.
-
takie sa chyba od mz - mam w domu i próbowalem na milion sposobów i nie chciały wejść - wiem że jest taki zielony oring od pompy wtryskowej od mercedesa i trzyma idealnie ale niestety nie znam jego numeru - dostałem używany, ale nie przepuszcza ani trochę, niestety jego cena może być zaporowa - ale trzeba by się kiedyś za tym przejechać do jakiegoś sklepu rolniczego
co ciekawe do prawego tłumika dostałem od kr dwa różne oringi - ciaśniejszy i luźniejszy - niezałożenie któregoś z nich skutkuje wydechem do przodu :D, jak są założone obydwa to jest super i nic nie leci
-
Nasmaruje olejem i wejdzie. To po 1 mm na promieniu, a o-ring gumowy, musi wejsc, nie robmy zartow. Moze Mostasz na sucho probowales, a wiesz, na sucho to lipa ;)
-
Wzialem przyklad od uzytkownika "Grochu" i poszedlem sobie, ku ogromnej uciesze mojej Zony, wymienic o-ringi w wydechach ;)
Jak sie spodziewalem, ciasniejsze o-ringi nie sprawily klopotu i po nasmarowaniu ich smarem kolanko weszlo z oporem, ale bez koniecznosci uzycia przemocy. Nic nie puszcza, ale i oryginaly przez pewien czas trzymaja, wiec trzeba to przetestowac troczke dluzej. Jestem jednak dobrej mysli, bo opor przy wkladaniu kolanek w tlumiki byl obiecujaco mocny ;) Znam to uczucie tez z innego miejsca niz garaz 8)
-
Znam to uczucie tez z innego miejsca niz garaz 8)
Ty zgrywusie :)
-
Jestem jednak dobrej mysli, bo opor przy wkladaniu kolanek w tlumiki byl obiecujaco mocny ;) Znam to uczucie tez z innego miejsca niz garaz 8)
mógłbyś rozwinąć myśl? :)
-
Piotrus, chodzi o meska intuicje ;) Jezeli pewne sprawy podobnie sie zaczynaja i w jednym przypadku na koncu zawsze jest mila niespodzianka, to mam przeczucie, ze i w drugim przypadku nie bede zawiedziony ;)
I co, moze ktorys z moderatorow zarzuci mi, ze to nie na temat? :D
-
Heheheheh :D :D
-
Piotrus, chodzi o męską intuicje ;) ...
Pewnych rzeczy nie da się wytłumaczyć. Trzeba tego doświadczyć ;D ;D
Czekamy na wyniki testów.
Np. efekty smażenia na patelni w głębokim półsyntetyku ;D
-
Piotrus, chodzi o męską intuicje ;) ...
Pewnych rzeczy nie da się wytłumaczyć. Trzeba tego doświadczyć ;D ;D
Ale nie ręką :D :P
Wiem co Kichał miał na myśli, ja miałem okazje tego doświadczyć..........
-
Wiem co Kichał miał na myśli, ja miałem okazje tego doświadczyć..........
Cooooo? Ide Zony spytac!!! >:(
-
Panowie :D
jest prosty sposób :D
idź do sklepu hydraulicznego i zapytaj o złączke PE do wody 40 na 1" cal, w niej siedzi taki oring szeroki że ledwo kolanko włazi, jest twardy i dobrze trzyma ;) polecam ;D
-
Panowie :D
jest prosty sposób :D
idź do sklepu hydraulicznego i zapytaj o złączke PE do wody 40 na 1" cal, w niej siedzi taki oring szeroki że ledwo kolanko włazi, jest twardy i dobrze trzyma ;) polecam ;D
Jako że po zlocie mam zdjęte wydechy, kupiłem wczoraj takie złącze,a właściwie kolano w którym są dwa oringi,faktycznie grube i solidne.O ile oring do wydechu włożyłem ,to jednak kolanka za nic nie dało się wcisnąć,przy próbie bardzo siłowej oring wychodzi ze swojego miejsca.Miałem jednak w zanadrzu oringi trochę większe od oryginalnych,do tego nawinąłem na kolano taśmę teflonową i udało się to wcisnąć,taśma teflonowa ładnie schowała się do wydechu,mam nadzieję że po odpaleniu wszytko będzie szczelne,na chwile obecną ciasno siedzi.
-
O-ring 38x5 (zamiast oryginalnego 40x4) zakladany po nasmarowaniu smarem - jak pisalem wyzej, polecam!
A jaki wymiar ma o-ring z tej zlaczki?
Tak tu jeszcze czytam o roznych materialach. Moje o-ringi zrobione sa z NBR, sa odporne na benzyne i oleje. Wytrzymuja do 100°C, wiec chyba jeszcze w miare OK.
-
O-ring 38x5 (zamiast oryginalnego 40x4) zakladany po nasmarowaniu smarem - jak pisalem wyzej, polecam!
A jaki wymiar ma o-ring z tej zlaczki?
Tak tu jeszcze czytam o roznych materialach. Moje o-ringi zrobione sa z NBR, sa odporne na benzyne i oleje. Wytrzymuja do 100°C, wiec chyba jeszcze w miare OK.
http://aktom.pl/uszczelnienia/oringi/oring-38x5.html
Takie coś, bo mi lubi buty zapaskudzić :D
-
Wymiar sie zgadza, mozna byloby dopytac, czy odporne na olej. Sa tez o-ringi do instalacji wodnych.
-
Wymiar sie zgadza, mozna byloby dopytac, czy odporne na olej. Sa tez o-ringi do instalacji wodnych.
Zamówię w sklepie najlepszym w mieście :D tak jak simmery lag i uszczelniacz lewy wału
-
Odkopuje stary watek bo ostatnio zakupilem z Czech olejoodporne oringi o wymiarach 40x4.5mm. Oryginalne maja te sama srednice wewnetrzna (40mm) ale mniejsza grubosc (4mm). Kolana weszly w tlumiki bez przemocy i siedza tam zdecydowanie ciasniej niz z oryginalnymi oringami. Po okolo 100km nic nie cieknie.
Sklep nazywa sie BOHEMIA SEAL.
http://www.ebay.com/itm/271179999910?_trksid=p2060353.m2749.l2649&var=570149572602&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT