Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 19, 2024, 00:10:19
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Jawa 175 356 rok 1958  (Przeczytany 6285 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

zdt

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 12
  • Jawa 356, MZ ES 250/0
Odp: Jawa 175 356 rok 1958
« Odpowiedź #25 dnia: Lutego 20, 2022, 22:03:17 »

jesli tak to mam 3.5mm dziekuje za informacje
Zapisane

zdt

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 12
  • Jawa 356, MZ ES 250/0
Odp: Jawa 175 356 rok 1958
« Odpowiedź #26 dnia: Lutego 24, 2022, 22:27:33 »

Jawa nabiera ksztaltow motoru.
Dzis postanowilem odpalic silnik po remoncie na krótko.Pyrka jak to 2T.
Mam prosbe do posiadaczy 356 lub 353 czy zrobilibyscie zdjecie ulozenia wiazki elektrycznej? Samo podlaczenie wg schematu ogarne, ale gdzie te wiazki schowac czy przypiac?
Kolejne pytanie. Wiem ze temat walkowany 1000 razy ale aby nie zatrzec cylindra lub nie zamulic go nadmierna iloscia oleju. zapytam  do 356 z 1958 roku ile lać oleju na dotarciu i po dotarciu. Ksiazka do Jawy 356 podaje cos bodajze 1:12 do 500km pozniej 1:15 od 1500 pozniej 1:20 powyzej 2000km. Czytalem ze oleje teraz lepsze i lac 1:50 itd, ale jak posiadacze 356 czy 353 lejecie olej?
Zapisane

Jacek635

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 43
  • jawa 250
    • prototypownia janicki blog
Odp: Jawa 175 356 rok 1958
« Odpowiedź #27 dnia: Lutego 25, 2022, 09:09:56 »

Bezpieczna mieszanka to 1:30 do 1:35. Na docieraniu możesz lać 1:25 ale to za bardzo nic nie da oprócz spokoju sumienia i większego dymu.
Zapisane
prototypownia-janicki.blogspot.com

Jawa353, MZ250, Junak,
WSK125 B3,64,Z2,2xGil,M06L,Pak,
WSK175 M21,S1,S2,
Romet760,50T1 Pegaz710,
IŻ Jupiter, SHL M11W, M06U, WFM,
Harley Davidson Road king, Sportster Ironhead,
Zaporożec, Tarpan, Wartburg, BMW E24
i inne

zdt

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 12
  • Jawa 356, MZ ES 250/0
Odp: Jawa 175 356 rok 1958
« Odpowiedź #28 dnia: Lutego 25, 2022, 09:23:30 »

Dziekuje za informacje.
Remont silnika robił kolega @Jacek635 za co bardzo dziękuję.
Remont zrobiony naprawdę pożądnie. Silnik zagadał po 3 kopnięciu.
Zapisane

Adam112

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 334
  • Cz-Jawa
Odp: Jawa 175 356 rok 1958
« Odpowiedź #29 dnia: Lutego 25, 2022, 10:39:45 »

Jeżeli podczas remontu silnika został zastosowany korbowód z łożyskiem igiełkowym w główce to podczas docierania mieszanka 1:35 a po dotarciu spokojnie można lać 1:40
Zapisane

zdt

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 12
  • Jawa 356, MZ ES 250/0
Odp: Jawa 175 356 rok 1958
« Odpowiedź #30 dnia: Lutego 25, 2022, 11:06:41 »

A poratuje ktos zdjeciami, jak ulozyc wiazke elektryczna na ramie?
Zapisane

Jacek635

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 43
  • jawa 250
    • prototypownia janicki blog
Odp: Jawa 175 356 rok 1958
« Odpowiedź #31 dnia: Lutego 25, 2022, 11:49:12 »

Nie został zastosowany korbowód z łożyskiem w główce tylko tulejka więc mieszanka 1:30 ma być tak jak napisałem.
P.S. Kolorek widze ładny. Z montażem wahacza nie było problemów ?
« Ostatnia zmiana: Lutego 25, 2022, 13:13:00 wysłana przez Jacek635 »
Zapisane
prototypownia-janicki.blogspot.com

Jawa353, MZ250, Junak,
WSK125 B3,64,Z2,2xGil,M06L,Pak,
WSK175 M21,S1,S2,
Romet760,50T1 Pegaz710,
IŻ Jupiter, SHL M11W, M06U, WFM,
Harley Davidson Road king, Sportster Ironhead,
Zaporożec, Tarpan, Wartburg, BMW E24
i inne

zdt

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 12
  • Jawa 356, MZ ES 250/0
Odp: Jawa 175 356 rok 1958
« Odpowiedź #32 dnia: Lutego 25, 2022, 17:22:57 »

Kolor poszedl standardowy chyba RAL 4004, wahacz i stopka pracuje idealnie. Po nalozeniu farby na rame nie bylo latwo, ale jakos zlozylem to.
Tylne zawieszenie - wymienilem olej.
Przednie lagi po wylaniu szlamu z nich okazalo sie ze ciekna uszczelniacze, tuleje tez podbno wyjachane wiec czeka mnie regeneracja.
Zapisane

Misiek89gdz

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 61
Odp: Jawa 175 356 rok 1958
« Odpowiedź #33 dnia: Lutego 25, 2022, 18:11:34 »

A jak rozbierałeś wahacz to w środku miałeś tą śrubę z oringami? Ja dziś zajrzalem do środka pod dekielkami miałem tylko to:

https://www.4jawa.com/produkt/199/sworzen-wahacza-z-tulejami-20x105mm-mosiadz-jawa-cz-1954
Według katalogu powinno być jeszcze cos takiego:
https://www.4jawa.com/produkt/437/lacznik-wahacza-ocynk-jawa-cz

Plus oringi do tego. Zastanawia mnie czy ktoś nie włożył czy kolejne odstępstwo od katalogu, bo troche jednak tego było.
Zapisane
Jawa 50 mustang '78
Jawa 175 typ 356 '60
Honda Hornet 600 '05
http://www.polskajazda.pl/Profil/96363

zdt

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 12
  • Jawa 356, MZ ES 250/0
Odp: Jawa 175 356 rok 1958
« Odpowiedź #34 dnia: Lutego 25, 2022, 18:33:07 »

Zapisane

sebatoja

  • fizykkk
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 153
  • Jawa 250 353 1958r
Odp: Jawa 175 356 rok 1958
« Odpowiedź #35 dnia: Lutego 25, 2022, 20:16:18 »

Zapisane
Pozdrawiam. Seba
Jawa&Kawa
Moja Jadwiga rocznik 1958
Kawasaki Zephyr 750 2000r
Jawa 250 60r "Złomek"
Jawa 354 56r

Jacek635

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 43
  • jawa 250
    • prototypownia janicki blog
Odp: Jawa 175 356 rok 1958
« Odpowiedź #36 dnia: Lutego 25, 2022, 22:52:48 »

Na pewno były 2 typy. U mnie w 353 jest śruba z oringami która dostarcza olej ze sprzęgła i wąski wahacz a u zdt w 175 jest szeroki wahacz z zaślepkami i smarowniczka do wtłaczania smaru w ośke. Co do lag przednich to w najlepszym przypadku podejrzewam że będzie potrzebne sprawdzenie prostości i przeszlifowanie bo na pewno są wytarte.
P.S. nakręć jakis filmik jak ta maszyna pracuje
« Ostatnia zmiana: Lutego 27, 2022, 18:44:08 wysłana przez Jacek635 »
Zapisane
prototypownia-janicki.blogspot.com

Jawa353, MZ250, Junak,
WSK125 B3,64,Z2,2xGil,M06L,Pak,
WSK175 M21,S1,S2,
Romet760,50T1 Pegaz710,
IŻ Jupiter, SHL M11W, M06U, WFM,
Harley Davidson Road king, Sportster Ironhead,
Zaporożec, Tarpan, Wartburg, BMW E24
i inne

zdt

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 12
  • Jawa 356, MZ ES 250/0
Odp: Jawa 175 356 rok 1958
« Odpowiedź #37 dnia: Marca 22, 2022, 23:08:49 »

Dziś odpaliłem silnik po remoncie.
Pyrka sobie.
Czekam jeszcze na lagi po regenarcji i moze w weekend uda sie przejechac.
Zapisane

Jacek635

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 43
  • jawa 250
    • prototypownia janicki blog
Odp: Jawa 175 356 rok 1958
« Odpowiedź #38 dnia: Marca 23, 2022, 10:46:42 »

No ładnie puka. Widać dobry fachowiec silnik robił. (hehe) Podczas jazdy może sie okazać że trzeba będzie podregulować gaźnik (to tak wybiegając do przodu). I nie bój sie dać mocniej gazu.
Zapisane
prototypownia-janicki.blogspot.com

Jawa353, MZ250, Junak,
WSK125 B3,64,Z2,2xGil,M06L,Pak,
WSK175 M21,S1,S2,
Romet760,50T1 Pegaz710,
IŻ Jupiter, SHL M11W, M06U, WFM,
Harley Davidson Road king, Sportster Ironhead,
Zaporożec, Tarpan, Wartburg, BMW E24
i inne

zdt

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 12
  • Jawa 356, MZ ES 250/0
Odp: Jawa 175 356 rok 1958
« Odpowiedź #39 dnia: Marca 23, 2022, 12:43:28 »

A jaka radosc daje takie pyrkanie.
Silnik był po przejsciach wiejskich mechaników, został zrobiony caly, czyli wal, tlok, szlif, lozyska uszczelniacze itd.
Jak zaloze lagi to zrobie zdjecia i pokaze jak wyglada w calości.
Zapisane

Jacek635

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 43
  • jawa 250
    • prototypownia janicki blog
Odp: Jawa 175 356 rok 1958
« Odpowiedź #40 dnia: Marca 28, 2022, 12:59:36 »

Wiem, bo sam go robiłem. A teleskopy jak tam ?
Zapisane
prototypownia-janicki.blogspot.com

Jawa353, MZ250, Junak,
WSK125 B3,64,Z2,2xGil,M06L,Pak,
WSK175 M21,S1,S2,
Romet760,50T1 Pegaz710,
IŻ Jupiter, SHL M11W, M06U, WFM,
Harley Davidson Road king, Sportster Ironhead,
Zaporożec, Tarpan, Wartburg, BMW E24
i inne

zdt

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 12
  • Jawa 356, MZ ES 250/0
Odp: Jawa 175 356 rok 1958
« Odpowiedź #41 dnia: Kwietnia 04, 2022, 22:00:20 »

Jawa złożona. Dziś zrobiłem pierwsze 15 km. Do regulacji sprzegło, gażnik. Okazało się, że nie mam kompletnie ładowania. Nie podłączyłem żarówki od ładowania i o tym nie wiedziałem. Przejechałem 15km dobrze ze blisko domu bo padła akmulator i koniec jazdy. Wiem, ze ładowanie to temat wałkowany. Czytam, ale może podpowiecie jak sie za to zabrać. Instalacja nowa, ładowanie orginalne, regulator mechaniczny. Zmierzylem po naładowaniu akmulatora i odpaleniu motora napięcie i nie ma ładowania. Gdzie mierzy się napięcie na wirniku, w którym miejscu? Z wirnika ida 3 przewody. Jak ktos może podpowiedzieć jak walczyć to chętnie posłucham.
Zapisane

atari001

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 25
Odp: Jawa 175 356 rok 1958
« Odpowiedź #42 dnia: Kwietnia 05, 2022, 07:59:46 »

Zrób zdjęcie pradnicy.
Zapisane
*Suzuki Gsx-R 600 K3
*Wsk 175 Kobuz 1981r
*Wsk 175  1975r
*Motorynka M2 1981r
*MZ ETZ 251 1984r
*Jawa Perak 250 typ 11 1951r

zdt

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 12
  • Jawa 356, MZ ES 250/0
Odp: Jawa 175 356 rok 1958
« Odpowiedź #43 dnia: Kwietnia 05, 2022, 08:35:36 »

Jak wroce z pracy po 15. To jest typowa pradnica 45W z regulatorem mechanicznym.
Zapisane

atari001

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 25
Odp: Jawa 175 356 rok 1958
« Odpowiedź #44 dnia: Kwietnia 05, 2022, 10:29:53 »

Pierwsze przeczysc wirnik drobnym papierem, styki na regulatorze tak samo, na zdjęciu zaznaczyłem śrubkę regulacji siły przyciągania kowadełka,u mnie jak nią kręcę to raz jest większe ładowanie a raz mniejsze, czasami nie ma wogole. Ale zanim będziesz kręcił to sprawdź jeszcze szczotki czy luźno chodzą w prowadnicach nie mogą się zacinać i czy dobrze przyjegaja do wirnika.
Zapisane
*Suzuki Gsx-R 600 K3
*Wsk 175 Kobuz 1981r
*Wsk 175  1975r
*Motorynka M2 1981r
*MZ ETZ 251 1984r
*Jawa Perak 250 typ 11 1951r

zdt

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 12
  • Jawa 356, MZ ES 250/0
Odp: Jawa 175 356 rok 1958
« Odpowiedź #45 dnia: Kwietnia 05, 2022, 18:23:07 »

Przesylam zdjecia, przeczyscilem styki papierem oraz wirnik, szczotki ladnie chodza dociskaja. Zmierzylem napiecie na niebieskim i jest moze z 0,5V. Jak sparwdzic czy uzwojenie nie ma przebicia? Co mozecie poradzic? jak walczyc dalej z ladowaniem?
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Jawa 175 356 rok 1958
« Odpowiedź #46 dnia: Kwietnia 06, 2022, 08:24:55 »

Na tej stronce jest fajnie opisana zasada działania i regulacja oryg. prądnicy

http://jawa250catalog.prv.pl/

Te prądnice są bardzo trwałe, jeszcze nie spotkałem się żeby uzwojenie się przepaliło.

Za to regulator napięcia jest trochę kłopotliwy.

Sprawdź czy styki wyłącznika samoczynnego się ładnie schodzą po naciśnięciu kotwicy przy elektromagnesie.

Czasami to wymaga regulacji, bo po latach sprężysta blaszka styku może już nie dociskać z odpowiednią siłą.

W razie czego można poluzować śrubki i troszkę przestawić wyłącznik samoczynny, żeby lepiej dociskał.

Kiedyś też wymyśliłem że można by założyć diodę prostowniczą pomiędzy styki 61 a 51, żeby wyeliminować mechaniczny wyłącznik, ale nigdy tego nie wypróbowałem, bo mechaniczny regulator poprostu zaczął działać i jest ok.

Masz tu link na forum o starych Jawach, tam też jest dużo informacji

http://www.jawa250.fora.pl/problemy-z-instalacja-elektryczna,48/mechaniczny-regulator-pradnicy-obsluga,3178.html
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 06, 2022, 08:30:14 wysłana przez muczos »
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Jacek635

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 43
  • jawa 250
    • prototypownia janicki blog
Odp: Jawa 175 356 rok 1958
« Odpowiedź #47 dnia: Kwietnia 06, 2022, 08:50:14 »

Nic lepiej nie kręć bo szczotki i reszta tam były założone dobrze. Instalacje zakładam że podłączyłeś też dobrze. Zakładam że nic nie jest przepalone bo by było widać jakieś uszkodzenia. Więc stawiam na wzbudzenie. Miałem taki przypadek w iżu że podłączyłem wszystko dobrze a mimo to nie ładowało. Zaczęło ładować jak zwarłem podczas pracy silnika na chwile styk regulatora dopychając go do drugiego styku zapałką. Poza tym kontrolka ładowania też musi być w obwodzie sprawna.
Zapisane
prototypownia-janicki.blogspot.com

Jawa353, MZ250, Junak,
WSK125 B3,64,Z2,2xGil,M06L,Pak,
WSK175 M21,S1,S2,
Romet760,50T1 Pegaz710,
IŻ Jupiter, SHL M11W, M06U, WFM,
Harley Davidson Road king, Sportster Ironhead,
Zaporożec, Tarpan, Wartburg, BMW E24
i inne

zdt

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 12
  • Jawa 356, MZ ES 250/0
Odp: Jawa 175 356 rok 1958
« Odpowiedź #48 dnia: Kwietnia 06, 2022, 09:52:53 »

Kontrolka ładowania sparwna, świec jak glupia. Zewre na chwile styk regulatora. Zobaczym co to da.
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Jawa 175 356 rok 1958
« Odpowiedź #49 dnia: Kwietnia 06, 2022, 09:58:26 »

Jeśli kontrolka świeci coraz jaśniej przy dodawaniu gazu, to na bank wyłącznik samoczynny ma jakiś problem.

Poluzuj trochę tą cieniutką szpileczkę na płaski śrubokręt w regulatorze i wtedy zobacz
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."