Wolna Strefa Jawa - CZ

• Kwietnia 24, 2026, 18:01:04
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: jak ruszyć Jawą pod górke by nie zadymić oraz by sprzęgło nie cierpiało  (Przeczytany 3466 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Crick

• Gość

Witam.
No właśnie, jak ruszyć Jawą 350 TS pod górkę w miarę płynnie? ¯eby dużo dymu za nami nie zostawić a i żeby tarcze sprzęgłowe się nie paliły  <lookaround>
Chyba innego sposobu jak wyyysokie obroty + powolne puszczanie sprzęgła nie ma? Proszę o rady, jestem nowicjuszem jeśli chodzi o Jawy (w motocyklach ogólnie także)

zed

• Gość
Odp: jak ruszyć Jawą pod górke by nie zadymić oraz by sprzęgło nie cierpiało
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpnia 25, 2008, 22:27:43 »

Stoisz na górce. Moto pracuje. trzymasz na przednim hamulcu. Wciskasz sprzęgło. Wrzucasz 1 bieg. Dajesz gaz na maksa. Puszczasz momentalnie sprzęgło. Hamulca nie musisz puszczać, bo przednie kolo powinno się podnieść. Dasz radę  :>

Crick

• Gość
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpnia 25, 2008, 22:31:02 »

ta....

Lejek

• Gość
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpnia 25, 2008, 22:42:12 »

Po pierwsze to musisz wyczuć motocykl. Jeżeli jesteś nowicjuszem jeśli chodzi o motocykle to poćwicz na czymś mniejszym niż 350-tka. Poćwicz na jakiejś 150-tce na przykład. Najpierw naucz się ruszać płynnie na prostej drodze z jak najmniejszą ilością gazu. Nie tak, żeby motor skakał albo, żeby wszystko stukało. Ma być, płynnie, cicho  i elegancko. Potem stañ na wzniesieniu, wciśnij tylny hamulec, ale nie do koñca tylko na granicy spadku moto. Powoli puszczaj sprzęgło z i dodaj więcej gazu, jeżeli moto pójdzie trochę do przodu to puść hamulec i jedziesz.

nerlst

• Gość
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpnia 26, 2008, 14:56:07 »