Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 29, 2024, 11:25:48
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Blenders Jawa 350 634-7 1983  (Przeczytany 727 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Blenders

  • Laureat "Krzywej Korby" 2012
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1074
  • Bibliotekarz
Blenders Jawa 350 634-7 1983
« dnia: Listopada 21, 2022, 16:05:44 »

Już dawno miałem założyć wątek mojej jawy 634, a skoro jest prawie na ukończeniu i jest zimno więc mam czas na napisanie paru zdań.

Jawa kupiona zimą 2011 roku niecałe 30 km od domu, pierwsza jazda odbyła się od razu po zakupie, trzeba było podjechać kilka km na mrozie.

Zachował się filmik z dnia zakupu nagrywany "pralką" czyli tam jakiś starym ericsonem z tamtych lat.

Uwaga na uszy dźwięk jest tragiczny za to obraz niewiele lepszy.

<a href="https://www.youtube.com/watch?v=xnWzm7St3wU" target="_blank">https://www.youtube.com/watch?v=xnWzm7St3wU</a>

Motocykl był w większości oryginalny, fabrycznie nie miała gmola przedniego ani tylnych, znalazłem jakieś używane i zamontowałem.

Zamontowany był kranik z Wsk który miał za mały przepływ i przez to czasem brakowało paliwa.

W 2012 dostała pełne Vape i udało mi się dokupić drugie oryginalne lusterko od 634.

Jeździłem nim od 2011 do 2013, kiedy to nastąpiła "śmierć kliniczna silnika" czyli zacier. Motocykl odwiedził w tym czasie kilka zlotów, z ostatniego wrócił na kołach z tak zatartym silnikiem jadąc dumnie na 2 gary.
Starsi stażem forumowicze mogą pamiętać że na moim pierwszym zlocie forumowym czyli na Jesiennym w Uściu Gorlickim w 2012 byłem właśnie tą Jawą.


Niestety po awarii silnika w lecie 2013 motocykl długo stał i czekał na swoją kolej, powodów było kilka, w  2013 zakupiłem Cezete 180 w międzyczasie cały czas powstawała moja Wsk bąk  co skutecznie drenowało kieszeń, do jazdy na zloty miałem cały czas  Cz 350 472.5 zakupioną w 2009r. więc było czym jeździć i Jawa mogła spokojnie czekać.

Jak się niedawno okazało silnik był jednak rozbierany i nie do końca fachowo naprawiony co opisuje Jacek64 w wątku z remontu mojego silnika.
Relacja dostępna tutaj: https://www.jawacz.pl/index.php?topic=40838.msg401643#msg401643

Dodaje zdjęcia z różnych zlotów i wyjazdów.
Ciąg dalszy w następnym poście...

« Ostatnia zmiana: Listopada 21, 2022, 16:10:52 wysłana przez Blenders »
Zapisane
Jawa 350 634-7 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 83r Docieranie
Čz 350 472.5 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 85r
Čz 180 487.4 (Pełne Vape 12V) 93r
Jawa 638.5
Wsk 125 M06B3 Bąk (Cdi TurboZabytki 12V) 77r

Karolex

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 633
Odp: Blenders Jawa 350 634-7 1983
« Odpowiedź #1 dnia: Listopada 21, 2022, 16:17:58 »

Na kolejny zlot czym przyjedziesz? :D
Zapisane
Ludzie sami sobie utrudniają życie.
A potem pier* że życie trudne.

Blenders

  • Laureat "Krzywej Korby" 2012
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1074
  • Bibliotekarz
Odp: Blenders Jawa 350 634-7 1983
« Odpowiedź #2 dnia: Listopada 21, 2022, 16:21:05 »

Na kolejny zlot czym przyjedziesz? :D

Serio nie wiem, na wiosnę montuje silnik do Jawy i zaczynam docierać.
Zapisane
Jawa 350 634-7 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 83r Docieranie
Čz 350 472.5 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 85r
Čz 180 487.4 (Pełne Vape 12V) 93r
Jawa 638.5
Wsk 125 M06B3 Bąk (Cdi TurboZabytki 12V) 77r

Blenders

  • Laureat "Krzywej Korby" 2012
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1074
  • Bibliotekarz
Odp: Blenders Jawa 350 634-7 1983
« Odpowiedź #3 dnia: Listopada 21, 2022, 21:51:42 »

Ciąg dalszy czyli remont.

W końcu ponad dwa lata temu stwierdziłem że już czas na nią, więc rozebrałem motocykl na kawałeczki i zacząłem powolny remont.

Rama i inne czarne elementy zostały wypiaskowane i pomalowane proszkowo.

Rama oczywiście była lekko zagięta do dołu pod siedzeniem ( jak większość, nie licząc tych zagiętych do góry) wiec została wyprostowana i wzmocniona, przy okazji przerobiłem mocowanie boczków na śruby jak w 638.

Nie miałem parcia na robienie 100% oryginału a bardziej na motocykl z małymi zmianami na lepsze, którym będzie mi się wygodniej podróżować niż oryginałem.

Drobne zmiany:
-  Łożyska stożkowe w główce ramy
-  Kpl. przednie zawieszenie z hamulcem tarczowym
-  Alternator na przejściówce i do tego zapłon Janka zdjęty z Cz 180 do której wstawiłem pełne Vape z Jawy
-  Instalację elektryczną robiłem sam na podobieństwo 638 z małymi zmianami.
-  Lampa przód od Cz 472.6 z kloszem typu clear firmy wesem i dwoma przekaźnikami w lampie.
-  Kierownica z osprzętem z Cezety ze względu na tarczówkę
-  elektroniczny regulator napięcia, prostownik z mostka trójfazowego, samochodowy przekaźnik, kontrolki i przerywacz kierunkowskazów
- włącznik stop przerobiony na jedną linkę


"Tarczówke" kompletowałem około pół roku polując na portalach i wypytując kogo się dało, kupowana kawałek po kawałku,większość części  jest używana, nie licząc nowego przewodu, zacisku i śrub tarczy z tulejkami.

Goleń do tarczowego hamulca była z wersji pod stałą tarczę, więc wymagała wypiłowania wnęki na tulejki tarczy pływającej.

Goleń była też lekko uszkodzona u góry od upadku ( Pomógł jak zwykle Jacek64 i wyprostował małą wgniotę, a także zregenerował pompę hamulcową)

Większość elementów ocynkowanych odnowiona, niektóre zostały jak były bo tak.  ;D

Zakupiłem też jedynie słuszne gmole do Jawy, czyli nierdzewne produkowane przez Jacka64.

Nowy pokrowiec siedzenia od Fastrygi, w org była paskudna dziura z boku.

Jacek oczywiście wykonał również nowe nierdzewne pręty do lusterek na wzór org, prawy z dopasowanym gwintem do pompy hamulcowej.

Co do lakierowania motocykla to nie chciałem wcale malować "blach" (patyna musi być  :P) ale wymiana przedniego zawieszenia wymusiła na mnie wymianę błotnika przedniego więc obydwa błotniki zostały polakierowane.

Uchwyty przedniej lampy też musiały zostać wymienione z tego samego powodu co błotnik, ale tym razem postanowiłem polakierować je na czarno żeby uniknąć malowania baku i boczków i dobierania czerwonego lakieru, jak kiedyś mnie najdzie żeby pomalować bak i boczki to zrobię i uchwyty.

Bak i boczki zostały w oryginalnym lakierze, są trochę zniszczone czasem,  ale ja je takie lubię.

Prawa pokrywa silnika z Cezety 472.6, dzięki temu nie musiałem ciąć przegrody w org pokrywie żeby zmieścić alternator, wymaga tylko dodania dystansu pokrywy i kawałka blaszki bo środkowa śruba jest przesunięta względem pokrywy z 6V.

Dźwignia hamulca czarna od 640, znów przez alternator bo łatwiej ją wygiąć żeby nie ocierała przy dystansowanym deklu.

Motocykl ma zamontowany tymczasowo silnik z 472.5 który miałem i po kilku zabiegach został uruchomiony, nie jest w najlepszym stanie, jest problem z automatem zmiany biegów ( strasznie trudno znaleźć 4 bieg w praktyce też nadaje się do remontu, ale dzięki temu udało mi się w tym roku pojeździć i dokończyć instalajce elektryczną i objeździć trochę świeży motocykl)
Zrobione około 80 km od złożenia.

Org silnik pojechał do Jacka dosyć późno ze względu na to że zawsze coś mi wypadało i nie było czasu spakować zabrać zawieźć.( lenistwo trochę też bo jak bym chciał to bym czas znalazł   :-X )

Na wiosnę oczywiście montaż właściwego silnika no i docieranie.

Zjęć za dużo z remontu nie robiłem ale coś tam wstawiam.

Wyszła mi strasznie długa epopeja mam nadzieje, że nie zanudzałem za bardzo.

Następne będą już krótsze  :D

Zapisane
Jawa 350 634-7 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 83r Docieranie
Čz 350 472.5 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 85r
Čz 180 487.4 (Pełne Vape 12V) 93r
Jawa 638.5
Wsk 125 M06B3 Bąk (Cdi TurboZabytki 12V) 77r

xepher

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 646
  • Motór nie umiera nigdy
Odp: Blenders Jawa 350 634-7 1983
« Odpowiedź #4 dnia: Listopada 22, 2022, 07:09:43 »

Składaj, przyjade na inspekcje na wiosne :D
Zapisane
"Jak dwumetrowy, stu kilowy facet może jechać na motorynce?!"
CZ 350 472.4 i inne.
Nowy Sącz 793621301

Makaron

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 92
  • Cz 350 472-6 jawa 350TS
Odp: Blenders Jawa 350 634-7 1983
« Odpowiedź #5 dnia: Listopada 22, 2022, 10:13:04 »

Gratulacje. Następny knedel wröci do żywych. Na wiosnę będzie jazda.  Najważniejsze że coś się dzieje. Działaj nie odpuszczaj
Zapisane

Uziel

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 156
  • Cz472,5 Jożin,Jawa 638-5 Odkurzacz
Odp: Blenders Jawa 350 634-7 1983
« Odpowiedź #6 dnia: Listopada 22, 2022, 12:14:51 »

Nieźle gdyby tylko nie ta tarcza.
Zapisane
Zawsze beztrosko i bezrozumnie aż moja dupa legnie w trumnie czyli w bani czeski film

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 752
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Blenders Jawa 350 634-7 1983
« Odpowiedź #7 dnia: Listopada 22, 2022, 16:33:22 »

Zapisane

Tigras

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 403
Odp: Blenders Jawa 350 634-7 1983
« Odpowiedź #8 dnia: Listopada 22, 2022, 21:00:27 »

Skoro już wymieniasz instalacje to może rozważ układ 9D. Przeróbka nieznaczna a całkiem fajnie działa. Jak w samochodach.

Blenders

  • Laureat "Krzywej Korby" 2012
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1074
  • Bibliotekarz
Odp: Blenders Jawa 350 634-7 1983
« Odpowiedź #9 dnia: Listopada 22, 2022, 21:32:59 »

Skoro już wymieniasz instalacje to może rozważ układ 9D. Przeróbka nieznaczna a całkiem fajnie działa. Jak w samochodach.

Instalacja już zrobiona, Jawa już jeździ tylko że z silnikiem od cezety a silnik odebrany od Jacka już odpoczywa w kartonie na strychu do wiosny.

Myślałem nad 9d, ale stwierdziłem że jak w cezecie 6d działa tyle lat bez problemu to i tu zrobię tak samo, taka unifikacja w razie jakby trzeba było na szybko podmienić regulator albo coś.
Zapisane
Jawa 350 634-7 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 83r Docieranie
Čz 350 472.5 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 85r
Čz 180 487.4 (Pełne Vape 12V) 93r
Jawa 638.5
Wsk 125 M06B3 Bąk (Cdi TurboZabytki 12V) 77r