Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Kwietnia 28, 2024, 08:52:43
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Jadzia 638.0 '88  (Przeczytany 7341 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zysiu

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2318
    • JAWA-CZ KLUB POLSKA
Odp: Jadzia 638.0 '88
« Odpowiedź #75 dnia: Października 30, 2020, 21:41:08 »

Ja tam zawsze robią szlif pod zakupiony już tłok... Odwrotnie nie robiłem
Też tak uważam . Szlifierz mierzy tłok i pod niego robi szlif . Nigdy inaczej . Zastanawia mnie jak to będzie na odwrót
Zapisane
Member  JAWA-CZ KLUB POLSKA
http://www.youtube.com/watch?v=OZH4UPxW2zE

ZoR

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 15
Odp: Jadzia 638.0 '88
« Odpowiedź #76 dnia: Listopada 04, 2020, 15:53:17 »

Dobry. Musiałem dychnąć bo ręce z małym mnie trochę opadły. Spieszę z odpowiedziami. Szlif robiłem w ten sposób, bo nie wiedziałem czy ten cylinder wgle się do czegoś nadaje tzn. czy kupię tłok na R4 czy choćby R8 a szrama nie zejdzie i lipa. Majster wziął stówkę (normalnie za 2 cyl. bierze dwie). Zastanawiam się natomiast czy nie kupię tłoka na szlif namber 6 i nie zawieźć tego jeszcze raz. Szrama u dołu na zdjęciu wygląda fatalnie, ale realnie "nie jest najgorzej".
Zapisane
MZ ETZ 250 - 1985
S51 - 1987
638.0 - 1988
638.1 - 1989
TDM 850 - 1996

killler

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 953
  • :)
Odp: Jadzia 638.0 '88
« Odpowiedź #77 dnia: Listopada 04, 2020, 16:46:59 »

zbyt chaotycznie to wszystko robisz, majster powinien pomierzyc cylindry i powiedziec czy i na ktory szlif wyda to ze oddał ci taki cylinder to fuszerka chyba ze robil to na twoja odpowiedzialność... ja bym poszukał kompletu najelpiej nominalnych w ładnym stanie cylindrów i zrobił szlif jak nalezy, ewentulnie wymienil ten wadliwy na inny lepszy ktory wyda na ten szlif ktory został zrobiony w tym lepszym cylindrze.


Ale to tylko moje zdanie a ze jestem dosć ortodoksyjny uwazam ze lepiej zrobic silnik raz a porzadnie niz rozbierac go iles tam razy, tracac przy tym czas, pieniadze, a przede wszystkim nerwy...
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka :)
Cz 350 472.6 86r.:)

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3508
  • Smoczyciel
Odp: Jadzia 638.0 '88
« Odpowiedź #78 dnia: Listopada 04, 2020, 16:50:00 »

Mój szlifierz nie wziął by nic jeśli okazało by się że cylinder na złom się nadaje... To raz. A dwa nie robiłby szlifu bez tłoka...
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1166
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Jadzia 638.0 '88
« Odpowiedź #79 dnia: Listopada 04, 2020, 17:33:20 »

Na moje koślawe oko jak byś zdja jeszcze że średnicy 0.5mm czyli dał go na 6 to że szramy nie wiele by zostało łatwo to zmierzyć średnicówka jak szrama nie ma więcej głębokości niż te 0.2mm to bez problemowo tak się zastanawiam że pan od szlifu wogule oddal ci coś takiego pewnie chodzić to będzie ale ile i jak to inna sprawa
Zapisane
    Status GG

muczacz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1474
  • gazu gazu na wirazu
Odp: Jadzia 638.0 '88
« Odpowiedź #80 dnia: Listopada 04, 2020, 20:08:37 »

Ja tam zawsze robią szlif pod zakupiony już tłok... Odwrotnie nie robiłem
Też tak uważam . Szlifierz mierzy tłok i pod niego robi szlif . Nigdy inaczej . Zastanawia mnie jak to będzie na odwrót
no tak ale najpierw trzeba zobaczyć jaki szlif wyjdzie  a potem dokupić tłok i zrobić pod niego szlif
Zapisane
Jawa TS 350 638-1 z wozem
traktorek Sam z silnikiem cz 175 rok budowy nieznany
cz 175 typ 450 rok budowy 1961 kolor wiśniowy stan zabytkowy

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3508
  • Smoczyciel
Odp: Jadzia 638.0 '88
« Odpowiedź #81 dnia: Listopada 04, 2020, 21:45:52 »

Ja tam zawsze robią szlif pod zakupiony już tłok... Odwrotnie nie robiłem
Też tak uważam . Szlifierz mierzy tłok i pod niego robi szlif . Nigdy inaczej . Zastanawia mnie jak to będzie na odwrót
no tak ale najpierw trzeba zobaczyć jaki szlif wyjdzie  a potem dokupić tłok i zrobić pod niego szlif

No i w tym przypadku szlif jest zrobiony bez sensu. Też miałem rysę i nie wiedziałem jaki szlif wyda cylinder. Więc zanim kupiłem tłok szlifierz przemierzył cylindry, wydał opinię, zanabyłem tłoki i zrobił do nich szlif... Tutaj to albo chciał dwa razy zarobić albo nie wiem... Przecież mógł go po prostu zmierzyć
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)