Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Kwietnia 28, 2024, 13:07:35
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Montaż Gmoli z Jawy w Cz 350  (Przeczytany 12710 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Mienki

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2082
  • Jawa Tramp
Montaż Gmoli z Jawy w Cz 350
« dnia: Sierpnia 11, 2010, 19:09:02 »

Wbrew pozorom, adaptacja gmoli z Ts-ki do cz nie jest skomplikowana operacja: po krotce postaram się wyjaśnić jak wszystko zamontować tak by gmole pasowały i spełniały swoje zadanie.

do adaptacji gmoli z jawy będziemy potrzebować:
- gmole z jawy
-  przednie mocowania silnika z jawy 634 bądź 638
- kawałek rurki której średnica będzie pozwalała na ciasne wsuniecie jej w gmol
- prostokątny kawałek stali odpowiednio sztywnej
-  4 gumowe tuleje grubości 1 cm 9moga być grubsze)
- śruby, spawarka
- karbowane gumy- przewodu np. z pralki ( nie są konieczne)


Najpierw zaczynamy od zdjęcia klaksony i kolanek wydechów gdyż łatwiej będzie nam pracować bez nich. Jak już zdejmiemy te elementy bierzemy się za  górne mocowania gmola, w miejscy jego rozcięcia fabrycznego wsuwamy, najpierw w jedno ramie delikatnie je odginając w bok rurkę, potem wsuwamy ja w drugie ramie gmola tak by rurka łączyła je ze sobą. W fabrycznych otworach w górnych ramionach gmola przewiercamy dziury przez nasza rurkę i ja skręcamy. To nie koniec prac nad górnym mocowaniem ale  w tym momencie lepiej jest przejść do dolnego mocowania. Bierzemy mocowania silnika z jawy wkręcamy je pod  śruby mocujące  z przodu silnik cz do ramy (mocowania te obracamy stopa do koła przedniego) i skręcamy. W mocowaniach silnika bodziemy musieli rozwiercić otwory bądź nawiercić nowe tak by gmole równo wystawały z obu stron ( można wywiercić dziury w tylko jednym mocowaniu wtedy gmol będzie  z jednej strony wystawał o 0,5 cm bardziej niż z drugiej. przed rozwiercaniem radze przymierzyć gmol by sprawdzić jak i gdzie mamy wiercić. Jak uporamy się z wierceniem bierzemy 4 gumowe tuleje które wkładamy pomiędzy dolne mocowanie gmola w ramie a uchwyt w gmolu, skręcamy z  wyczuciem sprawdzając czy wszystko jest prosto, Jeśli tak teraz pora na górny uchwyt, Tutaj warto z kartony wyciąć odpowiedni "język" który od górnej rurki w gmolu ma pasować pod mocowanie klaksonu, Potem wycinamy go ze stali demontujemy gmole wspawujemy "język" , skręcamy kolanka i wkręcamy gmole na swoje miejsce, Klakson możemy zamontować np.pod jedna ze śrub od rurki łączącej ramiona gmola. W celu zobrazowania całej operacji umieszczam zdjecia które powinny rozwiać wszelkie wątpliwości.

Gumowe tuleje pod dolnym mocowaniem stosujemy w celu zdystansowania gmola względem kolanek, (na zdjęciach gmol jest blisko to efekt tego ze  dwa razy spełnił swoją rolę). Ponadto dają one gmolom lekką amortyzacje przez co w razie gleby mniejsze ryzyko ze się pogną

 odległość miedzy kolankiem i gmolem u mnie jest minimalna z tej racji ze gmol już kilkukrotnie spełnił swoją funkcję)

« Ostatnia zmiana: Października 14, 2010, 13:26:57 wysłana przez Mienki »
Zapisane
http://mienki1987.blogspot.com/

_________________________________________________________________

Mienki

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2082
  • Jawa Tramp
Odp: Montaż Gmoli z Jawy w Cz 350
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpnia 11, 2010, 19:17:26 »

jeszcze jedno zdjecie
Zapisane
http://mienki1987.blogspot.com/

_________________________________________________________________

Jawsim

  • Gość
Odp: Montaż Gmoli z Jawy w Cz 350
« Odpowiedź #2 dnia: Listopada 17, 2010, 18:17:25 »

Kiedyś tak właśnie widziałem sobie adaptacje gmola ( Gięty Metalowy Ochraniacz Lęd¼wiowy ) jawy - mała wskazówka- jeśli nie wiemy skąd wziąć takowe gumowe poduszki-podpowiadam- fiat 126P ma takowe przy teleskopach-komplet kosztuje 4zł. A żeby wszystko było profesjonalnie i cacy wciskamy w poduszeczkę tulejkę z cienkościennej rurki o średnicy wewnętrznej 8mm a zewnętrznej-10mm ( od biedy miedziana ) wysokość tulejki winna być mniejsza od grubości poduszki o 3-4mm.Jesli poduszka ma grubość 18mm to tulejka 14 mm itd. Wtedy nie zmiażdżymy gumek skręcając dolny uchwyt gmola -da się go skręcić na sztywno i poduszka będzie spełniała swoje zadanie. Bez tulejki albo zgnieciemy i zniszczymy poduszkę albo połączenie będzie lu¼ne.
Pozdro.


PS. Sorki MNK że się wpierniczyłem w temat.
Zapisane

kielek

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 256
Odp: Montaż Gmoli z Jawy w Cz 350
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpnia 30, 2011, 16:29:29 »

Ja zrobiłem to trochę inaczej, nie miałem mocowania silnika z jawy tylko sam gmol i jego górne mocowanie. Górne mocowanie przykręciłem z przodu pod klakson, a z tyłu trzeba trochę dogiąć żeby pasowało do ramy cz i normalnie przykręcić tak jak to było w Jawie. Dolne mocowanie zrobiłem z ceownika kapkę szerszego niż rura ramy cz, od wewnątrz ceownika przyspawałem blachy 1,5mm i wywierciłem otwory tak żeby pasowało pod dolne mocowanie silnika. Na górze ceownika przyspawałem blachę 2MM, do niej przykręciłem gmol. Nie trzeba było żadnych dystansów w dolnym mocowaniu bo gmol jest niżej i nie przeszkadza kolankom. Poniżej daje foty na mojej CZ.



Zapisane
Yamaha XTZ660 Tenere
ČZ 472.5 custom ;)
WSK m06-64 wiecznie remontu czekająca
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
3 Odpowiedzi
6949 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 21, 2006, 20:31:32
wysłana przez NaczelnyFilozof
Przyspieszenie Jawy

Zaczęty przez siekier « 1 2 » Eksploatacja

41 Odpowiedzi
19795 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 13, 2007, 08:52:54
wysłana przez carlos
średnica rurek gmoli

Zaczęty przez artur-CeZeciak Mechanika

9 Odpowiedzi
5439 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 20, 2014, 11:45:49
wysłana przez mirageg3
2 Odpowiedzi
2454 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 25, 2015, 18:19:59
wysłana przez Ryba9512
7 Odpowiedzi
2790 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 27, 2017, 19:58:15
wysłana przez killler