Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Kwietnia 30, 2024, 01:43:05
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  
Strony: 1 ... 3 4 [5]   Do dołu

Autor Wątek: Przeróbka alternatora z układu 6 diodowego na 9 diodowy.  (Przeczytany 64716 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

kielek

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 256
Odp: Przeróbka alternatora z układu 6 diodowego na 9 diodowy.
« Odpowiedź #100 dnia: Czerwca 20, 2016, 10:13:44 »

Zmieniłem żarówkę ładowania na 4W, zapomniałem to zaznaczyć na schemacie.

Ten czarny schemat jest z regulatorem od poloneza, a mój regulator jest od 126p może z tąd różnice.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 20, 2016, 14:20:54 wysłana przez kielek »
Zapisane
Yamaha XTZ660 Tenere
ČZ 472.5 custom ;)
WSK m06-64 wiecznie remontu czekająca

pitterpan

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 256
  • Jawa TS 350 1991r
Odp: Przeróbka alternatora z układu 6 diodowego na 9 diodowy.
« Odpowiedź #101 dnia: Czerwca 20, 2016, 10:44:44 »

W/g  schematu na czarnym tle u góry zacisk DF altka łączy się tylko z jednym zaciskiem regulatora, a u Ciebie DF z kontrolką ładowania, prostownikiem i regulatorem.

Ja mam tak samo podłączone jak kolega kielek i u mnie działa ;)

Jak sam robiłem układ, pytałem kolegę Janka o tą różnice w podłączeniu i dostałem taka odpowiedz:
"Alternator jawy będzie pracował niezależnie od polaryzacji wirnika a alternator mz nie i tylko taka jest różnica tzn. wirnik możesz podłączyć obojętnie jak."

Trzeba pamiętać,  aby żadna szczotka nie była podłączona do masy.
Zapisane

SofCHJanek

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 295
  • eMZeciarz
Odp: Przeróbka alternatora z układu 6 diodowego na 9 diodowy.
« Odpowiedź #102 dnia: Czerwca 20, 2016, 16:11:36 »

Oczywiście, że stąd różnice. To są dwa różne regulatory i jeden steruje "plusem" a drugi "minusem".
Zapisane
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.
Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd.
Masz pytania? Pisz!


SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097
MZ ES 250/2 '72
Jawa 356 '58
http://www.youtube.com/user/sofchjanek

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Przeróbka alternatora z układu 6 diodowego na 9 diodowy.
« Odpowiedź #103 dnia: Lipca 23, 2017, 18:45:47 »

Nie chciałem zakładać nowego wątku więc tutaj napisze - ktoś wspomina,że na 9d ładowanie ma przy 1500 14,6 V. U mnie w ts z sovekiem i elektronicznym regielem za 30 zł z 4Motors przy 1500 to ja na światłach mam już 13,6 V,przy 1700 mam 14,2 V.
Prostownik oryginał.  Czy jest sesns przerabiać wówczas układ ładowania jak wystarczy pradozerne cewki butelkowe wywal8c?
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: Przeróbka alternatora z układu 6 diodowego na 9 diodowy.
« Odpowiedź #104 dnia: Lipca 23, 2017, 19:27:03 »

...1500 to ja na światłach mam już 13,6 V,przy 1700 mam 14,2 V.
Prostownik oryginał.  Czy jest sesns przerabiać wówczas układ ładowania jak wystarczy pradozerne cewki butelkowe wywal8c?
Ja Ci akumulator nie pada, to nie ma w sumie sensu.
np. ja na światłach miałem 14.0V od około 1500 a bez świateł od około 1100. tylko ja miałem  taki układ żeby 14V było maksymalnym napięciem.
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Przeróbka alternatora z układu 6 diodowego na 9 diodowy.
« Odpowiedź #105 dnia: Lipca 23, 2017, 19:51:56 »

Mi akumulator nigdy nie padł w jawie. Czy to korki nad morzem czy postój na postojowkach pół nocy. Nowy aku z dobrą instalacja i nie mogę powiedzieć,że przy fabrycznej instalacji ładowanie słabe,nawet z h4 z przodu.
Może to zasługa zapłonu CDI i cewki dwusikrowej? Chociaż za platyniarza też smigala aż miło...
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson
Strony: 1 ... 3 4 [5]   Do góry
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
5 Odpowiedzi
18107 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 20, 2012, 22:32:44
wysłana przez Rozztocz
14 Odpowiedzi
9795 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 26, 2013, 10:01:10
wysłana przez kozulec
4 Odpowiedzi
3915 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 18, 2013, 17:15:35
wysłana przez Lopez
18 Odpowiedzi
11758 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 06, 2017, 09:50:06
wysłana przez Yabaman
4 Odpowiedzi
1273 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 24, 2021, 08:35:29
wysłana przez azbescik2