Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marzec 29, 2024, 05:49:02
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Koniec wielkiej historii... :(  (Przeczytany 42397 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kamil20121

  • CEZET Easyrider.
  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 60
  • CZ 175 TYP 487
Odp: Koniec wielkiej historii... :(
« Odpowiedź #50 dnia: Październik 16, 2013, 20:16:45 »

Wątpię, kupowali by to tylko fanatycy. Bo cena tego nowego sprzęta jest taka że mozna mieć o wiele lepszy motocykl
Czy ja wiem? Nie wiem jak by to było z nowymi, ale jeśli chodzi o te stare moto od 3000zł to wole kupić Jawę/CZ niż np Suzuki/Honda, sam myślałem o zakupie jakieś starej japoni 600ccm (suzuki GSX 550/750 ES) po to aby lepiej sie nauczyć jeździć na wiekszym moto i po zdanym egzaminie sprzedać, ale pomyślałem sobie ze jak coś się rozpadnie w tych starych japońskich tropach to będę biedny , a knedla chociaż sam zrobię i za niewielka kasę .
Zapisane

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881
Odp: Koniec wielkiej historii... :(
« Odpowiedź #51 dnia: Październik 16, 2013, 20:19:00 »

chyba nie wiesz jaka cena jest nowej 640 z takim silnikiem jak starej ts...
Podpowiem Ci jak za cbr 600 ok 2009r
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!

Kamil20121

  • CEZET Easyrider.
  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 60
  • CZ 175 TYP 487
Odp: Koniec wielkiej historii... :(
« Odpowiedź #52 dnia: Październik 16, 2013, 20:23:25 »

Może i masz rację ale dla mnie cbr z 2009r to tak jak dla mojego ojca za komuny MZ lub JAWA , - nieosiągalna .
Zapisane

Biały

  • Grupa Lubelska
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 499
  • Čezet 350 472.5 81"
Odp: Koniec wielkiej historii... :(
« Odpowiedź #53 dnia: Październik 17, 2013, 16:41:37 »

Mofeix nie szalej .

http://www.mototechnik.cz/index.php?main_page=index&cPath=31&zenid=067sfjagpl4ab5dreo6aa6k6q0

kosztuje 53 999 koron czeskich

korona CZ , liczmy po 17 groszy polskich

53 999 x 0,17 = 9179

Transport , rejestracja , itp , itd , liczmy ok . 11 000 polskich złotych


średnia cena " CBR z 2009 roku " to ok. 25 000 złotych

Zapisane
Z dziewczynami jak z flaczkami ... średnio się prezentują , ale za to jak smakują :D

Čezet 350 4Ever :)

Biały , Puławy , tel 667 145 226



Piotrex

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1141
  • Mustang EBE
Odp: Koniec wielkiej historii... :(
« Odpowiedź #54 dnia: Październik 17, 2013, 19:15:39 »

chyba nie wiesz jaka cena jest nowej 640 z takim silnikiem jak starej ts...
Podpowiem Ci jak za cbr 600 ok 2009r


coś chyba Ci się popitoliło
Zapisane

Arek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 164
  • CZ 350 82r
Odp: Koniec wielkiej historii... :(
« Odpowiedź #55 dnia: Październik 17, 2013, 20:14:15 »

co do napraw cz - jawy a starej japoni to miałem taki przypadek, posiadałem hondę cbx 550, pierw wysiadł łańcuch przeniesienia napędu z wału na skrzynie koszt nowego 530 zł wsadziłem dobrą używke za 50 zł ale była, potem szwankował moduł zapłonowy koszt nowego 400 zł wsadziłem używke za 60 zł ale była, a jak padła panewka na korbie to już nie było nowych, uzywka to porażka, dorobienie z innych niemozliwe (brak odpowiednich wymiarów) dorobienie od podstaw kompletu koszt 2900 zł do tego szlif wału 300. moto kosztowało 3000, suma kosztów 3000 + 110 + (ewentualne panewki i szlif) 3200 = 6310 do tego jeszcze kupa innych kosztów jak oleje płyny synchro itp.

za ta całą kase mam jawe czy cz zrobie ja całą od podstaw praktycznie sam i jeszcze zostanie na bene i radość z jazdy. dlatego też sprzedałem cbx prawie za cene złomu i kupiłem cz wyremontowałem a dołozyłem do tego ze 300 zł max. tak zakonczyła się raz na zawsze przygoda ze starymi japońcami, więcej nie chcę nic starszego niż 10 lat prócz cz oczywiście.
Zapisane
    Status GG

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1785
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Koniec wielkiej historii... :(
« Odpowiedź #56 dnia: Październik 17, 2013, 21:54:09 »

Japońce i wszystkie inne sprowadzane motocykle są takie "wspaniałe" głównie dlatego, że w Niemczech czy innych zachodnich krajach miały łatwiejsze życie. Gdyby Honda czy inne Suzuki jeździło całe życie na Mixolu, Superolu czy Luxie też by pewnie nie przetrwała więcej niż 30tyś km.
Taka nowa 640 używana z głową i prawidłowo serwisowana na pewno przejeździ bez problemu kupę kilometrów.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

kichau

  • Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2242
  • Lubię piwo
Odp: Koniec wielkiej historii... :(
« Odpowiedź #57 dnia: Październik 17, 2013, 22:55:14 »

80.000 km chłop w Anglii zrobił bez remontu Jawą 640!

Arek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 164
  • CZ 350 82r
Odp: Koniec wielkiej historii... :(
« Odpowiedź #58 dnia: Październik 18, 2013, 08:08:56 »

dodam tez że owa honda miała licznikowe 97 tyś przebiegu rzeczywisty jest nieznany i nie ma się co dziwić że wkońcu padł silnik, bardziej chodziło mi o koszta napraw i dostepnosci części w porównaniu do jawy, motocykle podobne cenowo w zakupie (jawa ładna zrobiona a japoniec ładny "kot w worku")
Zapisane
    Status GG

Krzysiek

  • Gość
Odp: Koniec wielkiej historii... :(
« Odpowiedź #59 dnia: Październik 18, 2013, 12:46:32 »

Coś w tym temacie ode mnie...

Rok temu  podjąłem zamiar kupić jakąś japonię - ze wszystkimi kosztami chciałem się zamknąć w 9 kilo zł.
Najpierw mierzyłem w choppera, potem w turystyka i tak miało być aż łażąc po alle uległem chwilowemu zauroczeniu i kupiłem sporta nie zdając sobie sprawy co w 18 letniej maszynie może się kryć - w sensie - niespodzianki - wał, panewki i cała reszta.

Oglądając oferty sprowadzonych sprzętów z zagranicy - krajowego nie chciałem bo to duży znak zapytania, wybrałem ofertę ,,anglika,, gdzie sprzedający wyraził zgodę na sprawdzenie moto w dowolnym serwisie.

No to do dzieła - motór podwiózł tam gdzie chciałem i serwisanci wzięli się do roboty:
geometria ramy - wyszło  +/- 1mm czyli bez dzwona, ograniczniki skrętu nieruszone, dalej - kompresja - 3 gary po 12 a ostatni 13 - wyszło później że płytka zaworowa tego cylka była do wymiany.

Po tej ,,grze wstępnej,, warunkującej dalsze udane pożycie małżeńskie z firem bladym 900/95 wymiana wszystkich płynów i na koniec transport do domciu - 30 kilosów.
Cała finansowa ,,impreza,, kosztów dodatkowych wyszła 1100zł w tym jeszcze regulacja zaworów, mycie i synchro gaźników oraz wymiana tylnej opony/moja i uszkodzonych płytek zaworowych  i ,,na deser,, zaworków iglicowych w gaźnikach.

Dodatkowe w/w koszty były ale teraz śpię spokojnie co do stanu technicznego tego sprzęta.

Jak mogę coś doradzić w tym temacie to proponuję aby sprzedający wyraził zgodę na techniczne oględziny - podkreślam - w dobrym, znającym się na rzeczy serwisie/warsztacie - dla mnie to najważniejszy warunek zakupu skośnookiej używki.

W innym przypadku motocykl może okazać się studnią bez dna, poza tym im starszy rocznik tym trudniej o części...impreza zakończy sprzedażą ,,po kawałku,,...
« Ostatnia zmiana: Październik 18, 2013, 15:45:57 wysłana przez Krzysiek »
Zapisane

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: Koniec wielkiej historii... :(
« Odpowiedź #60 dnia: Październik 18, 2013, 13:08:27 »

Co do japonii, miałem jedną sztukę czyli Bandit 600 N 2000r.
miałem go rok i  zrobiłem przy nim tylko dwie rzeczy, wymieniłem tylną oponę i wymieniłem olej z filtrem.
Sprzedałem bo straciłem pracę i była mi potrzebna kasa.
Od pierwszego do ostatniego dnia chodził super.
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

Krzysiek

  • Gość
Odp: Koniec wielkiej historii... :(
« Odpowiedź #61 dnia: Październik 18, 2013, 15:53:54 »

co do napraw cz - jawy a starej japoni to miałem taki przypadek, posiadałem hondę cbx 550, pierw wysiadł łańcuch przeniesienia napędu z wału na skrzynie koszt nowego 530 zł wsadziłem dobrą używke za 50 zł ale była, potem szwankował moduł zapłonowy koszt nowego 400 zł wsadziłem używke za 60 zł ale była, a jak padła panewka na korbie to już nie było nowych, uzywka to porażka, dorobienie z innych niemozliwe (brak odpowiednich wymiarów) dorobienie od podstaw kompletu koszt 2900 zł do tego szlif wału 300. moto kosztowało 3000, suma kosztów 3000 + 110 + (ewentualne panewki i szlif) 3200 = 6310 do tego jeszcze kupa innych kosztów jak oleje płyny synchro itp.

za ta całą kase mam jawe czy cz zrobie ja całą od podstaw praktycznie sam i jeszcze zostanie na bene i radość z jazdy. dlatego też sprzedałem cbx prawie za cene złomu i kupiłem cz wyremontowałem a dołozyłem do tego ze 300 zł max. tak zakonczyła się raz na zawsze przygoda ze starymi japońcami, więcej nie chcę nic starszego niż 10 lat prócz cz oczywiście.


Arek... :)

Coś ode mnie...

Młody jesteś, masz pracę, pojeździsz cezetą, wpakujesz w nią ,,trochę,, jeszcze kasy, później stwierdzisz potrzebę spróbowania czegoś mocniejszego, cezeta zostanie bo się do niej przyzwyczaisz więc ,,zostanie w rodzinie,,.

Wszystko przed Tobą... ;D

Młody jesteś... 8)
Zapisane

benwatkins

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 22
  • Jawa 350 634 '81
Odp: Koniec wielkiej historii... :(
« Odpowiedź #62 dnia: Październik 18, 2013, 16:55:30 »

Arek... :)

Coś ode mnie...

Młody jesteś, masz pracę, pojeździsz cezetą, wpakujesz w nią ,,trochę,, jeszcze kasy, później stwierdzisz potrzebę spróbowania czegoś mocniejszego, cezeta zostanie bo się do niej przyzwyczaisz więc ,,zostanie w rodzinie,,.

Wszystko przed Tobą... ;D

Młody jesteś... 8)

Ja jeszcze poczekam, ze 3,4 lata i zakupie (jak cena przestanie być z kosmosu) Kawasaki W800 jak zobaczyłem ten moto na żywo to zakochałem się w niej od pierwszego spojrzenia. Klasycznie wyglądające moto ze współczesnym silnikiem. Jawa jest w rodzinie ok. 20 lat, więc też zostanie :)
Zapisane

Krzysiek

  • Gość
Odp: Koniec wielkiej historii... :(
« Odpowiedź #63 dnia: Październik 19, 2013, 10:19:42 »

Podsumowując sprawę zakupu używki japoni warto zwrócić na szczególną okazję/opis... :P

http://allegro.pl/kawasaki-gpz-750-ninja-niemiec-plakal-jak-sprzedaw-i3633942457.html
Zapisane

Koles833

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 196
  • Jawa 350 ts
Odp: Koniec wielkiej historii... :(
« Odpowiedź #64 dnia: Październik 19, 2013, 18:33:38 »

Boże co to ma być  :-\
Zapisane
"Motocykl - to nie tylko pusty dźwięk,
to życie pisane snem,
to, co piękne jest,
to zabawka, która pomoże Ci
przetrzymać okropne dni,
gdy czułości zabraknie Ci..."

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881
Odp: Koniec wielkiej historii... :(
« Odpowiedź #65 dnia: Październik 19, 2013, 18:58:52 »

Nie wiem czemu taka cena mi została w głowie ale coś mi się wydaje ze właśnie tyle wychodzi 640 kupiona w angli i caly cyrk ze sprowadzeniem i rejestracja tego w kraju,

Bo podaliście cene czeską ale przywieź mi to ustrojstwo z czech i zarejestruj....

Zacznie się zaraz widzę ze pokupowali japonie i utopili, podobnie jak turbo kupiłem japonie lałem siadałem Maneta do oporu i nic nie dotykałem, fakt ze długo nie jeździłem ale to inna historia.
Podobnie kumpel cbr dał sensowne pieniądze jeździł 2 lata nawet oleju nie zmienił i dzień w dzień opór.

żeby jawa była opłacalna to na naszym rynku musiała by mieć cene coś jak nowy junak, czyli dostępna dla przeciętnego kowalskiego
« Ostatnia zmiana: Październik 19, 2013, 19:02:05 wysłana przez Mofeix »
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: Koniec wielkiej historii... :(
« Odpowiedź #66 dnia: Październik 19, 2013, 21:20:40 »

Co do japonii, miałem jedną sztukę czyli Bandit 600 N 2000r.
miałem go rok i  zrobiłem przy nim tylko dwie rzeczy, wymieniłem tylną oponę i wymieniłem olej z filtrem.
Sprzedałem bo straciłem pracę i była mi potrzebna kasa.
Od pierwszego do ostatniego dnia chodził super.

Jeden mały szczegół-rocznik 2000. Porównujemy japonię z lat 80 i Jawę z lat 80.
Zapisane

suchy

  • forumowicz
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 669
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?Tak,jeżdżę motorem.
Odp: Koniec wielkiej historii... :(
« Odpowiedź #67 dnia: Październik 19, 2013, 23:14:40 »

... podobnie jak turbo kupiłem japonie lałem siadałem Maneta do oporu i nic nie dotykałem, fakt ze długo nie jeździłem ale to inna historia.
Podobnie kumpel cbr dał sensowne pieniądze jeździł 2 lata nawet oleju nie zmienił i dzień w dzień opór.


hmm, to może moja Czesia jest z Japoni bo mam tak samo, leje paliwo, olej, a  też jeździmy z godnością.
Zapisane
Mniej teorii więcej praktyki.
CZ 350 472.5 83'  Garwolin  tel.602 792 446

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881
Odp: Koniec wielkiej historii... :(
« Odpowiedź #68 dnia: Październik 19, 2013, 23:36:09 »

Suchy ja nie twierdzę ze nie. Tylko rozchodzi sie o to ze wiesz kupic fajny egzemplarz i zrobic remont wyjdzie mniej jak za nówkę. gdzie cena jest parodią

To coś jak z autami. Popatrz ceni audi,bmw z rocznika np 2002r a teraz zobacz Lanosa z rocznika 2002r... Ile sztuk lanosów kupisz?
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!

Hubertus

  • Użytkownik techniki
  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 456
  • Srdcem a rozumem
    • rumble garage
Odp: Koniec wielkiej historii... :(
« Odpowiedź #69 dnia: Październik 20, 2013, 08:39:46 »

Co do japonii, miałem jedną sztukę czyli Bandit 600 N 2000r.
miałem go rok i  zrobiłem przy nim tylko dwie rzeczy, wymieniłem tylną oponę i wymieniłem olej z filtrem.
Sprzedałem bo straciłem pracę i była mi potrzebna kasa.
Od pierwszego do ostatniego dnia chodził super.

Jeden mały szczegół-rocznik 2000. Porównujemy japonię z lat 80 i Jawę z lat 80.

OK.



Jawa i Kawa, roznica wieku kilka miesiecy na korzysc "Knedla". Niestety, jakby sie nie czarowac-nadal przepasc technologiczna...
Zapisane
Jawa typ 634; 12Volt-VAPE + Velorex 562
Kawasaki GPz 750 KZ 750E
Kawasaki GPz 900 R

kris

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 56
  • motory i pasja ....
Odp: Koniec wielkiej historii... :(
« Odpowiedź #70 dnia: Październik 15, 2015, 00:10:51 »

. Zgadzam sie w zupełnosci z Renegade  chodzi o wypowiedz.. odnosnie MZ-ki którą tak objechał  pewien koles..... który pewnie nie wie  ze historia mz.... wywodzi sie  z 1906 roku .. od chłopa który miał łeb. jak sklep !!!! Dunczyka który zmotoryzował Europe....stworzył dkw.... pozniej po przekształceniach IFA I DALEJ DOPIERO MZ. na konstrukcji RT 125 jezdziła całą europa i my np shl sokół.. i ostatnia wsk... dodam ze twórca motoryzacji  DKW był takze twórcą autounion ag.. ze znanym nam dzis znaczkiem audi !!!!!! wiec dla mnie to ma duze znaczenie odnosnie motoryzacji ogolnie ujmujac a ze akurat tutaj uzytkujemy w wiekszosci knedli , które maja tez swoją historie   to jak powiedziales.. Renegade.;) zal ze ktos taki  wypowiada sie w ten sposób !!!!!
Zapisane
    Status GG
cz 472.5,jawa 634, jawa 638 velorex,jawka kaczka
kivaka 250 61r, mz etz 250, mz jaskolka,

kielek

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 256
Odp: Koniec wielkiej historii... :(
« Odpowiedź #71 dnia: Październik 15, 2015, 10:48:47 »

Zapisane
Yamaha XTZ660 Tenere
ČZ 472.5 custom ;)
WSK m06-64 wiecznie remontu czekająca

tormentor

  • 638
  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 70
  • Motur jest wieczny
Odp: Koniec wielkiej historii... :(
« Odpowiedź #72 dnia: Październik 15, 2015, 17:51:42 »

2 lata i już złota łopata?
Nie przesadzajcie forumowi koledzy  ;)
Ja złotą łopatę dawałbym w tematach sprzed ponad 5 lat.
2 lata to stanowczo za mało
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1785
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Koniec wielkiej historii... :(
« Odpowiedź #73 dnia: Październik 15, 2015, 17:55:12 »




Łopata to przeżytek :D
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

tormentor

  • 638
  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 70
  • Motur jest wieczny
Odp: Koniec wielkiej historii... :(
« Odpowiedź #74 dnia: Październik 15, 2015, 18:05:35 »

Nie bądź taki nowoczesny  :P

Czas biegnie do przodu.
Może za odświeżenie postu sprzed ponad 10 lat przyznamy nagrodę archeologiczną?
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
24 Odpowiedzi
11524 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudzień 15, 2006, 20:32:32
wysłana przez Płosior
[all 350] 4 tyś. obr. i koniec

Zaczęty przez mechanik Mechanika

8 Odpowiedzi
4543 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Październik 18, 2006, 16:52:34
wysłana przez mechanik
24 Odpowiedzi
8542 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwiecień 20, 2009, 20:46:14
wysłana przez Johnny Moped
20 Odpowiedzi
10328 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marzec 12, 2012, 23:32:05
wysłana przez Lopez
13 Odpowiedzi
6629 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwiecień 11, 2012, 16:10:14
wysłana przez gregor0484