Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Października 14, 2024, 19:29:05
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Szarpanie na 3 biegu.Problem po przejechaniu 100km.  (Przeczytany 24020 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

albiNOS

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 152
  • Kia Sorento, , Audi A4, Swift Coastline, Romet M1
Odp: Szarpanie na 3 biegu.Problem po przejechaniu 100km.
« Odpowiedź #50 dnia: Kwietnia 02, 2013, 18:53:56 »

A jak rowek przy kole zębatym, ten co wchodzi w niego wodzik? niema śladów przytarcia?
Zapisane

SONY

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 198
  • Najlepsze przed tobą !
    • Moja Jawa
Odp: Szarpanie na 3 biegu.Problem po przejechaniu 100km.
« Odpowiedź #51 dnia: Kwietnia 02, 2013, 20:20:36 »

Lekkie ślady przytarcie są.
Pare zdjęć jeszcze mam, Dobra to mówcie co mam wymienic ,czy ten?


oraz te dwie?bo te dwie sa identycznie wytarte


A co powiecie o tych?




Tę zębatke nr 1 juz mam lepszą,mało uzywany oryginał.
Zapisane
    Status GG

von_Majzel

  • Gość
Odp: Szarpanie na 3 biegu.Problem po przejechaniu 100km.
« Odpowiedź #52 dnia: Kwietnia 02, 2013, 20:30:56 »

Na środkowym zdjęciu widać że aż (na zdjęciu dolne) krawędzie zębów się przebarwiły , tak tam tarło o wiodzik . To znaczy że wodzik był krzywy i dotykał uzębienia , a nie powinien . Przebarwiony od temperatury też jest rowek wodzika .
Ja zawsze wymieniam te oba kółka przesówne i wodziki jak rozbieram silnika , a skrzynia ma swój przebieg . Dwa , widać że te zęby/kły są wyzaokrąglane i chyba aż poubijane na krawędziach .
 
To że skrzynię trzeba zmieniać pracującymi ze sobą kompletami to mit . Znaczy się , jak wymieniasz całość bo coś zrobiło tam rzeźnię , to jest sens kupić taką kompletną , dotartą , ale wystarczy że pomylisz te dwa (takie same) kółka przesówne , zamienisz je ze sobą i co ? I już nie są do siebie dotarte .
Tylko tak jak jest w instrukcji - wymiana oleju po 500 i 2500 km , jak są nowe elementy w skrzyni biegów i nie cisnąć od nowości na maksa .
Zapisane

j@wa

  • Kudłaty durnowaty reperuje stare graty
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1838
Odp: Szarpanie na 3 biegu.Problem po przejechaniu 100km.
« Odpowiedź #53 dnia: Kwietnia 02, 2013, 20:39:03 »

Tak jak pisałem wyżej. Obejrzyj uważnie sprzęgła kłowe.Wieńce zębate w naszych skrzyniach się nie zużywają, chyba że dostanie "paradontozy" i wyleci mu ząbek. Ale to bardzo rzadki przypadek.
Na fotce nr 1 widać że kły (3 szt-prostokątne) są mocno podtarte. Sprawdź też te po drugiej stronie (4szt-okrągłe). Wymieniając jedno koło niestety należy wymienić drugie współpracujące. Wymiana jednego to takie cerowanie kondoma przy świetle księżyca. Okrutne ale prawdziwe.

A jak złożyłeś kartery, nie przypadkiem na uszczelce.

Majzel ,ale te przebarwienia mogły powstać przez wysuwającą się"przesówkę" i parło na wodzik (przez te kły).
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 02, 2013, 20:41:38 wysłana przez j@wa »
Zapisane
Jawa 638.0 '87r
Jawa 638.5 Velorex 562 '86r

I coś tam jeszcze.

SONY

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 198
  • Najlepsze przed tobą !
    • Moja Jawa
Odp: Szarpanie na 3 biegu.Problem po przejechaniu 100km.
« Odpowiedź #54 dnia: Kwietnia 02, 2013, 20:51:02 »

Skrzynia składana na sam silikon.

Dobra bo już się trochę pogubiłem co muszę wymienić ??

-Koło zębate z 16 zębami oby dwa, pod numerem 3
-wodzik blaszany, czy założyć kuty?
i tyle?

koło zębate pod numerem 1 mam już inne, lepsze
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 02, 2013, 20:52:33 wysłana przez SONY »
Zapisane
    Status GG

von_Majzel

  • Gość
Odp: Szarpanie na 3 biegu.Problem po przejechaniu 100km.
« Odpowiedź #55 dnia: Kwietnia 02, 2013, 20:58:02 »

J@wa : mogło , ale oba wodziki są tak podobnie wytarte . Ale nie mówię że nie .  Sorry , po zastanowieniu się jednak stwierdzam że nie . Bo żeby tak grzało w miejscu styku wodzika z uzębieniem koła , że to musiał wodzik przyjść krzywo , nie pod kątem prostym do koła przesównego . Albo to musi być tak zużyte że ma sakramenckie luzy w różne strony , albo były krzywe lub luźne wodziki i dotknęły uzębienia .
 
SONY : Kolega J@wa wymienia kółka zębate parami i jeździ . Ja wymieniam przesówki i wodziki oraz inne elementy , te co są zużyte i też jeżdżę . Ty nie wymieniłeś nic i nie jeździsz ;)
Myśl samemu , popatrz na części swoje i na nowe , jak wyglądają , jak pasują , jakie luzy mają i wymień to co uważasz że nie będzie dobrze działać . Każdy może napisać żebyś wymienił całą skrzynię tylko to nie ma sensu . A bez wzięcia tych trybików i innych elementów w łapki i przypasowaniu do siebie trudno powiedzieć , nawet poprzez zdjęcia .
 
Niemniej , dla mnie - przegrzane (przebarwione od temperatury) - odpadają . Zatarte , z materiałem napawanym w rowkach wodzików - odpadają . Wytarte wodziki (jak Twoje) , lub zgięte - odpadają . Duże luzy na wieloklinach , zaokrąglone , wyłamane , ułupane zęby lub kły , wybite (w owal) otwory pod kły w kołach zębatych (sprawdź swoje) - odpadają .

Sprawdź też prowadnicę , ma być prosta i równiusieńka , bez wytarć pod wodzikami , bo to powoduje luzy wodzików , przez co one krzywo przychodzą na kółka przesówne - trą i grzeją się i właśnie biegi mogą wypadać .
 
Podobnie zmieniacz ("motyl") - musi mieć rowki pod wodziki równe i bez wytarć przesadnych , aby wodziki chodziły możliwie z niewielkim luzem .
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 02, 2013, 21:13:33 wysłana przez von_Majzel »
Zapisane

SONY

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 198
  • Najlepsze przed tobą !
    • Moja Jawa
Odp: Szarpanie na 3 biegu.Problem po przejechaniu 100km.
« Odpowiedź #56 dnia: Kwietnia 02, 2013, 21:13:03 »

A ty mówiąc że wymieniasz na nowe , masz na myśli ze nowe ze sklepu , czy inne używane?
Zapisane
    Status GG

von_Majzel

  • Gość
Odp: Szarpanie na 3 biegu.Problem po przejechaniu 100km.
« Odpowiedź #57 dnia: Kwietnia 02, 2013, 21:15:12 »

Mam na myśli nowe , nie używane , ze sklepu . Używki masz właśnie w rękach ... dlatego ja daję nowe , ze sklepu =]
Zapisane

SONY

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 198
  • Najlepsze przed tobą !
    • Moja Jawa
Odp: Szarpanie na 3 biegu.Problem po przejechaniu 100km.
« Odpowiedź #58 dnia: Kwietnia 02, 2013, 21:19:43 »

Zapisane
    Status GG

j@wa

  • Kudłaty durnowaty reperuje stare graty
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1838
Odp: Szarpanie na 3 biegu.Problem po przejechaniu 100km.
« Odpowiedź #59 dnia: Kwietnia 02, 2013, 21:22:49 »

Von_Majzel wyczerpał temat. :)
 Ja tylko jeszcze dodam od siebie.
Na dwóch kutych wodzikach skrzynia chodzi bardzo sztywno i nawet czasami potrafi się przyblokować  (nie zapinają się biegi). Przetestowane na sobie.
Jak już złożę kartery, po dokręcam śrubki, robię próbę. Wkładam bieg i przez dziurę koło zmieniacza świecę latarką i sprawdzam czy wodzik ma lekki luz (nie jest naprężony). Tak z każdym biegiem.     
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 02, 2013, 21:24:48 wysłana przez j@wa »
Zapisane
Jawa 638.0 '87r
Jawa 638.5 Velorex 562 '86r

I coś tam jeszcze.

SONY

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 198
  • Najlepsze przed tobą !
    • Moja Jawa
Odp: Szarpanie na 3 biegu.Problem po przejechaniu 100km.
« Odpowiedź #60 dnia: Kwietnia 02, 2013, 21:28:54 »

yhm, czyli zwykły blaszany wystarczy no i git.
Wielkie dzięki za pomoc, możliwe ze bym po prostu sam kupił ale wolałem się zapytać, może wyszedłem na lekką ciotkę ale kto pyta nie błądzi XD
Zapisane
    Status GG

von_Majzel

  • Gość
Odp: Szarpanie na 3 biegu.Problem po przejechaniu 100km.
« Odpowiedź #61 dnia: Kwietnia 02, 2013, 21:34:24 »

J@wa : Dzięki , staram się =D To prawda o wodzikach . Kute są sztywne , nawet bardzo , a blaszane jednak ciut-ciut elastyczniejsze .
 
SONY : Nie zapomnij o nowych wodzikach . Jak dajesz kółka przesówne nowe to i nowe wodziki koniecznie - to powinien być komplet . Jeśli na prowadnicy czujesz pod palcem jakieś nierówności , to też trzeba nową , to jest bardzo ważne , ona nie jest droga , a potrafi uprzykrzyć życie . Podobnie zobacz czy w karterach otwory pod prowadnicę nie są luźne lub wybite i czy ona tam siedzi bez znacących luzów poprzecznych (góra-dół i przód tył ma być ok . W lewo-prawo - poosiowo może się trochę ruszać) .

Koło 24t jest od pierwszego biegu . Sprawdź jego środek , miejsce gdzie ono styka się z wałkiem i to miejsce na wałku dolnym . Tam lubi się czasami zacierać na tym wałku . Sprawdź czy spiralne rowki na wałkach - smarujące , są równe , nie pozatykane i niepozacierane , czasami się zdaża że tam wióry metalowe się zbiorą i olej nie przepływa . Ale wtedy Twoje stare koło 24t byłoby "kolorowe" na środku , podobnie jak wodzik .
 
Chyba tyle ... Trzymam kciuki za remont skrzyni i LWG =)
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 02, 2013, 21:41:19 wysłana przez von_Majzel »
Zapisane

andree

  • MoTóRzysta z PRLu
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1647
  • Burek 650, Jawa 638.0
Odp: Szarpanie na 3 biegu.Problem po przejechaniu 100km.
« Odpowiedź #62 dnia: Kwietnia 02, 2013, 21:42:45 »

Majzel_von, ale Ty detalista jesteś, jak byś zegarek Szwajcarski składał  :D
Zapisane
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie..  ;)
Motocykl jest jak media markt - nie dla idiotów

SONY

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 198
  • Najlepsze przed tobą !
    • Moja Jawa
Odp: Szarpanie na 3 biegu.Problem po przejechaniu 100km.
« Odpowiedź #63 dnia: Kwietnia 02, 2013, 21:58:00 »

Wielkie dzięki, zapamiętam.
Zapisane
    Status GG

von_Majzel

  • Gość
Odp: Szarpanie na 3 biegu.Problem po przejechaniu 100km.
« Odpowiedź #64 dnia: Kwietnia 02, 2013, 22:01:41 »

Hehehe , trochę tak . Cytując Holgera - "Jak dbasz tak masz" . Pomiędzy karterami wszystko powinno być porządnie poskładane , zeby nie męczyć karterów rozpoławiając silnik przez jakąś pierdółę w skrzyni biegów . Raz mi się zdażyła awaria skrzyni , ale to nie ja to wtedy poskładałem , wrzuciłem silnik taki już jeżdżący . To nic przyjemnego pchać Jawice =]
Zapisane

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 557
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Szarpanie na 3 biegu.Problem po przejechaniu 100km.
« Odpowiedź #65 dnia: Kwietnia 02, 2013, 22:48:39 »

Von_Majzel wyczerpał temat. :)
 Ja tylko jeszcze dodam od siebie.
Na dwóch kutych wodzikach skrzynia chodzi bardzo sztywno i nawet czasami potrafi się przyblokować  (nie zapinają się biegi). Przetestowane na sobie.
Jak już złożę kartery, po dokręcam śrubki, robię próbę. Wkładam bieg i przez dziurę koło zmieniacza świecę latarką i sprawdzam czy wodzik ma lekki luz (nie jest naprężony). Tak z każdym biegiem.   

Dla mnie to cenna informacja, bo od początku mam ten problem szczególnie z przejściem 3 na 4. I 3 i 4 wchodzą bardzo sztywno czasami słyszę wyraźne dupnięcie, że bieg wszedł a po dodaniu gazu tylko nabiera obrotów, biegu nie ma... Już pominę fakt, że po takim zajściu nawet jak delikatnie naciskam na dźwignię to słychać zgrzyt. Sprzęgło wykluczam, bo już je wielokrotnie rozbierałem i regulowałem.

Silnik ktoś już wcześniej rozbierał, dał uszczelkę wyciętą nie wiem z czego, z gazety? Nie tylko po tym to widać, lecz też po łożyskach na wale i w skrzyni FŁT.

Czyli prawdopodobnie moje serducho ma ciekawą historię, o której nie dowiem się. A mimo wielokrotnych interwencji pod lewą kapą mimo iż rozklejam sprzęgło wg. książki to 1 wchodzi z wyraźnym zgrzytem. Kosz sprawdzałem, każda okładzina się rozsuwa, więc nie sposób mi się doszukać, gdzie leży problem. Po rozgrzaniu biegi wchodzą, z wyraźnym dupnięciem(nawet taka osoba jak ja z wyraźnym uszczerbku na słuchu i w kasku to słyszy) zazwyczaj muszę przyłożyć więcej siły na dźwignię, gdyż bieg po prostu "naturalnie" nie wchodzi.

Niemniej dzięki temu postowi będę wiedział czemu się przyjrzeć, po przyszłym społowieniu silnika. Jak to powiedział mi pewien starszy pan: "Jeździj póki się nie posypie i nie szukaj na siłę."
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Szarpanie na 3 biegu.Problem po przejechaniu 100km.
« Odpowiedź #66 dnia: Kwietnia 03, 2013, 15:51:11 »

Nowe czy używane to nie ma nic do rzeczy. Jak dobrze się je dobierze to będzie jeździć lata.
Wiem bo w wsk z wiaderka części złożyłem koledze jedną skrzynię biegów i 6 lat jeździ bezproblemowo.
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

SONY

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 198
  • Najlepsze przed tobą !
    • Moja Jawa
Odp: Szarpanie na 3 biegu.Problem po przejechaniu 100km.
« Odpowiedź #67 dnia: Kwietnia 03, 2013, 18:54:46 »

Teraz chyba jedno z ostatnich pytań mianowicie co sądzicie o kupie całej nowej skrzyni skompletować.
Kupić wałki osobno i wszystkie koła zębate.Chce mieć to na lata i porządnie, czy takie rozwiązanie będzie dobre??
Zapisane
    Status GG

andree

  • MoTóRzysta z PRLu
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1647
  • Burek 650, Jawa 638.0
Odp: Szarpanie na 3 biegu.Problem po przejechaniu 100km.
« Odpowiedź #68 dnia: Kwietnia 03, 2013, 19:27:16 »

Cała skrzynia nówka  :), pewno że to najlepsze rozwiązanie  ;)
Zapisane
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie..  ;)
Motocykl jest jak media markt - nie dla idiotów

SONY

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 198
  • Najlepsze przed tobą !
    • Moja Jawa
Odp: Szarpanie na 3 biegu.Problem po przejechaniu 100km.
« Odpowiedź #69 dnia: Kwietnia 03, 2013, 19:29:09 »

Tylko czy te nowe części nie sprawią ze będę po raz 3 rozbierał silnika po przebiegu 1000 km ale chyba porządne docieranie tej skrzyni i będzie chodziła?
Zapisane
    Status GG

andree

  • MoTóRzysta z PRLu
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1647
  • Burek 650, Jawa 638.0
Odp: Szarpanie na 3 biegu.Problem po przejechaniu 100km.
« Odpowiedź #70 dnia: Kwietnia 03, 2013, 19:39:04 »

Tego czy nie będziesz rozbierał, to Ci nikt nie zagwarantuje, może coś innego walnąć  :), nowa skrzynia jak ją dobrze złożysz, dotrzesz, powinna posłużyć, jak nie jesteś pewny swojej roboty, poproś kokoś, kto ma w tym doświadczenie  ;)
Zapisane
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie..  ;)
Motocykl jest jak media markt - nie dla idiotów

SONY

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 198
  • Najlepsze przed tobą !
    • Moja Jawa
Odp: Szarpanie na 3 biegu.Problem po przejechaniu 100km.
« Odpowiedź #71 dnia: Kwietnia 03, 2013, 19:44:10 »

No tylko nie mam nikogo kto ma w tym doświadczenie, myślę ze sam podołam, przyjdą nowe wodziki ,może nawet prowadnice pierdyknę nową ,nowa skrzynia.Nic nie pozostało tylko jeździć na zloty ;)
Zapisane
    Status GG

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Szarpanie na 3 biegu.Problem po przejechaniu 100km.
« Odpowiedź #72 dnia: Kwietnia 04, 2013, 15:31:06 »

Jak się dociera skrzynię biegów? Pierwsze słyszę żeby ktoś to docierał ;D
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Szarpanie na 3 biegu.Problem po przejechaniu 100km.
« Odpowiedź #73 dnia: Kwietnia 04, 2013, 15:37:05 »

Jak się dociera skrzynię biegów? Pierwsze słyszę żeby ktoś to docierał ;D

To poczytaj sobie instrukcję. Dlatego w nowym motocyklu zaleca się wymianę oleju po 500 km i następnie po 2500, żeby pozbyć się opiłków ze skrzyni i resztek ze sprzęgła. Jak co świeże było, to się musi dopasować do siebie, a wiadomo, gdzie drwa rąbią tam wióry lecą.
Zapisane
    Status GG

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Szarpanie na 3 biegu.Problem po przejechaniu 100km.
« Odpowiedź #74 dnia: Kwietnia 04, 2013, 15:41:52 »

To że trzeba wymieniać olej częściej podczas docierania czegokolwiek to wiem. Tylko zastanawia mnie jedno, jak trzeba postępować z tą skrzynią na dotarciu? Często przerzucać biegi? Jak to w ogóle wygląda bo nie mogę sobie tego wyobrazić :)
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
6 Odpowiedzi
3914 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 20, 2008, 22:23:48
wysłana przez MarcinS
3 Odpowiedzi
3956 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 16, 2010, 16:10:06
wysłana przez Jawsim
19 Odpowiedzi
9027 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 04, 2013, 18:51:09
wysłana przez Turbo
3 Odpowiedzi
2935 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 24, 2014, 20:32:23
wysłana przez pele95
4 Odpowiedzi
1978 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 29, 2019, 10:23:46
wysłana przez sztynx