Sprawy Techniczne > Elektryka

9 diodowy układ ładowania - krok po kroku

(1/2) > >>

MarcinS:
Postanowiłem wrzucić opis przeróbki (na Forum nie znalazłem).

Zastosowany został mostek prostowniczy z Fiata Tipo:


i regulator z 126p:


Mostek postanowiłem upchnąć w oryginalnej obudowie. Ten z tipo jest trochę większy, ale się mieści. Po wybebeszeniu obudowy zrobiłem dwa otwory do zamocowania mostka za część "masową":


Należy zadbać, żeby część "plusowa" mostka nie miała kontaktu z obudową. Ja pomalowałem boki mostka i wnętrze obudowy lakierem izolacyjnym do płytek, ale starczyła by pewnie i taśma izolacyjna. Żeby odizolować mostek od dna obudowy w części plusowej nagwintowałem otwór i wkręciłem śrubę, której łeb zabezpieczyłem "kołpakiem" do maskowania śrub:






Potem mostek upychamy w obudowie i lutujemy połączenia. Potrzebna jest dobra lutownica. Transformatorówka 100W nie była w stanie zagrzać blaszek mostka. Pomogła dopiero stara "lutownica młotkowa".


Mostek gotowy - teraz podłączenie. Daję schemat, na którym uwzględniłem kolory kabli (przynajmniej u mnie w Jawie):


Zielony kabel idący do szczotek łączymy z zielonym z regulatora. Drugi kabel ze szczotek (biały) oryginalnie idzie do przekaźnika i do masy. Odcinamy go przy przekaźniku. Teraz trzeba zrobić węzeł czterech kabli: zielonego z mostka, białego od szczotek, żółtego z regulatora i niebieskiego od kontrolki ładowania (oryginalnie wpięty do przekaźnika). Ja zrobiłem to w ten sposób, że w jednym konektorze męskim spiąłem kabel biały, niebieski i dodatkowy krótki. Ten konektor podłączyłem do zielonego kabla mostka. Na kablu dodatkowym dałem konektor i podpiąłem do żółtego kabla regulatora. Teraz kontrolka. Odpinamy od niej masę i kontrolkę podłączamy pod styk 15 lub 54 w stacyjce. Wszystko podłączone.
Pod boczkiem pozostają nam nie podłączone kabelki 86 od alternatora, niebieskie i białe (masa), których końcówki izolujemy.

U mnie na światłach 14.2V jest już przy 2000obr/min.

W trasie jeszcze nie miałem okazji sprawdzić układu. Jak się gdzieś przejadę to dam znać co i jak. Ale próby "stacjonarne" wypadły pozytywnie.



Rozztocz:
eee coś źle szukałeś:

https://www.jawacz.pl/index.php?topic=8665.0

Karolex:
Ale tamto jest do CZ :P

Tydzień temu też sobie sprawiłem 9D. Do oryginalnego mostka dolutowałem 6 diod (tak na wszelki wypadek, łączyłem dwie równolegle).
Regulator zostawiłem ten sam co miałem czyli, czarny polski regulator do Jawy.
Na razie zrobiłem 300km i nadal to działa ;)

MarcinS:
No to temat do usunięcia. Decyzję zostawiam Moderatorom.

Bulo:
Co się czepiacie, jest opisane ładnie czysto a i temat nie zaśmiecony. Zamknąć i przykleić nie marudzić

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej