Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Kwietnia 29, 2024, 07:10:57
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: WIBRACJE I DRGANIA  (Przeczytany 13317 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

natal007

  • Gość
Odp: WIBRACJE I DRGANIA
« Odpowiedź #25 dnia: Kwietnia 18, 2007, 01:55:59 »

Witam!
3000rpm-80km/h-to się powinno zgadzać.W TS-ce miałem licznik rowerowy z wyższej półki i odpowiednio skalibrowany.Z tego co pamiętam  górna granica "ekonomika" to niecała stówka-zębatka 18-ście, opona 3,75.

Co do wibracji-widziałem w kumplowej Jawie patent.Między "uszami"mocującymi silnik a prostokątną listwą ramy(mocowanie silnika z przodu) była grybaśna podkładka z tworzywa.Cholerstwo wyglądało na fabryczne.W każdym razie kumpel poszedł krok do przodu i zamienił tworzywo na kawał gumy z jakiegoś pasa transmisyjnego(10mm grubości !).I muszę przyznać że wibracje prawie całkiem znikły.Coś ala MZ-na wolnych były-na wysokich znikały. Jak dotąd nie spotkałem się z czymś takim w innej Jawie. Niestety wszystkie moje dotychczasowe Jawy miały wibracje jak cholera - nowa też ma. Cóż trzeba z tym żyć :)

Ps na 17-stce 150? hmm..Zresztą liczniki samochodowe też potrafią nie¼le kantować. Nie ma to jak dobrze skalibrowany licznik rowerowy.
Zapisane

madras30

  • Gość
Odp: WIBRACJE I DRGANIA
« Odpowiedź #26 dnia: Kwietnia 18, 2007, 06:43:55 »

tak, też widziałem takie rozwiazanie i tez zgodzę sie, ze to rozwiazanie fabryczne, krótsze uchwyty i podkładka z 10mm jakby  bakelit czy jakies inne miększe tworzywo i faktycznie  wibracje są słabsze! natomiast co do gumy :-/, nie jestem pewiem czy to dobre rozwiazanie bo tył silnika nadal jest skręcony na 2 szpile. Jakby jedna czy jak jest w MZ  śruby sa osadzone w tulejkach metalowo-gumowych wówczas silnik ma miejsce na drgania a tak zresorowac przód a tył nadal na sztywno, na dobra sprawę i kartery mogą pęknąć w tych okolicach, drgania naprawdę sa nieprzewidywalne i potrtafią wyrządzić wiele szkód. Ja bym widiał to  tak: owszem na gume ale z tyłu jedna szpilka ale i tak leko tak zrobiony zawias musi pracowac przecież ale wówczas  silnik nie będzie stabilny i dalej kicha.
Na jednej se stron czeskich gosciu z przodu  zastosował dwa silentbloki ze skody 105 czy jakiejs tam ale tyłu nie pamiętam, Tekstu tez nie rozczytałem wiec i trudno o opinie  <crybaby>.
Zapisane

piter19850207

  • Gość
Odp: WIBRACJE I DRGANIA
« Odpowiedź #27 dnia: Kwietnia 18, 2007, 10:49:35 »

ps. licznik rowerowy też mam i na pewno jest dobrze ustawiony

pzdr
Zapisane

lukasz85

  • Gość
Odp: WIBRACJE I DRGANIA
« Odpowiedź #28 dnia: Kwietnia 18, 2007, 11:20:33 »

Jawa tak ma że się trzęsie.
W mojej 60-80 km/h zero wibracji. ponad 80 już sie zaczyna a ponad 110 to już jest męczące na dłuższą jazde. Kiedyś po każdym przekroczeniu 100km/h coś musiałem dokręcić a to dekiel a to tłumik. Ale w koñcu wszystko jest skręcone na maksa i spokój.

Podobno da się zamontować silnik na poduszce skrzyni od malucha. Ale ja tam swojej jawy psuć nie będę.

Co ciekawe cz 175 też ma wibracje, jak postawie na betonie to sama odjeżdża. W czasie jazdy też mi sie wydaje że trzęsie sie bardziej od 350.


Ogólnie jawy i cz to motory dla twardzieli  :D
Zapisane

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: WIBRACJE I DRGANIA
« Odpowiedź #29 dnia: Kwietnia 18, 2007, 13:35:09 »

   "Jawa tak ma że się trzęsie."
 No nie ma co tak narzekać na jawowskie wibracje.
Wystarczy przejechać się np.  Iżem albo Junakiem  <blink> albo jakimś współczesnym, dużym endurakiem - najlepiej z jednym garem  ;) 
To są dopiero ekstremalne przeżycia.
Przy nich wibracje Jawy to taki masaż relaksujący.
Zapisane

Piotrek350

  • Gość
Odp: WIBRACJE I DRGANIA
« Odpowiedź #30 dnia: Kwietnia 18, 2007, 14:21:35 »

Moja jawa przy obrotach 5,6tys obr z górki idzie 160km/h
Zapisane

natal007

  • Gość
Odp: WIBRACJE I DRGANIA
« Odpowiedź #31 dnia: Kwietnia 18, 2007, 14:36:47 »

Pytałem kumpla-tylne mocowania też miał tulejowane na gumach.
Zapisane

piter19850207

  • Gość
Odp: WIBRACJE I DRGANIA
« Odpowiedź #32 dnia: Kwietnia 18, 2007, 17:18:30 »

Cytuj
apropo za masaż w mercedesie trzeba dopłacac a w Jawie masz to w standardzie

hehe dobre  <lol> <lol> <lol> to po co przepłacać jak nie widać różnicy  <thumbup>
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
18 Odpowiedzi
7811 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 30, 2012, 13:19:12
wysłana przez Tigras
10 Odpowiedzi
6298 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 20, 2013, 17:23:08
wysłana przez Marcin_93
29 Odpowiedzi
13372 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 12, 2013, 19:48:34
wysłana przez Haggy
42 Odpowiedzi
16746 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 30, 2023, 22:56:57
wysłana przez Maliniasty
28 Odpowiedzi
6530 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 06, 2017, 19:50:25
wysłana przez Dragon on the Blue Sky