Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Kwietnia 18, 2024, 08:34:46
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: regeneracja wału  (Przeczytany 13365 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

nerlst

  • Gość
regeneracja wału
« dnia: Października 10, 2006, 10:07:45 »

Witam

Wpadłem na taki mały pomysł tzn. regeneracja wału to jest chyba jedyna naprawa w Jawie, którą nie bardzo możemy samemu zrobić i trzeba oddać wał do mechanika. Jako, że mam "wolny" wał to spróbuję zrobić to sam. Tylko teraz takie pytanie jakie narzędzia musze kupić lub zrobić, żebym mógł się za to zabrać?

pzdr
Zapisane

Xargo1

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 706
  • Budyñ śmierdzi...
Odp: regeneracja wału
« Odpowiedź #1 dnia: Października 10, 2006, 11:45:21 »

mikrometryczny czujnik zegarowy >> to podstawa, aj jak kupisz 2 to bedziesz miał latwiej. Potem mogą sie jeszcze przydać do dokładnego ustawienia tloków przy ustawianiu zapłonu ;). No oprócz tego to stabilne podstawy dla nich i solidna podstawa dla wału, tak zeby nie poruszał się podczas pomiarów... Reszta narzędzi masz napewno ;)
Zapisane

carlos

  • Gość
Odp: regeneracja wału
« Odpowiedź #2 dnia: Października 10, 2006, 13:05:24 »

a wał jak rozpołowi he, przecież pod czołem też są łożyska  :> chyba że coś przeoczyłem  ;)
Zapisane

Jerry

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 604
Odp: regeneracja wału
« Odpowiedź #3 dnia: Października 10, 2006, 15:14:51 »

do wypowiedzi Xargo1 dodam, że przyda Ci się także prasa do rozłożenia i poskładania wału. Jakoś nie widzę rozbierania przy pomocy młotka   ;]
Zapisane
JAWA TS 350 89r
YAMAHA FJ 1200 89r
BMW K 1200 GT 03r

bryllu

  • Gość
Odp: regeneracja wału
« Odpowiedź #4 dnia: Października 10, 2006, 18:26:08 »

cięzko uzyskać nacisk 2 ton w domowych warunkach  <lol> krzywo wsadzisz któryś z czopów i juz po wale, nie mówiąc o samym jego rozłożeniu heh
Zapisane

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: regeneracja wału
« Odpowiedź #5 dnia: Października 10, 2006, 22:50:41 »

Ze ja sie tak wtrące...

Czyli jak sie kupuje nowy wał, to on jest w częściach. Tak? Bo chyba nie jest w komplecie z korbowodami?
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

carlos

  • Gość
Odp: regeneracja wału
« Odpowiedź #6 dnia: Października 11, 2006, 06:29:47 »

Jerry, właśnie o tym pisałem, chyba że zrobi to na zasadzie oziębienia i ogrzania poszczególnych części wału, chociaż ze złożeniem w ten sposób będzie ciężko w domowych warunkach, wtedy nie będzie potrzebował prasy

Naczelny, wał jest chyba w całości ale bez korbowodów
Zapisane

nerlst

  • Gość
Odp: regeneracja wału
« Odpowiedź #7 dnia: Października 11, 2006, 08:59:39 »

W zimę się za to zabiorę i zobaczymy co z tego wyjdzie ;) dzięki za odp.


pzdr
Zapisane

bryllu

  • Gość
Odp: regeneracja wału
« Odpowiedź #8 dnia: Października 11, 2006, 10:02:07 »

wał nowy jest razem z korbowodami i łozyskami główki... przynajmniej u mnie. Widziałem tez wiele innych nowych wałów do jawy i oczywiste ze były razem... komu by sie chciało rozkładać nowy wał zeby załozyc korbowody? to nie ma najmniejszego sensu.. kupuje sie nówke po to zeby miec pewnosc iż nigdy nie był rozkładany i dłużej wytrzyma niż po regeneracji
Zapisane

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: regeneracja wału
« Odpowiedź #9 dnia: Października 11, 2006, 11:51:20 »

wał nowy jest razem z korbowodami i łozyskami główki... przynajmniej u mnie. Widziałem tez wiele innych nowych wałów do jawy i oczywiste ze były razem...

A czy łożyska te boczne też są na nowym wale?
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

carlos

  • Gość
Odp: regeneracja wału
« Odpowiedź #10 dnia: Października 11, 2006, 14:06:34 »

raczej baz bocznych łożysk
Zapisane

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: regeneracja wału
« Odpowiedź #11 dnia: Października 11, 2006, 15:17:46 »

Dodam jeszcze że praktycznie zawsze wymienia się czopy korbowodowe a bardzo często czop środkowy - po pierwsze aby uzyskać większy wcisk w przeciwciężary a po drygie żeby skorygować luzy osadzenia środkowych łożysk. Czopy są toczone, szlifowane a następnie nawęglane. W domu dobrze wału nie zrobisz, a pjak ktoś twierdzi inaczej to niech się tym wałem puknie  nie powiem gdzie - albo robimy dobrze albo po "wiejsku".
Zapisane

nerlst

  • Gość
Odp: regeneracja wału
« Odpowiedź #12 dnia: Października 11, 2006, 15:50:58 »

Przecież nie bedę tego wału młotkiem napier****. Mam dostęp do prasy, poszukam jak to się robi, bo pewnie jest gdzieś o tym w necie, kupie czujniki zegarowe, zrobię podstawkę dla wału i spróbuje, mam "wolny" wał. Jak się oddaje do mechanika to nigdy nie wiadomo czy czasem nie zostawi sobie lepszych łożysk itp. zresztą jak robi się coś dla siebie to wiadomo, że człowiek się bardziej stara. Nie ma, że się nie da, wszystko się da, tylko chęci są potrzebne.


pzdr
Zapisane

_Wujek samo Zło_

  • Mistrz Zła...
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1345
  • przekażcie mu że Belzebubik się o niego pytał....
Odp: regeneracja wału
« Odpowiedź #13 dnia: Października 11, 2006, 16:35:14 »

nacisk 2 tony .... a prosze bardzo - kazdy dobry podnosnik hydrauliczny (nie mylic z takimi po 30pln w hipermarkecie) chyba wiekszosc samochodow ciezarowych go mialo w wyposazeniu seryjnym wiec: na zlom marsz
Zapisane
"Szukajcie, a znajdziecie. Proście, a będzie wam dane - Kiedyś prosiłem Boga o rower, po latach zrozumiałem, że Bóg nie działa w ten sposób. Ukradłem rower i prosiłem Boga o przebaczenie" ;)

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: regeneracja wału
« Odpowiedź #14 dnia: Października 11, 2006, 16:49:18 »

No to chcesz regenerować ten wał w domu czy w warsztacie, wykonując wszystkie czynności sam - bo to zasadnicza różnica. Musisz mieć dostęp do maszyn, wykonać podstawy pod wał żeby umieścić go w prasie. Tak się teraz zastanawiam czy warto dla jednego może trzech wałów inwestować, ale jeśli masz odstęp do maszyn to pomysł jest dobry.
Zapisane

nerlst

  • Gość
Odp: regeneracja wału
« Odpowiedź #15 dnia: Października 11, 2006, 19:14:54 »

Johnny nie napisałem, że bedę to robił w domu, tylko napisałem, że bedę to robił sam ;) wiadomo parę rzeczy musze kupić i zrobić, ale wydaje mi się, że warto spróbować.

pzdr
Zapisane

Płosior

  • Gość
Odp: regeneracja wału
« Odpowiedź #16 dnia: Października 11, 2006, 23:37:02 »

a jeśli chodzi o wycentrowanie to wiem czujnik zegarowy kupisz moze jakoś sie wycentruje ale jak go wyważyć ??  popieram twoj pomysł bo uważam ze to dobry pomysł , też kiedyś mimo sprzeciwu znajomych postanowiłem "zregenerować"  wał do motorynki (miałem wtedy 15 lat i też to robiłem bardziej do eksperymentu) no ale z przykrością stwierdzam ze sie rozleciał po paru kilometrach (nie był ani wyważony ani wycentrowany ) i przeciwwagi zaczeły sie rozjeżdżać :)
Zapisane

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2221
    • moja stronka
Odp: regeneracja wału
« Odpowiedź #17 dnia: Października 23, 2006, 19:02:02 »

ja kupiłem nowy wał do komarka i podczas drogi do domu sie rozlazł i brat mi ustawił, komatek chodził jak złoto,co do rozbierania to mam kilka patentów, a co do wywazenia to chyba jak sie wymieni korbowody i lozyska to nie przybedzie mu kilo <no> a jak mówicie ze trzeba wywazyć to  jak oni to robia ,(bo jak na zasadzie koła w samochodzie to nie wiem dzie tam jakis ciezarek czy co ).jeden gosc ma warsztat i sie podejmuje regeneracji wałów do motocykli 2T dlatego ze jest to łatwe i nie ma przyzadów, widziałem jego stanowisko pracy i sie składało z: imadła ,kawałka szyny kolejowej(ciekawe z kad ja miał :>) paru młotków.. iii... teraz słuchajcie....  sówmiarki... zeby wszystko nie miało bicia, raz ze stary wyjadacz z niego i sie zna, co do składania każdy go poleca z mojej okolicy. za regeneracje woła 280zł i nic mnie nie obchodzi. wiec jak to jest ze on moze zrobic w domowych warunkach a ja nie??
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: regeneracja wału
« Odpowiedź #18 dnia: Października 23, 2006, 20:35:58 »

Po pierwsze wyważania się nie robi jak nie zmieniają się masy poruszające się. Wał trzeba tylko wycentrować żeby nie miał bicia.
A co do robienia w domu - jeśli uważasz że zrobisz to sam to rób - droga wolna ale nie pisz pó¼niej że jawa to złom, że ma wibracje, że nie można ustawić zapłonu, że wykoñczyła łożyska itd itd. Mnie to robił koleś na maszynach - łącznie z dorabianiem nowych czopów i jak na razie nie wiem co to są problemy (odpukać).
Zapisane

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2221
    • moja stronka
Odp: regeneracja wału
« Odpowiedź #19 dnia: Października 23, 2006, 21:02:59 »

Johnny....  ja nigdy tak nie napisałem i nigdy tak nie powiedziałem i nie wyjdzie to ze mnie, poprostu myśle ze moze sie udać jasli sie uda jestem 100zł do przodu jesli nie bede uniał go złozyc to zawsze moge go oddac fachowcowi.co do luzów  to sa bardzo na srodkowych łozyskach i jak bym je zmienil to jeszcze bym z rok poje¼dził (tylko czy aby napewno?)
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: regeneracja wału
« Odpowiedź #20 dnia: Października 23, 2006, 21:11:23 »

Problem w tym że nieumiejętne rozebranie wału uniemożliwia jego poskładanie, np.przed rozbiórką  wał jest trasowany i pó¼niej wg tego trasowania składany. Nie wspominam o konieczności rozbierania na prasie bo tylko to daje pewność że wszytskie siły działają idealnie prostopadle  na czopy wału.
Zapisane

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2221
    • moja stronka
Odp: regeneracja wału
« Odpowiedź #21 dnia: Października 23, 2006, 21:30:01 »

Johnny po tych wszystkich wątkach jestem coraz dalej od mojego zamiau bo sie poprostu boje :( moze masz racje ze to jest ponad moje siły <sadwalk> dobrze ze teraz idzie zima czas remontów i przemysleñ
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

wskpan

  • Gość
Odp: regeneracja wału
« Odpowiedź #22 dnia: Października 23, 2006, 23:21:04 »

- łącznie z dorabianiem nowych czopów
jeśli można:))
łooooooł i tu się bardzo zainteresowałem <book>
czy dorabiałeś sobie czopy z jakiegoś innego, może twalszego stopu niz orginały? wale w sedno- jakie są koszta ? i czy można to wykonać tylko u mechanika w specjalistycznym warsztacie oczywiście, ktory dodatkowo przypadkiem pół życia przesiedział przy dwósuwach ? (wspominam wiele Twoich wcześniejszych postów:) pozdr.
Zapisane

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: regeneracja wału
« Odpowiedź #23 dnia: Października 24, 2006, 19:47:28 »

Wał robił mi znajomy mojego zaprzyja¼nionego mechanika, robił to w firmie gdzie teraz pracuje. Chodzi o to że najpierw trzeba czop wytoczyć, pó¼niej nawęglić powierzchnię dla odpowiedniej twardości a pó¼niej szlifować na odpwiedni wymiar. Jak to wygląda z polepszeniem twardości nie wiem.
Zapisane

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2221
    • moja stronka
Odp: regeneracja wału
« Odpowiedź #24 dnia: Października 25, 2006, 16:19:11 »

a ja mam pytanie takie:
Co sie wyrabia w wale?? czy korbowody sie wycieraja?? czy moze wystarczy kupić same łożyska ??
luz jest lekko wyczuwalny praktycznie mozna na nim zrobić jeszcze kilka tys.km lecz i tak musze wymienić srodkowe łozyska poniewaz maja luz.wiec kupić korbowody za 55zł sztuka z allegro czy lepiej zostawić orginalne korbowody i zmienić łozyska igiełkowe??
ponieważ cena pojdzie duzo w dół bez tych nowych korbowodów,a nie mam kasy by tak szaleć! pomóżcie  :)
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
19 Odpowiedzi
9732 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 25, 2011, 18:22:30
wysłana przez Lopez
Regeneracja wału

Zaczęty przez czeron « 1 2 ... 8 9 » Mechanika

207 Odpowiedzi
139785 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 25, 2013, 02:36:28
wysłana przez Kanter
10 Odpowiedzi
5137 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 07, 2012, 20:20:52
wysłana przez azbescik2
14 Odpowiedzi
5903 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 12, 2024, 20:14:30
wysłana przez xepher
6 Odpowiedzi
3044 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 22, 2018, 21:49:27
wysłana przez marian