Wolna Strefa Jawa - CZ
Sprawy Techniczne => Eksploatacja => Wątek zaczęty przez: mostasz w Kwietnia 05, 2011, 21:41:00
-
witam, czy lepiej jest nie nalewać wcale paliwa do zbiornika (zlać do zera) czy nalewać paliwo pod sam korek tak żeby miejsca w ogóle nie zostało ? - chodzi o to żeby zbiornik nie rdzewiał, po letnim wyczyszczeniu odrdzewiaczem
-
Zalej go do pełna aż pod sam korek, wilgoć nie będzie miała gdzie się zbierać.
-
a jeżeli był zalany do połowy i w miejscu które było zanurzone w benzynie też pojawiła się rdza w sporych ilościach ?
tzn na spodzie
a i jeszcze jedno - co zrobić jeżeli w benzynie jest woda od razu z cpn - przecież tego nie da się sprawdzić doświadczalnie ?
-
nie zostawia się pustego zbiornika gdyz będzie rdzewiał... po¼niej będą problemy z zatykającym się kranikiem i ga¼nikiem... najlepiej zalać do pełna :)
to rdza pojawi sie tam gdzie nie był zalany...
-
Teraz chyba taniej polakierować niż zalać do pełna :>
-
Sezon na dobre rozpoczęty a Ty chcesz zbiornik konserwować? Najlepszym rozwiązaniem będzie zalanie go do pełna i wyjeżdżenie wszystkiego w jeden dzieñ. Czynność powtarzać do pierwszych opadów śniegu. Bak nie zardzewieje :)
-
poprostu na zimę go zalałem do 3/4 znaczy zostawiłem - zardzewiał wszędzie - i od spodu i od góry i zanurzony i niezanurzony, dlatego kolegów pytam jak najlepiej zrobić
-
Teraz chyba taniej polakierować niż zalać do pełna :>
hahaha dosłownie ^^
cięta riposta xD
a co do baku... może już wcześniej nie miałeś go dobrze zabezpieczonego na zime i Ci pordzewiał ? czy to tej zimy było?
-
w tamtym roku był wyczyszczony do gołego metalu i przez zimę z wlanym do połowy paliwem zardzewiał na całości i na spodzie gdzie było paliwo i przy korku gdzie zwykle paliwa nie ma i po bokach też
-
Albo zalewamy pod korek, albo wcale. Ja tam wole zalać pusty bak odrobiną oleju, po czym rozprowadzić go po ściankach wewnątrz. I nic nie rdzewieje. Dobra też jest ropa (ON), nic nie ma prawa skorodować. Sposób sprawdzony od lat.
-
Przed zalaniem ropą lub olejem można przepłukać bak rozpuszczalnikiem bo on wiąże wilgoć.
-
sorry za megaotkop ale czy ktoś jest w stanie podać jakąś potwierdzoną, faktami bądź wiedzą naukową opinię jak na zimę konserwować zbiornik paliwa ? ewentualnie jakiś artykuł albo coś ?
-
ja bym zalał starym olejem :P
-
Zatankuj do pełna i z głowy.
Mój bak przeleżał 4 miesiące z około czterema litrami benzyny i nic mu nie było. Rdzewieć zaczął dopiero gdy wylałem całkiem benzyne przed malowaniem.
-
Tu jest dobru sposób na ochronę zbiornika przed rdzą:
http://jenikovo.misto.cz/_MAIL_/upravy/23.htm
i po tłumaczeniu:
http://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=cs&u=http://jenikovo.misto.cz/_MAIL_/upravy/23.htm&prev=/search%3Fq%3Dhttp://jenikovo.misto.cz/_MAIL_/upravy/23.htm%26hl%3Dpl%26client%3Dfirefox-a%26hs%3DTBn%26rls%3Dorg.mozilla:pl:official%26prmd%3Dimvns&sa=X&ei=WzhxUJ7fFYfc4QT8v4DICA&ved=0CCYQ7gEwAA
-
a może wbić kołek osinowy ;D ( ponoć na wampiry działa)
-
Zatankuj pod korek i po krzyku.
-
Najlepiej zatankować pod korek, ja tak zawsze robię i nie rdzewieje :P
-
Nie ma co, robić sobie dodatkowe koszta na zimę.
Przepis jest prosty trząchasz bakiem aż wyleci ostatnia kropla
i do miejsca ciepłego w moim przypadku kotłownia
Nie ma rdzy a pieniądze w kieszeni
Możesz dodatkowo wlać trochę oleju i rozprowadzić go po ściankach.
-
Odgrzałem kotleta ;D w tym roku po przykrej niespodziance w zbiorniku mojej CZ postanowiłem zabezpieczyć wszystkie zbiorniki na zimę oprócz zbiornika IŻa który jest jakimś specyfikiem fabrycznym zabezpieczony od środka ;D a mianowicie z wszystkich zbiorników wylałem paliwo ,następnie zrobiłem mieszankę z nafty i oleju pełzającego w stosunku 100ml nafty 200ml oleju pełzającego dodałem też 50ml środek do czyszczenia wtrysków który to wiąże wilgoć z paliwem , następnie rozprowadziłem po całej wewnętrznej powierzchni zbiornika , myślę że taki specyfik się sprawdzi ;D ale potwierdzę albo zaprzeczę skuteczność tego specyfiku dopiero na wiosnę jak nie zapomnę ;D . Z tego co się zorientowałem i zasięgnąłem języka przy paliwach z dawnymi dodatkami ołowiowymi nie było takich problemów z rdzewieniem zbiorników ;D teraz stosowane dodatki do paliw są tak agresywne że tankowanie pod korek nie pomorze mam przykład na swojej CZ , była zatankowana pod korek a zbiornik zardzewiał od góry do dołu na całej powierzchni co prawda stał trochę dłużej niż rok bez tankowania ;D .