Wolna Strefa Jawa - CZ
Sprawy Techniczne => Mechanika => Wątek zaczęty przez: NaczelnyFilozof w Maja 13, 2006, 12:28:41
-
Zauważyłem ciekawą rzecz. Mianowicie cylindry nie mają specyficznego stałego miejsca na śrubach w silniku. Jakieś to dziwne. Nienormalne :-/ Ile? 1-2mm można przesunąć? No i nie wiem? Montować jak najdalej o siebie? Jak najbliżej? Pośrodku?
-
To normalne. Pamiętaj aby najpierw przykręcić króciec ga¼nika a potem głowice.
-
Położenie clindra nie jest ustalane przez dziury na szpilki tylko rzez ta tuleję co wchodzi w kartery.
-
£ukaszu85 w CEZECIE nie musi najpierw zakladac krucca gaznika bo w tym silniku wyglada to zupelnie inaczej ;)
-
Położenie clindra nie jest ustalane przez dziury na szpilki tylko rzez ta tuleję co wchodzi w kartery.
Acha. Ale i tak jest tam luz na boki. I teraz mam dylemat milimetrowy. Ciekawe czeku CZechosłowaccy Inżynierowie nie pomyśleli tego lepiej...
-
Hmm... mi sie wydaje, ze tam luzu nie powinno być, u mnie przynajmniej nie ma.
pzdr
-
Hmm... mi sie wydaje, ze tam luzu nie powinno być, u mnie przynajmniej nie ma.
Przy demontażu luzuu nie było. Zapieczone. Teraz tak myśle że moce cylinder sie nagrzewa wiecej niż blok i coby jakiś luz był tam? Bo inne stopy się inaczej rozszerzają?
-
Ale zaraz zaraz... chodzi o to, że po włożeniu cylindra w karter masz luz na boki? Tam żadnego luzu nie powinno być bo jak w "nieodpowiednim" miejscu przykręcisz cylinder to mozesz szybko go zatrzeć. Nigdy nie spotkałem się z czymś takiem, ze po włożeniu cylindra w karter był luz na boki. Tuleja od cylindra musi ciasno wchodzic w karter, a może miales wymienianą tą tuleje?
pzdr
-
Ale zaraz zaraz... chodzi o to, że po włożeniu cylindra w karter masz luz na boki? Tam żadnego luzu nie powinno być bo jak w "nieodpowiednim" miejscu przykręcisz cylinder to mozesz szybko go zatrzeć. Tuleja od cylindra musi ciasno wchodzic w karter, a może miales wymienianą tą tuleje?
No to dziwną mam Cezete :(
-
ja u siebie tez nie mialem zadnych luzow przy zakladaniu
-
czemu szybko zatrzec jesli sie przykreci w nieodpowiednim miejscu? w koncu tlok na sworzniu i lozysku igielkowym ma dosyc duzo luzu z obu kierunkach wiec chyba nie ma sie o co martwic z tym zatarciem.Gdyby nie bylo luzu bocznego pomiedzy tlokiem i sworzniem to by wal klęknol z powodu duzych naprezen.
-
To, że jest luz boczny pomiedzy tlokiem i sworzniem to ja wiem, ale on nie jest raczej dlatego, że jest luz pomiędzy położeniem cylindrów... moim skromnym zdaniem cylindry po włożeniu w karter nie mogą sie ruszać i nie może być tam luzu.
pzdr
-
Byłem odebrać cylindry ze szlifu...
<mur> Dalej nie zrobione. Sezon sie skoñczy a motor dalej nie złożony <mur>