Wolna Strefa Jawa - CZ
Inne => Opowieści warsztatowe => Wątek zaczęty przez: Fiacior w Grudnia 11, 2022, 11:25:42
-
Miałem kiedyś Jawe 350 Delux z 1983r z wózkiem bocznym ale Cezety nigdy nie miałem . Po kilkuletniej przerwie motocyklowej powoli w mojej głowie narastała chęć. Zaczeło sie intensywne szperanie po portalach dzień w dzień, aż trafiłem tą jedna jedyną prowadzona z Białorusi komplet dokumentów i Fv. Stan opłakany ale podobała mi się w niej ta rzadkość modelu nigdy takiej nie widziałem, a innej takiej nie było. Kupiłem ,przywieźli mi ja pod dom postawiłem na warsztacie usiadłem ,otworzyłem złocisty napój i uświadomiłem sobie co ja tak naprawdę kupiłem ???
Motor w każdym centymetrze zdewastowany nawet przy składaniu wachacz okazał się krzywy ,ale mam kolegę który mi go opanował bezinwazyjnie co można było spierniczyć w nim to było spierd....ne Na dzień dzisiejszy motor stoi już na kołach zacząłem robić instalacje elektryczną i tak stoi. Silnik umyty , gotowy do składania ,czekam na szlif cylindrów I regenerację wału, bak błotniki, puszki wszystko poszło do lakiernika dlatego teraz mam czas na projekt z Cz 175 sport.
-
Dzisiejsza zdobycz do mojej "cizi" zupełnie przypadkiem i za grosze.....
-
Fajne są te modele, ja też mam 477.
-
Do mnie już przyszedł prezent gwiadkowy ;D
-
Panowie czy ktoś z was wie jak powinna wyglądać obudowa tych kierunkowskazów? Chodzi mi o tylną część gdzie jest otwór do przykrecenia metalowej rurki z przewodem zasilającym. Ten otwór ma być wgięty do środka czy wypukły?
-
Dostałem od kumpla fajny licznik miał nalatane 16tys km , chciałem go sprawdzić czy nalicza i ewentualnie go cofnąć do stanu zerowego, podłączyłem wiertarkę i okazało sie, że nie liczy kilometrów. Rozebrałem i niestety uszkodzona jest pierwsza zebatka od przekładni , smar wysechł i pękła . Znalazłem na stronce 4jawa mam nadzieję że będzie pasowała, przy okazji wymienie sobie nową tarcze bo ta jest jakaś lekko przebarwiona .
-
Zębatki do liczników dorabia też kolega Kuba.g6 na forum:
https://www.jawacz.pl/index.php?topic=37518.0
-
W ramach luzu w pracy :P...... dorobiłem sobie mocowania tylnych kierunkowskazów z nierdzewki od trasowania ,wiercenia, szlifowania po wypolerowanie, niestety kupno takich mocowań jest nierealne nigdzie takich nie widziałem. Musiałem polegać tylko na zdjęciach 8) będzie cacy....
-
Nareszcie moja landrynka dostała kolorek jednak wybrałem Ral 2009 w piątek odbiór , a potem to już tylko składanko...
.
-
Błotnik powinien być w chromie czy kolor?
Tak czy siak super :)
-
Wiesz co jak ją kupiłem to miała przedni błotnik chromowany, ale w bardzo opłakanym stanie . Szperałem po necie i nigdzie nie znalazłem tego modelu z chromowanym błotnikiem , pomyślałem ,że to poprostu jakiś twór poprzedniego właściciela ,nie ukrywam, że było mi to na rękę ,tańsze malowanie niż chromowanie . Po za tym jakoś w kolorze bardziej mi się podoba.
-
Pamiętam tą CZ jeszcze z ogloszenia. Trochę mialem chęć ale odpuścilem sobie
-
Lakiernik karmi mnie takimi fotkami :D dla mnie jest mega!
-
Pięknie to wygląda. Tylko czy 472.3 nie powinna mieć innych naklejek na boczkach(350)
-
Takie powinny być.
-
Okej sprawdziłem faktycznie masz rację, sugerowałem się tym że moja 472.4 miała fabrycznie inne naklejki.
-
Ale w 472.4 też są takie naklejki mam taki model w oryginale. A jakie ty masz naklejki na puszkach?
-
https://www.jawacz.pl/index.php?action=dlattach;topic=33916.0;attach=86794;image
U mnie były takie naklejki zamalowane drugą warstwą lakieru przez poprzedniego właściciela
-
Hej dawać konserwację czy nie dawać? Pryskać barankiem? Jechać pędzlem? Wszystkie graty są pomalowane podkladem epoksydowym a potem bazą .
-
daj raptora najtwardszy
-
Najlepsza to jest masa poliuretanowa pu50 od app nałożona natryskowo. To jest nie do zdarcia. Jakość OEM. Po prostu guma.
-
Niestety nie mam możliwości kompresor-postolet , tylko coś w sprayu ....
-
Sprayem niema sensu. Juz lepiej jakąś masą bitumiczną z pędzla. Tak na upartego to mase Pu możesz rozgrzać w garnkuz goraca woda potem wycisnąć i szybko rozsmarować pędzlem ewentualnie mocząc pędzel w nitrze.
-
Dziś w ramach czasowych zabrałem się za składanie licznika , nowe zebatki od kolegi z forum pięknie zostały spasowane . Licznik dostał nową tarczkę i przy okazji wyzerowałem go ,więc moto będzie prawie nówka sztuka.
-
Montaż ..montaż ...Landrynka wygląda już jak Cezetka ....radochy pełna dooopa
-
Świetnie wygląda :)
A to małe logo cz będzie?
-
Chlapacz źle przykreciłeś, powinien być na zewnętrznej stronie błotnika a nie pod :)
-
Świetnie wygląda :)
A to małe logo cz będzie?
No nie mogę tych naklejek okrągłych dokupić osobno wszyscy chcą sprzedać komplety .Może ktoś mi to dorobi...
-
Chlapacz źle przykreciłeś, powinien być na zewnętrznej stronie błotnika a nie pod :)
On ma być na zewnątrz???? ;) kurde to dlatego mi jakoś ciasno wchodził :P
-
Tak, ma być na zewnątrz błotnika :D
-
Ślicznie Ci to wyszło
-
Chlapacz poprawiłem :P , okrągła naklejka na bak też wejszła niestety musiałem kupić cały komplet naklejek... najwyżej zostaną do następnej cizi.
-
Chlapacz super jeszcze tylko tylna oś odwrotnie, nakrętki osi powinny być lewej z przodu i z tyłu.
Nie jest to jakiś straszny błąd ;)
Szkoda że oryginalne odblaski na tzw. "słoninie" są tak trudno dostępne.
-
Chlapacz super jeszcze tylko tylna oś odwrotnie, nakrętki osi powinny być lewej z przodu i z tyłu.
Nie jest to jakiś straszny błąd ;)
Szkoda że oryginalne odblaski na tzw. "słoninie" są tak trudno dostępne.
Mam takie odblaski w swojej 472.6 kiedyś trafiłem nówki, za grosze, gdzieś na internetach. Druga para, leży w zapasie :P
-
Panowie kupie komplet tłoków 58.25 oraz dwa kompletne korowody do wału 350 6v .
Patrzyłem na stronie 4jawa jest tam korbowód firmy duells ale czy to jest dobrej jakości? Macie jakieś doświadczenie z tymi korbami?
-
Mamy doświadczenie z tymi korbami i są to bardzo dobre zamienniki powszechnie stosowane nawet był rzekł że są lepsze od oryginałów nie mają takiego rozrzutu wagowego
-
Mamy doświadczenie z tymi korbami i są to bardzo dobre zamienniki powszechnie stosowane nawet był rzekł że są lepsze od oryginałów nie mają takiego rozrzutu wagowego
Potwierdzam!
-
Ok a tłoki?
-
Ja zawsze montuję czeski Almet i nigdy się nie zawiodłem. Nasze Almoty też są ok w zasadzie różnicy nie ma
-
A gdzie je kupujesz , 4jawa?
-
4motor 4jawa gdzie taniej
-
Ostatnio zakładałem almoty do żeliwa w zaprzęgu. Teraz do kolejnego żeliwa też pewnie pójdą almoty.
-
Jeśli chodzi o korby to duals albo yoko dwie marki godne polecenia kiedyś był rocket ale dawni już ich nie widziałem jeśli tłoki to almot almet dwie fajne firmy bliźniacze wykonanie i fajna jakość brać tam gdzie taniej
-
Ok dzięki za pomoc.
-
Tu masz prawy:
https://allegro.pl/oferta/tlok-cz-350-ak20-owalizowany-prawy-58-25-mm-kpl-13044621030?utm_medium=afiliacja&utm_source=ctr&utm_campaign=6b7b6f51-a35c-42b1-853a-c8703c28b5a8#
A tu lewy:
https://allegro.pl/oferta/tlok-cz-350-ak20-owalizowany-lewy-58-25-mm-komplet-13044601098?utm_medium=afiliacja&utm_source=ctr&utm_campaign=4e8ff4a4-1782-4e75-8c66-9d7e9c6c8895#
-
Dzięki, nawet cena jest normalna bo na 4jawa prawie cztery stówki komplet...
-
Przyszły tloki i jakoś odrazu wyciągłem kuchenną wagę elektroniczną, zwarzyłem i okazuje się, że prawy tłok jest cięższy od lewego o 10 gram. Czy to będzie miało wpływ na poprawną pracę? Czy olać temat?
-
Przyszły tloki i jakoś odrazu wyciągłem kuchenną wagę elektroniczną, zwarzyłem i okazuje się, że prawy tłok jest cięższy od lewego o 10 gram. Czy to będzie miało wpływ na poprawną pracę? Czy olać temat?
zeszlifować
-
Ale gdzie? Co podebrać jesteś pewny? Pierwszy raz mi się cos takiego zdarzyło a 10 gram to naprawdę dużo . Jak położyłem swoją obrączkę na wadze to miała 4gramy a aluminium jest przeciez lżejsze od złota....
-
jak nie wiesz gdzie to nie ruszaj
-
W przyszłym tygodniu wybieram się do szlifierni z tymi tłokami i korbami do wału Cz i MZ . Pokaże mu to i pogadam jak to ugryźć.
-
najlepiej dremelem ;D
-
najlepiej dremelem ;D
Ha ha ha dzięki za radę, a ja chciałem już brać szlifiere kątowa i rżnąć te tłoki :P :P :P ha ha ha żartuje....
Moje pytanie bardziej było skierowane gdzie dokładnie podebrać , wiadomo ,że od środka tłoka co jest oczywiste, ale czy w okolicy nadlewu sworznia,czy dolny rant ...czy równomiernie ...temat juz odkładam na wizytę w szlifierni . Kumpel który się tym zajmuje profesjonalnie ma wiedzę i niech on się wypowie i to zrobi ....
-
porównaj tłoki może będzie gdzieś wdać coś grubszego , ogólnie ja bym zbierał w najgrubszych miejscach równomiernie ,trochę tu trochę tam tak bez jakiegoś ostrego zdzierania
właśnie z ciekawości wykopałem dwa nowe tłoki Almotowskie z logiem 4motor jakieś takie oksydowane P5 to chyba 5-ty szlif i je zważyłem
1- 211,69
2- 212,29
różnica 0,6g to nie wiele , waga dokładna do 500g co 0.01g,
pooglądałem je w środku i jest tam duże pole do popisu z dremelkiem ,
ajpierw usunął bym wszystkie niedoskonałości po odlewie z formy ,
później zajął się denkiem tłoka i takim zgrubieniem przy otworze na sworzeń ,
a jak nie to piaskarka korund i od środka usuwanie poprzez piaskowanie od denka w dół ale trzeba by to robić dość ostrożnie korund strasznie żre aluminium , możesz też wytrawić sodą kaustyczną
-
Jak składałem silnik do 634 również miałem różnicę w wadze tłoków. Dremel i wyrównanie wag :D
Najwięcej zdjęte z dołu tłoka
-
Jak składałem silnik do 634 również miałem różnicę w wadze tłoków. Dremel i wyrównanie wag :D
Najwięcej zdjęte z dołu tłoka
Sporo tego musiałeś wyszlifować, a powiedz mi jak efekty w pracy silnika?
-
Odnośnie samego efektu , zabieg ten ma na celu zapobiec przedczesnemu uszkodzeniu walu korbowego.
-
wału to to raczej nie uszkodzi bardziej o wyważenie chodzi i drgania , zawsze to jeden z elementów wibracji wyeliminowany
-
Panowie co to za bolce w karterach i dlaczego cylindry nie pasują jaaa pitoleeeee, silnik 634-1
-
Bolce miały kartery w Jawie Bizon i Californian o ile się nie mylę. Miałem kiedyś cylindry z otworem na bolec. Tak to wyglądało: Cylindry Jawa 350 634 Californian Bizon | Wrocław | Kup teraz na Allegro Lokalnie (https://allegrolokalnie.pl/oferta/cylindry-jawa-350-634-calufornian-bizon)
-
To teraz będę musiał odszukać te moje stare cylindry i popatrzeć czy są takie same? Czy wystarczy te bolce wyjąć i składać jak jest?
-
Wyjąć bolce.
W poźniejszych silnikach tego nie ma i jest ok
-
Bolce były jeszcze w Jawie 634 w początkowej fazie produkcji. Te roczniki tak miały więc i zapewne w CZ byly
-
Zgada się pierwsze 634 miały bolce ustalające cylindry i cz wczesna partia 472.4 i starsze oczywiście w oryginalnych cylindrach do tych modeli tezbyly otwory pod te bolce
-
To by się zgadzało bo ten silnik jest oryginalny 472.3 zgodny z numerami na tabliczce znamionowej. Oryginalne cylindry nie są w najlepszym stanie, a te trafiły mi się z innymi częściami w super stanie, przeleciałem je honownicą dałem kumplowi żeby mi je przemierzył i okazało się że są gotowe do założenia.
-
Jesli chodzi o silnik Jawy 362 Californian to potwierdzam, u mnie kartery tez maja bolce na przylgni cylindrow a cylindry odpowiadajace im otwory.
Nie wiedzialem, ze wystepowanie tych drobiazgow w zeliwniakach to kolejna knedlowa ciekawostka ;D .
Tutaj widac te bolce:
https://www.jawacz.pl/index.php?action=dlattach;topic=32923.0;attach=58757;image (https://www.jawacz.pl/index.php?action=dlattach;topic=32923.0;attach=58757;image)
-
Uff trochę mi ulżyło , Tera czekam na wał, korby mu dowiozłem ma go już składać, a potem będzie operacja na otwartym sercu...już nie mogę sie doczekać ....
-
Powiedzcie mi czy ten regulator o mocy 75W 6V jest dedykowany do tego silnika? Nie jestem pewny bo w moim nie było nic ....
Pytanie drugie jak powinien działać ten regulator bo w drugiej cewce są dwa styki i odnoszę wrażenie ,że nie bez powodu . Czy trzeba to jakoś podregulować?
-
Jak prądnice masz 75 watt to i regulator taki.
Jacek64 fajnie to opisał:
https://www.jawacz.pl/index.php?topic=24829.msg218817#msg218817
W instrukcji obsługi z 487 lub 472.4, 472.5 jest opisany regulator, znajdziesz je w bibliotece, do 472.3 polskiej niestety nie mam.
Osobiście zamontował bym elektronik rp-15t z opisem do motocykla Jawa.
-
Nareszcie chwila relaxu i cyk kierunki poskładane , wczoraj odebrałem wał z regeneracji tylko kiedy ja to zacznę składać to nie wiem.....
-
Piątek pada deszcz nie ma co robić pomyślałem woęc ,że się przymierze do składania silnika . Rozłożyłem części i tak sobie oglądam bo dawno nie składałem takiego silnika. Mam kilka pytań do was...
1.Zauważyłem że sprężyna startera jest są dwie różne i nie wiem która założyć?
2.Zębatka startera ma na pierwszym zębie delikatne uszczerbienie zostawić to czy szukać idealnej?
3.Zębatka kosza kupiłem nowa i okazało się że jest jakaś za duża , a stara ma uszczerbienie o co kaman...
4.Kartery składamy tylko na uszczelniaczu?
5. Czy to koło labiryntu też mam jakoś uszczelniać razem z tym małym wypełniaczem między cylindrami czy tylko włożyć i skręcić ?
6.Na co zwrócić szczególną uwagę przy składaniu?
7.Czy skrzynie biegów trzeba dystansować? Na sucho chodzi dobrze i wrzucą wszystkie biegi.
8)
-
Sprężyna jak masz orginalne kartery raczej tą pierwszą po lewo ( w wczesnych odlewach karterow do blokowania sprężyny był stalowy kolek potem był aluminiowy nadlew) półksiężyc startera zakładaj bes wąchania jeśli chodzi o zębatkę startera pewnie kupiłeś od silnika 638 jeśli chodzi o kartery I klocek tylko i wyłącznie na pastę uszcz3lniajaca się to składa a skrzynie warto zdystansować chociaż fabrycznie nikt siw w to jie bawil
-
Ad2. Możesz zostawić
Ad 3. Jeśli średnica wewnętrzna zębatki jest większa to kupiłeś prawdopodobnie od silnika 638.
Ad 4. Tak
Ad 5. Czoło wału powinno wejść na wcisk i generalnie nie trzeba tam dodatkowego uszczelniania
Ad.7 temat rzeka. Ja generalnie jeśli przed remontem nic nie działo się ze skrzynią składam tak jak była. Ale coś tam pewnie zdystansować trzeba...
-
Jedno popołudnie i kolejny kroczek do przodu. .....
-
Panowie czy jak zamontuje tą plastikowa osłonkę zębatki i zamknę to półautomatem to czy dam radę włożyć łańcuch ? Zawsze sobie pomagalem zwykłym drutem prowadzącym żeby go pociągnąć ,ale tu jest dość ciasno....
-
ja to montuje na koniec końców, już w ramie
-
Kurde chciałym jak najwięcej poskładać na stole bo potem to mnie kolana bolą :P . Nie pamiętam jak robiłem z Jawą trochę to dawno było....
-
A w tych silnikach przychodziła taka osłona ? Nie kojarzę . Bardziej mi to pasuje do 638 .
-
Kurcze tak generalnie tu nie było tej osłony i myslelalem ze ma być, tu jest metalowa osłona łańcucha ...ja pitolę...
Może masz racje bo ona ma wargi jakby pod gumowe osłony....
-
Stówa ma rację
Ta plastikowa jest osłona zdawczej jest od jawy 634/638, trzymają się na niej gumowe osłony w cezecie tego nie stosowano ze względu na inną osłonę łańcucha.
Cezeta ma za to ślizgi w karterach przynajmniej w silniku typ 634.9 z 472.5 i 632 200 z 472.6 których nie ma jawa 634.
No i plastikowa wąska osłona dekla były w cezecie a nie było ich w jawie 634.
Jako offtopic
Dodam jeszcze że zakładając silnik z cezety do jawy 634 da się to zamontowac i założyć osłonę łańcucha z jawy.
-
Zgadza się ta osłona jest od karterow jawy generalnie A nie cz dodam jeszcze że cz 472.6 I 472.5 był taki plastikowy element pod boczna pokrywę który trzymał osłonę łańcucha we wcześniejszych modelach cz 472.4 i wcześniejszych było to trzymanie całkiem inaczej rozwiązane jak i karter od strony łańcucha przy wejściu w osłony był inny z tego co pamiętam były takie wąsy metalowe nitowane do karterow
-
U mnie coś tu było cięte z karterami. Zostawiłem tą osłonę niby ma jej nie być , a pasuje tu jak ulał i nic się nie rusza będzie mniej syfu z łańcucha. Nie mam pojęcia jak ja zamontuje dużą osłonę łańcucha....będzie jakaś rzeźba....
-
Widac że ciete, nie wiem czy ta mała wąska plaskikowa osłona delka bedzie się miała na czym oprzeć w wycietym karterze.
Jakie ten silnik ma numery na poczatku bo to nie jest 634.9 pewnie cos z 633
-
Proszzz, a ta plastikowa osłonka nie będzie montowana bo nie ma się czego trzymać to z innego silnika mam.
-
Jeszcze was trochę pomęczę pytaniami bo nie mam książki. Prawy tłok to ten od strony aparatu zapłonowego tak? Czy jest jakaś zasada montażu sworzni otworem do wewnątrz czy do zewnątrz silnika?
-
Prawy od strony prądnicy. Sworznie według instrukcji ślepym do środka.
Ja sobie jeszcze zawsze przy składaniu rysuję na tłokach markerem gdzie mam kołki zamków pierścieni. Polecam.
-
Dziękuję 8)
-
Co do sworzni to tu jest dyskusja
https://www.jawacz.pl/index.php?topic=16237.25
-
Widac że ciete, nie wiem czy ta mała wąska plaskikowa osłona delka bedzie się miała na czym oprzeć w wycietym karterze.
Jakie ten silnik ma numery na poczatku bo to nie jest 634.9 pewnie cos z 633
tą plastikowa osłona zaslepka nie idzie wogule w tym modelu w kapie bocznej powinno być przynitowane takie coś na wzór tego co jest na dole kartera taki metalowy was jak znajdę zdjęcia to pokarze ciężko to wytłumaczyć ten plastik szedł tylko w modelu 472.5 I 472.6
-
Jaki łańcuch napędowy YBN , Faworit czy DID......
-
Favorita raczej nikt tutaj nie poleca
-
RK lub DiD.
-
Głowice pojechały na chwilkę do szkiełkowania kumpel mi to zrobił na miejscu, cylindry pomalowałem wczoraj w przyszłym tygodniu poskładam to do kupy . Nie mam jeszcze ostatniego elementu czyli prądnicy z aparatem znaczy mam ale zwłoki . Wirnik mam wygląda na nowy ale stojan tragedia...
-
Mam stojany jakieś i wirniki do 6V, na pewno lekko krzywe w miejscu montażu płytki zapłonowej.
Ale które są proste jak zawsze się trafi ktoś kto za mocno dokręci stojan w 6V
Chcesz zrobie zdj
-
Włożyłem łożysko igiełkowe do korby tłok ma luz poprzeczny jakieś 6mm. Pierścienie które mi zostały z rozbiórki mają grubiść 3,7mm . Nie zmieszczą się bo zaś koszyk łożyska wystaje. Co radzicie szlifować te pierścienie i założyć po bokach z luzem.....jakim 1-2 mm? Czy jakiś inny pomysł....
-
Samo łożysko ma luz 3mm na sworzniu...
-
Zalozyc waleczki i pierscienie dystansowe.
https://www.jawacz.pl/index.php?topic=31503.msg289239#msg289239 (https://www.jawacz.pl/index.php?topic=31503.msg289239#msg289239)
-
Czyli jak kupie te wałeczki to te oryginalne pierścienie dystansowe które tam były będą pasowały i będzie gitez majonez....
-
Tak wlasnie powinno byc. Koniecznie trzeba zabezpieczyc przestrzen wokol korbowodow aby waleczki nie wpadly do skrzyni korbowej przy montazu tlokow. A jesli jakis wpadnie to koniecznie wyjac.
-
Zaraz zaraz , ale tam kolega robi silnik od 350ts, a ja robie 634.1 i tu korba ma szerokość 15,5mm więc chyba tamte igielki 13,8 będą za krótkie....
-
W obydwu typach silników były te same wałeczki zwane potocznie igiełkami.
-
W obydwu typach silników były te same wałeczki zwane potocznie igiełkami.
Dodam tylko wymiar 13,8mm x 2mm sprawdzałem też w katalogu części
https://www.jawacz.pl/index.php?topic=32431.msg300188#msg300188
-
Korby też były stosowane te same. Różnice są zdaje się w podkładkach dystansowych korb na dole.
-
Ja jak mam jakieś wątpliwości to drążę temat tak długo aż będę pewny .... pojechałem na garaż zmierzyć stare korby i igiełki korby są identyczne jak te nowe z duellsa , stare igiełki mają 13,8mm. Teraz mam pewność zamówiłem takie igiełki i zostanie mi montaż, dziwnie ale cóż.... tylko po co oni dokładają te dłuższe igiełki w koszyczku wystajacym z korby....
-
Tiaaaa to teraz zdradźcie mi tą tajemnice jak ja mam to poskladać :-[
-
Wklada sie tulejke taka jak ta z linku ponizej (moze tez byc oszlifowany i skrocony sworzen lub rekodzielo z plastyku lub drewna).
Dlugosc tej tulejki jest taka aby po ulozeniu waleczkow w glowce korbowodu mozna bylo tez zalozyc pierscienie dystansowe z obu stron i aby miescil sie wewnatrz tloka. Sworzen wklada sie z jednej strony tloka i wciskajac go dalej wypycha sie te tulejke.
Prosze czytac forum, tego typu triki warsztatowe sa juz wielokrotnie opisane.
https://etovar.eu/cs/specialni-naradi/1554-vlozka-do-horniho-oka-ojnice-pro-vyrazec-s-86.html (https://etovar.eu/cs/specialni-naradi/1554-vlozka-do-horniho-oka-ojnice-pro-vyrazec-s-86.html)
-
Wczoraj kilka razy próbowałem i nic z tego nie wychodziło więc wrzuciłem do was pytanie , zanim ja bym to znalazl na forum to ....
Wróciłem z warsztatu i w złości otworzyłem browara
bo robota nie poszła...zacząłem myśleś jak to zrobić...
Ty wiesz ze jak kładłem się spać to wpadłem na pomysł że wezmę Stary sworzeń i zrobię z niego taki ruchomy bolec :D
Czułem że prędzej cz później ktoś mi zwróci uwagę że nie szukam tematu po forum , ale to zajmuje więcej czasu, a tak jest konwersacja, jest szybciej coś się dzieje i forum żyje :)
-
Ja mam do tego przyszykowany tak jak yaba mówi kawałek sworzniami starego tłokowego uciętego tak aby ułożyć igiełki i pierscienie w główce korbowodu , na tyle krótkiego żeby od góry można było założyć tlok i przeszlifowana po zewnątrz tak aby luźno sie przesuwał w piascie tłoka potem do przeciśnięcia tego krótkiego swoznia mam normalnej długości sworzen też przeszlifowana tak zeby był luźny w piascie tłoka ,nim pozbywam sie tego krótkiego sworzniami przeciskając go , na koniec zakładam sworzen właściwy wypychajac ten suwliwy ustalajacy ze srodka na ciepło i po problemie nic siw nie wysypie i idzie to gładko i przyjemnie
-
Montaż...montaż.....awarie ...problemy....ale znowu krok do przodu. Tydzień temu poskładałem te tłoki na oryginalnych pierścieniach dystansowych sworznia i do tego 28 igiełek tak jak to było oryginalnie zamiast tych dokładanych koszyczków z okrojonymi igiełkami . Przyrząd ze starego obciętego sworznia załatwił sprawę montażu, poszło jak po maśle. Podjarany zacząłem składanie cylindrów , ale niestety przez moją nieuwagę ułamał mi się w jednym tłoku ostatni pierścień .....od nowa czyszczenie , rozbieranie zamawianie kolejnego pierścienia.....
Dziś zabrałem się za ponowne składanie I poszło dość fajnie no to został mi zapłon i tu znowu pojawił się kolejny problem....
Odkupiłem używany zapłon od kolegi z forum do silnika 634 bo ten mój nie wyglądał dobrze . Po umyciu chciałem go przymierzyć i okazało się że dolna część tych aparatów w późniejszych modelach była o dwa milimetry mniejsza i aparat jest luźny w karterze jak pieron....
Przyłożyłem ten mój oryginalny stojan i cyk pasuje ciasno on ma 6V 75W 12,5A a te późniejsze są 6V 10,7A 65W. Kolejna różnica tego silnika 634.1 od następców . Wyczyściłem ten stary stojan I zostało tylko modlić się żeby był dobry. Zmierzyłem go miernikiem ,przebicia nie ma ,a uzwojenie ma oporność 35 omów...
-
Dziś zabrałem się za ustawienie zapłonu I zaś zonk... tarczka przerywaczy ustawiona na maxa w prawo I nie da się uzyskać mniej jak 5mm PGMP.... czy to może być wina złej krzywki którą kupiłem nową na 4jawa? Ta sama krzywka jest dedykowana do praktycznie wszystkich modeli Jaw cezetek 175 250 350..... i właśnie coś mi się wydaje że to jej wina....ktoś coś podpowie ????
-
A nie masz krzywki od jawki 50?
-
No nie mam żadnej innej ...
-
No nie mam żadnej innej ...
Chodziło mi o to czy sprzedawca nie przysłał ci krzywki od jawki
-
Nie wiem co oni mi sprzedali , dziwne jest to że jedna krzywka pasuje do tyłu modeli...ja ja mam teraz kupić kolejną krzywkę i mieć pewność że to nie będzie powtórka?
Znalazłem taką krzywkę i w opisie jest napisane tylko Jawa Cz 350 ,faktycznie porównywałem zdjęcia innych krzywek i one różnią się wzniosem względem klinu ,ale czy ta produkcja Tajwan będzie ok?
-
To nie wałek rozrządu. Wznios nie ma znaczenia. I tak regulujesz to na podstawie przerywaczy. Ważne żeby wykonanie było solidne i pasowało na wypust wirnika.
-
A widziałeś na zdjeciu że tarcza jest już na maxa i nie da się jej dalej wyregulować? Dlaczego nie da się tego wyregulować? Bardziej chodziło mi o to czy ta krzywka jest na pewno od tego modelu ...
-
Przerywacze tez sa nowe. Moze skrocenie ich slizgow pozwoli na ustawienie plytki tak, aby sruby byly w srodku “fasolek”.
Jesli mozesz to przed dopilowywaniem slizgow ustaw precyzyjnie szczeliny przerywaczy (0.35mm), bez srub ustaw plytke glowna przerywaczy w polozeniu wlasciwego ustawienia zaplonu i zapodaj zdjecie zrobione w tym polozeniu plytki. Postaram sie ocenic, czy to dopilowanie wystarczy i czy ma sens w przypadku tej krzywki i przerywaczy.
-
Dawno bawiłem się w platynki ale pamiętam, że istotne było kilka kwestii.
Prawy cylinder ma przerywacz na dużej tarczy, lewy na tzw. połpłytce. Tak ustawiasz?
Fajnie to jest tu opisane:
https://www.jawacz.pl/index.php?topic=21482.0
Zdjęcia co prawda nie działają ale opis jest spoko
Jeśli faktycznie okazało by się, że krzywkę masz z jawki to zadzwoń do 4jawa, na pewno wymienią na właściwą.
-
Wstałem rano i z pełną głową pomysłów zszedłem na warsztat i pomyslalem ze zrobię to intuicyjnie i logicznie ... tarcze ustawiłem na środku tłok do góry szczelinomierz 0.35 .... podłączyłem lampke do stałego przerywacza , a nie do ruchomego jak wczoraj ???, zegar do prawego garca i pyk ...za pierwszym razem :P bingo.... przekładka na drugi to samo i zapłon mam 2.7mm PGMP...
Rozztocz jak odczytałem twoja wiadomośc to mi się tylko potwierdziło ze dobrym tropem poszedłem.
Ja poprostu wczoraj uparłem się na ten ruchomy przerywacz i dupa z tego była....dziękuję za pomoc.
-
Myślę że serducho można wkładać do ramy, zapłon gotowy, gaźnik oryginał nówka z czasów PRLu, świece oryginał PAL, mam nadziej że będzie dobrze chodził...
-
Pogody nadal niema więc można działać ile sie da może uda mi sie go skończyć jeszcze na ten sezon , nie planowałem tego ale jak już tak się robota posunęła to czemu nie. Silnik wsadziłem do ramy, przy pasowaniu osłony łańcucha musiałem dorobić kawałek blaszki bo jakiś ktoś wyrżnoł ten karter dość ordynarnie i była dziura. Trochę mi to czasu zajęło ale zaś kroczek do przodu...
-
Doskonała robota. I jak błyszczy
-
Najpierw papierowy projekt , potem wycika z blachy na koniec szybka polerka i jest fajny efekt .
-
Kolejny dzień zmagań niby taka linka gazu plus rolgaz, a jednak trzy godziny roboty pykło ,wiercenie gwintowanie blokady rolgazu ,dopasowanie linki...potem linka sprzęgła, a to nie pasuje a to za ciasne ..
Czekam jeszcze na najważniejsza część całej układanki galanteria czyli kompletne wydechy zamówione u Grzegorza Hartmana, czekam już miesiąc.
-
Czy tu powinien siedzieć inny łącznik taki jak na zdjęciu że strony 4jawa? bo ten co kupiłem według pozostałości po oryginalnej gumie jak widać nie pasuje....
-
Łączniki który masz jest od modeli 472.5 oraz .6
W starszych modelach chyba była właśnie guma z linku jakiś wrzuciłeś.
-
Poleci ktoś jakiś dobry przerywacz kierunkowskazów? Znalazłem kilka na alledrogo, ale w opiniach ktoś pisze że trzeba przerabiać, że w Cz nie działa itp..
Bardziej bym się skłaniał do elektronicznego żeby to równomiernie i mocno świeciło, ale też ktoś pisał że on wariuje...ktoś coś???
-
Ja na 6V używałem takich przerywaczy, działały prawidłowo z żarówkami 20W jak i 10W w kierunkowskazach.
https://allegro.pl/oferta/cl-przerywacz-kierunkowskazow-6v-21wx2-3-4w-11440919242?bi_s=archiwum_allegro&bi_c=Product&bi_m=reco&
Przerywacz ma 3 pin ale podłącza się go inaczej niż org.
L do przelacznika kierunkowskazow
E Masa (-)
B zasilanie ze stacyjki (+)
Trzeba dołożyć masę a styk E i kabel od kontrolki kierunkowskazów połączyć do L razem z kablem do przełącznika
-
Ooo dzięki za podpowiedź, skoro jest sprawdzony działa poprawnie to już go zamówiłem ;), myśle że to już ostatnie zamówienie przed finałem .
-
Przyszły brakujące części guma gaźnika żaróweczki itp. Niestety kolejny łącznik nie pasuje ten jest znowu za duży a nie był tani. Zobaczcie mam trzy gumowe łączniki gaźnika z filtrem i tylko jeden jest pasowany środkowy to ten oryginalny, ale on jest twardy jak kamień.... rynce opadajooo nie wiem co z tym zrobić....
-
Kolego potrzebujesz takiej gumy
https://4motor.pl/pl/gumy/885-guma-filtra-jawa-250-353-350-354-kivacka-panelka-9999999007910.html?search_query=Guma+jawa&results=113
Ostatnio kolega też miałem problem z doborem gumy do 471 i ta była ok
-
Zobacz oznaczenie dlatego ją kupiłem. Teraz się przyjrzałem tej gumie i masz rację to jest ta guma która mi zapodałeś link ale pod innym oznaczeniem...muszę to jakoś odkręcić.
-
Przytargałem dziś do mojego garażu starego junaka a w gratach taki mały prezencik do mojego knedla :)
-
Doszedł wczoraj zamówiony elektroniczny przerywacz kierunkowskazów taki jaki mi polecił Blenders działa pięknie. Postanowiłem też go ulokować w oryginalnej ameliniowej obudowie , no i udało się. Głupi się nie zorjetuje a mądry powie ze tak ma być :P
-
Fajnie że działa, byle tylko nie zrobił zwarcia o tą ameliniową obudowę, ja przez złe podpięcie spaliłem jedną sztukę w 3 sek.
-
byle tylko nie zrobił zwarcia o tą ameliniową obudowę, ja przez złe podpięcie spaliłem jedną sztukę w 3 sek.
Wystarczy zalać układ klejem na gorąco i po pierwsze zwarcia nie zrobi, po drugie będzie zabezpieczenie przed wilgocią ;)
-
Nieee no ja dałem rulon twardego papieru izolacyjnego, przecież bym tego tak nie włożył 8). Poza tym obudowa jest zaciśnięta na ciasno i wilgoć się nie dostanie.
-
Trzecie podejście do gumy filtra okazało się trafne, guma dedykowana do Jawa 350 typ 362 1969-1974r Californian, tutaj pasuje jak ulał.
Powiedzcie mi czy tutaj ma być jakaś opaska? Ta guma dość dobrze i pasownie siedzi ale wolę zapytać.
-
Taka tam moja amatorszczyzna ...
https://youtu.be/Ra4tYNgP9CA
https://youtu.be/M6U-4Q9e2zc
https://youtu.be/Bo4REI0nTL8
-
Fachowa robota, fajnie sie oglada.
Zazdroszcze dostepnosci uslug typu piaskowanie i cynkowanie. przy remoncie swojej Jawy 362 radzilem sobie bez nich.
-
Te zdjęcia bardzo pomagają i ułatwiają składanie, zawsze jak coś rozbieram to robię zdjęcia jak to było zmontowane bo nigdy nie wiem kiedy to będę składał . Robię sobie folder z danym motocyklem i wrzucam tam wszystkie zrobione zdjęcia. Na yt nie znalazłem takich filmików do tego modelu :P, więc może te moje wypociny komuś się przydają.
-
Cezeta gotowa, a ja dalej nie mam tłumików :( ... dwa miesiące już czekam i czekam.....
-
Tłumiki tłumików tłumikami pogania...obdzwoniłem pisałem na grupach, aż odezwał się do mnie chyba znany wszystkim Pan Jerzy Ruszczyk z Mrągowa. Skompletował mi cały kompletny wydech z oryginalnych nowych Rur, jedynie wkłady są używane ,ale one są niezniszczalne. Wydechy są dwa lewe jeden przerobiony na prawa stronę. Mam nadzieję ,że to będzie cycuś, a wy co o tym myślicie?
-
Też miałem kiedyś 2 lewe zamontowane
-
Wkłady są jak najbardziej zniszczalne, jeśli maja luz w wydechu to wybijają w sobie rowki, na początku troszkę terkocze a potem to już lata jak chce.
Oczywiście jeśli są w dobrym stanie to śmiało montować, bo wybicia widać gołym okiem.
-
Jestem gotowy zaryzykować i zobaczę co mi przyśle. Najwyżej osobiście mu je odwiozę >:(
-
Jestem gotowy zaryzykować i zobaczę co mi przyśle. Najwyżej osobiście mu je odwiozę >:(
Jak chodzi o wkłady to jak są nie wybite rowki i nie latają w wydechu to jest ok.
Jestem zbyt daleko od garażu żeby zrobić zdj, ale to widać gołym okiem.
-
Są i one faktycznie ciężkie , chrom ładny , robią bardzo dobre wrażenie i na ten moment jestem bardzo zadowolony . W przyszłym tygodniu zaczynam montowanie wydechów no i zacznie się długo oczekiwana chwila, ta w której serce knedla wróci do życia , to będzie nagroda za te dwa lata pracy ....
-
Miało być już odpalanie a są perypetie, jak zwykle coś musi nie pasować, ale w sumie to nie powinno mnie to już dziwić.... kolanka nie pasują...
-
Jeszcze parę cm do góry i wydech jak w Californi, szkoda tyle roboty zrobiłeś, finał prawie i dalej trzeba czekać.
-
Jestem już tym naprawdę sfrustrowany ,tyle czekania , pogoda fajna do odpalania i ciągle coś.. Myślałem, że założę te rury wezwę rzeczoznawcę i temat WKZ by już poszedł, a tu dooopa.
-
Kolanka kupowałeś w Mrągowie ?
-
No i stało się Cezeta wreszcie poskładana , ale jest problem. Na urlopie spotkałem się z Jurkiem Ruszczykiem ,żeby wymienić te kolanka na prawidłowe, fajnie se pogadaliśmy obejrzałem jego sklep i warsztat. Po przyjeździe do domu zabrałem sie za końcowe składanie i wtedy rozpoczął się długo oczekiwany moment odpalania ale niestety silnik nawet nie wydusił jednego pierda..... kończą mi się pomysły..
-Zapłon wali iskrę 2.7mm PGMP
-Świece nowe PAL
-Gaźnik nowy z epoki , podmieniałem nawet na stary używany bez skutku
-Akumulator naładowany
- zamieniałem przerywacze bez skutku
-wlewalem paliwo pod świece bez skutku
- na popych bez skutku
Zauważyłem taka sytuację z krzywką, że po zapłonie obracam dalej wałem i krzywka znowu otwiera przerywacz na jakieś 2mm dziwne....
Powiedzcie mi czy wszystkie cylindry żeliwne mają taki sam rozrząd? One są dentyczne? Bo ja dałem do tego silnika inne cylindry z nowszego modelu które były w dużo lepszym stanie , może coś tu nie gra?
-
Świece suche czy mokre? Jak iskra jest i paliwo to zagadać powinna
-
Miałem podobnie i odpaliła na pych, później już od pierwszego. Ważne też jakie przerywacze, cewki i kondensatory. Elporm ma dobrej jakości cewki i przerywacze a kondensatory tesla i mi tak kiedyś poszło. Przerwa na przerywacz powinna być taka sama jak zaczynasz kręcić wałem. Jak się zmienia to coś nie teges z wałem.
-
Świece suche noo może delikatnie wilgotne , wlewalem paliwo bezpośrednio do cylindrów I też nic.
-
Miałem podobnie i odpaliła na pych, później już od pierwszego. Ważne też jakie przerywacze, cewki i kondensatory. Elporm ma dobrej jakości cewki i przerywacze a kondensatory tesla i mi tak kiedyś poszło. Przerwa na przerywacz powinna być taka sama jak zaczynasz kręcić wałem. Jak się zmienia to coś nie teges z wałem.
Przerywacze orginał PAL
fajki nowe
Kable WN nowe
Kondensatory nowe od 4jawa
-
Zatkaj gaźnik od strony filtra powietrza. Zaciągnie wahe.
Zapali :)
-
To dlaczego nie chciała zapalić jak wlałem paliwo do cylindrów?
A jest możliwe że obie świece są do doopy i jak przyjdzie ciśnienie w cylindrze to nie dają iskry?
-
Zapłon mi nie pasuje. Rozwarcie na 2mm nie ma racji bytu. Skup się na krzywce i prawidłowym ustawieniu zapłonu bo tam siedzi przyczyna.
-
Zapłon mi nie pasuje. Rozwarcie na 2mm nie ma racji bytu. Skup się na krzywce i prawidłowym ustawieniu zapłonu bo tam siedzi przyczyna.
makaron ma racje tak nie ma prawa byc ,proponuję zrzucić wszystko od strony zaplonu i sprawdzić bicie walu na czopie walu od strony zaplonu najlepiej na końcu stozka spróbuję dodać film od siebie powiem ze bardzo często się to zdaza ale i tak silnik powinien chodzić tak naprawdę podstawowa sprawa w tej kwestii jest wytwarzanie podciśnienia w dolocie fajnie się to sprawdza na odkręconym gazniku i przy wykręconych świecach przytykając otwór palcami powinno być czuć wyraźne zasysanie przy kopaniu
-
Dzisiaj jadę do kolegi po tą Cz350 co wam kiedyś pokazywalem taki szrocik ale cenę dogadaliśmy normalną więc biore. Wyjmę z niego krzywkę I ustawie na nowo zapłon zobaczymy....
-
A co do odpalania to jeszcze bym sprawdził czy masz tłoki dobrze założone bo jak zalorzysz prawy na prawy i lewy na lewy nawet strzałkami do tyłu to i tak będzie silnik chodził ale jak założysz tlok lewy na prawa stronę i odwrotnie to nawet ci nie zagada ewentualnie będzie kichać prychac ale też nie zawsze ten silnik nawet z zapłonem ustawionym na oko odpalić powinien
-
Przełożyłem tą krzywkę I silnik wydusił pierda tak jakby chciał a nie mógł. Świece suche, kurde on nie ciągnie paliwa nawet jak mu zatkałem ręką dolot powietrza. Jeśli chodzi o tłoki to myślę że dobrze je założyłem bo zwracam na to uwagę i na strzałki........
-
Siknij mu strzykawką paliwo przez gaźnik z uniesioną przepustnicą, jak zapłon ustawiony musi zagadać.
Poza tym drożny układ dolotowy, żadna uszczelka czy szmata nie zasłania przelotu? Tłumiki nie zapchane na amen?
-
Siknij mu strzykawką paliwo przez gaźnik z uniesioną przepustnicą, jak zapłon ustawiony musi zagadać.
Poza tym drożny układ dolotowy, żadna uszczelka czy szmata nie zasłania przelotu? Tłumiki nie zapchane na amen?
Tłumiki nowe drożne
Żadnej szmaty nie ma już sprawdzałem
Paliwo lałem ale pod świece i nic
-
To spróbuj siknąć mu przez gaźnik, tak aby wacha dostała się też pod tłok. Mi często przy ciężkim rozruchu dwusuwa to pomagało, a benzyna bezpośrednio pod świece potrafiła zalać od razu świece.
-
Ja bym jednak szedł tym samym tropem co Azbeścik.
Sprawdź czy na pewno prawy tłok jest po stronie prądnicy i czy strzałki są w kierunku wydechu.
-
Mam małą kamerke inspekcyjną tylko muszę kupić jutro przejściówkę z dużego usb na C wsadzę ją przez otwór świecy i będę widział tłok wtedy upewnię się czy tam nie popełniłem błędu.
-
Odkręc głowice to 3 śrubki minuta roboty i bedisz wiedział
-
Panowie kamerkę inspekcyjną włożyłem do cylindra i jest wszystko zgodnie ze sztuką i znakami . Wkurzyłem się i zacząłem ją poprostu mega pchać o dziwo zaczęła dawać lekkie oznaki życia aż WRESZCIE ODPALIŁA!!!!! Jaaa pitolę radocha jak u małego dziecka. Teraz muszę jeszcze raz dokładniej wyregulować zapłon zmienić gaźnik na ten nowy , uszczelnic wydech i reszte czesci pozakładać .Kontrolka ładowania coś późno gaśnie ale to później będę z tym męczył może to tylko regulacja regulatora.....
-
Gratulacje. Następny knedel wrócil do żywych
-
Jeszcze pozostaje pytanie czy z kopa zapali ?
-
Potem paliła normalnie z kopa.
-
Czyli jakby nie bylo: brakowało dziewiczego pchnięcia
-
Tak ale takiego porządnego pchnięcia....
-
W swojej ostatnio poskładałem gary po planowaniu głowic i prowizorycznej naprawie po przytarciu owala w prawym garze i też nakopałem się że się spociłem w umór a tylko chwilę zapchałem na 2ce i od razu zaczęła menda jedna gadać. Przypadek?
-
Troche dziś pogrzebałem przy motorku, na początek zabrałem się za poprawienie zapłonu ustawiłem od nowa na obu garach przerwę ustawilem I tak się przyglądam patrze i nie mogłem uwierzyć w to co zobaczyłem.... znalazłem przyczynę wszystkich problemów z odpaleniem. W ferworze prac przy instalacji elektrycznej zapomniałem dokręcić wszystkie przewody do Masy >:( luźno złapane se wisiały. No cóż czasem szukasz daleko, a problem jest bardzo blisko, tera pali od kopa :P . Jezecze jest przy niej co robić ale już mnie to bardzo ucieszyło.
-
Długo się zabierałem do niej żeby wreszcie skończyć , ale w końcu...zarejestrowana czasowo żeby zrobić przegląd , wykorzystałem sobotę i trochę polatałem coś pięknego..
-
Piękny sprzęt...sosnowieckie blachy to gdzieś blisko mnie
-
To nie Sosnowieckie :P tylko S" zero" zaraz będzie blacha SL....