Wolna Strefa Jawa - CZ
Sprawy Techniczne => Mechanika => Wątek zaczęty przez: Roger w Czerwca 27, 2022, 21:33:31
-
Mam problem w mojej 638-05. Mianowicie po przejechaniu kilkunastu kilometrów z prędkością 80 km/h silnik słabnie i zaczyna się dusić. Po wbiciu trzeciego biegu jedzie normalnie i ma moc. Więc rozpędzam się, wrzucam czwórkę i przez chwilę jest ok. Sytuacja jednak zaraz się powtarza, i tak w kółko. Silnik ok 1 tys po kapitalne, regulacje gaźnika nic nie dają. Zapłon cdi, reszta oryginał.
Ma ktoś pomysł co to może być. Dodam jeszcze że spalanie jest dosyć wysokie, 8-9 litrów z koszem.
-
Wstaw drugi gaźnik, (podmień na chwilę), jaką masz zębatkę zdawczą? Pewnie ją zalewa za mocno stąd takie spalanie. U mnie było podobnie.
-
Nie mam drugiego gaźnika. Ten jest oryginał 22tys przebiegu. Zębatka 15z
-
Zmierz przepustowość kranika. Tzn ile paliwa Ci "nakapie" przez minutę (na przykład)
A poza tym to sprawdziłbym jeszcze poziom paliwa i jak masz oryginalny gaźnik to gumę pod zaworkiem iglicowym. Tzn wykrecasz zaworek całkiem i rozwiercasz wiertełkiem gumę. Mi kiedyś spuchła tam ta guma i robiły się podobne cyrki...
-
Przepustowość kranika już kiedyś mierzyłem ze względu na zamontowanie dodatkowego filterka i było bardzo dobra. Teraz i tak jeździłem bez tego filterka z nadzieją że to coś zmieni.
Poziom paliwa wydaje mi się ok skoro np. przez 15 km jedzie normalnie z prędkością 80. Chyba że źle coś rozumuję.
Sprawdzę co z tą gumką pod iglicą o której piszesz.
-
To, że ją muli, to sprawdź odpowietrzenie korka wlewu paliwa. A co do spalania to na org. gaźniku moja paliła solo 7 l., na PWK, 5 l i mniej, więc pomyśl o dobrym zamienniku i będziesz miał spokój. Rozztocz ma coś bodajże do sprzedania.
-
To nie pod iglicą a pod zaworkiem ta guma.
Jaca dobrze radzi z odpowietrzeniem korka. Co do PWK to 28ki już nie mam. Został mi tylko PWK 30. Ale ktoś zdaje się montował i taki w jawie...
-
U mnie pod tym zaworkiem iglicowym nie ma żadnej gumy tylko podkładka z jakiegoś tworzywa jakby bakielit z dosyć dużym otworem.
Zastanawiam się czy sam zaworek się nie zawiesza, bo na sucho co któreś zamknięcie zostawał w górze. Mam nadzieję że w czasie jazdy wibracje są na tyle duże że nie powinno się tak dziać.
Najlepsze jest, że odpowietrzenie w korku zbiornika paliwa faktycznie było zapchane. Dodatkowo jakiś czas temu zmieniłem pod nim uszczelkę... Jak będę miał czas to wyskoczę na jakąś szybszą trasę żeby to sprawdzić.
-
Najlepsze jest, że odpowietrzenie w korku zbiornika paliwa faktycznie było zapchane.
To prawdopodobnie znalazłeś przyczynę problemu.