Wolna Strefa Jawa - CZ
Sprawy Techniczne => Mechanika => Wątek zaczęty przez: Adamw336 w Styczeń 15, 2021, 19:52:36
-
Witam. Nie chce wyjść na ignoranta więc zawczasu powiem, że przeczytałem już chyba wszystkie tematy związane z kiepską pracą lewego cylindra w CZ350 i jawie 350. Sprawdzony układ zapłonowy. Nowe przerywacze elprom, nowe kondensatory. Zamieniałem miejscami świece, cewki WN, fajki, przewody i kondensatory. Zapłon ustawiony na 3mm przed GMP. i silnik chodzi jak na filmie tzn:
Prawy cylinder chodzi jak złoto, Ładny basowy dźwięk. Lewy natomiast chodzi jakoś niemrawie. Jednym ciągiem i nie słychać żeby pracował poprawnie. Kompresja jest (jutro będę miał miernik to zmierzę dokładnie. Wyczytałem, że za taki stan rzeczy mogą odpowiadać simeringi na wale. nawet ten od prądnicy na prawej stronie. Prawda to? Czytałem, że zębatka z wału potrafi zejść z oporem, a nie mam ściągacza więc zanim narobię biedy warto się upewnić czy warto wymienić te uszczelniacze czy szukać przyczyny gdzieś indziej. Akumulator był podpięty pod prostownik na filmie więc prąd był.
https://youtu.be/wy4YvI8Jh2g (https://youtu.be/wy4YvI8Jh2g)
Dodam, że moto niedawno kupione. Niby 16tyś przebiegu. Opony jeszcze z epoki. i chciałem go przed rozbiórką uruchomić.
-
A zobacz jeszcze czy tłumik nie zapchany.
Simering na wale jakby puścił to by sobie olej siorbał silnik z komory sprzęgła i dymił.
Może stwardniał ze starości i też powietrze lekko ciągnie pod tłok.
-
Ja w swojej miałem lewy tłumik cały zapchamy jakąś ześrutowaną folią.
-
O widzisz.... Jutro zdejmę i sprawdzę :) Piszcie wszystko co przyjdzie do głowy. Nie ma głupich pomysłów
-
Sprawdź jeszcze dokładnie miernikiem prądy, co prawda nie w 6V ale w swojej 472.6 kilka razy przekonałem się że przy spadku napięcia pracował 1 cylinder
-
Podłączony był prostownik pod akumulator. Ładowanie ma bo jak dodaje gazu bez prostownika to światła bardziej świeca ale sprawdzę instalacje
-
Sprawdź jeszcze dokładnie miernikiem prądy, co prawda nie w 6V ale w swojej 472.6 kilka razy przekonałem się że przy spadku napięcia pracował 1 cylinder
Waldi czy przy 12 czy przy 6V jak Aku słaby to na niskich obrotach się takie cuda dzieją... A jak jeszcze elektrownia nie domaga to tym bardziej
-
Tłumik drożny. Szukam dalej
-
Jeżeli na średnich i wysokich obrotach chodzi normalnie to może być problem z prądem lub zużycie zespołu tłok-cylinder a co za tym idzie problem z zassaniem mieszanki na wolnych.
-
A sprawdzałeś to sprężanie, bo jak dla mnie to albo masz popękane pierścienie albo coś takiego, jak wolne obroty to sprężanie słabe i wypadają zapłony a przy wyższych obrotach jest lepiej bo prędkość większa. Ja bym zdjął głowicę (to może uszczelka chociaż to by było słychać) 3 nakrętki i będziesz coś wiedział, potem można zdjąc cylinder, i szukać dalej. ale głowica to chwila roboty. Ja bym simering na razie zostawił w spokoju. Jeśli będziesz sprawdzał sprężanie to zrób próbę olejową i zobaczysz w jakiej kondycji jest góra silnika.(raz sprawdzasz normalnie, a potem zalewasz do cylindra trochę oleju jak tłok w górze, czekasz chwilę ruszasz trochę silnikiem, zalewasz jeszcze trochę znowu czekasz np 2 min i robisz znowu próbę, jeśli jest bardzo duża różnica w wynikach to coś przepuszcza)
-
Mam już wszystkie potrzebne do pomiaru narzędzia ale jest tak cholernie zimno w garażu że nie dam rady tego dziś zrobić. Może po południu podejdę jak trochę się ociepli. Poza tym czytałem, że są dwie szkoły pomiarów. Jedni robią na ciepłym silniku drudzy zaś na zimnym. Przy -23 stopniach wynik może być oszukany.
-
Zrób se pomiar najpierw na zimno a potem na ciepło najlepiej nie powinno być dużej różnicy między pomiarami jak będziesz.mial ciśnienie sprężania poniżej 7 barów to silnik do rozebrania i przejrzenia
-
Wiec tak. Na zimno przy -20. Prawy 9, lewy 8,5.
Jedyne co zauważyłem to żeby osiągnąć te 8.5 na lewym musiałem kopać dwa razy dłużej. Prawy budował ciśnienie dwa razy szybciej.
-
Tera na ciepło często na ciepło w 2 t ciśnienie jest mniejsze bo olej jest wtedy dużo rzadszy i nie doszczelnia tak pierścieni
-
Ja dalej obstawiam coś nie tak z pierścieniami, bo sprężanie niby jest ale ma. może przygnieciony tłok i pierscien nie może pracować, może duża rysa na cylindrze, ja nadal bym zdjął głowicę.
-
Ja dalej obstawiam coś nie tak z pierścieniami, bo sprężanie niby jest ale ma. może przygnieciony tłok i pierscien nie może pracować, może duża rysa na cylindrze, ja nadal bym zdjął głowicę.
święta prawda ja nawet dla sprawdzenia bym zdjąć górę to parę minut roboty
-
Przez te mrozy ciężko cokolwiek zrobić. Gdy troszkę odpuszczą zdejmę cylinder
-
Cylinder wygląda ok. Lekki próg. Pierścienie nie popękane
-
A cylinder zdjąłeś czy tak po widoku okien wnioskujesz że pierścienie ok?? Pierścień musi pracować w swoim rowku żeby dobrze uszczelniał. jeśli tłoki i pierścinie są ok to będzie trudniej i szukał bym nieszczelności. ale jeśli musiałeś kopać 2 razy dłużej żeby zbudować cisnienie to coś jest nie tak jak dla mnie z układem tłok, pierścienie, cylinder.
-
Zdjąłem całkowicie i pierścienie swobodnie się obracają w rowkach. Wymienię jeszcze uszczelniacze na wale
-
Zdejmij górny pierścień z tłoka i w cylinder go wsadź inaczej nie sprawdzisz stanu pierścieni pozatym widzę trochę nagaru w oknach wydechowych tragedi nie ma o ile głębiej nie jest gorzej
-
Pomierz może przy okazji luz na zamkach pierścieni.
-
Dziękuje Panowie za pomoc. Podjąłem decyzję, że zrobię silnik jak należy i nie będę się bawił w pół środki. Wał wyslę do Dor-Mar. Zastanawiam się tylko gdzie oddać cylindry do szlifu i czy wybrać tłoki Almot czy czeskie\słowackie będą lepsze. Co myślicie o 4motor? Czytałem jeden temat gdzie kolega wysyłał tam do szlifu i chyba jest zadowolony, a może znacie lepsze warsztaty?
-
Bardzo dobra decyzja , tylko poczytaj jak ten silnik rozebrać i poprawnie poskładać bo samo powiedzenie że "zrobię remont" nic nie znaczy jeżeli zrobisz coś nieprawidłowo. Co to tłoków to myślę że ktoś się odezwie.
-
Jak się fachowiec dobrze postara to wszędzie robota będzie odpowiednio wykonana. Silnik z 472.6 mam robiony w Poznaniu, chodzi spoko, drugi z 472.5 naprawiali w Mrągowie, z tego co widzę i słyszę, robota pierwyj sort. Silniczek od Planety oddałem do garażu Jacka, jeszcze go nie odpalałem ale o poziom wykonanej naprawy jestem spokojny. Kiedyś miałem Muzetę, szlif robiłem w miejscowym warsztacie i też chodziło toto jak należy :)
-
Cylinder wygląda ok. Lekki próg. Pierścienie nie popękane
W kanalach wydechowych na gornym zdjeciu jest bardzo duzo nagaru. Tlumik, nawet jesli jest “drozny” chyba nie wyglada w srodku lepiej. Na dolnym zdjeciu slabo widac okna wydechu ale tez jest nagar.
Ale jesli zapadla decyzja o remoncie to i tak ten nagar zniknie.
-
Jak się fachowiec dobrze postara to wszędzie robota będzie odpowiednio wykonana. Silnik z 472.6 mam robiony w Poznaniu, chodzi spoko, drugi z 472.5 naprawiali w Mrągowie, z tego co widzę i słyszę, robota pierwyj sort. Silniczek od Planety oddałem do garażu Jacka, jeszcze go nie odpalałem ale o poziom wykonanej naprawy jestem spokojny. Kiedyś miałem Muzetę, szlif robiłem w miejscowym warsztacie i też chodziło toto jak należy :)
W Mrągowie to gdzie? Mam tam niedaleko w sumie
-
Jak się fachowiec dobrze postara to wszędzie robota będzie odpowiednio wykonana. Silnik z 472.6 mam robiony w Poznaniu, chodzi spoko, drugi z 472.5 naprawiali w Mrągowie, z tego co widzę i słyszę, robota pierwyj sort. Silniczek od Planety oddałem do garażu Jacka, jeszcze go nie odpalałem ale o poziom wykonanej naprawy jestem spokojny. Kiedyś miałem Muzetę, szlif robiłem w miejscowym warsztacie i też chodziło toto jak należy :)
W Mrągowie to gdzie? Mam tam niedaleko w sumie
Proszę bardzo: http://www.jawaczesci.pl/kontakt,1.html dzwoń, pytaj o usługę :)
-
Ta moja 350 ma niby 16tys km ale wiadomo jak to jest. Korba wykazuje lekkie luzy. Czytałem też, że uszkodzony labirynt może powodować taka prace silnika jak u mnie. Co do pierścieni to widać na tłoku przedmuchy. Wymiana pierścieni może coś da, może nie ale, nie wiem jaki rozmiar kupić. Czy to nominał czy szlif. Wiec sumując wszystkie niewiadome lepiej zrobić wszystko jak trzeba i tyle.
Co do remontu to jakieś pojęcie mam. Złożyłem Simsona S51, CZ175 i jeżdżą. Wiem, że silnik się różni od 175 ale się nie spieszę. Powoli zrobię.
Są jakieś niuanse na które szczególnie zwrócić uwagę?
-
Niuansów jest wiele, dlatego ja sam do silników się nie dotykam. No może też leniwy troszkę jestem. Tu masz filmik jak pracuje silnik zrobiony w Mrągowie. Motorek kupiłem już po remoncie, tylko gaźnik zmieniłem. Przebieg dopiero kilkaset kilometrów, sprzedający twierdził że cały silnik był tam robiony. https://www.youtube.com/watch?v=tpBtTQAgG08&ab_channel=Bizon
-
Tylko, że ja bardzo lubię naprawiać takie sprzęty. Jara mnie to bardziej niż sama jazda
-
dobrze widzę że na filmie zdejmujsze fajki i pracuje na jednym cylindrze? Mam wrażenie że po zdjęciu fajki z prawego cylindra kiedy zaczyna prace tylko na lewym prawie gaśnie, obroty mocno spadają. Jak lubisz grzebać, kup sobie zestaw nadwymiarowych pierścieni dopasuj szczeliny na zamkach, złóż i zobacz jak będzie jeździć. Sfazuj też krawędzie na oknach w cylindrze jak są ostre.
-
Tylko, że ja bardzo lubię naprawiać takie sprzęty. Jara mnie to bardziej niż sama jazda
To zacznij od wątku że spisem potrzebnych narzędzi do rozbiórki silnika.
-
dobrze widzę że na filmie zdejmujsze fajki i pracuje na jednym cylindrze? Mam wrażenie że po zdjęciu fajki z prawego cylindra kiedy zaczyna prace tylko na lewym prawie gaśnie, obroty mocno spadają. Jak lubisz grzebać, kup sobie zestaw nadwymiarowych pierścieni dopasuj szczeliny na zamkach, złóż i zobacz jak będzie jeździć. Sfazuj też krawędzie na oknach w cylindrze jak są ostre.
Już rozebrałem maszynę. Łożyska wału były w agonalnym stanie. Jutro pakuje wał do Dor Mar, a cylindry do 4 motor
Tylko, że ja bardzo lubię naprawiać takie sprzęty. Jara mnie to bardziej niż sama jazda
To zacznij od wątku że spisem potrzebnych narzędzi do rozbiórki silnika.
Ściągacze wykonałem własnoręcznie i demontaż poszedł gładko :)
-
No i prawidłowo. Teraz poczytaj o montażu. W razie problemów najpierw pytaj potem działaj.
-
Już mam lekki kłopot z doborem łożysk. Tzn znam rozmiary itp ale na wałek zdawczy w instrukcji jest podane że ma być 3205 C5. Nigdzie nie mogę takiego znaleźć. Te które wyjąłem nie wykazuje luzu montażowego. Jest sztywne
-
:oZwykle łożysko 3205 lub 5205
-
Tzn ma być bez luzu c5 tylko sztywne? Mogę kupić C3 bo takie widziałem
-
Tutaj łożysko ma super warunki pracy kompiel olejowa wystarczy zwykle łożysko ze zwykłymi luzami ale C3 nie zaszkodzi też
-
Na walku zdawczym może być zwykle 3205 beż luzu C3
-
Ok. Dziękuje. Weryfikowałem dziś części i sprzęgło przykuło moją uwagę. Wrzucam filmik. Te piny mają tak latać? Grube są przymocowane stabilnie, a te na których są sprężyny są luźne.
https://youtu.be/yF5hjBR8-dg
Na co jeszcze zwrócić uwagę oglądając części?
-
Tak ma być ;)
-
Ostatnie pytanie dotyczące łożyska.... Na wał założę kojo, to samo na wałek sprzęgłowy ale w mojej lokalnej hurtowni mają tylko jedno łożysko na wałek zdawczy. PFI... Mówi wam coś firma PFI? W google zbyt wiele informacji nie ma. Sygnuje się na firmę USA.
-
Mozna zakladac. W Europie PFI to moze niezbyt znana firma ale robi dobre lozyska.
-
Łożysko wałka zdawczego ,tak jak azbescik napisał ma prawie idealne warunki pracy. Ciągłe smarowanie sprawia że oryginalne łożyska o ile oczywiście nie skorodowały w czasie wieloletniego postoju ,nie wykazują oznak zużycia . Myślę że i to łożysko da radę.
-
Łożysko wałka zdawczego ,tak jak azbescik napisał ma prawie idealne warunki pracy. Ciągłe smarowanie sprawia że oryginalne łożyska o ile oczywiście nie skorodowały w czasie wieloletniego postoju ,nie wykazują oznak zużycia . Myślę że i to łożysko da radę.
oj ja se kiedyś załatwiłem to łożysko Adamie jak z uporem maniaka napinalem mocno łańcuch teraz wiem że lepiej luźniej niż za mocno
-
Łożysko wałka zdawczego ,tak jak azbescik napisał ma prawie idealne warunki pracy. Ciągłe smarowanie sprawia że oryginalne łożyska o ile oczywiście nie skorodowały w czasie wieloletniego postoju ,nie wykazują oznak zużycia . Myślę że i to łożysko da radę.
oj ja se kiedyś załatwiłem to łożysko Adamie jak z uporem maniaka napinalem mocno łańcuch teraz wiem że lepiej luźniej niż za mocno
Pomijam takie sytuacje kiedy ktoś przesadzi np z napięciem łańcucha .
-
Łożysko wałka zdawczego ,tak jak azbescik napisał ma prawie idealne warunki pracy. Ciągłe smarowanie sprawia że oryginalne łożyska o ile oczywiście nie skorodowały w czasie wieloletniego postoju ,nie wykazują oznak zużycia . Myślę że i to łożysko da radę.
oj ja se kiedyś załatwiłem to łożysko Adamie jak z uporem maniaka napinalem mocno łańcuch teraz wiem że lepiej luźniej niż za mocno
Bulo chyba kiedyś pokazywał jak właśnie przy zbyt mocno napietym łańcuchu i mocno załadowanym moto pękła mu bieżnia takiego łożyska.
-
U mnie wyleciały kulki :D przez te nacięcia na bieżniach do składania łożyska były że 3 pomiędzy łożyskiem a uszczelniaczem ;) człek się uczy na błędach
-
U mnie wyleciały kulki :D przez te nacięcia na bieżniach do składania łożyska były że 3 pomiędzy łożyskiem a uszczelniaczem ;) człek się uczy na błędach
Na starym były widoczne wpusty na kulki ale szczerze mówiąc myślałem, że zostało uszkodzone :)
Nowe PFI nie ma takiego czegoś więc kulki nie wypadną :)
-
Korzystając z tego, że wysłałem graty do regeneracji rozmyślałem nad małą nie inwazyjną i łatwą do cofnięcia modyfikacją. Chciałem założyć półkę z licznikiem i obrotomierzem z 472.6. Udało mi się za parę groszy kupić pokrywę oleju z wyjściem, nakrętke na wał oraz półkę z zegarami. W związku z tym mam kilka pytań.
1. Czy mocowanie licznika jest plastikowe czy aluminiowe? Mam plastikowe i nie wiem czy to oryginał.2. Na zdjęciach mam pokrywę. Czy moglibyście dać link do elementów brakujących? Tzn wiem, że muszę kupić uszczelniacz oraz wałek obrotomierza no i śrubkę ta małą co wszystko trzyma. Co jeszcze trzeba?
-
Jeszcze musisz kupić ślimak na wał tylko nie wiem czy czasami nie będziesz musiał wymienić zębatki łańcuszka sprzęgłowego a nawet czopa wału
-
Jeszcze musisz kupić ślimak na wał tylko nie wiem czy czasami nie będziesz musiał wymienić zębatki łańcuszka sprzęgłowego a nawet czopa wału
nie trzeba zębatka i czop jest ten sam ale blacha pod zegary z tego co pamiętam jest inna pod dwa zegary
-
Mam blachę mocowania zegarów, obudowe zegarów (plastikową), nakrętkę na wał. Brakuje mi wałka tego w środku obudowy tylko nie wiem czy on ma tam jakieś łożyskowanie czy tylko cieniutki wałeczek pracuje w samej obudowie przytrzymywany mała śrubką. Nie wiem jak to wszystko wygląda w tej pokrywie.
-
Wałek obraca się w obudowie i jest zabezpieczony polksiezycowym zabezpieczeniem
-
Cholera. Tego nie mam....
Gdzie takie coś kupię? I jak to wygląda?
-
Zabezpieczenie wygląda tak :
https://allegro.pl/oferta/pierscien-osadczy-plytka-10-nierdz-din-6799-50szt-8218901613?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_opony_pla_opony_i_felgi&ev_adgr=Narz%C4%99dzia+i+sprz%C4%99t+warsztatowy+-+Normalia&gclid=Cj0KCQiAmL-ABhDFARIsAKywVadQr3fKa-IbADB7ImugZbxot04rP9QU9FNvT2bhqJsHPeVvvw3WfhIaAgT1EALw_wcB (https://allegro.pl/oferta/pierscien-osadczy-plytka-10-nierdz-din-6799-50szt-8218901613?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_opony_pla_opony_i_felgi&ev_adgr=Narz%C4%99dzia+i+sprz%C4%99t+warsztatowy+-+Normalia&gclid=Cj0KCQiAmL-ABhDFARIsAKywVadQr3fKa-IbADB7ImugZbxot04rP9QU9FNvT2bhqJsHPeVvvw3WfhIaAgT1EALw_wcB)
Tylko musisz zmierzyć wałek i dobrać sobie rozmiar zabezpieczenia
-
Dziękuje bardzo :)
-
Jak będziesz montował zegary to pamiętaj że predkościomierz jest z prawej a obrotomierz z lewej.
Tak jest w cezecie a w jawie odwrotnie.
I kup dłuższą linkę do prędkościomierza bo ta z 472.5 jest za krótka.
-
Jak będziesz montował zegary to pamiętaj że predkościomierz jest z prawej a obrotomierz z lewej.
Tak jest w cezecie a w jawie odwrotnie.
I kup dłuższą linkę do prędkościomierza bo ta z 472.5 jest za krótka.
A jaki obrotomierz szukać? Ten z zielonym polem między 3-4 tyś czy ten z żółtym i czerwonym polem na końcu? I Czy ta półka (Plastikowa) którą mam na zdjęciach jest oryginalna od CZ skoro tak jest zainstalowany licznik?
-
Półka wygląda na oryginalną. Licznik z obrotomierzem da się zamienić miejscami i tu pewnie ktoś tak zrobił
-
W cezecie z tego co wiem był stosowanty tylko ten z zielonym polem. Ten drugi to jawa 634.
Jak pisał Rozztocz półka jest oryginalna tylko ktoś zamienił miejscami.
-
To dobrze ☺️
Muszę ta półkę jeszcze doprowadzić do porządku. Może prysne lakierem strukturalnym.
Wczoraj założyłem już łożyska do karterow i uszczelniacze. Chciałem zamontować aparat zmiany biegów ale okazało się, że jest już słaby. Ma duży luz na nicie i wytarcia gdzie kołki blokujące. Macie może namiar na sprawdzony zamiennik albo oryginalny? To bardzo ważna rzecz i nie chce tu oszczędzać
p.s
Wysłałem cylindry do szlifu do 4motor i otrzymałem telefon na temat tłoków, szlifu i innych zagadnień. Pan który przeprowadzał ze mną rozmowę zapytał czy jestem z forum. Dzięki temu otrzymałem ogólny rabat 40zl więc w sumie bardzo miła niespodzianka ☺️
-
Jeżeli chodzi o łożyska wału to należy je najpierw osadzić na wale a potem całość zamontować w rozgrzane kartery.
-
Dokładnie jak jak STÓWA pisze, wymontuj te łożyska z karterów i osadz na wale, cały wał z łożyskami dobrze jest zamrozić dzień wcześniej przed składaniem, jak tak zrobisz i podgrzejesz kartery to społowisz silnik bez najmniejszego oporu.
-
Ok. Zrobię jak mówicie. Ogólnie sugerowałem się instrukcja montażową oraz filmem https://youtu.be/bKcYLpdIH7s
-
Oj z tymi łożyskami to każdy inaczej powie ale osobiście też wolę wsadzić łożyska na czopy wału i cały wał w gorący karter wtedy po wsadzeniu wału mamy pewność że skrajne łożyska są przy powierzchniach oporowych przeciwwag a z tym automatem to żebyś się nie zdziwił że nowy będzie miał podobne luzy na tym nicie a wytarcia wcale nie są duże pod zapadkami przynajmniej moim zdaniem
-
Jak już masz łożyska w karterach to ich nie wyjmuj tylko montuj wał. Ja tak robiłem zawsze i nic się nie działo. Aczkolwiek następny silnik pewnie podkładam tak jak Stówa i Azbest piszą...
Na tym filmie nie wszystko było zrobione zgodnie ze sztuką...
-
Tak czy siak zrobię wszystko bez pomocy młotka. Tylko wciągacz i temperatura.
Dziś dotarły do mnie cylindry z drugiego szlifu z 4Motor. Dla mnie bardzo się podobają. Ładna jodełka, tłoki spasowane lux. Opadają z lekkim oporem. Fajnie wyszło też malowanie :) Jestem zadowolony i polecam :)
Automat zmiany biegów załatwiłem. Ma przyjść na dniach i jeśli to prawda co sprzedający powiedział to dam wam namiar bo ma jeszcze dwa :)
-
malowałeś proszkowo ?gdzie i jaki koszt
co do szlifu w 4motor bedziesz pan zadowlolony Andrzej G robi szlify konkretnie ;) polecam bardzo polecam
-
Szczerze mówiąc nie wiem jaką technika to było malowane ale zrobili mi to właśnie w 4Motor. Piaskowanie i malowanie to chyba koszt 70 czy 60zl.
-
Tak czy siak zrobię wszystko bez pomocy młotka. Tylko wciągacz i temperatura.
Dziś dotarły do mnie cylindry z drugiego szlifu z 4Motor. Dla mnie bardzo się podobają. Ładna jodełka, tłoki spasowane lux. Opadają z lekkim oporem. Fajnie wyszło też malowanie :) Jestem zadowolony i polecam :)
Automat zmiany biegów załatwiłem. Ma przyjść na dniach i jeśli to prawda co sprzedający powiedział to dam wam namiar bo ma jeszcze dwa :)
a jakiego wciąga za chcesz użyć ??? Co do szlifa :P sprawdź se czy okna są pofazowane
-
Żeby wał wciągnąć w wewnętrzna bieżnie łożyska . Kartery z łożyskiem podgrzeje, wał schlodze i wyrazie gdyby zatrzymało się w połowie wciągnę resztę wału.
Okna pofazowane
-
Nie rób nic żadnym wciagaczem przy wale bo go rozcentrujesz
-
O ten etap mi chodziło.
-
Jak się dobrze rozgrzeje połówkę to wał sam wpadnie na swoje miejsce,a czoło wału ładnie sądzie w gnieździe.
-
Szczerze mówiąc nie wiem jaką technika to było malowane ale zrobili mi to właśnie w 4Motor. Piaskowanie i malowanie to chyba koszt 70 czy 60zl.
za 2 cylindry tak ta cena ?
-
Za sztukę
-
to drogo. dzieki za info
co do wału to to tak jak chlopaki piszą, musisz zrobić to na gorąco wał z czołem ma wpaść pod własnym cięzarem
-
Za sztukę
:o
-
Za sztukę
:o
Dobra cena u mnie drożej 8) 8) 8) 8)
-
Za sztukę
:o
Dobra cena u mnie drożej 8) 8) 8) 8)
tylko dodaj że u Ciebie w Bitcoinach ;D ;D ;D
-
taka osłona była montowana w CZ 350?
-
nie. to jest osłona od od jawy
-
Ok, dziękuje
W aukcji jest napisane, że też do cz ale wszystko już jasne
-
Faktycznie ta osłona jest do jawy nie do cz ale miałem gdzieś ostatnio cz właśnie w której do metalowej oryginalnej osłony ktoś se założył ta plastikową osłonę na małą zębatkę i powiem szczerze że chyba do swojej też tak założę bo wtedy automat sprzęgła i cała ta komora od zębatki jest czysta to chyba była cz cesika ale.dokladnie nie pamiętam
-
No właśnie chciałem sobie dopasować żeby czysto było ☺️
-
Zaraz się Kamila zapytam czy to u niego było
-
Potwierdzam mam takie coś i pasuje jest tylko szczelina do metalowej osłony jakieś 2 cm
-
Ok. Dzięki
Mam jeszcze jeden problem/ pytanie czy ten element który jest wewnątrz lagi i pracuje jako pierścień uszczelniający powinien być pęknięty i gdzie ewentualnie kupię taki?
-
ma być przecięty , działa jak pierścień tłokowy w cylindrze
-
ma być przecięty , działa jak pierścień tłokowy w cylindrze
Ok. Dziękuje za informację :) A można to gdzieś dokupić?
-
Tulejki wytoczyłem z teflonu. Rozmiar około 0,5 mm większe w obwodzie.
Demontuje powoli CZ i nazbierało się sporo rzeczy do cynkowania. Polecacie jakiś warsztacik gdzie to robią?
-
Panowie, miał ktoś już kontakt z tym konkretnie zapłonem? Nada się do 472.5?
https://allegro.pl/oferta/zaplon-elektroniczny-cewka-sowek-sovek-jawa-cz-9918544452?utm_medium=app_share&utm_source=facebook
-
muczos miał ten zapłon jak się dwa razy zdupcył poszedł w śmietnik
-
muczos miał ten zapłon jak się dwa razy zdupcył poszedł w śmietnik
Dziękuje za radę :)
-
Cześć ekipa ;)
Przyszedł już wał z Dormaru. Składam powolutku silnik i przed "spolowieniem" chciałbym się upewnić.
Na zdjęciu są pokazane jakieś kartery z netu ale o co chodzi....
Ile powinno być kołków ustalających czy tam centrujacych?
Na strzałce z prawej strony bankowo jest duży sworzeń/pin. Chodzi mi o strzałkę z znakiem zapytania. Tam też powinna być tulejka centrujaca?
-
Tak, powinna być.
-
I tylko w tych dwóch miejscach?
-
Tak, ja mam dwie, przed skręcaniem sprawdz sobie też na "sucho" powierzchnie przylegania połówek na płycie traserskiej jeśli masz do niej dostęp lub pod światło jak szczelina będzie wyglądać. U mnie prawie we wszystkich karterach miałem przeciągnięte powierzchnie pod cylindrami w miejscach mocowania do ramy z przodu.
-
W zeliwniaku i w aluminiaku 350 kółek ustalający jest tylko z tyłu silnika z.przodu czoło wału centruje kartery
-
Kurcze.... Właśnie tak mi się wydawało gdy rozkręcałem silnik. Był tylko ten długi kółek z tyłu. Myślałem, że ktoś zgubił ten z przodu bo niby w serwisiowce też z przodu jest jakiś koleczek.
Tak dla pewności to polecasz delikatnie liznąć victorem reinzem (pasta uszczelniająca ) po czole wału gdzie przylega do karterow i po klocuszku tym aluminiowym?
-
Czoło walu w kartery ma ciasne pasowanie generalnie ja nie smaruję czoła w miejscu styku z karterami ale nie zaszkodzi jak delikatnie posmarujesz, klocek wklejam na pastę oczywiście wszystko z umiarem i samo czoło zakładając na wał w miejscu gdzie się schodzi też delikatnie smaruję tak żeby flaki nie wyłaziły po bokach
-
Skręcone tak jak mówiłeś. Wszystko wygląda ok.
Napotkałem kolejny kłopot. Tym razem z tylnim zabierakiem. Oryginalnie był 46 zebów, a przez przypadek kupiłem 52 zęby. Osłonę oddałem do proszkowego malowania i nie wiem czy mi wejdzie i druga sprawa jaka muszę dobrać zębatkę na przód aby przełożenie zostało tak jak w Ori? Oryginalnie do było z tyłu 46 z przodu 14
-
Przy 52 zębach z tyłu, zębatkę zdawczą daj 17z.
-
Z tego kalkulatora
https://sprocketcalculator.com/ (https://sprocketcalculator.com/)
wychodzi, że najbliżej przełożenia 14 do 46 jest 16 do 52 i będzie 1,1% różnicy na plus w szybkości.
Jak dasz 17 to będzie 7,4% szybsza ale jednocześnie będzie miała słabsze odejście o te 7,4%. ;)
-
kup kilka zębatek i testuj , ja tak w młodości ;D robiłem w simsonku
-
Przy 52 zębach z tyłu, zębatkę zdawczą daj 17z.
Najlepsza konfiguracja moim zdaniem. Swoją drogą z46 na tyle to w starszych knedlach bywały, ale w 472.5 to nie słyszałem...
-
W których modelach było 46 zębów? :o
To by wyjasnialo pewne opowieści ojca o dziwnym przełożeniu w 472.4 po zmianie silnika ::)
-
W 472.5 na bank z tyłu powinna być w orginale zębatka 52 z ( przynajmniej ja się nie spotkałem ) z przodu teoretycznie 18 ale najlepsze zestawienie jest jednak z 17 i podejrzewam że większość na takiej jeździ
-
U mnie było takie cudo wstawione.
CZ 472.5 z 1985r. Tabliczka po rosyjsku
-
Siemanko. Wyschły mi z malowania detale od tylnich amorków i chciałem je poskładać ale mam zagwozdke. Nie pamiętam w jakiej kolejności były dolne podkładki tłoczka. Jest ich 5. Dwie duże, jedna pośrednia i dwie małe. Jaka jest kolejność tych 5 podkładek? Te największe na 90% idą pierwsze od tloczka
-
duze daj pod tlok, wieksza od stony tloka, male daj pod nakretke,najwieksza bezposrednio pod nakretka.
-
Co będzie lepsze? Już nie chodzi mi o ciepłotę świecy tylko o wystającą elektrodę. Gdzieś ktoś pisał, że lepiej jak wystaje, a ktoś inny mówi, że gorzej bo zmniejsza komorę spalania. Jak to jest?
-
Do knedla bardziej wystajaca moim zdaniem
-
Lepiej jak wystaje bo jest lepiej owiewana i czyszczona ognistym wiatrem w komorze spalania. A ze dodatkowo minimalnie zmniejsza jej objetosc to tez dobrze bo teoretycznie zwieksza sie stopien sprezania.
-
Przecież to ma związek właśnie z ciepłotą świecy, bardziej wystający zimny i większy kontakt z korpusem świecy do odprowadzania ciepła, schowany stożek to ciepła i mniejszy kontakt z korpusem świecy do odprowadzania ciepła.
Tu jest to pokazane:
http://e-ngk.pl/cieplota-swiec-zaplonowych-ngk-pm-27.html (http://e-ngk.pl/cieplota-swiec-zaplonowych-ngk-pm-27.html)
Najlepiej dobierać świece kierując się ciepłotą podaną przez producenta, a nie wystającym stożkiem.
-
jak EZ57 pisze dobieranie świecy na wysokość wystawania elektrody to głupota
-
Jesli dwie swiece tego samego producenta o tej tej wartosci cieplnej, zalecanej przez producenta motocykla, roznia sie wystawaniem elektrod to do dwusuwa lepsza jest ta z elektrodami wystajacymi. Np. NGK B7HS i
BPR7HS BP7HS, do Jawy lepiej wybrac BPR7HS BP7HS. Albo irydowe B7HIX BR7HIX i BPR7HIX. O to chodzi w moim wpisie a nie o kierowanie sie tylko obecnoscia wystajacych elektrod bez zwazania na wartosc cieplna swiecy.
Edit: W symbolach swiec NGK litera P oznacza wystajace elektrody. R oznacza rezystor.
-
NGK B7HS i BPR7HS różnią się długością gwintu i trzeba dobrać tak jak podaje producent.
Edit: mają taka samą długość gwintu tylko BPR7HS ma opornik jeszcze.
-
Nie roznia sie dlugoscia gwintu, prosze sprawdzic. BPR7HS ma wystajace elektrody. Moze wkleic zdjecie?
-
Nie roznia sie dlugoscia gwintu, prosze sprawdzic. BPR7HS ma wystajace elektrody. Moze wkleic zdjecie?
Tak, masz racje. BPR7HS ma dodatkowo opornik.
Tu jest fajnie opisane co i jak ze świecami:
https://www.autoexpert.pl/artykuly/zimne-i-cieple
-
Pisze prowadzac auto i pomieszalem symbole. Za jakas godzine poprawie.
-
Pisze prowadzac auto i pomieszalem symbole. Za jakas godzine poprawie.
Tak z ciekawości, w Japonii można korzystać normalnie z telefonu kierując?
-
Pisze prowadzac auto i pomieszalem symbole. Za jakas godzine poprawie.
Tak z ciekawości, w Japonii można korzystać normalnie z telefonu kierując?
Nie wolno nawet trzymac telefonu w dloni podczas kierowania pojazdem ;) . Ale zdarza sie.
Tutaj znalazlem rozkmin (niestety po angielsku) o odpornosci swiec z wystajacymi elektrodami na zanieczyszczenia i utrate iskry. Mowa o silniku czterosuwowym ale np. dla japonskich motocyklistow 60+ takie swiece to “swiece do dwusuwa” bo 40 lat temu byly one sprzedawane jako usprawnienie do dwusuwowych motocykli.
http://m.vsrautoparts.com/info/the-difference-between-standard-and-protruding-28551357.html (http://m.vsrautoparts.com/info/the-difference-between-standard-and-protruding-28551357.html)
-
Jak pisałem wcześniej. Ciepłota świecy ma drugorzędne znaczenie w tym momencie bo do każdego motocykla indywidualna sprawa. Chodź zalecają Pal N9 może chodzić lepiej np na N8 czy N7. Ciekawiło mnie bardziej teoretycznie czy wystającą elektroda może pomóc czy raczej szybciej zajdzie syfem niż plaska przy takiej samej ciepłocie itp
Pytam bo wpadły mi w ręce trzy nowe świece Pal N7y właśnie z wystająca elektroda. Mam nowe NGK. Będę testował jak już uruchomie silnik co lepiej działa
-
Jak uruchomisz na nowych swiecach to nie na krotko tylko nawin przynajmniej kilkanascie kilometrow.
-
Znalazłem jeszcze to:
"Coraz częściej stosuje się świece z wystającym stożkiem izolatora (rysunek powyższy a). Ich zaletą jest lepsza ochrona przed zanieczyszczeniami i przedwczesnym zapłonem. Końcówka izolatora nagrzewa się przy małych prędkościach obrotowych silnika, natomiast przy dużych jest poddawana chłodzeniu napływającą do cylindra mieszanką. Głębokie umiejscowienie elektrod w komorze spalania poprawia zapłon mieszanki. Świeca tego typu nie nadaje się do stosowania w silnikach wymagających bogatych mieszanek oraz o małej prędkości biegu jałowego."
http://www.mm.pl/~januszmoto/Technika/swiece/swiece.html (http://www.mm.pl/~januszmoto/Technika/swiece/swiece.html)
-
Z ciekawości założyłem ta świece do małej CeZetki. Nie wiem czy nie za mało przejechałem ale tak wygląda N7Y w 175 po 30km
-
Trochę za mało przejechałeś ale może mieć ciut ubogo
-
Iglica o jeden ząbek do góry i następne 50 km. Czyli razem na tej świecy już 80km
-
Iglica o jeden ząbek do góry i następne 50 km. Czyli razem na tej świecy już 80km
Teraz moim zdaniem wygląda prawidłowo.
-
a jak się ma stosowanie tych świec do wyprzedzenia zapłonu? Jakie jest wasze zdanie?
-
Nie trzeba korygowac wyprzedzenia zaplonu.
-
dlaczego?
-
Głowica i tłok nie zmieniły swojego położenia więc nie ma potrzeby korygować czegokolwiek. Gmp pozostaje bez zmian. To ze świecą jest dłuższa zmienia położenie tylko iskry w komorze spalania, a nie moment jej wyzwolenia.
-
Składam już powoli do kupy swój motorek i mam znowu problem.
Gdzie znajdę taka blachę jak na zdjęciu? Albo może ktoś ma na sprzedanie?
-
Opanowane ☺️
-
Dziś pierwsze odpalenie ☺️ Wiem, że obrotomierz nie od tego modelu ale ten bardziej mi się podoba. Regulowalem regulator napięcia według serwisowych danych ale kontrolka gaśnie powyżej 1300 obrotów.
https://youtu.be/PdLrYzi05pI
-
Wkłady masz wyjęte ?
-
Tak. Tzn już tak było jak kupiłem. tłumiki są w opłakanym stanie :( Ogólnie wydech jest nie kompletny i na sztukę założony żeby nie ogłuchnąć w garażu
-
Ładnie pyrka, tłumiki ogarnąć i będzie cacy :)
-
Walczę z kontrolką ładowania. Sprawa wygląda tak: Napięcie na akumulatorze w stanie spoczynku to około 6,2 V.
Po włączeniu zapłonu spada do 6,15V.
Po odpaleniu na wolnych 6,05V i świeci się kontrolka od ładowania, zaczyna gasnąć przy około 1300rpm i wtedy napięcie zaczyna rosnąc do około 6,35V.
Kiedy obroty spadną poniżej 1300RPM kontrolka zaświeca się znowu i aku ma znowu 6,05V
Wydaje mi się, że prądnica podaje za mało i stąd tak niskie ładowanie
Jakie napięcie powinno być na prądnicy i na jakich stykach je mierzyć?
-
Napięcie mierz na zaciskach akumulatora. Powinno być 7,4V max aczkolwiek poniżej 1800 obr./min będzie mniej
-
W CZ175 które mam ładowanie, na wolnych
miernik pokazuje 7v. Po dodaniu gazu max 7,4v. Przełożyłem z niej regulator do 350 i jest na wolnych obrotach 6.0v i kontrolka nie gaśnie. Po dodaniu gazu rośnie do 6,8V i gaśnie kontrolka czyli lipa trochę. Problem musi by w prądnicy, brakuje gdzieś około 1V
-
Zobacz jak wyglądają sprężyny dociskające szczotki do komutatora.
Czasem od temperatury tracą sprężystość i są cyrki.
-
A komutator wirnika czysciles chodzi o przerwy między płytkami
-
Oczywiście. Oczyszczone przerwy i papierkiem 1000 przetarlem sam komutator. Uzwojenia statora i wirnika nie mają przebicia na obudowę. Szczotki wymienie bo są jeszcze 30 letnie stare.
Edit: Podmieniłem wirnik i dalej jest to samo. Zostaje tylko stator. Przy okazji zapytam czy ktoś miał z Tym zamiennikiem z aukcji do czynienia?
https://allegro.pl/oferta/stojan-iskrownik-stator-jawa-175-250-350-6v-kivack-10144044234?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_chemiakcesor_pla_&ev_adgr=Cz%C4%99%C5%9Bci+i+wyposa%C5%BCenie+motocyklowe+-+Cz%C4%99%C5%9Bci+motocyklowe&gclid=CjwKCAjwkN6EBhBNEiwADVfya4yEf7SwODBqHZd_ZEnbum25AvS--lfpS6ukhp9Bd2dmHUtmlpjxyRoCDycQAvD_BwE
-
Szczerze mówiąc jakbym miał tyle kasy wydać na sam stojan alternatora to bym wolał dołożyć i kupić CDI. To nie alternator tylko 6V prądnica. I tylko 75W mocy... No ale jak tam uważasz.
-
Kupiłem, przyszło ale zwróciłem do sklepu. Szczotkotrzymacz przynitowany tak, że nie da się włożyć szczotek bo tarły o miejsce gdzie uzwojenie wirnika łączy się z komutatorem.
Wygrzebałem jakis stary stojan ale jest dalej tak samo. Ładowanie pojawia się tylko przy wyższych obrotach. W mojej małej CZ175 napięcie ładowania to 6.8v na wolnych i rośnie na maxymalnych obrotach do 7,4v.
Chciałbym żeby było tak samo w 350 ale nie chce przekładać prądnicy z jednego do drugiego motocykla. Dalej nie wiem w czym problem. Gdzie ucieka ten jeden wolt.
Regulator wyciągnąłem z 175 gdzie regulował idealnie i nic nie pomogło. Nie wiem już gdzie szukać przyczyny
-
Mam tych stojanów kilka sztuk.
Mogę Ci jeden podesłać za przysłowiową flaszkę...
-
Ja bym tu chyba podejrzewał wirnik. Skoro podmiana stojana i regulatora nie przyniosła oczekiwanych rezultatów spróbuj podmienić wirnik. Póki co podmień z działającego Moto.
-
Wirnik też już zmieniałem. Miałem jeden zapasowy w worku z częściami które dostałem z motocyklem. Nie wiem czy sprawny, wiem tylko że miernik nie pokazywał zwarcia uzwojenia do obudowy. Tak czy siak nic nie pomogło. Podłączone wszystko jest zgodnie ze schematem
-
A może gdzieś jakiś konektor jest zaśniedziały i to napięcie się gdzieś po drodze gubi... Jeśli wszystko podmieniane działa na innym motocyklu to może w przewodach problem
-
Zauważyłem jedna rzecz. Gdy mierze napięcie na akumulatorze gdy motor jest odpalony widzę, że w momencie zgasniecia kontrolki ładowania (około 1500rpm) na chwilę spada napięcie na akumulatorze. Rośnie dopiero gdy przekrocze 2000rpm
-
A nie są problemem przewody od prądnicy do regulatora i aku? Może w nich jest coś nie tak?
Coś w ten deseń:
https://www.youtube.com/watch?v=dYl5pqzotiU
Da się kable od prądnicy tak przemierzyć jak alternatorowe?
-
A nie są problemem przewody od prądnicy do regulatora i aku? Może w nich jest coś nie tak?
Coś w ten deseń:
https://www.youtube.com/watch?v=dYl5pqzoti
Da się kable od prądnicy tak przemierzyć jak alternatorowe?
Filmik niestety nie działa. Idąc za Twoją radą zrobię nowa wiązkę z regulatora do prądnicy.
-
Już poprawiłem, zjadło ostatnią literkę w linku.
-
Miałem podobny problem tylko w ciągniku z kierunkowskazem.
Sprawdziłem miernikiem jaki prąd tam dochodzi i było 3,5V. Okazało się że przewód był przypalony.
wymieniłem i do tej pory jest ok.
-
Wymieniłem kable na grubsze, zmieniłem wirnik i jest już lepiej. Tzn zadowalająco :)
-
Wymieniłem kable na grubsze, zmieniłem wirnik i jest już lepiej. Tzn zadowalająco :)
Jakie masz teraz wyniki pomiarów?
-
Akumulator w spoczynku: 6,23V
Włączony zapłon: 6,1V
Kontrolka gaśnie po odpaleniu na wolnych: 6,5V
Przy 2000rpm: 7,1V
-
Nie mów że na jałowych obrotach ze światłami masz 6.5 v :)
-
Bez świateł. :)
Obroty są na poziomie 1100 -1200 rpm
-
:D no to teraz się zgodzę na światłach 6v ma ujemny bilans na jałowych obrotach dopiero koło 1600 zaczyna coś tam ładować
-
Dziś rano pierwszy przelot :)
https://www.youtube.com/watch?v=fOCvFliB-oA
A tak poza tematem, znacie jakiegoś fachowca co by pomalował ładnie zbiornik, błotniki i resztę blach?
-
Znam, ale tani to on nie jest. Zresztą jak dla kogo ;)
-
orientacyjnie ile żąda za taki zestaw od CZ? Dasz namiar?
-
orientacyjnie ile żąda za taki zestaw od CZ? Dasz namiar?
Pisz do niego, dogaduj cenę. Mnie parę gratów malował, nie zbankrutowałem jakoś ;D https://www.facebook.com/profile.php?id=100000347968161
-
Dzięki :)
-
W tych wątkach są foty z jego robotą: http://www.jawacz.pl/index.php?topic=35693.50 , http://www.jawacz.pl/index.php?topic=35020.125
-
Zakładam zapłon od Pana Jarząbka i jestem ogromnie zadowolony. Instrukcja, schemat i samo podłączenie bajka. Ustawianie zapłonu to czysta przyjemność. Nic się w końcu nie przestawia i można co do 0,01mm ustawić ☺️
Zastanawia mnie jedynie gdzie upchać sterownik/moduł. Zrobiłem tak jak na zdjęciach w załączniku ale nie mam zbiornika żeby przypasować. Wystarczy miejsca czy szukać innego miejsca?
-
u mnie ten zapłon jest zamontowany pod prawą pokrywką
-
Jakby ktoś kiedyś był zainteresowany to tak wyglądają tłumiki z allegro
-
Wyglądają bardzo fajnie. Wrzuć jakiś link jak możesz. Bo jest ich trochę na allegro :)
-
Wychodzą o 100zł drożej niż u Hartmana ale jeden komplet jest dostępny od ręki bo dwa już poszły.
https://allegro.pl/oferta/tlumiki-cz-350-typ-472-6v-12v-komplet-lux-10711792582
I mocowanie montaż kolanka jest na wcisk.
-
Głowica i tłok nie zmieniły swojego położenia więc nie ma potrzeby korygować czegokolwiek. Gmp pozostaje bez zmian. To ze świecą jest dłuższa zmienia położenie tylko iskry w komorze spalania, a nie moment jej wyzwolenia.
To w sumie zasadnicza zmiana bo czoło fali zamiast iść od świecy tylko w stronę denka tłoka idzie też w górę w stronę głowicy co zasadniczo skraca czas zapłonu całej objętości komory spalania.
-
Skończona! ;D
Zdjęcia takie na szybko bo emocje mną targają >:(
-
Aligancko.
-
Podoba mi się! Gratulacje!
-
Bardzo ładny knedlik ave cz :)
-
Igiełka :) Gratulacje !