Wolna Strefa Jawa - CZ
Baza wiedzy i modyfikacji => Artykuły => Wątek zaczęty przez: ZoR w Stycznia 25, 2020, 13:18:14
-
Jawa TS350 pojawiła się w 1984 roku. Pod względem technicznym czuć było w niej ducha oraz rozwiązania konstrukcyjne stosowane jeszcze w modelach "Ogar" z lat 60. Cechowała się niskimi osiągami i niewielką trwałością. Rekompensowała to prostotą konstrukcyjną i tanimi częściami zamiennymi. Czy jest ktoś urodzony w latach 70 i wczesnych 80, kto nie posiadał albo nie zna modelu TS?
https://www.scigacz.pl/Jawa,TS350,638,(1984-1994),,opis,usterki,dane,techniczne,37340.html (https://www.scigacz.pl/Jawa,TS350,638,(1984-1994),,opis,usterki,dane,techniczne,37340.html)
Z tego artykułu wychodzi na to, że TS-ka to wciąż psujący się złom... widać, że pisał to albo młodzik albo typowy eMZeciarz :P
-
Pierdolety
-
Komentarze niektórych to mnie rozwalają haha
-
Szczyle na scigaczach to ci, ktorzy przywiazuja sie za szyje linka do motocykla?
Ten artykul tylko potwierdza, ze to nic dziwnego ;) .
-
Cóż, ktoś stawia swoje pierwsze kroki w pisaniu "artykółuf". Kilka smaczków się znajdzie(średnica cylindra? Pierwszy raz czytam takie określenie średnicy tłoka a o skoku to już zapomnieli:()
Komentarzy niestety ja nie widzę na swoim laptopie to i się nie pośmieje:(
-
A ja wam powiem że prawdę napisał tylko źle się ten artykuł czyta, opisał usterki motocykla które często się zdarzają.
-
Mając TS-kę nigdy nie spotkałem się z np. luzującymi się szprychami ,ściętym zabezpieczeniem łożyska główki ramy oraz nakrętki kosza sprzęgła,wyginającą płytką przerywaczy czy metalową osłoną łańcucha utrudniającą jego wymianę.
-
A ja pozwoliłem sobie już włożyć kij w mrowisko i nim troszeczkę poruszałem . Zobaczymy co będzie dalej
-
A ja pozwoliłem sobie już włożyć kij w mrowisko i nim troszeczkę poruszałem . Zobaczymy co będzie dalej
Zysiu skomentuj lepiej na FB ten artykuł a nie bezpośrednio u nich na stronie. Tam na stronie u nich widać nic się nie dzieje
-
pieprzą trzy po trzy :D
-
Głupoty piszą i tyle. Co ma wspólnego Jawa 638 z Ogarem?
coś tam jest wspomniane o inst. 6V pokażcie mi Jawę 638 z inst 6V. ktoś chciał zabłysnąć ale mu nie pykło.
-
Mając TS-kę nigdy nie spotkałem się z np. luzującymi się szprychami ,ściętym zabezpieczeniem łożyska główki ramy oraz nakrętki kosza sprzęgła,wyginającą płytką przerywaczy czy metalową osłoną łańcucha utrudniającą jego wymianę.
A ja się spotkałem z luzującymi się szprychami, po tym, jak w okolicach Jasła jadąc nocą w kasku z ciemną szybą przyjechałem na drodze coś... Cudem się nie wywaliłem. Nawróciłem obejrzałem i stwierdziłem krawężnik leżący sobie na drodze. Po tej akcji wszystkie szprychy w tylnym kole miałem luźne.
Płytka przerywaczy faktycznie się wygina - ustawiasz zapłon na żarówkę idealnie w momencie jej zaświecania się, dokręcasz śrubki i żarówka świeci na całego. Cóż to innego jak nie wyginanie się płytki?
Z nakrętką zabieraka sprzęgła tez miałem historie, ale to w niebieskiej TS - często ją luzowała pomimo dokręcenia na max i zabezpieczenia nową podkładką. Co ciekawe w późniejszej mojej 639 nic z nakrętką się nie działo. Jak jeździłem obecną białą 638.1 również nic się nie działo.
PS - w weekend wyjmuję silnik z TS - mam zamiar skierować go do ciebie
-
Mając TS-kę nigdy nie spotkałem się z np. luzującymi się szprychami ,ściętym zabezpieczeniem łożyska główki ramy oraz nakrętki kosza sprzęgła,wyginającą płytką przerywaczy czy metalową osłoną łańcucha utrudniającą jego wymianę.
W pierwszej cezecie 472.5 również miałem problemy z odkręcającym się koszem sprzęgłowym.
Pomogło dopiero zabezpieczenie nakrętki klejem do gwintów.
-
Sama prawda, knedle są pełne wad, trapią je usterki i konstrukcyjnie są archaiczne, tylko ich miłośnicy tego nie zauważają albo raczej nie chcą przyznać ;) :P
-
Ostanio jakiś wysyp artykułów o knedlu :P Kolejny:
https://swiatmotocykli.pl/motocykle/socjalistyczna-hayabusa-jaka-naprawde-byla-jawa-350-ts/ (https://swiatmotocykli.pl/motocykle/socjalistyczna-hayabusa-jaka-naprawde-byla-jawa-350-ts/)
-
Regulacja zapłonu co 300-500 km i wymiana łożysk walu co 7-8 tys km :D :D :D
-
Wychodzi na to że jadąc w tamtym roku na wiosenny musiałem regulowac zaplon na zegar 3x ;D
Teraz jak będe się wybierał na podlasie to mozliwe ze uda mi się bez regulacji pojechac i wrócic ;D ewentualnie przed garazem zatrzymam sie i wyreguluje :)
-
I co dwa lata rozbieranie silnika to norma w celu wymiany lozysk
-
I co dwa lata rozbieranie silnika to norma w celu wymiany lozysk
jak Simson robił 20-30 tys do roku to niestety tak :P
-
;)
I co dwa lata rozbieranie silnika to norma w celu wymiany lozysk
jak Simson robił 20-30 tys do roku to niestety tak :P
;D ;D
-
Najlepsze jest to, że jeśli wierzyć przypisowi, ten stek bzdur stworzył "miłośnik oldtimerów".
W zasadzie można to sprowadzić do stwierdzenia, że miłośnik to nie znaczy od razu znawca, ani nawet osoba mająca chociażby blade pojęcie.
-
Najlepsze jest to, że jeśli wierzyć przypisowi, ten stek bzdur stworzył "miłośnik oldtimerów".
W zasadzie można to sprowadzić do stwierdzenia, że miłośnik to nie znaczy od razu znawca, ani nawet osoba mająca chociażby blade pojęcie.
https://www.youtube.com/watch?v=wV2mfoBRWJk
-
https://swiatmotocykli.pl/motocykle/socjalistyczna-hayabusa-jaka-naprawde-byla-jawa-350-ts
-
Według podanych danych w tym "artykule" kierowca Jawy mógł ważyć maksymalnie 85 kilo. ::)
Masa pojazdu gotowego do jazdy 162kg
Dopuszczalna masa całkowita 243 kg
-
Biorąc pod uwagę powyższy schemat, jestem miłośnikiem fizyki kwantowej. W sumie gdybym napisał artykuł o takim temacie, bzdur byłaby podobna ilość
-
Mam swoją Javę od mojego dziadka ;)