Wolna Strefa Jawa - CZ
Sprawy Techniczne => Elektryka => Wątek zaczęty przez: eryk13 w Lipca 03, 2019, 19:24:04
-
Hej uporałem się z jednym problemem wyszły kolejne. Z dnia na dzień znikła mi iskra na prawym i lewym cylindrze. Co może być tego przyczyna ? Iskra na przerywaczach jakaś tam jest, akumulator naładowany, świece nowe, w stacyjce niby styki przeczyściłem. Jutro mam w planach przejrzeć cała instalacje czy nic się nie rozłączyło, ale może macie jakieś sposoby jak najlepiej problem zdiagnozować :) ?
-
Na włączniki zapłonu masz prąd
-
Jak dam na boki to nie iskrzy na przerywaczach, w pozycji środkowej iskrzy wiec wydaje mi się ze jest prąd :)
-
Popatrz tutaj:
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=34011.msg319721#msg319721 (http://www.jawacz.pl/index.php?topic=34011.msg319721#msg319721)
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=17037.0 (http://www.jawacz.pl/index.php?topic=17037.0)
-
Papierem ściernym przeczyściłem i przerywacze i wszystkie wtyki przy stacyjce. Jutro ewentualnie spróbuje z tym + do cewek i akumulatora. A duża cześć tematów o iskrze przeglądałem.
-
Dziś sprawdziłem że jak jak podłączę kablem przerywacz i dotknę do tłumika to jest iskra na prawej i lewej świecy zależy do którego przerywacze dotknę. Z tym, że nie bardzo wiem o czym to świadczy :D
-
Może masz jakiś problem z masą. Jeśli łączysz przewodem przerywacz z tłumikiem i jest iska, to sprawdź:
1) przerywacz -> kartery silnika
2) przerywacz -> obudowa alternatora/prądnicy
3) przerywacz -> podstawa przerywacza.
Jak odnajdziesz gdzie nie ma iskry to odtłuść i przetrzyj drobnym papierem ściernym łączenia tych elementów. Jeszcze kondensatory mogą być padnięte jak mocno iskrzy na przerywaczu.
-
Tylko najdziwniejsze, że dzień wcześniej wszystko było okej. Ze wszystkim co wypisałeś w momencie połączenia to iskrzy.
-
(https://i.postimg.cc/SxsfcyBz/42-1243922259.jpg)
Zwierasz kablem punkt A z B i masz iskrę na świecy ale jak młoteczek sam się zwiera to nie ma?
Dziwna sprawa, wyczyść styki przerywacza i sprawdź jeszcze raz. Jeszcze jest możliwe że masz cały czas zwarte albo rozwarte przerywacze. Możesz podpiąć się między A i B żarówką 12V lub 6V (zależy jaką masz instalację) i sprawdzać czy zapala się i gaśnie jak kręcisz wałem.
-
Dla potomnych rozwiązaniem całej sprawy był jednak włącznik zapłonu. W którym to kabel się urwał i raz łączył, a raz nie.
-
Brawo ty
-
Co ja dzięki takiej awarii z 15 lat temu w trasie przeżyłem to moje..... Udało się to naprawić i poizolować condomem kupionym na stacji paliw, bo izolacji nie mieli