Wolna Strefa Jawa - CZ
Sprawy Techniczne => Mechanika => Wątek zaczęty przez: Bartek jawer w Stycznia 21, 2018, 13:21:53
-
Postanowiłem naprawić prędkościomierz. Linka jest nowa, "na wkrętarkę" prędkościomierz działa, w czasie jazdy niestety śpi. Aby podejrzeć wałek prędkościomierza zdjąłem pokrywę i mam taki oto widok:
https://www.youtube.com/watch?v=KVvhxI2ze8w&feature=youtu.be (https://www.youtube.com/watch?v=KVvhxI2ze8w&feature=youtu.be)
pytania: Czy taki luz kosza i taki naciąg łańcuszka są w normie?
Wałek prędkościomierza jest ukryty i niestety bez zdjęcia kosza, łańcuszka i pewnie zębatki nie ocenie jego stanu.
pzdr
-
Luz i naciąg jest okej.
-
Trzeba trafić jeszcze wkładem linki w "gniazdo" ślimaka pod silnikiem:)
Najprościej to położyć się pod silnikiem, samym wkładem obracać tak,aż wsunie się w ślimak, dosuwasz pancerz linki, zakręcasz śrubę(delikatnie, śruba mocująca linkę jest w aluminiowym bloku, łatwo o uszkodzenie gwintu) i dopiero wkręcasz w licznik.
Nowe linki też mają za krótkie wkłady. Osobiście na 2 linki nowe żadna nie sięgała licznika.
-
Ja kiedyś jak kupiłem linkę prędkościomierza nieczeską to nie działał... Była za cienka i też nie dawał oznak życia - kup linkę z 4motor i potem dopiero sprawdzaj !!!
-
Kosz sprzęgłowy jaki ma mieć dokładnie luz? Na wiosnę czeka mnie zmiana łańcuszka sprzęgłowego, a wiem,że trochę luzu koszyk miał
-
Na to pytanie można odpowiedzieć tak samo jak na pytanie : ile pali jawa?
Nie może być zbyt duży . Kosz nie powinien nadmiernie "kiwać się "na boki a na pewno nie może być luzu z cyklu"góra - dół".Takie luzy jak napisałem kasujemy poprzez wymianę kosza i lub tulejki . Luzy w osi kasujemy poprzez montaż odpowiednich podkładek dystansowych przy czym należy zwrócić uwagę przy kasowaniu tego luzu aby koła zębate znajdowały się w linii prostej.
-
Mam na myśli tylko luz w osi kosza, nie "kiwa" mi się koszyk. Do tej pory żyłem w przekonaniu, że luzów takich ma nie być i koła zębate mają być w linii prostej, tutaj ajgor wspomina,że jednak luz osiowy taki, jak na filmiku może być.
-
Luz być musi aby kosz napędzany łańcuchem mógł obracać sie niezaleznie od osadzonych w nim tarczek z przykreconym do nich wałkiem. Tak działa każde sprzęgło :). Koła te nazwijmy łańcuchowymi bo już mi się trochę pierniczą z zębatymi ;) A koła te musza być w jednej linii. Aby tak było jeśli nie jest potrzebne są......co?......podkładki :P
Dragon, zazwyczaj żyje sie lepiej gdy mamy mniej problemów na głowie 8)
Luzy w osi kasujemy poprzez montaż odpowiednich podkładek dystansowych...
Nie, luz poosiowy wynika z roznicy wysokosci tulei i wysokosci/dlugosci otworu w koszu. Zmniejszyć mozna przez skrócenie tulei. W ruga stronę sie nie da.
-
Trzeba trafić jeszcze wkładem linki w "gniazdo" ślimaka pod silnikiem:)
Najprościej to położyć się pod silnikiem, samym wkładem obracać tak,aż wsunie się w ślimak, dosuwasz pancerz linki, zakręcasz śrubę(delikatnie, śruba mocująca linkę jest w aluminiowym bloku, łatwo o uszkodzenie gwintu) i dopiero wkręcasz w licznik.
Nowe linki też mają za krótkie wkłady. Osobiście na 2 linki nowe żadna nie sięgała licznika.
No paczaj a ja zawsze trafiam na za długie i muszę obcinać...
-
marian Skąd brałeś linki? Chętnie zaopatrzę się w linki obrotomierza, prędkościomierza, sprzęgła oraz hamulców do Ogara 200 i do Jawy 350 TS. Przykładowo w ogarze mam identyczny problem - wkład za długi o dosłownie 1 cm, szczęśliwie dobrałem stary wkład z komarka leżącego na złomie. Linka hamulca dosłownie na styk na przód mi pasuje. Albo wchodzi do końca w ślimak, albo w licznik. A jak włożę "po trochę tu i po trochę tam" to czasami coś pokaże, większość czasu nie pokazuje(obraca się wkład w gnieździe)
Kupowałem linki w jackmotors, gmoto, któraś była z 4motor(już nie pamiętam). Mam na zapas po 1 sztuce każdej linki, której nie założę....
-
Ja do tej pory kupowałem linki u mnie w miescie w takim sklepiku z częściami auto-moto ale coraz mniej tam maja części.
Teraz kupuje w sklepach typu 4motor czy AG mot i nigdy nie pasują wgl zadne częsci nie pasują trzeba się nauczyć z tym żyć.
Styknie off topa bo tu temat o koszu sprzęgła.