Wolna Strefa Jawa - CZ

Sprawy Techniczne => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Dragon on the Blue Sky w Marzec 14, 2016, 18:35:02

Tytuł: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: Dragon on the Blue Sky w Marzec 14, 2016, 18:35:02
Witam
Czy ktoś się spotkał z brzęczeniem przekaźnika? Motocykl stał ponad 3 miesiące bez silnika. W tym czasie oprócz wymiany zaśniedziałych oprawek kontrolek nic nie było robione.
Podczas pracy na luzie(okolice 1000 obr/min) przekaźnik mi głośno brzęczy. Po jego demontażu okazało się,że podczas pracy na luzie styki przekaźnika wydają takie dźwięki. Przeczyściłem styki,sprawdziłem kable i to samo. Ładowanie mam poprawne,kontrolka również się świeci tak,jak powinna.
Przekaźnik kończy żywot?
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: STÓWA w Marzec 14, 2016, 19:20:43
Miałem tak kiedyś u siebie i okazało się że szczotki dogorywały,možliwe że u ciebie jest to samo lub coś powiązane z ładowaniem.
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: Dragon on the Blue Sky w Marzec 14, 2016, 21:31:48
Szczotkotrzymacz był demontowany z altka,jutro go wyjmę i sprawdzę. Dzięki za info:)
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: jawa3398 w Marzec 14, 2016, 21:53:30
U mnie przekaźnik  brzęczał jak nie mialem jednej fazy. Sprawdź  przewody przy alternatorze i przy prostowniku.I przy okazji w prostowniku połączenia.
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: Dragon on the Blue Sky w Marzec 14, 2016, 23:03:21
Fazy mom wszystkie,inaczej by nie miał ładowania 14,6 V oraz by nie miał na luzie okolic 12,6.
Ale wszystko sprawdzę,dzięki za rady
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: Jawolotmen w Marzec 14, 2016, 23:41:23
Sprawdź ile masz voltów na złączu 86. Napięcie w tym miejscu jest niższe niż na uzwojeniu faz.

Jak brzęczy to znaczy, że napięcie jest zbyt niskie do zadziałania przekaźnika dlatego masz taki efekt.
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: Dragon on the Blue Sky w Marzec 14, 2016, 23:44:32
Sprawdź ile masz voltów na złączu 86. Napięcie w tym miejscu jest niższe niż na uzwojeniu faz.
Czyli na złączu 86 ma być niższe napięcie niż na dowolnej fazie,zgadza się?

Nowy objaw - po 10 minutach nie przepala mi bezpiecznika,ale go topi...
Wcześniej tak nie miałem. W niedzielę mam zlot. Czy 2 bezpieczniki po 7,5A połączone równolegle dadzą mi to samo,co 1 bezpiecznik 15A? Jest to tylko na czas zlotu,nie wiem czy zdążę  zrobić tą fazę/ładowanie


Problemem są chyba szczotki - zostało mi ich ledwo 6 mm. Zmienię szczotki i dam znać,czy ustało

  Posty pod sobą scaliłem - Mechanik350
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: Jawolotmen w Marzec 15, 2016, 20:40:27
Jak mnie pamięć nie myli to jest tam ok. 7 V, ale nie sprawdzę tego teraz, bo mam motocykl w kartonach. Przekaźnik działa od 4,8V(oryginał). Możesz jeszcze zmierzyć rezystancję cewki przekaźnika to będziesz miał co do myślenia. Powinna wynosić +/- 17 ohmów.
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: Dragon on the Blue Sky w Marzec 17, 2016, 14:47:29
Oporność mierzona miernikiem przekaźnika wynosi 18 po przełączeniu na zakres 2000 Ohmów.
Sprawdziłem przejścia kabli od faz - od alternatora do prostownika wszystkie fazy "drożne".
Sprawdziłem wszystkie masy - drożne i przeczyszczone.
Sprawdziłem prostownik od środka - wszystkie połączenia lutowane są ok,nie ma ani rdzy ani śniedzi.
Ładowanie wynosi około 12 V przy 1000 obr/min,13,6 przy 3000 obr/min
Wszystko sprawdzane na nowym szczotkotrzymaczu,chociaż nie ma różnicy pomiędzy starym a nowym w "prundach"
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: Turbo w Marzec 17, 2016, 14:57:26
13.6 V to mało powinno być 14-14.5 V
masz inny regulator na podmianę ?
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: Dragon on the Blue Sky w Marzec 17, 2016, 15:43:05
Tak właśnie się zastanawiałem,czy przypadkiem w okolicach 3 tys nie powinna już mieć 14,tylko nie pamiętałem czy w mojej byłej RS czy w Jawie
Posiadam regiel "elektroniczny",w linku podgląd owego regla

https://gmoto.pl/produkty/73641/regulator-alternatowa-12v-jawa-350_1.jpg

Posiadam również mostek prostowniczy trójfazowy 30 amperowy jakby co.

Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: Turbo w Marzec 17, 2016, 15:59:59
Jak sprawdzałeś bez świateł to oko około 2000 RPM powinno być te 14 V
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: Strażak w Marzec 17, 2016, 18:55:07
A sprawdź napięcie na DF, nie powinno zbytnio odbiegać od tego na aku
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: Dragon on the Blue Sky w Marzec 17, 2016, 19:17:11
Założyłem drugi regiel,na którym ostatnio miała 14 V
Nietstey,nic się nie zmieniło.
Zmieniłem przekaźnik. To samo.
Pozostało tylko alternator,połączenie altka z "gratami" pod bakiem lub sam prostownik. Prostownik zamienie na mostek prostowniczy,na którym jeździłem w starej ramie i wszystko było ok.
Najszybciej zrobię to w poniedziałek.

Strażak - DF na reglu czy na szczotkach? I gdzie szukać gdyby się różniło mocno?
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: Krycha w Marzec 17, 2016, 19:55:25
U brata w Jawie to samo. Za chiny nie mogę dojść dlaczego jest zbyt mało prądu ładowania. Przy 3tys ładowania normalne 14.2 a na wolnych 12.2. Przekaźnik brzęczy jak głupi. Do wyjścia z faz podłączałem żarówki H4 połączone równolegle i każda świeci jasnym światłem, ale nie na full więc altek ma troszkę mocy jeszcze.
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: Dragon on the Blue Sky w Marzec 20, 2016, 15:25:15
Przed zlotem zmieniłem prostownik. Żadnych zmian. Dodatkowo na luzie nie ma ładowania,chwilę pochodzi na lzuie na światłach i gaśnie,ale na luzie nie świeci się kontrolka ładowania(a jak zgaszę to świeci). Za to w trasie ze światłami ma ładownie itp.
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: Dragon on the Blue Sky w Marzec 27, 2016, 14:35:42
Sprawa wygląda tak - jak włączę światła to szwankuje zapłon i oświetlenie. Nie jest to wina niedoładowania akumulatora,bo na mignięciu "długimi" jak i klakson działają "z pełną mocą". Wina leży gdzieś w instalacji - ładowanie,brzęczący przekaźnik oraz zapłon to jedynie objawy. Zastanawiam się nad "masami" w motocyklu. Przeczyściłem już wszystkie,ale wygląda to jakby któraś z mas "nie nadążała ujemne ładunki oddawać"....
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: Turbo w Marzec 27, 2016, 16:14:34
Dlatego masę mam pociągniętą też kablem około 4.0mm i teraz nawet jak ramy by nie było to elektryka będzie działać normalnie.
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: Dragon on the Blue Sky w Marzec 27, 2016, 18:13:13
Jak poprowadziłeś masę? Może u mnie to pomoże?
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: Turbo w Marzec 27, 2016, 18:18:30
obok kabli z "plusem"
od tylnej lampy przez regiel, aku, zapłon do lampy przedniej.
Kabel jest na tyle gruby że spokojnie uciągnął by motocyklowy rozrusznik.
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: Dragon on the Blue Sky w Marzec 27, 2016, 18:44:07
Aha,genialny pomysł:P
Czyli po prostu "zmasowałeś" odbiorniki prądów jednym kabelkiem,są one połączone ze sobą tylko masą:P
Kurde,szkoda że na to nie wpadłem wcześniej,w wolnej chwili wykombinuje taki kabel,konektory,opaski termokurczliwe i ogień:P
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: Turbo w Marzec 27, 2016, 18:49:07
Cytuj
Czyli po prostu "zmasowałeś" odbiorniki prądów jednym kabelkiem,są one połączone ze sobą tylko masą:P
Normalnie jest wszystko zmasowane do ramy tylko dodatkowo jest wszystko połączone jeszcze przewodem na wypadek jak by zaśniedziało/zardzewiało.
Taka "podwójna" masa uniemożliwia powstanie "choinki".
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: marian w Marzec 27, 2016, 19:45:08
Wg moich obserwacji masa w Jawach idzie przewodem.Tylko przednie światła i kontrolki maja masę z ramy.
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: Turbo w Marzec 27, 2016, 20:05:07
W jawie są w sumie dwa punkty masy, przy zamku siedzenia/mocowaniu schowka aku i w górnej półce zawieszenia

tam przy zamku to jest masa od lampy,kierunków tył i aku czyli jakby główna
ta w półce przedniej jest od świateł przód, kierunków przód i zegarów/kontrolek i "musi przejść" przez łożysko główki ramy, bo niestety pomiędzy przednim zawieszeniem a ramą nie ma połączenia kablem.

oczywiście są jeszcze masy przy cewkach i alternatorze ale odpowiadają w sumie za jeden odbiornik
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: pitterpan w Marzec 27, 2016, 20:35:33
Tak apropo mas, jak juz o nich mowa.
Czy silnik musi mieć jakieś przejście z rama? Innymi słowy, czy po malowaniu proszkowym ramy, trzeba gdzieś ja czyścić przy silniku?
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: Turbo w Marzec 27, 2016, 20:43:58
Tak apropo mas, jak juz o nich mowa.
Czy silnik musi mieć jakieś przejście z rama? Innymi słowy, czy po malowaniu proszkowym ramy, trzeba gdzieś ja czyścić przy silniku?
Wypadało by żeby było przejście w końcu masa do alternatora czy świec musi jakoś przejść, wiem że alternator jest połączony kabelkiem z masą idącą do przekaźnika kontrolki ale czasami to za mało.

Po za tym dość sporo motocykli ma odpowiedni kabel masowy przykręcony bezpośrednio do silnika lub dekla
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: pitterpan w Marzec 27, 2016, 20:55:25
Tak właśnie pomyślałem ze by wypadało. A całkiem o tym zapomniałem :(
Czyli co najlepiej zrobić,  żeby było jak najlepiej?
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: Turbo w Marzec 27, 2016, 21:16:09
Można połączyć pokrywę sprzęgła z "-" na akumulatorze za pomocą przewodu
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: simsons50_1986_2 w Marzec 27, 2016, 21:52:14
Ja mam puszczoną mase od śruby alternatora do punktu masowego pod siodłem i dalej do górnej półki przewodem 4mm :P
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: pitterpan w Marzec 27, 2016, 22:11:57
Dzięki. Jutro spróbuję upchac gdzieś jeszcze jeden kabelek.
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: Dragon on the Blue Sky w Marzec 27, 2016, 22:55:21
No to chyba mamy sprawcę całego zamieszania - skoro ma przejść przez główkę ramy masa,a czasami ta "fabryczna' to za mało to już wiem gdzie szukać - zmieniałem ostatnio łożyska główki ramy:P:P
Tak czy owak kabel zostanie poprowadzony. Szkoda,że Turbo o tym mi nie powiedział rok temu,jak przednia lampa mi się ledwo żarzyła,bo masa pod kanapą była za słaba...
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: Turbo w Marzec 27, 2016, 23:35:16
Szkoda,że Turbo o tym mi nie powiedział rok temu,jak przednia lampa mi się ledwo żarzyła,bo masa pod kanapą była za słaba...
Rok temu nie pytałeś  ;)
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: Dragon on the Blue Sky w Marzec 28, 2016, 12:42:29
hahah:P
Ale wątek był:) I z kilkanaście razy rozbierałem instalację zanim przypadkiem wpadłem na pomysł przeszlifowania papierkiem farby:P
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: Jawolotmen w Marzec 30, 2016, 00:42:35
Ja przy swojej zrobię instalację z prowadzoną masą do wszystkiego. Masa po ramie to nic dobrego zarówno w motocyklu jak i rowerze.
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: Pawand w Marzec 30, 2016, 13:56:06
No to chyba mamy sprawcę całego zamieszania - skoro ma przejść przez główkę ramy masa,a czasami ta "fabryczna' to za mało to już wiem gdzie szukać - zmieniałem ostatnio łożyska główki ramy:P:P


Dałeś świeży smar i tak Ci się odpłaciła ;) ?
Pomysł z dodatkowym przewodwm nie jest głupi. Sam od kilku lat, też  przekrojem 4mm mam pociągniętą masę od schowka przez cewki do lampy i jeszcze nie było kłopotów. Nie trzeba wszystkiego podłączać do tego przewodu. Wystarczy, że przewód podłączysz do ramy w dwóch, trzech newralgicznych miejscach. No i kończąc na lampie masz rozwiązany problem niepewnej masy przy przejściu przez kulki.
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: Dragon on the Blue Sky w Marzec 30, 2016, 15:33:25
Ano dałem świeży smar:P
Jak uszczeleczka pod cylindry wpadnie to wszystko podepnę i się okaże,gdzie problem był.
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: Dragon on the Blue Sky w Kwiecień 03, 2016, 19:59:15
Poprawiłem luźny styk w stacyjce o numerze 30. Łodpaliło,zadymiło. Przekaźnik brzęczał trochę,po podładowaniu akumulatora przestał. Póki co spokój mam,ale proszę o nie zamykanie tematu
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: Dragon on the Blue Sky w Kwiecień 04, 2016, 19:28:59
Jawie brakuje "prondów" na niskich obrotach i gaśnie.....
Ale przestało brzęczeć:P

Pomysły czemu na niskich niskie napięcie ładowania?
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: Ajgor w Kwiecień 04, 2016, 21:08:45
To jest chyba normalne że na wolnych obrotach nie ma ładowania. A że gaśnie to wina akumulatora.
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: Dragon on the Blue Sky w Kwiecień 04, 2016, 23:05:12
Nie u mnie,bo mi gaśnie podczas zmiany biegów,chyba że kręcę oporowo po garach to nie gaśnie.
Wcześniej tak nie było. A aku starcza do 10 minut jazdy,potem nie za bardzo moze silnik zejść poniżej 1500 obr,bo gaśnie. Aku jest w porządku. Na luzie mam za niskie ładowanie,przy 1500 to wcześniej miała granice 13 V,a nie 12...
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: Ajgor w Kwiecień 04, 2016, 23:11:47
U mnie poniżej 1500 ładowania nie ma wcale, napięcie na akumulatorze to 11,9 volta. Może masz padnięte cewki i ciągną za dużo prądu?
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: Dragon on the Blue Sky w Kwiecień 04, 2016, 23:43:28
U mnie właśnie aku na luzie spada do 10,jeśli jeżdzę po wiosce,ale w trasie ładuje ładnie. Ale jeśli podczas zmiany biegów przez te 2-3 sekundy gaśnie to sporo prądu brakuje. Aku ma rok i jest ok. Cekwa nowa na gwarancji ze sklepu od cieniasa. zaplon sovek
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: Ajgor w Kwiecień 04, 2016, 23:57:21
Jak spada do 10 to albo aku jest padnięty, albo coś ciągnie za dużo prądu. Może spróbuj włączyć same światła bez zapłonu i zobacz jakie wtedy będzie napięcie. Najlepiej to go odepnij i podłącz do żarówki 55w i wtedy mierz napięcie to będziesz miał pewność że to nie jest wina jakiegoś przebicia w instalacji.
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: Bimberpołudnie w Kwiecień 05, 2016, 08:42:37
Jak akumulatora starcza na 10 minut wywal akumulator. Jak mi raz padło ładowanie na akumulatorze wróciłem dobre 30km nocą na normalnych światłach. Pewnie ma już za małą pojemność
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: muczos w Kwiecień 05, 2016, 08:53:43
Zostaw zapalone światła na zgaszonym silniku i zobacz jak długo świecą. Jeśli po kilkunastu minutach zdechną to akumulator do wymiany.
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: Dragon on the Blue Sky w Kwiecień 05, 2016, 12:36:09
Dobra,spróbuje jak muczos prawi.
Przy okazji - możecie podać orientacyjnie jakie macie ładowanie przy jakich obrotach w 638 bez świateł?
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: muczos w Kwiecień 05, 2016, 13:33:49
Bez świateł zaczyna ładować gdzieś tak od 1500obr/min, na światłach trochę trzeba dodać gazu, mniej więcej 1800-2000obr/min. Napięcia nie pamiętam, ale ono się nie zmieniało, poprostu wskazówka na mierniku od razu wskakiwała na ok. 14V po przekroczeniu pewnych obrotów i napięcie było już stałe.
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: Turbo w Kwiecień 05, 2016, 13:38:29
Na vape i 9D ok 1100-1200 RPM mam 14V(bez świateł)
na światłach H4 od około 1500 RPM jest 13.8V na wolnych(1050 rpm) spada do 11.5V podobnie jest przy światłach + grzane manetki 60W
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: Dragon on the Blue Sky w Kwiecień 05, 2016, 13:57:53
Przed chwilką wróciłem z jazdy. Na luzie mam 11,9 V. Przy 2 tys mam 13,8. Przy 3 tys mam 15. Przy 4 tys mam już 16,5 :o

Macie pomysł czemu ze słabego ładowania nagle zrobiło się zbyt mocne ładowanie?
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: Turbo w Kwiecień 05, 2016, 13:59:55
Regulator
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: marian w Kwiecień 05, 2016, 20:04:36
Cos tam masz pomotane u mnie kontrolka gaśnie pow 1 tys obr i od tego momentu ładowanie wynosi 14V ze swiatłami czy bez nie ma znaczenia.Najpierw sprawdź aku tak jak muczos pisał bo jak nie trzyma prądu to tak właśnie będzie że bedzie gasł silnik.
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: Dragon on the Blue Sky w Kwiecień 05, 2016, 20:08:09
Zmieniłem regulator na fabryczny. ładowanie na luzie wynosi 12,1V,przy 2 tys ma już 14. Nie gaśnie.
Ale przekaźnik brzęczy.
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: Dragon on the Blue Sky w Kwiecień 13, 2016, 16:25:42
Poprowadziłem dodatkową masę,teraz troszkę wyraźniej mi kontrolki działają,żadnych zmian. Chyba po prostu trochę z tym pojeżdżę,jak coś ma paśc to w końcu skończy żywot.
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: SofCHJanek w Kwiecień 13, 2016, 20:47:55
Turbo jaka masa jest przy cewkach i od czego? Bo na wiązce od 638 nie mam czegoś takiego.
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: Dragon on the Blue Sky w Kwiecień 13, 2016, 21:55:33
U mnie masa jest poprowadzona od światła przedniego poprzez punkt łączenia pod kierownicą przez cewkę zapłonową,regulator,prostownik na akumulatorze kończąc.
Masa przy cewkach jest do ich sterowania w 638. Na obudowę cewek nic nie było,chyba że ta obejma miała za zadanie masę robić.
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: pitterpan w Kwiecień 13, 2016, 22:01:08
Fabrycznego kabla z masą nie było.
Obejma cewek łączyła z rama. A można dodatkowe oczko z masą podłączyć do śruby mocujące obejmy do ramy.
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: muczos w Kwiecień 13, 2016, 22:02:49
Obudowa cewki butelkowej nie musi być połączona z masą.
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: pitterpan w Kwiecień 13, 2016, 22:08:08
Obudowa cewki butelkowej nie musi być połączona z masą.

To ja nie wiem po co niektórzy ja tam dają.  Ja na wszelki wypadek tez dałem.
Bo podobno lepiej mieć niż nie mieć.  A po za tym, w instrukcji Vape chyba pisze coś o podłączeniu cewki do masy.
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: Dragon on the Blue Sky w Kwiecień 13, 2016, 22:13:01
Czemu daje taki kabelek? Bo przykładowo w instrukcji niektórych cewek wymagana jest masa na obudowie. Ktoś kiedyś wspominał,że usmażył mu się moduł po tym,jak dostał zwarcia i poszło po cewce do modułu. Ponoć(nie znam się na tyle aby to potwierdzić,ale jakby nie patrzeć cena konektora oczkowego plus kabelka 0,5 metra jest o wiele niższa jak kupno kolejnego modułu....)

Dodam przykładowo,że Ogar 200 miał konektor połączony ze śrubą obejmy,a cewka butelkowa:)
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: pitterpan w Kwiecień 13, 2016, 23:22:27
Po za tym teoretycznie jakąś masa tam i tak jest, z ramy np.
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: muczos w Kwiecień 13, 2016, 23:53:03
Ogar 200 ma zapłon iskrownikowy. Tam musi być masa podana na zacisk nr. 1 lub nr. 15 w cewce, zależy do którego podłączysz kabel z iskrownika. Obudowa w Ogarze też nie musi mieć masy.
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: Yabaman w Kwiecień 14, 2016, 03:42:31
Obudowa typowej cewki butelkowej to aluminiowe naczynie zwykle wypełnione olejem lub materialem izolacyjnym, w ktorym umieszczony jest rdzen elektromagnetyczny i uzwojenia pierwotne i wtorne. Uzwojenia i rdzen nie są połączone z obudową a wrecz są od niej odizolowane - łączenie obudowy cewki butelkowej do masy nie ma wiec sensu bo po prostu zadnych obwodow w ten sposob nie połączymy. A jesli obudowa cewki zostanie wgnieciona i bedzie miec zwarcie z uzwojeniami w jej wnetrzu przy cewce połączonej do masy to nastąpi zwarcie tych uzwojen z masa.
Cewka do Vape to tzw. cewkomoduł i dlatego łączy sie ją inaczej. Nie jest to typowa cewka butelkowa.
Proste cewki zapłonowe np do chinskich skuterow mają jeden koniec uzwojenia pierwotnego łączony do rdzenia i dlatego trzeba ten rdzen łączyc do masy. Drugi koniec uzwojenia pierwotnego to ich pojedynczy konektor do łączenia przewodu sterującego cewką.
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: yuzik w Kwiecień 14, 2016, 17:12:29
Przyszedł Yabaman i pozamiatał towarzystwo. Jak zwykle krótko zwięźle i na temat, mądrego to aż miło posłuchać:)Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: Dragon on the Blue Sky w Kwiecień 14, 2016, 17:27:23
Yabaman - co sądzisz o dodatkowym uziemieniu cewki takiego typu,jak ma cienias. Uchroni to moduł soveka w razie jakiegokolwiek przepięcia,przebicia przed spaleniem?
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: SofCHJanek w Kwiecień 18, 2016, 20:21:31
Jeżeli przebicie nastąpi między uzwojeniami to nic nie pomoże. Po za tym układ ma zabezpieczenie przepięciowe.
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: Yabaman w Kwiecień 22, 2016, 20:42:15
Yabaman - co sądzisz o dodatkowym uziemieniu cewki takiego typu,jak ma cienias. Uchroni to moduł soveka w razie jakiegokolwiek przepięcia,przebicia przed spaleniem?
Rdzen cewki od CC to element ktorym mocuje sie ja do pojazdu i w ten sposob jest on polaczony z masa. Jednak to polaczenie z masa nie jest konieczne i nawet gdyby zaniklo np. w wyniku zardzewienia to nic sie nie stanie bo rdzen nie ma polaczenia z uzwojeniami cewki (to widac na schematach a dodatkowo sprawdzilem to w cewce CC ktora tu mam). Dodatkowe "uziemienie" nie ma wiec zadnego znaczenia dla prawidlowego dzialania cewki i nie zabezpiecza modulu ktory nia steruje. Wrecz przeciwnie, w sytuacji zwarcia uzwojenia pierwotnego z rdzeniem cewki polaczonym do masy prad podawany przez modul wzrosnie i bedzie go przegrzewal.
"Ignition module" na drugim zdjeciu ponizej to schematyczne przedstawienie elektronicznego modulu zaplonowego takiego jak sovek. Mowiac lopatologicznie, jego dzialanie polega na przepuszczaniu impulsow sterujacych przez uzwojenie pierwotne cewki zaplonowej.
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: Dragon on the Blue Sky w Kwiecień 29, 2016, 17:14:04
Sądziłem,że problem z ładowaniem rozwiązałem. Jednak wypad 30 km do miasta mi uświadomił mój błąd:P

Zmieniłem cały alternator. Po zmianie ładowanie na poziomie 13,5 V już przy 1500 obr/min,przy 2000 mam już 14 voltów. Silnik nie gaśnie na luzie po dłuższej jeździe z światłami. O wiele mocniejsze świecenie świateł. Przestał brzęczeć przekaźnik.
Stary latek nie ma przebicia na masę i wydaje się ok:P
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: kielek w Czerwiec 01, 2016, 16:32:11
Podepnę się z problemem z przekaźnikiem, co by o pierdołe nie zakładać nowego tematu.

Przekaźnik od ładowania powinien mieć jakieś specjalne parametry czy coś?
Mam wstawiony zwykły samochodowy, bo ori mi się spalił :| i jak przejadę 20-30 km zaczyna mi świecić w losowych momentach lampka ładowania, mimo że ładowanie jest 13,5-13,7V w czasie jazdy na światłach (mam voltomierz wbudowany w obrotomierz). Kiedy lampka się zapala ładowanie się nie zmienia.
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: Blenders w Czerwiec 01, 2016, 16:52:18
Podepnę się z problemem z przekaźnikiem, co by o pierdołe nie zakładać nowego tematu.

Przekaźnik od ładowania powinien mieć jakieś specjalne parametry czy coś?
Mam wstawiony zwykły samochodowy, bo ori mi się spalił :| i jak przejadę 20-30 km zaczyna mi świecić w losowych momentach lampka ładowania, mimo że ładowanie jest 13,5-13,7V w czasie jazdy na światłach (mam voltomierz wbudowany w obrotomierz). Kiedy lampka się zapala ładowanie się nie zmienia.

Sam mam zwykły samochodowy już ze 2 lata i nic nie miga.
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: pitterpan w Czerwiec 01, 2016, 19:33:36
Jeśli jesteś pewien ze przekaźnik jest dobrze podłączony, to kup drugi i podmień i zobacz czy będzie to samo.

Ostatnio kupiłem 4 sztuki przekaźnika,  i jeden z nich był fabrycznie uszkodzony. Podłączone kable były dobrze, ciasno, a w środku coś nie stykało. I raz działał,raz nie...
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: Dragon on the Blue Sky w Czerwiec 01, 2016, 22:37:55
Dodam,że objawy podane na początku tematu są identyczne,jak się jedną fazę wypnie z układu ładowania. Lampka się lekko żarzy na luzie,podczas jazdy ok,ale pada aku szybko i cuda z zapłonem się dzieją

Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: Jacko w Sierpień 01, 2017, 21:26:42
Sorry za odgrzanie
Ostatnio zaczął mi zdychać aku - naladowalem no i właśnie - na niskich obrotach jak zapala się lampka ładowania brzęczy mi przekaźnik - jak dodam gazu znika brzęczenie
Aku naladowany, po podpięciu do motocykla ma ok 12,5 na włączonej stacyjce 11,7 na światłach 11,5
Po odpaleniu silnika nie mogę zmierzyć bo mi głupieje multimetr (nic nie pokazuje lub 0 lub jakieś ułamki )
Czy brzęczenie na wolnych obrotach jest normalne ?
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: Strażak w Sierpień 01, 2017, 22:53:06
No skoro jest za niskie napięcie i cewka w przekaźniku walczy ze sobą się zewrzeć czy rozewrzeć to będzie brzęczeć. Znajdź przyczynę słabego ładowania to przestanie brzęczeć.
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: jawa3398 w Sierpień 01, 2017, 23:23:46
Sprawdź przewody w mostku. Taki objaw jest gdy brak jest jednej fazy.
Tytuł: Odp: Brzęczący przekaźnik 638
Wiadomość wysłana przez: Dragon on the Blue Sky w Sierpień 02, 2017, 10:05:45
U mnie to była brakujaca jedna faza