Wolna Strefa Jawa - CZ
Inne => Szybka interwencja => Wątek zaczęty przez: bemol w Lutego 07, 2016, 18:13:29
-
Iskra jest zmieniałem kabel WN i nic nie wiem czy to wina aku:
11v jak zapłon włączony
11,85v jak odłączony
Aku nowe ale stało ze 4 miesiące
Nowa instalacja
Silnik po remoncie 760 km przejechane na koniec sezonu podlalem zdrowo pod
świece paliwa
Paliwa żeby zabezpieczyć łożyska
Paliwko niestety stare co w baku zostalo jakieś 5 L
-
Aku słabawe, podładuj
Silnik po remoncie 760 km przejechane na koniec sezonu podlalem zdrowo pod świece paliwa
Paliwa pod koniec sezonu ? w jakim celu ?
-
Aku słabawe, podładuj
Silnik po remoncie 760 km przejechane na koniec sezonu podlalem zdrowo pod świece paliwa
Paliwa pod koniec sezonu ? w jakim celu ?
Zapewne aby tłoki nie rdzewiały, a teraz to może sprawiać problem bo ci to leży gdzieś w środku. jak masz mokre świece to kop z zakręconym kranikiem.
-
Aku słabawe, podładuj
Silnik po remoncie 760 km przejechane na koniec sezonu podlalem zdrowo pod świece paliwa
Paliwa pod koniec sezonu ? w jakim celu ?
Zapewne aby tłoki nie rdzewiały, a teraz to może sprawiać problem bo ci to leży gdzieś w środku. jak masz mokre świece to kop z zakręconym kranikiem.
I otwórz przepustnice.
-
Zapewne aby tłoki nie rdzewiały, a teraz to może sprawiać problem bo ci to leży gdzieś w środku.
Benzyna pewnie szybko odparowała(max po miesiącu) i już nie ma ochrony.
Na zimę podlewa się oleju pod świece.
Paliwo dochodzi ?
-
a masz świeże paliwo,czy czteromiesięczne?
-
a masz świeże paliwo,czy czteromiesięczne?
Paliwo w zamkniętym zbiorniku tak szybko nie wietrzeje
Sam parę dni temu odpalałem bandita który stał 3 miesiące(paliwo miało jakieś 4-5 miesięcy).
Moto ospaliło po 3 sekundach kręcenia i nie wybrzydzało.
A jawa jest dużo mniej wrażliwa na jakość paliwa, to nie TFSI czy jakiś V-TECH ;)
-
Wykręć świece, wypal i wyczyść dokładnie, sprawdź czy jest dobra iskra, przekop na zakręconym kraniku, wkręć świece możesz też wyczyścić gaźnik, i próbuj zapalić. Jak silnik się nie będzie odzywał sprawdź czy świece są mokre czy suche. Jeśli suche to podlej mu paliwa pod świece. Jak dalej będą problemy to próbuj na popych.
-
Jak 12v akumulator pokazuje na mierniku 11v to przecież aku jest rozładowany. 12v akumulator powinien pokazywac powyzej 12v. Naładuj akumulator i dopiero próbuj.
-
Cześć
Tak jak koledzy wyżej piszą, zacząłbym od akumulatora.
Sprawny akumulator ma 12.5 v, 12.3 V to już tylko 70 % sprawności nie każdy o tym wie bo niby różnica w V nie duża, ale sprawności spora.
Poniżej 12 V to już złom, pewnie da się go naładować ale czy będzie trzymał prąd to się okaże.
Podładuj i wtedy kop :D
(https://http://obrazki.elektroda.net/96_1213780419.jpg)
-
Dzieki no to teraz maly problem bo nie mam prostownika :(
-
To do wujka albo kumpla. Piwko postawisz to się dogadacie.
-
Kupilem prostownik i nie polecam podladowal od 11,83 do 12,23v i przestal ladowac ponowne podlaczenie nic nie dawalo a prostownik to Black&decker bdv090 6 i 12 v... jade inny wziac. 130zl...
-
Może ma opcje, że naładuje i jak napięcie jest już dobre to przestaje ładować. Czytałeś instrukcje?
-
To nie jest dobre napiecie.
-
To jakie jest dobre?
-
To jakie jest dobre?
Masz tabele powyżej jest to ładnie opisane, te minimum 12,5 V.
-
Faktycznie jest tabela, ale jakoś mnie ona nie przekonała. No ale niech będzie, zobaczymy jak wymieni prostownik
-
A czym to napięcie zmierzyłeś? Może miernik przekłamuje
-
Jak Aku jest produkcji dalekowschodniej za kilka zł to obstawiałbym ze to nie prostownik nie doladowuje a Aku nie przyjmuje wiecej ładunku szczególnie jak stał 4 miesiące z napięciem poniżej 12v.
-
Masakra jakas wziąłem drugi prostownik za 35 zl to samo ale kupilem 2 aku tez podlaczylem i dupa tez slaby na testerze na aku pokazywala sie lampka zielona ale co z tego jakk rowno 12v i juz zielona teraz mysle czy to jakies stare aku co lezalo czy mam zwarcie w instalacjo ale mysle ze beezpiecNik by spalilo?
Mam 2 mierniki na jednym bateria 1,5v test
1. 1,29v
2. 1.39v
Test aku
Nowy 13.05 stary 13.09 innym miernikiem
Nowy 11.98 stary 11.99 tamtym miernikiem co wczesniej
-
Ale jeśli masz ponad 12v to powinna już na tym odpalać.
-
Napięcie podczas ładowania powinno być około 14V, po na ładowaniu akumulator powinien mieć około 12.6V
przy 12.23V jawa powinna normalnie odpalić szczególnie że nie ma elektrycznego rozrusznika
próbowałeś ją pchnąć ?
-
Swieca jasno kontrolki, iskra jest to ma odpalic. Skoro na wszystkich aq, nawet nowych nie masz pradu to wyrzuc te chinskie mierniki i bedzie po problemie.
-
Chcialem na pych ale sniezyca walnela teraz to wiem ze walniety miernik :(.
-
A zapłon masz dobrze ustawiony?
Warto też spróbować na innych świecach, bo iskra niby jest, a po wkręceniu pod ciśnieniem może być słaba.
-
A mnie się wydaje że popchać trzeba i wszystko się wyjaśni . Jesienią podlewałeś mieszanką czy samą benzyną , bo jak mieszanką to benzyna wyparowała a olej nie i może świece zarzucać
-
jak kupiłeś nowy aq to jego się nie łąduję za 1 razem, są suchoładowane. Nalewasz elektrolit do poziomu wg. oznaczeń na obudowie akumulatora, sprawdzasz pod światło, czy poziom jest między zakresami min/max i odstawiasz go na minimum 5-6h aż osiągnie napięcie robocze. Do tego czasu nie powinno się go używać. Co do samych mierników, nie chce mi się wierzyć że oba (nawet chińskie) masz walnięte.
-
Wiec tak mam walmiety jeden miernik zanizal napiecie teraz mam dwa sprawne akku lecz nie moge odpallic albo zasyfione/walniete swiece albo Juz ktoras cewka walnieta od tej zabawy ile pod swiecw podlac i gaznik zacza przelewac ehh
Jedna walnieta swiece :(
Zastala sie chyba woda w baku i musialem przeczyscic gaznik zaraz wymienie swiece i powinien drugi cylinder spiewac :)
Wiec oplaca sie miec aku zelowy 4=5 miesiecy nie robi dla nich nic ale za to swiece ngk to porazka jakas.
Posty pod sobą scaliłem - Mechanik350
-
Racja, NGK to lipa, bardzo podatne na zalewanie. U mnie wytrzymały miesiąc. Teraz mam Boscha i mogę je polecić nie ma z nimi żadnych problemów.
-
Wystarczy hermetyczny aku, mam taki 4 lata, swoje przeżył i dalej idealnie trzyma napięcie.
Świece NGK nie są takie złe, na komplecie zrobiłem coś koło 8 tyś km i jeszcze można na nich jeździć.
a Bosch to złom raz kupiłem i żałuje że wtedy ro zrobiłem, zrobiłem jedną trasę około 25 km i szlag nie trafił "takie dobre".
Ale i tak najbardziej pancerne są stare Iskry.
-
Ale i tak najbardziej pancerne są stare Iskry.
Używam i potwierdzam.
-
No to ja nie wiem widocznie każda Jawa lubi inne świece bo ja na tych Boscha nie mam żadnych problemów :)
-
Ja miałem NGK b6/b7/b8 HS i efekt jest taki, że mam w lewym garze b7 a w prawym b8, na innych konfiguracjach zabija świece, a i na tej nie do konca jest ok i nie ufam:) Zwykle zabija po rozgrzaniu, bądź po zbyt długiej pracy na ssaniu. Też szczerze mówiąc jestem nie do końca zadowolony. Panowie, macie może oznaczenia tego boscha?
-
Bosch W7BC czy jakoś tak.
-
Ja tam jeżdżę na ngk tylko i wyłącznie, obecne mam je 3 sezon i jest super nie pamiętam oznaczeń ale są to 3 elektrodówki dedykowane do starych vw.
-
Nie chce odpalic to zaczyna sie od wykrecenia swiec. Wykreciles swiece i byly jakie? Suche, mokre?
Nie rozbieraj wszystkiego na raz, zadna woda sie z benzyny nie odklada, jawa palila i bedzie palila. Zadne pchanie tylko suche swiece i kopiesz. Jak zalewa to nie ma iskry albo jest w zlym momencie. Jak swiece suche to podlewasz odrobina paliwa i kopiesz. Nie rozbieraj motocykla po omacku a 4 mies ta zaden okres, zeby motocykl mial nie odpalic. 4lata to dlugo a bardzo dlugo to 40.