Wolna Strefa Jawa - CZ

Sprawy Techniczne => Elektryka => Wątek zaczęty przez: henryk_o w Październik 06, 2007, 18:21:24

Tytuł: Dlaczego lewy cylinder gorzej chodzi?
Wiadomość wysłana przez: henryk_o w Październik 06, 2007, 18:21:24
Witam.
Mam ten problem od kiedy kupiłem Jawę tj. już 3 lata. Zawsze lewy gar chodzi gorzej. Ostatnio udało mi się z nim uporać - ale musiałem mu zmniejszyć przerwę na świecy do 0,6mm. Wtedy jest ok. A prawy chodzi zawsze dobrze nawet jak ma przerwę ustawioną na 1mm. Lewy gar na normalnej przerwie na świecy chodzi gorzej niezależnie od zapłonu - czy klasyczny czy elektroniczny.
Wymieniałem już następujące rzeczy: świecę, fajkę, przewody WN, przewód zasilający cewkę, cewkę, przewód łączący cewkę z platynkami, platynki, cały aparat zapłonowy, kondensator.
Zawsze ten sam efekt. Lewy gar chodzi gorzej. Jak prawy załapie 2 razy to lewy 1 raz. Jak jest zimny silnik to lewy strasznie przerywa (ale tylko na luzie - podczas jazdy jest ok)
Pomaga tylko i wyłącznie zmniejszenie przerwy na świecy.
Wie ktoś o co chodzi???
Tytuł: Odp: Dlaczego lewy cylinder gorzej chodzi?
Wiadomość wysłana przez: madras30 w Październik 06, 2007, 19:26:29
sądzę, że to różnica ciśnieñ sprężania pomiędzy cyl. lewym i prawym. U mnie przed szlifem lepiej pracował prawy- lepsze sprężanie i poddymiał prawy bardziej, po szlifie- zamiana lewy lepiej pracuje i poddymia (uszczelniacze ok- świeca sucha a oleju nie ubywa ani nie jest rozcieñczany benzyną)- szlif był robiony pod oryginalne tłoki z różną grupą selekcyjną a szlifierz ueśednił sobie wymiar i rawniłowkę zrobił. Nawet pod naciskiem ręką kopaka czuć różnicę w szczelności.
Tytuł: Odp: Dlaczego lewy cylinder gorzej chodzi?
Wiadomość wysłana przez: j@wa w Październik 06, 2007, 19:28:46
Zmieñ jaszcze simmering na wale, może olej zapycha świece. A co do przerwy to ja ustawiam na 0,5 prawy jak i lewy.
Tytuł: Odp: Dlaczego lewy cylinder gorzej chodzi?
Wiadomość wysłana przez: Energizer w Październik 06, 2007, 21:28:26
Lewy cylinder ZAWSZE bedzie pracował inaczej od prawego. Problem tkwi w budowie ga¼nika i a ściśle w umiejsscowieniu dyszy paliiwowej wolnych obrotów.
Jest ona umieszczona niesymetrycznie - przesunięta w prawo, czyli prawy cylinder dostaje troszke wiecej paliwa niz lewy. Rożnica ta znika przy większym otwarciu przepustnicy, gdy paliwo podawane jest główną dyszą paliwową, która umieszczona jest w osi gardzieli ga¼nika.
Sprawdzcie i zobaczcie sami wasze  ga¼niki.
Natomiast nie wiem jak jest w ga¼niku CZ.
Tytuł: Odp: Dlaczego lewy cylinder gorzej chodzi?
Wiadomość wysłana przez: nerlst w Październik 06, 2007, 21:38:13
Taka mała rada, jeśli z jednym garem jest coś nie tak trzeba zamienić przerywacz, cewkę, przewód, fajkę, świecę, kondensator z prawego gara na lewy. Jeśli nie chodził lewy, a po zamianie nie chodzi prawy sprawdzasz poszczególne podzespoły zapłonu na tej samej zasadzie, jeśli nadal nie chodzi lewy tzn. że usterka nie jest związana z elektryką i nie ma sensu wydawać kasę na nowe części. Przyczyną może być kompresja tak jak napisał madras, sprawd¼ też czy układ wydechowy lewego gara (kolanko, dyfuzor, wkład) nie jest bardzo zasyfiony. Energizer mam CZ i u mnie gary chodzą na zmianę równo, to kwestia regulacji, czystego układu wydechowego i dolotowego.


pzdr
Tytuł: Odp: Dlaczego lewy cylinder gorzej chodzi?
Wiadomość wysłana przez: henryk_o w Październik 06, 2007, 22:04:29
No to mnie zmartwiliście  <blink> faktycznie - mój silnik nie jest w najlepszej kondycji ale nie przypuszczałem że to tak się odbija na jego pracy. Poszedłem sprawdzić jak jest z kompresją w cylindrach. Jak kopniakiem ruszam to ciśnienie wydaje się być takie same w obu cylindrach - ale dla pewności zdjąłem prawy dekiel i kręciłem kluczem 10 za śrubę od krzywki - no i niestety daje się wyczuć różnicę w ciśnieniach na cylindrach. Jak lewy dochodzi do GMP to stawia trochę mniejszy opór  niż prawy  <crybaby>
No to trzeba będzie pomyśleć o szlifie i nowych tłokach...

Wiecie może ile sobie życzy Pan Ruszczyk za czeskie tłoki?
Tytuł: Odp: Dlaczego lewy cylinder gorzej chodzi?
Wiadomość wysłana przez: j@wa w Październik 06, 2007, 22:14:41
Energizer przecież silnik nie zasysa mieszanki do dwóch cylindrów na raz tylko cyklicznie raz do lewego,raz do prawego gara. Więc umiejscowienie dyszy niema tu znaczenia.
Tytuł: Odp: Dlaczego lewy cylinder gorzej chodzi?
Wiadomość wysłana przez: henryk_o w Październik 06, 2007, 22:47:54
To fakt - silnik nie zasysa mieszanki do obu garów naraz. Ale nie rozumiem dlaczego ciśnienie w cylindrach ma aż taki wpływ na równą pracę silnika - i dlaczego jak zmniejszę przerwę na świecy to jest ok. Ja przyczyny szukałem w elektryce, układzie zapłonowym. Przecież przy mniejszym ciśnieniu lewy cylinder powinien słabiej ciągnąć - a dlaczego przerywa? I dlaczego przestaje przerywać jak zmniejszę przerwę na świecy?
Tytuł: Odp: Dlaczego lewy cylinder gorzej chodzi?
Wiadomość wysłana przez: Renegade w Październik 06, 2007, 23:36:31
Jak ja zamawiałem tłoki do Jawy (rok temu). To za oryginalny 4 szlif płaciłem 55zł za jeden.
Co do zależności kompresji i ustawieñ przerwy na świecy to jest ale zawsze wydawało mi się że w drugą stronę. Jak jest duża kompresja to jak przerwa jest zła a co za tym idzie iskra to ciśnienie mieszanki może zdławić ją.

Co do różnicy ciśnieñ pomiędzy cylindrami to u mnie była spowodowana uszkodzonym simeringiem.

Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Dlaczego lewy cylinder gorzej chodzi?
Wiadomość wysłana przez: henryk_o w Październik 07, 2007, 11:40:24
Coś drogie te tłoki od Ruszczyka  <dontgetit> ciekawe czym się różnią od tych czeskich z agmotu za 38zł
Tytuł: Odp: Dlaczego lewy cylinder gorzej chodzi?
Wiadomość wysłana przez: Rozztocz w Październik 08, 2007, 11:27:15
Właśnie... Ma ktoś porównanie tłoków z Ag-motu do tych od Ruszczyka??
Pasowałoby wiedzieć czy warto dopłacić i kupić z pewnego ¼ródła....