Wolna Strefa Jawa - CZ
Sprawy Techniczne => Mechanika => Wątek zaczęty przez: pery_1989 w Marca 02, 2014, 19:10:15
-
Witam,czym dokładnie sie różni czop wału cezetki 6 V od czopu wału cezety 12V? Ponieważ pewien Pan ma wał,który ja chce kupić od niego a nie wie w jakim piecu on siedział,podał mi wymiary chyba czopa wału 18 mm / 13 mm / 28 mm,może wy rozszyfrujecie jaki ten wał,na jakiej to było instalacji.Z góry dzięki.
-
Nie wiem czy jest różnica, raczej nie, przerabiałem 6v na 12v, jedyne co zmieniłem to karter i nie pamiętam, zeby jakieś kombinacje były.
-
Żeby założyć dobrze wirnik 12v na wał od 6v było trzeba trochę wirnik podtuningować i tak narazie 6000 km nakręcone
A czop jest inny rózni się stożkiem
-
Po wymiarach raczej ciężko będzie, po zdjęci prędzej bo widać wizualnie różnice, chyba że ktoś ma wały na wierzchu i może zmierzyć, ale oprócz różnicy w stożku na długość raczej nie mają różnicy
-
Widać jest temat o czopach 6v/12v:
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=6224.0 (http://www.jawacz.pl/index.php?topic=6224.0)
-
Klin jest w innym miejscu i stożek w 12 jest wykonany bardziej bliżej silnika tak po swojsku mowiac jak chcesz będę dzisiaj w garażu mam jeden i drugi silnik to moge zdjęcie cyknac tak między Bogiem a prawdą to z 6 na 12 można przerobić czop bez rozbierania i wyciągania silnika z ramy troszkę trzeba się tylko pobawić za to na odwrót tylko miejsce na klin w innym miejscu trzeba wykonać