Wolna Strefa Jawa - CZ

Sprawy Techniczne => Eksploatacja => Wątek zaczęty przez: NaczelnyFilozof w Maj 27, 2007, 12:53:53

Tytuł: Iglica - jakie macie ustawienia?
Wiadomość wysłana przez: NaczelnyFilozof w Maj 27, 2007, 12:53:53
Od wczoraj testowo jeżdzę na pierwszym rowku. Czyli najuboższa mieszanka.

Na jakich rowkach Wy macie pospinane iglice?
Tytuł: Odp: Iglica - jakie macie ustawienia?
Wiadomość wysłana przez: MOTOMYSZOR w Maj 27, 2007, 13:08:40
Standardowe środkowe ustawienie......
Tytuł: Odp: Iglica - jakie macie ustawienia?
Wiadomość wysłana przez: wojk2 w Maj 27, 2007, 14:05:53
Witam ja tam jak tylko kupiłem moto to od razu zmieniłem na pierwszy rowek czyli na najbardziej uboższą mieszankę, jeżdrzę dużo i każda kropla się liczy  :P
Tytuł: Odp: Iglica - jakie macie ustawienia?
Wiadomość wysłana przez: jacu w Maj 27, 2007, 15:28:42
Z tym oszczędzaniem to nie ma co przesadzac.

Silnik dwusuwowy nie lubi jak jest zbyt uboga mieszanka.
Szybciej się zużywa gład¼ cylindrów, pierścienie i łożyska.

Najlepiej za bardzo nie odbiegac od ustawieñ zalecanych przez producenta.
Co z tego że zaoszczędzimy parę litrów jak potem trzeba wydac majątek na remont.

Po prostu Jawa musi swoje spalic.
pzdr :D
Tytuł: Odp: Iglica - jakie macie ustawienia?
Wiadomość wysłana przez: NaczelnyFilozof w Maj 27, 2007, 20:40:52
Cytuj
Z tym oszczędzaniem to nie ma co przesadzac.


Też mam wątpliwości. Ale.

1. Jak to projektowali. Gdyby 5ty rowek powodował uszkodzenia silników, to by iglica miała dla bezpieczeñstwa tylko 4ry rowki?

2. Olej leje 1:40 syntetyka.
3. Nie przekraczam 35oo obr/ min.
Tytuł: Odp: Iglica - jakie macie ustawienia?
Wiadomość wysłana przez: lukasz85 w Maj 27, 2007, 21:46:33
¦rodkowe ustawienie.

Smarowanie jest z paliwem, jak przestawimy na "oszczędność" to przy okazji zabieramy smarowanie.

Po ustawieniu iglicy trzeba przejechać ze 30km i wykręcić świece. Jeżeli są za jasne to znaczy że jest zbyt wysoka temperatura.
Kolor ma być jasnobrązowy, piaskowy ale nie może być biały.


Tytuł: Odp: Iglica - jakie macie ustawienia?
Wiadomość wysłana przez: jacu w Maj 28, 2007, 21:05:48
Jak to projektowali?

Najpierw zaprojektowali,
potem dopiero sprawdzali empirycznie jakie ustawienie jest optymalne dla spalania i dla długowieczności silnika.

Wyszło tak, a tak.
Zawsze można sprawdzic fabrykę dla zabawy i z ciekawości, ale nie musi to wcale oznaczac że osiągniemy lepsze wyniki. Przeważnie jest tak że jak na czymś za bardzo oszczędzimy to potem trzeba do tego dopłacic.

Pozdrawiam i czekam na wyniki eksperymentów.
 :)
Tytuł: Odp: Iglica - jakie macie ustawienia?
Wiadomość wysłana przez: Piotrek350 w Maj 28, 2007, 21:23:14
Ja cały poprzedni sezon jezdiłem na pierwszym rowku(oczywiscie od dołu) i jawie nic nie było teraz mam środkowy bo mam problemy z odpaleniem
Tytuł: Odp: Iglica - jakie macie ustawienia?
Wiadomość wysłana przez: jacu w Maj 28, 2007, 21:39:51
Im niżej zamek iglicy tym bogatsza mieszanka.
Iglica wtedy mniej domyka główny rozpylacz na dole.
Więc więcej paliwa dochodzi w całym zakresie obrotów.

Albo miałeś brudny ga¼nik albo zdekalibrowaną główną duszę, albo sama iglica ¼le domykała dyszę.

Trzeba jeszcze pamiętac że na mieszankę ma jeszcze wpływ wkręcenie śruby regulacyjnej dyszy biegu jałowego. Nie mówię o samej dyszy, która musi byc wkręcona do samego koñca.
Tak że tutaj też można trochę poeksperymentowac.

Mówię oczywiście o ga¼niku bez ssania, przelewowym do starszego modelu. Nowszego ze ssaniem nie ustawiałem tak że się nie wypowiadam. Co do iglicy zasada jest ta sama.
Tytuł: Odp: Iglica - jakie macie ustawienia?
Wiadomość wysłana przez: NaczelnyFilozof w Maj 28, 2007, 22:44:05
Cytuj
Jak to projektowali?

Najpierw zaprojektowali,
potem dopiero sprawdzali empirycznie jakie ustawienie jest optymalne dla spalania i dla długowieczności silnika.

Dlatego jutro wezme kalkulator i policze.
O ile należy wiecej dolewać oliwy do beznyzny na skrajnym ułożeniu iglicy..
Tytuł: Odp: Iglica - jakie macie ustawienia?
Wiadomość wysłana przez: jacu w Maj 28, 2007, 23:13:37
Naczelny,
Dolewając więcej oliwy nic nie zaoszczędzisz.
Olej jest znacznie droższy niż benzyna.
Poza tym wiecej oleju, mniej benzyny oznacza mniejszą moc, gorsze osiągi, większe spalanie.

Ale nie uprzedzajmy faktów.
 <sadwalk>
Tytuł: Odp: Iglica - jakie macie ustawienia?
Wiadomość wysłana przez: NaczelnyFilozof w Maj 29, 2007, 12:14:54
No więc policzyłem. Zadania z matematyki rozwiązywałem chyba ostatni raz  na maturze  <lol>

Mamy dane dane. Oliwa do paliwa 1:40
4,5l/100 spalanie normalne.
4,0l/100 spalanie najuboższe (bo chyba Jawa/CZ 3l na najwyższym ząbku nie spali).

Czyli zmienjszamy spalanie o 11%.
Co za tym idzie.

1:40
Na 4,5 l paliwa zjemy 0,11 litra oliwy.

Czyli na 100 km silnik ma dostać 0,11 oleju.

Bierzemy ubogą mieszanke. Silnik ma spalić 4l/100 km. Dajemy odpowiednią ilość oleju 0,11. Aby silnik dostał tyle oliwy musimy zalać mieszanką 1:36



Cytuj
Dolewając więcej oliwy nic nie zaoszczędzisz.
Olej jest znacznie droższy niż benzyna.
Cytuj

Czemu mam dolewać więcej oleju? Oleju dolewam tyle samo 0,11 litra na 100 km. Zmienia sie tylko stosunek 1:40 i 1:36

Cytuj
Poza tym wiecej oleju, mniej benzyny oznacza mniejszą moc, gorsze osiągi, większe spalanie.

No właśnie to trzeba sprawdzić  :>
Tytuł: Odp: Iglica - jakie macie ustawienia?
Wiadomość wysłana przez: siekier w Maj 29, 2007, 13:34:27
Nie wiem Naczelny czy Twoje obliczenia mają jakikolwiek sens. Idąc tym tokiem myślenia jak by Jawa paliła np 10l/100km można by robić mieszankę 1:100. Za to jakby jakimś cudem obniżyć spalania do takiego jakie mają skutery wyszłoby, że byśmy jechali prawie na samym oleju. Oczywiście przesadzam, ale stosunek oleju do benzyny wg mnie powinien być stały i niezależny od spalania.
Tytuł: Odp: Iglica - jakie macie ustawienia?
Wiadomość wysłana przez: lukaszz1789 w Maj 29, 2007, 16:06:26
Myśle podobnie jak przedmówca.
ALE


Przecież iglicą nie ustawiasz spalania{każdy by brał jak najmniej] tylko stopien mieszanki z powietrzem, więc co za tym idzie iglice musisz podniesc na taką samą wysokośc w obu przypadkach aby mieć jednakowe obroty, więc spalania to nie zmieni
Może namieszałem ale uświadomcie jeśli zię myle...
Tytuł: Odp: Iglica - jakie macie ustawienia?
Wiadomość wysłana przez: NaczelnyFilozof w Maj 29, 2007, 23:03:44
[quote ]
Przecież iglicą nie ustawiasz spalania{każdy by brał jak najmniej] tylko stopien mieszanki z powietrzem, [/quote]

To co ustawiasz iglicą???

Iglicą ustawiamy współczynnik podawania paliwa do powietrza główną dyszą.

Szkoda że nie mam w CZ sondy lambda. Bo by człowiek wyregulował ga¼nik lepiej niż w fabryce  <lol>

Dwusów teoretycznie jest super przystosowany do spalania mieszanek ubogich. Bo ubogie mieszanki spalają sie długo, niszcząc w silnikach 4T zawory i gniazda zaworowe. 2T tego nie ma wiec sie nie może niszczyć  <thumbup> Szkoda tylko ze 2T jest smarowane oliwą w mieszance, no a bez mieszanki... Silnik sie zatrze  :-/
Tytuł: Odp: Iglica - jakie macie ustawienia?
Wiadomość wysłana przez: cypis.z w Maj 30, 2007, 14:20:52
Iglicą ustawiasz skład mieszanki paliwowopowietrznej.
Czy więcej dajesz paliwa czy mniej.
Im wyżej iglica tym lepsze smarowanie. Dlatego podczas docierania należy je¼dzić na najniższym rowku iglicy.
A iglicę ustawia się indywidualnie do silnika jak wcześniej opisał lukasz 85.
Ja osobiście jeżdżę na środkowym ustawieniu  <thumbup>
Tytuł: Odp: Iglica - jakie macie ustawienia?
Wiadomość wysłana przez: MOTOMYSZOR w Maj 30, 2007, 17:08:26
A jakoś nikt nie wspomniał o tym że uboga mieszanka= wyższe temperatury spalania a nie jak piszę Naczelny dłuższe spalanie.
Chcecie mniejszego spalania? jedyna rada- mniej odkręcajcie. Swoją porcję oktanów jawcia musi spalić. Za uboga mieszanka przegrzewa silnik a za bogata to dymienie.....
I jeszcze małe konkurso: czemu dając za dużo oleju poza dymieniem możemy zatrzeć szybciej silnik? Kto dobrze odpowie ma u mnie pivo.....
Tytuł: Odp: Iglica - jakie macie ustawienia?
Wiadomość wysłana przez: gustaw w Maj 30, 2007, 17:19:05
za dużo oleju = złe spalanie co za tym idzie to nagar który sie może gromadzić pod pierścieniami  i dochodzi do max rozszerzenie pierścieni w cylindrze i tłok staje... zgadłem??
Tytuł: Odp: Iglica - jakie macie ustawienia?
Wiadomość wysłana przez: NaczelnyFilozof w Maj 30, 2007, 22:44:08
Cytuj
A jakoś nikt nie wspomniał o tym że uboga mieszanka= wyższe temperatury spalania a nie jak piszę Naczelny dłuższe spalanie.

Ubogie mieszanki spalają sie dłużej. WOlniej przesuwa się wybuch w cylindrze (oko tego nie zauważy). Oszczedni taksówkarze dlatego przyśpieszają zapłon na silniku...

Co do tem spalania. Nie wiem czy to prawda. Wiem że w 4T ślicznie się spalają zawory na ubogich mieszankach...

Cytuj
Chcecie mniejszego spalania? jedyna rada- mniej odkręcajcie.

To chyba wszyscy wiedzą.  :>
Tytuł: Odp: Iglica - jakie macie ustawienia?
Wiadomość wysłana przez: MOTOMYSZOR w Maj 31, 2007, 14:36:17
Przyznam szczerze że dokładnie nie pamiętam jaki wpływ na tempo spalania ma ,,ubogość" mieszanki....
Napewno zbyt uboga mieszanka dają wyższe temperatury co powoduje wypalanie zaworów i gniazd zaworowych - po to jest właśnie sonda lambda żeby regulować stosunek tlenu do paliwa.


Co do zacierania silnika zbyt dużą dawką oleju..... niedługo napiszę artykulik bo to dłuuuuuugi wywód.  ogólnie jest tak że pierścienie w trakcie ruchu tłoka w górę i dół działają jak pompa przepychając olej w rowku tłoka. Jak za dużo oleju jest to pierścieñ nie pracuje góra-dół.....
Tytuł: Odp: Iglica - jakie macie ustawienia?
Wiadomość wysłana przez: HubertBaran w Czerwiec 03, 2007, 12:37:06
Wiec tak olej lejemy jak zaleca producent jego nadmiar prowadzi tylko do zabrudzania wydechów i powstawania nagaru(który jest najlepsza pasta scierną). Ustawienie iglicy radził bym zostawiać w standardzie.