Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 12, 2024, 03:05:40
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Przekaźnik czy regulator???  (Przeczytany 14077 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3511
  • Smoczyciel
Odp: Przeka¼nik czy regulator???
« Odpowiedź #25 dnia: Marca 25, 2007, 22:15:38 »

Jednak nie jest tak jakbym chciał...
Po przejechaniu kilkunastu kilometrów problem wraca...
Podejrzewam że mam coś uszkodzonego tylko pytanie co??????????????? <crybaby> <eek>
Wymieniłem prostownik (mam drugi z Cezet 12V) i dalej to samo...
Może to przeka¼nik albo prostownik...
Na wolnych obrotach pali się kontrolka ładowania na wyższych wszystko gra.
¦wiatła dobrze świecą działają kierunki, nawet mogę odłączyć akusia...
A na wolnych  <frusty> lipa...
KTO POMO¯E???????? <oops>
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2222
    • moja stronka
Odp: Przeka¼nik czy regulator???
« Odpowiedź #26 dnia: Marca 25, 2007, 22:30:12 »

ten sam problem mam co wyzej..... mi nie doładowuje akusia... i jak wcisne chamolec kierunek i swiatła to moto gasnie  <dontgetit>
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

Xargo1

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 706
  • Budyñ śmierdzi...
Odp: Przeka¼nik czy regulator???
« Odpowiedź #27 dnia: Marca 25, 2007, 23:28:21 »

Nie ma co winić prostownika bo jeżeli byłby zepsuty to ładowania wcale by nie było.  Winę w obu przypadkach ponosi regulator. Jeżeli macie mechaniczny to radze wymienić na elektronika (a na 100%nie macie), a jeżeli macie elektronika to hmmm... Radze wymienić na inny :) . Te regle sprzedawane teraz jako zamienniki są nawet niezłe. Jawa nawet bez AQ powinna trzymać wolne obr.
Zapisane

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: Przeka¼nik czy regulator???
« Odpowiedź #28 dnia: Marca 26, 2007, 13:09:06 »

Cytuj
Nie ma co winić prostownika bo jeżeli byłby zepsuty to ładowania wcale by nie było.  Winę w obu przypadkach ponosi regulator.

A jak ładowanie wariuje od 9V do 18 V to to też by była wina regulatora?
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

Xargo1

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 706
  • Budyñ śmierdzi...
Odp: Przeka¼nik czy regulator???
« Odpowiedź #29 dnia: Marca 26, 2007, 13:33:03 »

Tak, bo to regulator odpowiada za dostarczanie odpowiednio wielkiego prądu do wirnika. Gdy będzie ono nieodpowiednie to na stojanie wyzwolone będzie złe napięcie.
Zapisane

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3511
  • Smoczyciel
Odp: Przeka¼nik czy regulator???
« Odpowiedź #30 dnia: Marca 26, 2007, 21:48:55 »

Kamieñ z serca...
Bo regulator elektronik kosztuje około 30zł a prostownik 110zł <scared>
Czyli regulator elektronik i powinno być ok.
Dzięki za radę Xargo <cheers>
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: Przeka¼nik czy regulator???
« Odpowiedź #31 dnia: Marca 27, 2007, 13:13:13 »

Cytuj
Tak, bo to regulator odpowiada za dostarczanie odpowiednio wielkiego prądu do wirnika. Gdy będzie ono nieodpowiednie to na stojanie wyzwolone będzie złe napięcie.

Ja już nie mam sił  <crybaby> 8 godzin gdybania i dłubania. NIC!

Zmieniłem regulator na regiel z Fiata. To samo. Napiecie czasem jest ok a czasem wariuje od 9 - 18 V.

Wymieniłem wirnik z alternatorem (altki i wirniki nie mają przebić ani zwarć ani etc). Do tego regulator nowy Jawowski. Jeszcze gorzej. Teraz ładowania jest  6 -  8V  <mur> i silnik ma za mało prądu na jednym garze  <mur>

Kable OK. Odpiąłem całą zbedną elektryke. Tylko obwód ładowania i stacyjka.

Ide do roboty. Jutro rano wezme młotek  <mur> Trzeba było zostać przy prądnicy 6V. Przynajmniej zero problemów...  <mur>
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

wskpan

  • Gość
Odp: Przeka¼nik czy regulator???
« Odpowiedź #32 dnia: Marca 27, 2007, 13:40:46 »

hej Filozof.
 będzie dobrze  ;]
Zapisane

ekeler

  • Gość
Odp: Przeka¼nik czy regulator???
« Odpowiedź #33 dnia: Marca 27, 2007, 13:43:51 »

Naczelny, nie poddawaj się <hammer>
Wspieram cię,  <punk>
Wierzę w ciebie <punk>
Zapisane

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: Przeka¼nik czy regulator???
« Odpowiedź #34 dnia: Marca 28, 2007, 12:22:50 »

Dziś.
Sprawdzam braki wczorajszego ładowania małego. Odpadł lut na łączeniu jednego uzwojenia do wtyku X w stojanie.  Nie wiem z czego są te d ruciki że ich sie nie da lutować. Ale jakoś złączyłem...

No to start. Kilkanascie kopnięć. Sprzet nie chce zapalic. Iskra jest. Nawet nie zaskoczy. Po kilkunastu minutach nerwicy dochodze... linka gazu za lu¼na. Próbowałem odpalic na zamknietej przepustnicy  <mur>

No to start...

£adowania znów nie ma  <mur> No więc wychodzi ze musze zmienić prostownik (zakupiony niedawno. stan idealny używka za 50 pln). No więc reannimuje mój stary prostownik. Czyszcze z błota i rdzy. No i porównuje bateryjką przewodzenie prądu. No i ten nowy jakoś nie chce powodować swiecenia żarowki...

Wprawiam stary prostownik. Start. Silnik pali. Patrze na miernik. Napiecie skacze jak oszalałe 12-18 V  <mur>  <mur>  <mur>  <mur>  <mur>  <mur>  <mur>  <mur>  <mur>

A stałem pod murem i naprawde chciałem bić głową po murze  <mur>

Jak zwykle w wiekopomnych chwilach działa przypadek. Przypadek rządzi wszechswiatem. I przypadek naprawił mi ładowanie. Jakie było moje zdziwnienie <scared> gdy zerknąlem na miernik. Wariujące cyferki. Cyfry wariowały, mimo że miernik był odpięty od +. Biorę przedłużacz 25 Metrów. Stawiam miernik kilka metrów od motocykla. Sprawdzam ładowanie 13,8-14,2 Ufffff

Wnioski.
Mam nadzieje ze bedzie działać teraz.
Nie wiem czemu motocykl wytwarza silne promieniowanie ekektromagnetycznojonowoplazmowe tak że miernik wariuje.
Musze naprawic zapasowy nowy prostownik. Sie zastanawiam czy by sie nie nadał układ prostowniczy z alternatora PF 126p? Bo mam coś takiego w stercie złomu w garażu...

Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

nestor.mariusz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 773
  • TS 350 CZ 350 (żony)
Odp: Przeka¼nik czy regulator???
« Odpowiedź #35 dnia: Marca 28, 2007, 13:44:05 »

naczelny. zaloze sie ze masz fajki swiecy bez opornika, wtedy normalne ze Ci wariuje. Zaloz takie z opornikiem 5-10k i bedzie OK. (no chyba ze masz takie fajki.. to juz zostaje strasznie kiepski miernik)


pozdr
Zapisane

wskpan

  • Gość
Odp: Przeka¼nik czy regulator???
« Odpowiedź #36 dnia: Marca 28, 2007, 13:57:42 »

hej Filozof  <cheers>

jak przeczytałem Twoje dzisiejsze zmagania to ufffff ;]
widać że liczy się wytrwałaść i dokładność
« Ostatnia zmiana: Marca 28, 2007, 14:11:35 wysłana przez wskpan »
Zapisane

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: Przeka¼nik czy regulator???
« Odpowiedź #37 dnia: Marca 28, 2007, 22:38:44 »

Cytuj
naczelny. zaloze sie ze masz fajki swiecy bez opornika, wtedy normalne ze Ci wariuje. Zaloz takie z opornikiem 5-10k i bedzie OK. (no chyba ze masz takie fajki.. to juz zostaje strasznie kiepski miernik)

Jedna fajka jest czarna. Druga jest brązowa i pisze na niej MAde in CCCP  :> Przez 8 tys km te fajki działały idealnie na 6 V nie robiąc zakłóceñ.
W mierniku pada bateria... Jutro kupie nową...  ;)
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
8 Odpowiedzi
8341 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 27, 2011, 21:35:51
wysłana przez kichau
17 Odpowiedzi
6234 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 07, 2014, 21:02:58
wysłana przez janosikmz19822
4 Odpowiedzi
2602 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 24, 2015, 12:08:49
wysłana przez lelo98
74 Odpowiedzi
21368 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 02, 2017, 10:05:45
wysłana przez Dragon on the Blue Sky
2 Odpowiedzi
2661 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 08, 2019, 09:46:02
wysłana przez Bison