Wolna Strefa Jawa - CZ
Inne => Szybka interwencja => Wątek zaczęty przez: lutek w Lipca 03, 2020, 22:15:06
-
Witam szanowne grono.
Pacjent jawa 634 6V.
Odpala pracuje na wolnych obrotach. Przy dodaniu gazu pali po dłuższej chwili bezpiecznik. Wymieniłem regulator napięcia bo dawał 9,5V na wysokich obrotach. Na nowym już jest ok. Odcina przy 7,5V., jednak wciąż pali bezpiecznik.
Czyżby prądnica dawała zbyt wysoki prąd? Jak to sprawdzić?
-
Przy wyłączonych wszystkich odbiornikach (wszystkie światła zgaszone) przepala bezpiecznik? Ile A ma bezpiecznik? Kiedy pojawiły się problemy (np. po wymianie jakiejś części)?
-
Tak. Przy wyłączonych odbiornikach. Zamontowałem tylko nowy regulator napięcia. Nic nie wymieniałem. Pali 5,10,15,20,30 A. Wszystkie próbowałem. Na wolnych pracuje. Ładowanie pokazuje na wysokich 7,5 V. Po dodaniu gazu chwile trzyma obroty i pali bezpieczniki.
-
Trzeba by sprawdzić czy to na pewno wina ładowania. Ja bym na dobrze naładowanym akumulatorze odpalił silnik z odłączoną prądnicą i zobaczył czy sytuacja się powtórzy czy nie. Jak z odłączoną prądnicą nie będzie palić bezpiecznika to faktycznie wina ładowania. Jeśli zmieniałeś regulator to może coś źle podłączyłeś.
-
Wszystko jest dobrze podłączone. Jak sprawdzić prądnice?
-
Regulator masz elektromechaniczny (org) czy elektroniczny(np.RP15)?. Podaj typ regulatora.
-
Jeśli wszystko podłączyłeś dobrze to szukaj zwartych, przypalonych kabli, może być tak że kable się razem zesmarzyły i sie stykają, zwarcie występuje na długim odcinku i dlatego wszystko działa, a jak masz wyższe napięcie to i prąd rosnie i pali bezp. podłącz jeszcze akumulator, odłącz cewki i wyłącz swiatła itd. i sprawdz pobór prądu z samego aku. i tak stopniowo włączaj (najpierw na zgaszonej, potem na odpalonej) i amperomierz Ci pokaże kiedy występuje problem.
-
Regulator jest elektroniczny. Włożyłem nowy bo na starym dawał za wysokie napięcie. Było 9,5 V a na nowym jest już 7,5 na wysokich obrotach i grzała się instalacja.
Regulator masz elektromechaniczny (org) czy elektroniczny(np.RP15)?. Podaj typ regulatora.
-
Chyba masz rację. Przewody się ugotowały na starym regulatorze. Idę szukać zwarcia. Może prądnica ocalała.
Jeśli wszystko podłączyłeś dobrze to szukaj zwartych, przypalonych kabli, może być tak że kable się razem zesmarzyły i sie stykają, zwarcie występuje na długim odcinku i dlatego wszystko działa, a jak masz wyższe napięcie to i prąd rosnie i pali bezp. podłącz jeszcze akumulator, odłącz cewki i wyłącz swiatła itd. i sprawdz pobór prądu z samego aku. i tak stopniowo włączaj (najpierw na zgaszonej, potem na odpalonej) i amperomierz Ci pokaże kiedy występuje problem.
-
Masz na 90 procentów zwarty przewód z pinu m na prądnicy do masy bezpośrednio po mojemu
-
Przewód M to będzie biały?
Masz na 90 procentów zwarty przewód z pinu m na prądnicy do masy bezpośrednio po mojemu
-
Przewód M to będzie biały? Masz na 90 procentów zwarty przewód z pinu m na prądnicy do masy bezpośrednio po mojemu
tak powinien iść od regulatora z pinu m do prądnicy z oknem m i nie może zawierać się bezpośrednio z masą