Wolna Strefa Jawa - CZ

Inne => Nasz Garaż => Wątek zaczęty przez: Dej175 w Września 19, 2013, 21:59:48

Tytuł: Dej175-Czesława 175/487
Wiadomość wysłana przez: Dej175 w Września 19, 2013, 21:59:48
Witam, chciałbym wam przedstawić moją czesławę  :) Ogólnie to motorek w dniu zakupu nie nadawał sie do użytku, zdjęć z tego dnia nie posiadam niestety, ale i tak nie było na co patrzeć, krótko mówiąć kupa złomu bez hamulców, ładowania, kierunkowskazów, klamek hamulca/sprzęgła i wiele wiele innych rzeczy  :) tak sie szczęśliwie złożyło że jest to cześka mojego wujka, który sprzedał ją w 1993 roku  :D Gdy dowiedziałem się że jest na sprzedaż a było to jakieś 3 lata temu nie czaiłem sie zbyt długo tylko pojechałem i kupiłem. Teraz cześka ma sie dobrze silnik ma 1600 km od kapitalki, wstawiony mechaniczny obrotomierz, gomole przednie i uchwyty pasażera  :) przód z 350/472.6 również znalazł swoje miejsce  :) Cześka cały czas jest dopracowywana. Oto 2 zdj:
Tytuł: Odp: CZesława 175/487 By Dej175
Wiadomość wysłana przez: muczos w Września 19, 2013, 22:09:38
Wzorowo utrzymana, tylko te opony coś za cienkie :)
Tytuł: Odp: CZesława 175/487 By Dej175
Wiadomość wysłana przez: mazi2008 w Września 19, 2013, 22:10:43
piękna Czesława ;D -teraz zloty, spoty i pikniki motocyklowe trza odwiedzać 8)
Tytuł: Odp: CZesława 175/487 By Dej175
Wiadomość wysłana przez: Dej175 w Września 19, 2013, 22:13:09
Wiem, że te opony mają najlepsze lata za sobą, jednak chciałem sie skupić na ważniejszych rzeczach, a oponki pewnie fundnę jej na następny sezon  :D
Tytuł: Odp: CZesława 175/487 By Dej175
Wiadomość wysłana przez: sagajev85 w Września 19, 2013, 22:20:41
SUper moto mojej troche brakuje do niej.
PS Jak zrobiles obrotka mechanicznego ?:)


Tytuł: Odp: CZesława 175/487 By Dej175
Wiadomość wysłana przez: janosikmz19822 w Września 19, 2013, 22:28:46
A naklejki gdzie kupióeś do tej cześki ? Do 175 nigdzie nie ma  :)
Tytuł: Odp: CZesława 175/487 By Dej175
Wiadomość wysłana przez: Dej175 w Września 19, 2013, 22:32:05
Było przy tym troszke zabawy tzn: wytoczenie nakrętki na wał i nabicie ślimaka z CZ 350, kilka istotnych pomiarów, wytrasowanie punktu w którym miejscu wywiercić otwór w deklu. Wpustka z gwintem i miejscem na simmering jest wyciągnięta z dekla CZ 350, wałek napędu także z CZ tylko troszkę skrócony  :) jak mi się zechce to opiszę to dokładnie bo teraz to w takim wielkim skrócie piszę  :) Nie obyło się bez metody prób i błędów gdyż pierwszy prototyp dekla został zniszczony przez moją nieuwagę, także na złom poszedł jeden dekiel ze CZ 175, CZ 350 i z Jawy TS-ki  :)
Naklejki kupiłem na allegro kiedyś były 2 komplety to z kumplem kupiliśmy  :)
Znalazłem jeszcze zdj jakieś 2 miesiące po kupnie wtedy już była odplaona  :D
Tytuł: Odp: CZesława 175/487 By Dej175
Wiadomość wysłana przez: Dej175 w Października 17, 2013, 21:09:28
Przepraszam, że piszę post pod postem, ale wstawię jeszcze 2 zdj z ostatniego śmigania  :) 
Tytuł: Odp: CZesława 175/487 By Dej175
Wiadomość wysłana przez: marian w Października 22, 2013, 09:31:57
Prezentuje sie wzorowo.
Tytuł: Odp: CZesława 175/487 By Dej175
Wiadomość wysłana przez: andree w Października 22, 2013, 09:45:50
Dawaj tą pierwszą fote na moto listopada  ;)
Tytuł: Odp: CZesława 175/487 By Dej175
Wiadomość wysłana przez: Dej175 w Grudnia 01, 2013, 22:23:50
Dzisiaj tak poszedłem sobie do garażu i popatrzyłem na Czesławę co by tu zrobić na następny sezon i stwierdziłem że kilka rzeczy mi w niej nie pasuje  :D Czyli w planach mam wymianę opon na czeskie mitasy, wzór bieżnika jest taki sam jak w mojej 25 letniej barumce i o to mi chodzi  ;D następnie spawanie mocowań przedniego błotnika, bo jak zakładałem przód z 350 za 2 dni miałem zlot i musiałem poskręcać na sruby żeby zdążyć bo bez błotnika nie wypadało jechać  :D  czyli trzeba pospawać i pomalować na nowo tak żeby nie było tych śrub widocznych na zdjęciu bo moim zdaniem nie wygląda to najlepiej :) Następna sprawa to przeróbka zrobionych przeze mnie przednich gmoli tzn: zmienic górne mocowanie bo nie wygląda to za dobrze gdyż gmol dociśnięty jest do ramy, a chcę zrobić coś takiego jak w jawie, czyli zrównać gmol z ramą i dorobic jakieś łapy mocujące aby podczas skręcania końce gmola były ściśnięte owymi łapami a łapy jednocześnie zaciśneły wszystko na ramie  :) Do tego muszę jeszcze pomalowac błotniki z drugiej strony bo jak były malowane kilka lat temu to nie widziałem potrzeby malowania od spodu a nie wyglądają tam najlepiej  :) No i to by było na tyle narazie, jak będę miał wene twórczą to jeszcze coś będę tworzyć, w końcu zima jest po to aby coś działać w warsztacie  :)
Tytuł: Odp: CZesława 175/487 By Dej175
Wiadomość wysłana przez: Blenders w Grudnia 02, 2013, 12:58:20
Co do gmola to oryginalne gmole w cezet były podobnie mocowane jak u ciebie z tym że pod klaksonem a nie nad.
Tytuł: Odp: CZesława 175/487 By Dej175
Wiadomość wysłana przez: Dej175 w Grudnia 02, 2013, 21:07:24
Wiem, że orginalne były mocowane pod klaksonem, i tak też zrobiłem, jednak wydawały mi się jakieś takie niskie więc podniosłem je troszke myślę że lepiej moto się prezentuje  :)  no i jak zrównam gmole z ramą klakson będzie zamontowany pionowo na mocowaniu a nie na bok  :D
 
Tytuł: Odp: CZesława 175/487 By Dej175
Wiadomość wysłana przez: Dej175 w Lutego 11, 2014, 20:08:40
Prace powoli posuwają się do przodu, został już zrobiony przedni błotnik oraz przerobione mocowanie przedniego gmola :) tylne gmole również otrzymały mocowania i zostały pryśnięte podkładem tak jak i tylni błotnik, blachy boczne pomalowane zostały z drugiej strony bo wyglądały nieciekawie, boczki również są pomalowane od środka, w sobotę zamierzam działać dalej jeżeli czas na to pozwoli ;p
A oto fotki:
Tytuł: Odp: CZesława 175/487 By Dej175
Wiadomość wysłana przez: Dej175 w Lutego 12, 2014, 21:44:52
oto jeszcze jedna fotka
Tytuł: Odp: CZesława 175/487 By Dej175
Wiadomość wysłana przez: janosikmz19822 w Lutego 13, 2014, 07:12:02
Zastanawiam się czy ja tych naklejek Ci nie sprzedałem ? :P
Tytuł: Odp: CZesława 175/487 By Dej175
Wiadomość wysłana przez: Dej175 w Lutego 13, 2014, 19:15:09
Wiesz co, ja nie kupowałem tylko kolega kupił jakieś 2 lata temu na allegro były 2 komplety to nie czailiśmy się długo  :) po 60 zł chyba wtedy płaciliśmy  :) wszystko możliwe  ;D
Tytuł: Odp: Dej175-Czesława 175/487
Wiadomość wysłana przez: janosikmz19822 w Lutego 13, 2014, 23:11:04
Jak 60 zł to nie moje  ja taniej sprzedałem .
Tytuł: Odp: Dej175-Czesława 175/487
Wiadomość wysłana przez: Dej175 w Lutego 14, 2014, 21:42:50
A masz może jeszcze naklejki bo potrzebuje na boczki 2 sztuki  :)
Tytuł: Odp: Dej175-Czesława 175/487
Wiadomość wysłana przez: Dej175 w Marca 04, 2014, 20:40:40
Oto fotka z dzisiajeszego dnia, czyli moto prawie gotowe do sezonu  :) tylko kilka poprawek i można śmigać  :D przy okazji porównanie akumulatorów 11 ah i 13 ah  :)

Tytuł: Odp: Dej175-Czesława 175/487
Wiadomość wysłana przez: Dej175 w Sierpnia 24, 2014, 16:52:46
Witam po dłuższej przerwie  :) nie tak dawno w niedzielne popołudnie śmigałem sobie cześką po okolicy i se pomyślałem że sobie nagram filma z jazdy :) tel trzymany w ręku ale coś trochę widać  :D przy okazji widać jak działa mój obrotomierz wraz z zmodyfikowanym zegarem w którym zamontowałem amortyzator opadania wskazówki tak że wskazówka nie skacze przy zmianie biegów  ;)   
http://youtu.be/qleZEyRtXqE (http://youtu.be/qleZEyRtXqE)
miałem trochę mało powietrza w kołach bo ktoś mi spuścił troszke w domu zauważylem dopiero i dlatego słabiej się rozpędza  :D
Tytuł: Odp: Dej175-Czesława 175/487
Wiadomość wysłana przez: muczos w Sierpnia 26, 2014, 08:40:26
Na czym polega ten amortyzator wskazówki?
Tytuł: Odp: Dej175-Czesława 175/487
Wiadomość wysłana przez: Jacko w Sierpnia 29, 2014, 22:41:32
Dobrze widzę - 100 przy 4,5 krpm ?
Ma dłuższe przełożenia niż moje Suzuki ;)
Tytuł: Odp: Dej175-Czesława 175/487
Wiadomość wysłana przez: Dej175 w Września 22, 2014, 14:51:12
Amortyzator wskazówki polega na tym że na osi wskazówki jest zamontowana tulejka która pracuje w drugiej większej tulejce zamontowanej do podstawy licznika. dodałem tam kroplę gęstego oleju i wskazówka nie ma prawa drgać ani skakać efekt jest taki jak samochodzie  :)  to tak w wiekim skrócie :D  a jeśli chodzi o same obroty nie wiem czemu dziwne jest że przy 100 ma 4.5 tys, silnik ten moc maksymalną ma przy ok 5500 tys i dalej na biegach po prostu słabiej ciągnie powyżej wartości. oczywiście możliwe są wachania wskazań licznika nie kalibrowałem a przydałaby się taka czynność, jednak moim zdaniem nie odbiega zbytnio od wskazań rzeczywistych :D