Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 16, 2024, 01:39:46
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Wyciek z pod zębatki napędowej  (Przeczytany 2909 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jacko

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 19
  • CZ 175 487
Wyciek z pod zębatki napędowej
« dnia: Czerwca 25, 2017, 17:53:56 »

W jawie 638 cieknie mi olej spod zębatki
Mechanik mówił ze to łożysko i ze trzebaby silnik rozpoławiac
Nie ma jakiegoś prostrzego patentu ?
Zapisane

kolba RIP

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 284
  • 638.1
Odp: Wyciek z pod zębatki napędowej
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwca 25, 2017, 17:59:30 »

Proponował bym zacząć od wymiany uszczelniacza
Zapisane

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 778
  • Ile to już lat ?
Odp: Wyciek z pod zębatki napędowej
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwca 25, 2017, 18:13:01 »

Prostszy patent to zmienić mechanika i uszczelniacz wałka i popychacza.
Zapisane

KML

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 124
  • Jawa 250 353 & BMW R1150R
Odp: Wyciek z pod zębatki napędowej
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwca 25, 2017, 18:54:12 »

Tak jak wyżej , nie koniecznie musi to być uszczelniacz wałka zdawczego, bardzo możliwe że cieknie z wysprzęglnika, polecam założyć tam simering zamiast oryginalnego uszczelnienia.
Roboty na 20 min.

Jeżeli padło by łożysko to będzie luz na zębatce, sam uszczelniacz da się wymienić bez rozpoławiania.
Zapisane

Jacko

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 19
  • CZ 175 487
Odp: Wyciek z pod zębatki napędowej
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwca 25, 2017, 19:25:06 »

Wysprzeglik Ok rzekomo ale mam i wymienię
Czyli uszczelniacz łożyska  da się bez rozpolawiania wymienić ?
Nie wiedza bardzo jak to wyglada :(
Zapisane

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 778
  • Ile to już lat ?
Odp: Wyciek z pod zębatki napędowej
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwca 25, 2017, 19:31:31 »

Napisz pytanie tak aby było wiadomo o co pytasz. A aby wymienić simering nie trzeba rozpoławiać silnika , z reszą do wymiany uszczelnienia popychacza również nie trzeba nic rozpoławiać.
Zapisane

Jacko

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 19
  • CZ 175 487
Odp: Wyciek z pod zębatki napędowej
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwca 25, 2017, 20:28:57 »

Niestety stówa ma racje. Pytam o coś czego nie widziałem
Uszczelnienie wysprzeglika rzekomo nie cieknie wiec mechanik nie wymieniał. Powiedział (tu mogę się mylić) ze cieknie simmering zębatki i ze trzeba to rozpolowic ale może po prostu nie chciało mu się wymieniać
Zdejmę dekiel i obejrzę wysprzeglik
Jesli suchy to wezmę się za simmering
@ kml
Czy zamiast uszczelnienia wysprzeglika można włożyć simmering czy złe zrozumiałem

Dzięki !!
Zapisane

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 778
  • Ile to już lat ?
Odp: Wyciek z pod zębatki napędowej
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwca 25, 2017, 21:24:54 »

Najlepiej odkręć wysprzęglik to wszystko zobaczysz i będziesz wiedział o czym piszesz. Tylko trzy śrubki M6 , a w niektórych przypadkach dwie , jak któraś jest urwana  :P
Zapisane

KML

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 124
  • Jawa 250 353 & BMW R1150R
Odp: Wyciek z pod zębatki napędowej
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwca 26, 2017, 10:41:45 »

Tak można wsadzić simering, ja wsadziłem nawet dwa bo otwór był wystarczająco głęboki.
Na ostatnich stronach tematu "Co zrobiłeś dla knedla" chyba opisywałem operację i dałem fotki.
Simering trzeba wkleić bo jest tam 0,5 mm luzu , a połówek nie robią.

Jeżeli wali z simeringa zębatki to musisz ją zdemontować, pod nią jest simer.
Czasami wystarczy tylko wyczyścić z syfu i nie cieknie, ale warto wymienić bo to groszowa sprawa.
Sprawdź też czy na zębatce nie wytarł się rowek w miejscu styku z simerem, jeżeli jest wytarte to nowy uszczelniacz nic nie da, trzeba będzie wymienić też zębatkę.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 26, 2017, 10:46:56 wysłana przez KML »
Zapisane

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 778
  • Ile to już lat ?
Odp: Wyciek z pod zębatki napędowej
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwca 26, 2017, 10:50:54 »

W 638 simmering pracuje na tulejce nie mając styczności z zębatką. To nie ten silnik :P
Zapisane

KML

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 124
  • Jawa 250 353 & BMW R1150R
Odp: Wyciek z pod zębatki napędowej
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwca 26, 2017, 12:32:42 »

Tak czy inaczej chodzi o to aby sprawdzić element pracujący z simeringiem, piach potrafi wytrzeć tam spory rowek
Zapisane

Jacko

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 19
  • CZ 175 487
Odp: Wyciek z pod zębatki napędowej
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwca 26, 2017, 19:38:20 »

Ok
Popatrzę i ogarnę
Napęd nowy wiec zębatka Ok
Dzięki za pomoc
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
Wyciek oleju

Zaczęty przez j@wa « 1 2 » Mechanika

34 Odpowiedzi
11062 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 15, 2009, 23:11:20
wysłana przez Maliniasty
20 Odpowiedzi
6760 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 01, 2007, 08:05:12
wysłana przez madras30
Wyciek z zębatki zdawczej.

Zaczęty przez mindplayer350 Mechanika

10 Odpowiedzi
5992 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 21, 2010, 20:20:12
wysłana przez Mienki
Wyciek oleju z zębatki napędowej

Zaczęty przez Rafisio460 « 1 2 3 » Mechanika

70 Odpowiedzi
19888 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 27, 2017, 09:02:19
wysłana przez hondabajafly
9 Odpowiedzi
4345 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 25, 2016, 10:51:49
wysłana przez Mariangtix