Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maj 03, 2024, 13:54:34
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  
Strony: 1 [2] 3 4 ... 8   Do dołu

Autor Wątek: Bezstykowy układ zaplonowy do Jawy 638 / Cezet 472.6 metodą "zrób to sam"  (Przeczytany 71488 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

WujoWojtas

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 358
  • Jawer
    • Poduszki dla dzieci
Odp: [ 487 ] Budowa zapłonu elektronicznego do CZ 175
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 20, 2012, 18:38:37 »

Ok, sprawdzę :D
Zapisane
634 + velorex 562,
356, 638, 555, 20, 472.6 (niekompletna... Jeszcze

albiNOS

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 152
  • Kia Sorento, , Audi A4, Swift Coastline, Romet M1
Odp: [ 487 ] Budowa zapłonu elektronicznego do CZ 175
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 20, 2012, 19:11:13 »

Ja bym zaszalał:-) dwa moduły od poldka albo fiaciora bandyty. Dwa czujniki z owych aut i przerobiony rdzeń aparatu zapłonowego z poczwórnej gwiazdki, na podwójną pojedynczą, Przepraszam ale nie znam fachowej nazwy tego obrotowego elementu z ząbkami. Reszta to już formalność. Musi działać. Może się wydać, że dwa moduły to przerost formy nad treścią ale.... odpada problem doboru i niepewności odnośnie cewki dwubiegunowej bo takową musielibyśmy zastosować przy jednym module. Ewentualnie zastosować rozdzielacz ale na to pod prawym deklem niema miejsca Dwa moduły mają taką wadę, że zajęłyby dużo miejsca. Najtańszym rozwiązaniem byłoby zastosowanie któregoś ze sprawdzonych układów, ale jak czytam to każdy ma jakieś wady. Np. brak regulacji a w przypadku lekko rozkalibrowanej geometrii w obszarze czoło wału- prądnica (alternator, zresztą to też prądnica). więc moja argumentacja może Nie do końca do Was przemawiać ale co tam, nikt nie musi robić tego co po głowie mnie chodzi :-)

No tak, ale koledze chyba zależy na 6woltach.  to już inna bajka, nie wypowiem się na temat bo za słaby jestem w elektronice. Jeśli ktoś zarzuci, że za dużo prądu to weźmie, to nie byłbym tego taki pewny. Dwa moduły to każdy z nich daje po połowę iskier niż jeden więc obciążenie prądowe nie będzie dużo wyższe niż w jednym module będzie raczej wynikało z sumy ich niedoskonałości sprawnościowej. Dwa moduły poza tym i dwie cewki mają taką zaletę, że na pewno wyrobią się z ilością iskier przy wysokich obrotach. W 4 cyl 4 suw silniku mamy 2 iskry na jeden obrót wału. W dwusuwie 2 cyl ilość zapłonów na jeden obrót mamy taki sam.

Omówienie skreśleń i poprawek: wiersz drugi od góry, skreślono słowo ,,podwójną"
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 21, 2012, 18:12:47 wysłana przez albiNOS »
Zapisane

cdsoftware

  • Gość
Odp: [ 487 ] Budowa zapłonu elektronicznego do CZ 175
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 20, 2012, 21:15:55 »

Kolego WujoWojtas Twoje "śmigło" jest nie dopuszczalne!!! Ale zaraz pewnie sam wpadniesz na to i będziesz wiedział o czym piszę. Kolega jack63 jest bardzo pomocny ale nie podpowiedział o co kaman. Pewnie przeoczył (pozdrowienia dla niego).

A kolega albiNOS to szaleje od samego początku z natłokiem swoich pomysłów. Jeśli masz pomysł na zastosowanie  rozdzielacza to się pochwal albo podpowiedz jak to zrobić i gdzie go umieścić.

Do 350tki aparat zapłonowy od starego malara byłby jak znalazł, ino gdzie go wsadzić ? nie ma miejsca.
Napędzać wystarczyłoby bezpośrednio z wału korbowego ;) ale to czysta teoretyka, nie opłaca się tego tak budować i tak przerabiać. Jest elektronika :) w latach 80tych może można byłoby tak teoretyzować i kombinować, ale nie w XXI wieku ;)

Pozdro !
Zapisane

WujoWojtas

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 358
  • Jawer
    • Poduszki dla dzieci
Odp: [ 487 ] Budowa zapłonu elektronicznego do CZ 175
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwiec 20, 2012, 23:19:38 »

Kolego WujoWojtas Twoje "śmigło" jest nie dopuszczalne!!!
ale o co chodzi ;)? że ma dziurki, czy co? Bo naprawdę nie wiem, oświeć :)
Zapisane
634 + velorex 562,
356, 638, 555, 20, 472.6 (niekompletna... Jeszcze

jack63

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 231
Odp: [ 487 ] Budowa zapłonu elektronicznego do CZ 175
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwiec 21, 2012, 11:24:21 »

Wujo. Daj zdjęcia tej przesłony. Tak na prawdę nikt oprócz ciebie nie wie jak to wygląda....
A z dziurka to morze być np. ciastko. :D
Zapisane

WujoWojtas

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 358
  • Jawer
    • Poduszki dla dzieci
Odp: [ 487 ] Budowa zapłonu elektronicznego do CZ 175
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwiec 21, 2012, 17:47:56 »

na poprzedniej stronie jest fotka :)

http://postimage.org/image/90shq3wwt/
Zapisane
634 + velorex 562,
356, 638, 555, 20, 472.6 (niekompletna... Jeszcze

albiNOS

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 152
  • Kia Sorento, , Audi A4, Swift Coastline, Romet M1
Odp: [ 487 ] Budowa zapłonu elektronicznego do CZ 175
« Odpowiedź #31 dnia: Czerwiec 21, 2012, 18:19:28 »



A kolega albiNOS to szaleje od samego początku z natłokiem swoich pomysłów. Jeśli masz pomysł na zastosowanie  rozdzielacza to się pochwal albo podpowiedz jak to zrobić i gdzie go umieścić.


Nie mam zamiaru przestać szaleć Kolego.Nie widzę sensu pakowania rozdzielacza zapłonu do jawy nawet z malucha, gdyż nie bardzo widzę dla niego miejsce, a nikt nie chce przerabiać prawego dekla, stosowanie jakichkolwiek przekładni kątowych tym bardziej odpada. Jedyne słuszne rozwiązanie to układ bezrozdzielaczowy, no chyba, że ktoś ma jakiś mądry pomysł. Moja propozycja jest dobra dla osób mających pewne braki w wiedzy o elektronice. Rozwiązanie w gruncie rzeczy proste jak drut.Dwa moduły i po sprawie jeśli już ktoś bez wiedzy alektronicznej sam chce coś wydumać. Z takową wiedzą, można pokusić się o stworzenie układu od początku albo... zastosować sprawdzone rozwiązanie. Możliwe, ze to ekonomicznie optymalne rozwiązanie ale nie koniecznie musi dać tyle frajdy co wydumanie czegoś samemu.
Zapisane

jack63

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 231
Odp: [ 487 ] Budowa zapłonu elektronicznego do CZ 175
« Odpowiedź #32 dnia: Czerwiec 22, 2012, 07:31:21 »

na poprzedniej stronie jest fotka :)

http://postimage.org/image/90shq3wwt/
Niestety nie mam dostępu do tego (tych) zdjęcia. IPcop ...
Ale bazując na informacjach Pietrasa popieram jego tezę. Trzeba zrobić obliczenia. Pietras stworzył nawet arkusz excela do tego celu aby nie liczyć "dwa razy dwa".
Swoją drogą iskier może być faktycznie więcej niż dwie na jeden obrót wału! Dzięki temu cewka jeszcze się nie ugotowała gdyby nie było limitera. Po prostu nie ma czasu sie naładować pradem i iskra jest dużo słabsza od tej jaka mogła by być.
Swoją drogą nie rozumiem niechęci niektórych dośc wytrwałych konstruktorów do kilku prostych obliczeń teoretycznych. Niestety (jak dla kogo..) prądu nie widać a kopie. W tej branży nie można rozdzielić znienawidzonej i pogardzanej teorii od praktyki.
Tak więc sporo ludzi robi milion eksperymentów a na koniec twierdzi że jakiś pomysł jest do d... bo nie rozumie problemu i ma awersję do prostej matematyki.
Na koniec okazuje się, że kosmicznie drogie VAPE jest wspaniałe, bo nie trzeba prawie nic myśleć i rozumieć elektroniki. Wystarczy trochę łatwo przyswajalnej mechaniki i ... sporo kasy. Dla sprzedawców to raj.
Wujo. Sprawdziłeś istnienie tego limitera??? Na 90% jest, ale ...
Ostatnia sprawa.
Panowie Jawerzy. Masa masa i jeszcze raz masa. W instalacji elektryczne jest najważniejsza. Prąd nie lubi stali. Woli miedź. :D
Zapisane

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 645
Odp: [ 487 ] Budowa zapłonu elektronicznego do CZ 175
« Odpowiedź #33 dnia: Czerwiec 22, 2012, 21:32:18 »

Wujo tu specjalnie dla Ciebie pomoc.
Może i czytałeś wątek o montażu alternatora do  żeliwniaka. Tam m.in. były fotki tarczy podziałowej.
http://imageshack.us/g/33/img1568ll.jpg/

Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

WujoWojtas

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 358
  • Jawer
    • Poduszki dla dzieci
Odp: [ 487 ] Budowa zapłonu elektronicznego do CZ 175
« Odpowiedź #34 dnia: Czerwiec 22, 2012, 21:51:49 »

Dzięki :) Temat wcześniej widziałem :) Aktualnie zrobiłem szerszą wersję mojego śmigła, już bez dziur :D

Praktycznie wszystko jest już zrobione, zostało mi zrobienie mocowania do cewki od CC oraz wykonanie tarczy z prawdziwego zdarzenia.

Tego limitera czy coś tam nie sprawdzałem jeszcze.

Ogólnie jak wrażenia: Jawa idzie ładnie, ale jakiegoś dużego plusa w porównaniu do platynek nie widzę ;) Przy wyższych obrotach czuć, że iskra jest słabsza, tak jak to koledzy przewidzieli. Prawdopodobnie to właśnie kwestia tarczy. Ale takie odczucie mam powyżej 70 na 3ce, a że przeważnie jeżdżę do 100km/h, także nie powinno być źle :) O, jawa też widocznie mniej kopci :) Moduł troszkę się grzeje... Jutro postaram się zrobić przynajmniej 30km, bo dziś tylko ok 5 w ramach testów, to zobaczę jak to się będzie zachowywać, mam nadzieję, że moduł da radę i nie padnie ;)
Zapisane
634 + velorex 562,
356, 638, 555, 20, 472.6 (niekompletna... Jeszcze

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 645
Odp: [ 487 ] Budowa zapłonu elektronicznego do CZ 175
« Odpowiedź #35 dnia: Czerwiec 22, 2012, 22:07:47 »

Na moduł koniecznie radiator gabarytami przynajmniej z procesora z pentium III.
Jeśli dobrze zrobisz tarczę to zobaczysz od 4000RPM nowe oblicze swojego silnika. Rada:nie przyspieszaj zbytnio zapłonu bo to może się źle skończyć dla wału. Silnik strasznie wkręci się na obroty. Lepiej przystopować i od początku mieć piękną elastyczną pracę, której mzetowcy mogą tylko pozazdrościć. Do ustawienia zapłonu nie musisz kupować lampy. Wystarczy dioda z opornikiem podłączona do sygnału z halla i minusa/plusa zasilania. Ale i tak najlepsze efekty do czego zachęcam ustalisz sam podczas prób drogowych. Ustawienie wyprzedzenia to już teraz tylko przyjemność można ro robić podczas pracy silnika.

Nie czujesz teraz efektów bo tak jak pisałem cewka (szacuję teraz) osiąga 1/3 swoich możliwości.
To układ zapłonowy TCI jak poczytasz w necie co to takiego to obczaisz co tu odgrywa największą rolę. Nie będę Ci wszystkiego pisał bo to od Ciebie zależy czy się do roboty przyłożysz czy nie.


EDIT:

Mniej kopci bo większa od konwencjonalnej energia iskry powoduje lepsze spalanie. Lepiej też zapala. Przerwę na świecy ustaw na 1mm i wywal oporniki z fajek a najlepiej kup sobie przewody silikonowe od CC za 10 zł para. Ja mam żółte fajnie wyglądają. :)

Jeszcze kilka postów i zabiją nas zwolennicy magicznych dedykowanych szpeczjalnie dla jaw modułów zapłonowych z allegro itp.  (hihihi) po 200 złotych sztuka panie.

A tak dla ścisłości to temat jest nieadekwatny.
Wujo popieram i widzę że na ochotnika zgłaszasz się aby zebrać te kilka postów i przenieść je do nowego tematu np" Bezstykowy układ zapłonowy za grosze do Jawy Cz 350" Podeślę też kilka fotek ;)
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 22, 2012, 22:50:48 wysłana przez Pietras12v »
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

WujoWojtas

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 358
  • Jawer
    • Poduszki dla dzieci
Odp: [ 487 ] Budowa zapłonu elektronicznego do CZ 175
« Odpowiedź #36 dnia: Czerwiec 24, 2012, 15:01:26 »

A tak dla ścisłości to temat jest nieadekwatny.
Wujo popieram i widzę że na ochotnika zgłaszasz się aby zebrać te kilka postów i przenieść je do nowego tematu np" Bezstykowy układ zapłonowy za grosze do Jawy Cz 350" Podeślę też kilka fotek ;)
też to zauważyłem i proszę modów o zadziałanie w tej sprawie ;)

Nagrałem dziś filmik i zrobiłem kilka fotek. Chłodzenie modułu na razie zapewnia radiator z pentium3, ale w razie czego podepnę też ten wiatraczek :D

Film: http://youtu.be/FOepvVWxi_s














Proszę, nie bijcie za jakoś połączeń, poplątanie kabli i słuszną ilość taśmy izolacyjnej :P


Temat jaki proponuję wydzielić to: "Zapłon elektroniczny z puzzli"
Zapisane
634 + velorex 562,
356, 638, 555, 20, 472.6 (niekompletna... Jeszcze

WujoWojtas

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 358
  • Jawer
    • Poduszki dla dzieci
Odp: [ 487 ] Budowa zapłonu elektronicznego do CZ 175
« Odpowiedź #37 dnia: Czerwiec 24, 2012, 16:25:38 »

Można i nawet to popieram :) Ale popieram też wszelakie samodzielne próby ;) Sama świadomość, że w Jawie jeździ coś z vw, coś z fiata, coś z... komputera, daje niezły ubaw ;)
Zapisane
634 + velorex 562,
356, 638, 555, 20, 472.6 (niekompletna... Jeszcze

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 645
Odp: [ 487 ] Budowa zapłonu elektronicznego do CZ 175
« Odpowiedź #38 dnia: Czerwiec 24, 2012, 21:08:16 »

Rozumiem że śmigło to nadal robocza wersja bo jeśli nie to smutne że nie słuchasz. Gdzie proste obliczenia i info o czasach twojej cewki??
Wentylator nie jest potrzebny, po co komplikować układ daj tylko pastę termo i zadbaj o dobre przyleganie. Wszystkie lipne połączenia na izolację zemszczą się uszkodzeniem jakiegoś elementu szybciej niż myślisz. To może dla Ciebie mało istotne ale to bardzo ważne w instalacjach elektrycznych szczególnie pojazdów gdzie wszystko się trzęsie i jest wilgotne. Nie pisz potem że robiłeś kiedyś coś takiego ale nie wypaliło bo coś tam...
Moduł świetny bo mały prawda?! Nie wiem czy masz do niego oryginalną wtyczkę jeśli nie to skombinuj  bo jest szczelna i... oryginalna ;) . Pin 7 można użyć do elektronicznego obrotomierza. ;)

Ogólnie jak dla mnie (jak na razie) to prototyp nie nadający się do użytkowania. Fotki powinieneś powymieniać jak wszystko skończysz. Ale ogólnie nadal cię wspieram.

Do SofCHJanek: Pewnie że można zarabiać. Dziwie się że Wujowojtas o tym nie pomyślał.  :) Pudełko z modułem, cewką, czujnikiem i tarczą podziałową. (A najlepiej samą instrukcję bo częsci są na allegro). Kupisz?? Pewnie nie ale kilku dzieciaków jak się naczyta cototo jest to pewnie by kupiło. Nie prawdasz????

« Ostatnia zmiana: Czerwiec 24, 2012, 21:29:53 wysłana przez Pietras12v »
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: [ 487 ] Budowa zapłonu elektronicznego do CZ 175
« Odpowiedź #39 dnia: Czerwiec 24, 2012, 21:32:08 »

A tak dla ścisłości to temat jest nieadekwatny.
Wujo popieram i widzę że na ochotnika zgłaszasz się aby zebrać te kilka postów i przenieść je do nowego tematu np" Bezstykowy układ zapłonowy za grosze do Jawy Cz 350" Podeślę też kilka fotek ;)
też to zauważyłem i proszę modów o zadziałanie w tej sprawie ;)

Nagrałem dziś filmik i zrobiłem kilka fotek. Chłodzenie modułu na razie zapewnia radiator z pentium3, ale w razie czego podepnę też ten wiatraczek :D

Film: http://youtu.be/FOepvVWxi_s














Proszę, nie bijcie za jakoś połączeń, poplątanie kabli i słuszną ilość taśmy izolacyjnej :P


Temat jaki proponuję wydzielić to: "Zapłon elektroniczny z puzzli"

A jak dla mnie Twój układ nadal jest upośledzony. Chodzi mi tu o brak oddzielnej regulacji dla lewego i prawego baniaka. W Vape też tego nie ma a w układach kolegi SofCHJanek taka regulacja jest dlatego też uważam, że cena jego układu jest jak najbardziej OK.
Zapisane

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 645
Odp: [ 487 ] Budowa zapłonu elektronicznego do CZ 175
« Odpowiedź #40 dnia: Czerwiec 24, 2012, 21:47:15 »

Ludzie gdzie wy takich bzdur się naczytaliście o tym nierównomiernym wykorbieniu?? Co wy te wały siekierami składacie?

Lopez przekonaj mnie i innych kolegów że taka regulacja jest potrzebna a ja napiszę Ci jak Wujowojtas  może to regulować u siebie i co tu jest upośledzone ;) Chodzi mi o proste dane liczbowe a nie bełkot.

Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: [ 487 ] Budowa zapłonu elektronicznego do CZ 175
« Odpowiedź #41 dnia: Czerwiec 24, 2012, 22:34:06 »

Ludzie gdzie wy takich bzdur się naczytaliście o tym nierównomiernym wykorbieniu?? Co wy te wały siekierami składacie?

Lopez przekonaj mnie i innych kolegów że taka regulacja jest potrzebna a ja napiszę Ci jak Wujowojtas  może to regulować u siebie i co tu jest upośledzone ;) Chodzi mi o proste dane liczbowe a nie bełkot.



Według serwisówki Jawy, różnica ustawienia zapłonu między cylindrami może wynosić max 0,05mm. Wiadomo, że z nowym wałem nie powinno być problemu, ale z regenerowanym już może być. Większość zakładów składa wały na kreski zaznaczone na przeciwwagach przed rozebraniem. Nie wydaje mi się aby którykolwiek zakład sprawdzał wykorbienie.

WujoWojtas może regulować punkt zapłonu poprzez podcinanie przesłony(śmigła).
Zapisane

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 645
Odp: [ 487 ] Budowa zapłonu elektronicznego do CZ 175
« Odpowiedź #42 dnia: Czerwiec 24, 2012, 22:57:59 »

To co napisali w serwisówce jest po części nie na temat. Napisali tak żeby dać pewną tolerancję dla USTAWIENIA bo i tak na niedokładności będą się składały inne czynniki.
Lopez napisałeś że w zakładach nikt tego nie sprawdza...hmmm to jak te jawy jeżdżą? Skoro tak to po co wyturlałeś argument że jakieś tam rozwiązanie kogoś tam jest świetne bo posiada regulację dla obu garnków. Przerywacze "klasyczne" też takową mają. Ja się pytam na jakiej podstawie sądzisz że jest to potrzebne/lepsze? Czy zrobiłeś taki pomiar chociaż w swoim egzemplarzu jawy? Jeśli nie to jak byś go zrobił? Czy jest to wykonalne? Jaki będzie błąd pomiaru?
Idąc dalej tym tropem zapewniam Cię że do ideału w konstrukcji jawy bardzo daleko. Różne pojemności sprężania, różne masy wirujące i masy w ruchu posuwistym i jeszcze kupa innych rzeczy związana z wydechem i temperaturą. To nie prom kosmiczny.
Tak Wujo może podciąć śmigło jeśli je dobrze zrobi. czy to tak wiele go kosztuje. Najpierw musiałby się dowiedzieć ile podciąć i czy w ogóle to robić. Tyle w tym temacie.
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3509
  • Smoczyciel
Odp: Bezstykowy układ zaplonowy do Jawy 638 / Cezet 472.6 metodą "zrób to sam"
« Odpowiedź #43 dnia: Czerwiec 24, 2012, 23:07:48 »

Jeszcze kilka postów i zabiją nas zwolennicy magicznych dedykowanych szpeczjalnie dla jaw modułów zapłonowych z allegro itp.  (hihihi) po 200 złotych sztuka panie.

Osobiście wolę sprawdzone rozwiązania niż robienie zapłonu metodą prób i błędów. Oczywiście każdy ma wybór i może sobie robić sam.
Zmieniłem nazwę tematu (chyba adekwatna do zawartości).
Postaram się przejrzeć wątek i pousuwać zbędne posty tzw. "nabijaczy rangi"
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: Bezstykowy układ zaplonowy do Jawy 638 / Cezet 472.6 metodą "zrób to sam"
« Odpowiedź #44 dnia: Czerwiec 24, 2012, 23:09:13 »

A co mają nie jeździć?? Złożony wał na kreski może mieć idealne wykorbienie co 180 stopni a może być 0,5mm różnicy. Jeśli mamy jeden czujnik i na jednym baniaku ustawimy 3mm to na drugim 3,5mm. Mając klasyczne przerywacze ustawiasz dla obu baniaków to samo wyprzedzenie.

Przerywacze mają oddzielną regulacje, zapłon od SofCHJanek też. Ludzie nie zmieniają przerywaczy na elektronika tylko dla własnej satysfakcji, ale po to, żeby wyeliminować przerywacze i kondensatory.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 24, 2012, 23:11:23 wysłana przez Rozztocz »
Zapisane

WujoWojtas

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 358
  • Jawer
    • Poduszki dla dzieci
Odp: Bezstykowy układ zaplonowy do Jawy 638 / Cezet 472.6 metodą "zrób to sam"
« Odpowiedź #45 dnia: Czerwiec 25, 2012, 00:04:46 »

"Rozumiem że śmigło to nadal robocza wersja bo jeśli nie to smutne że nie słuchasz. Gdzie proste obliczenia i info o czasach twojej cewki??"
tak, śmigło na razie jest bardzo testowe

"Wszystkie lipne połączenia na izolację zemszczą się uszkodzeniem jakiegoś elementu szybciej niż myślisz."
się wie, się naprawi :D

"Nie wiem czy masz do niego oryginalną wtyczkę jeśli nie to skombinuj  bo jest szczelna i... oryginalna ;)"
oryginał


Ja oczywiście nie każę nikomu robić takiego zapłonu, żeby nie było ;) Nie ganię miłośników platynek, sam bardzo je lubię, ale na razie chcę zrobić skok w bok :P Producentów zapłonów polecam i pozdrawiam, robią fajne rzeczy i chwała im za to :)

Ale Jawa to Jawa, czasami można poeksperymentować, wynaleźć patenty rodem z kosmosu i zobaczyć, jak dzielnie daje ona radę! Nawet na urywających się kablach, częściach trzymających się "na ślinę" itd ;)

Jaaaaawa! :D
Zapisane
634 + velorex 562,
356, 638, 555, 20, 472.6 (niekompletna... Jeszcze

jack63

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 231
Odp: Bezstykowy układ zaplonowy do Jawy 638 / Cezet 472.6 metodą "zrób to sam"
« Odpowiedź #46 dnia: Czerwiec 25, 2012, 08:51:38 »

Jak miło poczytać! Wreszcie dzieje się coś więcej niż "Brak ładowania" lub "Zginęła mi iskra" ...
Patrząc trochę z boku - nie mam obecnie motocykla - zauważam jednak wojnę między "konstruktorami" a "sprzedawcami". Ci drudzy prowadzą polityczne zagrywki i wysuwają argumenty polityczne (emocjonalne). Konstruktorzy natomiast bawią sie doskonale udoskonalając swoje Jawy/CZ. Handlowiec nigdy nie zrozumie radości związanej z efektem własnej, choćby niedoskonałej, pracy. Liczy się tylko kasa, która wycieka lub może wyciec, gdy kolejny potrzebujący nie kupi "ich" wyrobu tylko zrobi go sobie sam.

Lopez. Pietras napisał że ty piszesz bzdury i on ma rację!
Czepiasz się nierównomierności wykorbień nie mając pojęcia gdzie tkwią błędy zapłonu. Na 100% nie złożyłeś porządnie tj. wg zasad, żadnego wału. Nawet nie wiesz jak te 0.05 różnicy ustawienia zapłonu odnieść do rzeczywistości. Nie sądzę abyś potrafił to dokładnie zmierzyć.
Błędy, jak pisał Pietras, tkwią zupełnie gdzie indziej. Sam sprawny układ przerywaczowy daje ok 2-4 stopni kątowych błędu położenia zapłonu. Przelicz sobie (jak potrafisz) tą wartość na milimetry ruchu tłoka. Do tego dochodzi postępujące zużycie, błędy montażowe i to że ponad 30-lenie motocykle "naprawiane" wielokrotnie.
Poza tym, opisywany w temacie układ wyzwalający (Hall i przesłona) MAJĄ korektę błędów wykorbień. Mało tego. Można ją wykonać bardzo dokładnie na etapie montażu. Później (do następnego demontażu) NIC się nie dzieje. Zapłon stoi tak jak był ustawiony. To nie zużywające się przerywacze! Z resztą regulacja dla przerywaczy nie jest niezależna i jest sakramencko upierdliwa. Z resztą w każdym układzie wyzwalającym jego demontaż prowadzi do konieczności ponownego ustawiania.
Elektronika, w przeciwieństwie do przerywaczy, się nie zużywa. Regulacje są więc sporadyczne. I o to chodzi!
Zapisane

jack63

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 231
Odp: Bezstykowy układ zaplonowy do Jawy 638 / Cezet 472.6 metodą "zrób to sam"
« Odpowiedź #47 dnia: Czerwiec 25, 2012, 09:44:42 »

Akurat Ciebie się nie czepiam. A wojna powinno być napisane: "wojna". Chodzi o różne postawy wobec problemu.
Ja zawsze będę obstawał za "konstruktorami". Nie ukrywam tego w przeciwieństwie do niektórych robiących krypto-reklamę.
Marketnigowcy wciskają się wszędzie. Fora też nie są od nich wolne. Pomaga anonimowość i trudność złapania za rękę.
Niestety emocje, bardzo trudne do ukrycia - taka ludzka natura, działają na korzyść sprzedawców. Tam gdzie rozum śpi rodzą się demony. Niektórzy bezwiednie stają po stronie " złej mocy".
Zapisane

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: Bezstykowy układ zaplonowy do Jawy 638 / Cezet 472.6 metodą "zrób to sam"
« Odpowiedź #48 dnia: Czerwiec 25, 2012, 11:40:01 »

 
Cytuj
  nie mając pojęcia gdzie tkwią błędy zapłonu

Oświeć mnie.


 
Cytuj
Na 100% nie złożyłeś porządnie tj. wg zasad, żadnego wału
 


Nie, nie składam wałów


 
Cytuj
Sam sprawny układ przerywaczowy daje ok 2-4 stopni kątowych błędu położenia zapłonu. Przelicz sobie (jak potrafisz) tą wartość na milimetry ruchu tłoka.



Z kąd ta niedokładność się bierze?? Przelicz mi stopnie na milimetry, bo ja nie potrafię.


 
Cytuj
Nie ukrywam tego w przeciwieństwie do niektórych robiących krypto-reklamę.

Że niby ja robię reklamę Jankowi??


Skoro nie potrzebna jest oddzielna regulacja dla lewego i prawego cylindra to dlaczego pepiki zastosowali dwa przerywacze skoro mogli dać jeden i cewkę dwuiskrową??





« Ostatnia zmiana: Czerwiec 25, 2012, 11:42:59 wysłana przez Lopez »
Zapisane

von_Majzel

  • Gość
Odp: Bezstykowy układ zaplonowy do Jawy 638 / Cezet 472.6 metodą "zrób to sam"
« Odpowiedź #49 dnia: Czerwiec 25, 2012, 11:55:05 »

Cytuj
Sam sprawny układ przerywaczowy daje ok 2-4 stopni kątowych błędu położenia zapłonu. Przelicz sobie (jak potrafisz) tą wartość na milimetry ruchu tłoka.



Nie wyważajcie otwartych drzwi .
http://www.jawacz.pl/mechanika/jak-wykonac-wskanik-do-ustawiania-kata-wyprzedzenia-zaplonu/msg33026/#msg33026
Zapisane
Strony: 1 [2] 3 4 ... 8   Do góry
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
21 Odpowiedzi
13994 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Wrzesień 13, 2011, 21:14:47
wysłana przez Luki
4 Odpowiedzi
5945 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marzec 27, 2013, 07:48:42
wysłana przez georgs64
6 Odpowiedzi
5855 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipiec 15, 2014, 21:38:11
wysłana przez Seba
0 Odpowiedzi
3791 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Luty 08, 2019, 07:19:38
wysłana przez Yabaman
0 Odpowiedzi
319 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudzień 17, 2022, 08:26:14
wysłana przez Fiacior