Baza wiedzy i modyfikacji > Poprawki fabryki

Jacek64 Nie zniszczalna uszczelka pod cylinder

(1/12) > >>

Jacek64:
No to w końcu wykonałem tą uszczelkę,powód jak zwykle prozaiczny,najpierw klient potem pasja,miałem do wykonania bardzo nietypową uszczelkę,foto zamieszczam,kompresor  dwuzbiornikowy a czujnik wyłącznika ciśnienia umieszczony w jednym,kilka wymienionych uszczelek wszystkie poległy. W dniu dzisiejszym po godz 17,klient zadzwonił zadowolony, stwierdził to jest to.A teraz meritum sprawy,uszczelkę do cz wykonałem z blachy 0,2mm, podaje kolejność,wyżarzamy miedź czyli zmiękczamy ją,wykonałem to nad palnikiem,grzejemy do koloru czerwonego,odkładamy nie wkładamy do wody!!!. Ma sama ostygnąć,następna czynność to trasujemy,następnie obrabiamy, pokazane jest to na zdjęciach.Sposób obróbki może być inny w zależności jakimi narzędziami dysponujemy,kiedy mamy uszczelkę gotową przed założeniem na kartery cieńko nakładamy smar grafitowy,wyjaśniam substancje ropopochodne odparują a grafit zostanie,tym samym wypełni niedoskonałości uszczelki. W latach 80tych robiłem takie uszczelki zapewniam,że 800 st celsjusza nie było straszne takim uszczelkom, osobiscie miałem taką uszczelkę w cz 175/487 zdejmowaną zakładaną x razy, uszczelka polegnie pod młotkiem łomem itd mechanika sadysty.PS. Zapomniałem dodać nie prostujemy blachy młotkiem stalowym,wykorzystujemy do tego celu młotek gumowy,ja zapomniałem zabrać z domu,więc wykorzystałem kawałek deski,po potraktownniu blachy młotkiem stalowym możemy od razu uznać ją za nie zdatną do dalszej obróbki.   http://www.sciaga.pl/tekst/20157-21-miedz_praca_przejsciowa

Matii-x:
Z aluminium nie próbowałeś robić ? skąd wsiąść taką blachę ?

Jacek64:
Pisz poprawnie,na złomie bez problemu znajdziesz, podstawy materiałoznastwa się kłaniają.

Krycha:
Dobra robota. Ciekawe czy nie będzie się pocić.
P.s Tylko jak byś sam zaczął pisać poprawnie, bez upominania innych, było by idealnie.

Jacek64:
OK.Krycha dostałem kilka wiadomosci na pw tak napisane że nie wytrzymałem sam nie jestem poliglotą i jedną reką piszę a druga jest w połowie bez czucia.A co do pocenia,pierwsze Fiaty 126p,poj 600cm sześciennych miały uszczelki z bakelitu,silniki o pojeności 650cm sześciennych miały już uszczelki miedziane,wycofano się ze stosownia tych pierwszych uszczelek a zastosowano uszczelki pod cylindry z miedzi właśnie ze względu na małą trwałość oraz pocenie się tych pierwszych,tyle mam do dodania na temat pocenia uszczelki,jeśli odpowiedź jest wyczerpująca to jest mi bardzo miło.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej