Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 19, 2024, 03:29:14
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Ga¼nik Ga¼nik . . .  (Przeczytany 10419 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Cezeciarz

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 32
  • Born To Ride :D
Ga¼nik Ga¼nik . . .
« dnia: Kwietnia 09, 2011, 21:34:17 »

Witam. Problem jest następujący. Po remoncie silnika ( CZ 350 6V ) i założeniu ga¼nika ten nie bardzo chce współpracować. Po odkręceniu kranika, i wciśnięciu ssania zanim paliwo pójdzie tym otworkiem u góry komory pływakowej to mam już cały ga¼nik mokry z tyłu. Paliwo leci w gumę od filtra powietrza. Czytałem różne posty na ten temat ale żadnego rozwiązania nie znalazłem. Proszę tylko nie pisać " wyreguluj ga¼nik " bo do tego doszedłem sam. Kilka sprostowañ - Paliwo zasysa ( mokre świece po kopaniu ), połączenia z filtrem powietrza i silnikiem szczelne, zalewa go tak czy z filterkiem paliwa czy bez, pływak ok ( szczelny, unosi się ), śruba składu mieszanki wykręcona na ok 2,5 obrotu, a powyżej ta dysza poziomo jest wkręcona na max, ale tak chyba ma być ? Proszę o jakieś pomysły.
Zapisane

dawidtysler209

  • Gość
Odp: Ga¼nik Ga¼nik . . .
« Odpowiedź #1 dnia: Kwietnia 09, 2011, 21:37:29 »

Ta śruba która jest "leżąca" ma być delikatnie wykręcona- przynajmniej ja mam tak u siebie, wykręcona na powiedzmy ćwierć obrotu.

Srubę - tą dłuższą - mam odkręconą na 1,5 obrotu.

iglica na śroodku.

u mnie też czasem paliwo leci we filter nie wiem od czego to zależy .. <mur>
Zapisane

Cezeciarz

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 32
  • Born To Ride :D
Odp: Ga¼nik Ga¼nik . . .
« Odpowiedź #2 dnia: Kwietnia 09, 2011, 22:11:36 »

To mówisz o śrubach regulacyjnych. A ta powyżej poziomej śruby regulacyjnej to dysza - i ona ma być wkręcona na max dobrze myślę ? podobnie jak dysza główna na spodzie ga¼nika pod nakrętką na klucz 14. również wkręcona na max ? Skoñczyły mi się już pomysły...
Zapisane

szef_ff

  • Gość
Odp: Ga¼nik Ga¼nik . . .
« Odpowiedź #3 dnia: Kwietnia 09, 2011, 23:08:05 »

U mnie mam identyczny problem w bordowej (w pomarañczy problem nie występuje). Nie wiem dlaczego tak się dzieje. W bordowej wręcz szybko kapie, a w pomarañczy niemal sucho. Wydaje mi się ze w momencie gdy paliwo podejdzie do drugiej dziurki szybko przelane kanałem i wylatuje wlotem ga¼nika. U mnie skutkuje to tym ze jak za długo przytrzymam dzyndzel to zaleje moto (złapie od kopa, jeden zapłon i .... suszenie świecy). Jak za mało napompuje to moto pracuje tylko na wyższych obrotach. Po puszczeniu gazu słychać ze gaśnie z braku paliwka.
Zapisane

Karolex

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 634
Odp: Ga¼nik Ga¼nik . . .
« Odpowiedź #4 dnia: Kwietnia 10, 2011, 09:52:08 »

Być może zaworek iglicowy nie domyka się, daj iglicę jeszcze w dół.

A co do tego że z ga¼nika leci w filtr powietrza to jest to normalne, ale podczas pracy silnika a nie podczas postoju aby się lało z ga¼nika. Silnik 2T ma to do siebie że przy pewnych obrotach on więcej wypluwa paliwa niż go pobiera :P Dlatego ekonomiczna jazda to jazda w zakresie obrotów w których silnik nie wypluwa paliwa.
Zapisane
Ludzie sami sobie utrudniają życie.
A potem pier* że życie trudne.

Cezeciarz

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 32
  • Born To Ride :D
Odp: Ga¼nik Ga¼nik . . .
« Odpowiedź #5 dnia: Kwietnia 10, 2011, 17:45:38 »

Kilka nowych informacji. Po kilkugodzinnej walce w koñcu się odezwała ( na pych a potem już z kopa i to nawet od pierwszego ) ale.... iglica czy na 3 ząbku od góry czy na 1 od góry to i tak zalewa mi świece. Chodzi i odpala tylko na otwartej na maxa manetce. Zapłon doregulowałem jeszcze dziś i na moje oko jest bdb. Czyli 1 słowem chodzi na odkręconej manetce na niskich obrotach, kontrolka ładowania nie gaśnie, po zgaszeniu odkręcam świece i są zalane... ( po opuszczeniu iglicy trochę mniej leje się w filtr powietrza ) Dodam że silnik jest op rozpoławianiu, nowe tłoki simery itd.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 10, 2011, 17:56:07 wysłana przez Cezeciarz »
Zapisane

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Ga¼nik Ga¼nik . . .
« Odpowiedź #6 dnia: Kwietnia 10, 2011, 18:55:00 »

zmieñ iglicę na nową, a jak nie to musisz podstawić inny ga¼nik celem sprawdzenia, jak się rozkalibruje ten otwór w który wchodzi iglica to niczym tego nie zrobisz, zapłon masz napewno dobrze ustawiony ? może zmniejsz poziom paliwa w komorze pływakowej - chyba nikt o tym ci jeszcze nie pisał a to podstawa, samą iglicą się składu mieszanki nie reguluje i zobacz czy pływak nie dziurawy
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

Cezeciarz

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 32
  • Born To Ride :D
Odp: Ga¼nik Ga¼nik . . .
« Odpowiedź #7 dnia: Kwietnia 10, 2011, 19:13:00 »

Pływak jest okej. Właśnie - jak zmniejszyć poziom paliwa w komorze pływakowej w tym ga¼niku ? W TS - ce potrafiłem to zrobić a w CZ ? Przecież tam nie ma czym - pływak i bolczyk od ssania. Dziwne to wszystko z 2 strony i aż niemożliwe żeby po odkręceniu i ponownym przykręceniu nagle wszystko się po uszkadzało i poprzestawiało...
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Ga¼nik Ga¼nik . . .
« Odpowiedź #8 dnia: Kwietnia 10, 2011, 19:48:35 »

A pływak nie jest dziurawy?
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Luki

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 128
Odp: Ga¼nik Ga¼nik . . .
« Odpowiedź #9 dnia: Kwietnia 10, 2011, 19:52:06 »

Rozbierz i jeszcze raz dokładnie wszystko przeczyść i złóż. I w tym ga¼niku nie ma ssania tylko to jest zatapiacz pływaka czy jakoś tak...
Zapisane
Ogar 205
CZ 175/487
Ogar 200
Jawa 350/638.1

j@wa

  • Kudłaty durnowaty reperuje stare graty
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1834
Odp: Ga¼nik Ga¼nik . . .
« Odpowiedź #10 dnia: Kwietnia 10, 2011, 20:14:02 »

Powiedz mi jeszcze dokładnie. Na wolnych obrotach nie chodzi? Jak masz gaz odkręcony do koñca to chodzi tak na 1500 do 2000 obrotów i ni chu chu więcej? Po puszczeniu gazu gaśnie od razu?
Zapisane
Jawa 638.0 '87r
Jawa 638.5 Velorex 562 '86r

I coś tam jeszcze.

natal007

  • Gość
Odp: Ga¼nik Ga¼nik . . .
« Odpowiedź #11 dnia: Kwietnia 10, 2011, 20:35:52 »

Otóż to. Opisz dokładniej, bo jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić. Wchodzi na wysokie przy max otwarciu, czy nie?
Zapisane

pawel2089

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 10
Odp: Ga¼nik Ga¼nik . . .
« Odpowiedź #12 dnia: Kwietnia 10, 2011, 22:02:07 »

Według mnie Twój problem z przelewaniem paliwa przez gumę polega na nieszczelności tzw zaworka iglicowego, a dokładniej na zużytej tulejce mosiężnej, która znajduję się w daszku ga¼nika. Dobierz np odp. gwó¼d¼ spiłuj jego ostry koniec i wybij ją, potem we¼ małe wiertełko i delikatnie naostrz koñcówkę tulejki tak żeby idealnie zgrała się z iglicą pływa. Dzięki temu powinno być po problemie  :)
Aha w tym ga¼niku można ustawić poziom paliwa właśnie dzięki tej tulejce, zależy jak ją daleko wbijesz w daszek a dokładniej w tą rurkę na którą nakładasz wężyk.
Miałem ten sam problem i żadna regulacja nie pomoże na cieknięcie przez gumę od filtra
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 10, 2011, 22:03:47 wysłana przez pawel2089 »
Zapisane

Cezeciarz

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 32
  • Born To Ride :D
Odp: Ga¼nik Ga¼nik . . .
« Odpowiedź #13 dnia: Kwietnia 10, 2011, 22:44:39 »

Więc dokładniej - iglica na 1 rowku od góry ( najniżej ) motor odpala tylko wtedy gdy manetka jest odkręcona na full i trzyma wtedy na oko jakieś 800 obrotów ( 6V - nie mam obrotka ) Gdy manetka jest odkręcona na max, gdy tylko spuszczę nieco gaz moto gaśnie. Nie ma mowy o wyższych obrotach. Trzymając manetkę na max kręciłem śrubami regulacyjnymi i żadnej reakcji. Pochodzi tak chwilę, zgaszę ją, odkręcam świece i są dosłownie mokre. Dodam poraz kolejny że nie ma ładowania i silnik jest po remoncie.

Rozumiem co piszesz pawel2089, ale jak to możliwe że ga¼nik poleżał 2 czy 3 miesiące i nagle tulejka jest uszkodzona ?
Zapisane

j@wa

  • Kudłaty durnowaty reperuje stare graty
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1834
Odp: Ga¼nik Ga¼nik . . .
« Odpowiedź #14 dnia: Kwietnia 10, 2011, 22:52:15 »

A tłoki dobrze założyłeś? Tzn.P na prawo,L na lewo patrząc jak siedzisz na motocyklu. Bo to co tu opisujesz to ewidentnie objaw zamienionych tłoków. A zwłaszcza że piszesz że silnik był rozbierany. A na tym ga¼niku przed remontem chodził ok? 
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 10, 2011, 22:56:57 wysłana przez j@wa »
Zapisane
Jawa 638.0 '87r
Jawa 638.5 Velorex 562 '86r

I coś tam jeszcze.

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Ga¼nik Ga¼nik . . .
« Odpowiedź #15 dnia: Kwietnia 10, 2011, 22:56:08 »

poprostu przed remontem mogło gdzieś łapać lewe powietrze i dlatego tego nie odczuwałeś, a do tego w tym to zawsze się coś może zruszyć - nagar odpadł czy jakiś inny syf
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

natal007

  • Gość
Odp: Ga¼nik Ga¼nik . . .
« Odpowiedź #16 dnia: Kwietnia 11, 2011, 01:09:32 »

O coś nowego. W sumie to nigdy nie spotkałem się z odwrotnie założonymi tłokami. Dobrze wiedzieć.
Coś mi się przypomniało. Sprawd¼ dyszę główną czy jest na swoim miejscu.
Sprawd¼ też pływak czy nie jest pozaginany za bardzo.
I jeszcze jedno. Jak nie zatapiasz pływaka to paliwo nie wypływa z ga¼nika?
Zapisane

szef_ff

  • Gość
Odp: Ga¼nik Ga¼nik . . .
« Odpowiedź #17 dnia: Kwietnia 11, 2011, 07:49:17 »

Może odkręciła się dysza główna albo wcale jej nie ma. Przy składaniu mogło dojść do przeoczenia malutkiego kawałka żółtego czegoś :D
Zapisane

j@wa

  • Kudłaty durnowaty reperuje stare graty
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1834
Odp: Ga¼nik Ga¼nik . . .
« Odpowiedź #18 dnia: Kwietnia 11, 2011, 09:48:56 »

Tak jest natal007. To tylko w silniku 634. Kanały w tłoku odsłaniają to co nie powinny i silnik miesza tym wszystkim. Paliwo raz zasysa raz wypluwa.
Co ja się raz nakombinowałem żeby dojść do tego. A wszyscy w koło to ga¼nik,ga¼nik! potem już zapłon!
Jeżeli silnik przed rozbiórką chodził ok, to od samego leżenia ga¼nik się sam nie zepsuł. Trzeba szukać usterki gdzie indziej. I się okazało że sobie magik sam tłoki wymieniał i założył na odwrót. Po przekładce tłoków i ga¼nik się sam naprawił i zapłon i jakoś wszystko zaczęło działać.
Zapisane
Jawa 638.0 '87r
Jawa 638.5 Velorex 562 '86r

I coś tam jeszcze.

Cezeciarz

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 32
  • Born To Ride :D
Odp: Ga¼nik Ga¼nik . . .
« Odpowiedź #19 dnia: Kwietnia 11, 2011, 15:34:37 »

Ga¼nik jest i był cacy, pływak, dysze, linka gazu itd. Rok się do niego nie dotykałem i chodziła idealnie. Gadałem dziś z moim mechaniorem i przyznał mi się że przełożył tłoki tak jak mówicie siedząc na moto lewy na prawy gar a prawy na lewy, bo gdy były założone normalnie CZ nie zasysała w ogóle paliwa. Spojrzał więc na tłoki, na kanały w cylindrze i wydumał że trzeba je zamienić miejscami. Teraz ( jak właśnie opisywałem ) CZ ssie jak szalona, aż za bardzo... Wcześniej jednak na poprawnie założonych tłokach nie ssała paliwa i nie odpalała w ogólę. ( lało w gumę filtra wszystko, i świece suche )
Zapisane

natal007

  • Gość
Odp: Ga¼nik Ga¼nik . . .
« Odpowiedź #20 dnia: Kwietnia 11, 2011, 15:45:02 »

Eee bez jaj...Przecież w tym momencie wycięcia w tłokach w ogóle nie pokrywają się z kanałami w cylindrze...Jak ten silnik niby ma pracować??? Zmieñ lepiej mechanika.
Zapisane

Cezeciarz

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 32
  • Born To Ride :D
Odp: Ga¼nik Ga¼nik . . .
« Odpowiedź #21 dnia: Kwietnia 11, 2011, 15:55:46 »

Dostał swoją "dolę" więc teraz ma mi go doprowadzić do porządku :P  Tylko czemu w poprzednim, poprawnym włożeniu tłoków nie ssała nawet chmurki benzyny ? i nie odezwała się ani ani i pluła ga¼nikiem do tyłu zamiast ssać...
Zapisane

natal007

  • Gość
Odp: Ga¼nik Ga¼nik . . .
« Odpowiedź #22 dnia: Kwietnia 11, 2011, 16:02:07 »

A bo ja wiem? Kolo który jest zdolny do czegoś takiego...Może uznał że nie trzeba zakładać labiryntu, bo to dodatkowe tarcie itp. Wszystko jest możliwe  ;)  A tak w ogóle to jesteś z Olsztyna na śląsku? Czy z z mazur?
Zapisane

Kanter

  • Grupa Podlasie
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1770
  • JAWA TS 350 638-1/639
Odp: Ga¼nik Ga¼nik . . .
« Odpowiedź #23 dnia: Kwietnia 11, 2011, 16:04:03 »

A wiadomo może się sam pomylił i założył Ci teraz tłoki normalnie a wcześniej mógł odwrotnie... i teraz kolunio leje wodę...
Zapisane
Jawa TS 350 638-1/639

Cezeciarz

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 32
  • Born To Ride :D
Odp: Ga¼nik Ga¼nik . . .
« Odpowiedź #24 dnia: Kwietnia 11, 2011, 16:17:04 »

Olsztyn mazury. Nie no jest tak jak mówię. Wcześniej były na miejscu i nie ssała tylko pluła do filtra, teraz są na odwrót i ssie aż za bardzo i w gumę filtra też lubi sobie plunąć. Gość nie składał już dawno takich starych sprzętów i strzelił gafe najwyra¼niej. Na co dzieñ robi remonty crossów, szykuje je do zawodów więc "coś tam " potrafi.
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
Ga¼nik i paliwo

Zaczęty przez Radija Eksploatacja

15 Odpowiedzi
7109 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 18, 2006, 12:11:53
wysłana przez antek
Nowy ga¼nik

Zaczęty przez Kronobel Mechanika

18 Odpowiedzi
7444 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 23, 2008, 18:56:11
wysłana przez Wojt@s
Ga¼nik od TS w CZ??

Zaczęty przez lukaszz1789 « 1 2 » Mechanika

32 Odpowiedzi
11314 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 13, 2013, 20:50:03
wysłana przez Dawid1981
jaki ma być ga¼nik??

Zaczęty przez Jawsim Mechanika

4 Odpowiedzi
3144 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 02, 2007, 20:13:25
wysłana przez Jawsim
33 Odpowiedzi
11201 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 17, 2008, 09:36:28
wysłana przez Jawsim