Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 02, 2024, 18:41:00
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Ga¼nik od TS czy CZ  (Przeczytany 11148 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Agent 634-7

  • Jawa 350 634-7 1985 r.
  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 471
  • Jawa 350 634-7-13
Ga¼nik od TS czy CZ
« dnia: Marca 05, 2008, 15:55:02 »

Witam ja mam taki problem iż:
nie wiem który ga¼nik wybrac, czy kupic nowy ga¼nik od Jawy TS czy tez od CZ.
Słyszałem że ga¼nik od TS jest lepszy pod względem jazdy no i jedna dobra sprawa tez że ma ssanie.
Jeśli można by prosic to pomóżcie doradzić w tej sprawie.
Pozdrawiam.
Zapisane
Jawa 350 634-7-13
Jawa 350 638-5 (w trakcie odbudowy )

kamil123

  • Gość
Odp: Ga¼nik od TS czy CZ
« Odpowiedź #1 dnia: Marca 05, 2008, 16:09:11 »

Po pierwsze nie kupuj tych ga¼ników do TS za stówę z allegro - jakość jest beznadziejna. Lepiej kupić używany. A z tych dwóch który lepszy? Nie wiem, od TS ma ssanie więc łatwiej uruchomić na zimno, ten od CZ natomiast podobno jest oszczędniejszy, ale nie wiem czy to prawda bo nie miałem okazji jakoś bliżej się z nim zaprzyja¼nić.

Pzdr
Zapisane

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: Ga¼nik od TS czy CZ
« Odpowiedź #2 dnia: Marca 05, 2008, 16:15:04 »

Do jakiego moto  ten ga¼nik?
Rzeczywiście ga¼nik od CZ i Jawy 634 jest oszczędniejszy ale moto jest wyra¼nie słabsze.
Po prostu coś za coś.
Naczelny próbował "wsadzić" ga¼nik TS do swojej CZ ale coś efekty mizerne - może to tylko kwestia regulacji?.
Może coś na ten temat nam napisze?
Ma ktoś w swojej CZ lub 634 ten ga¼nik od TS?
Zapisane

maciek

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 89
Odp: Ga¼nik od TS czy CZ
« Odpowiedź #3 dnia: Marca 05, 2008, 16:46:48 »

Ja do swojego silnika CZ 6V zalozylem gaznik od TS tylko ze kupilem chinszczyzne z agmotu, tragedia normalnie. Teraz wloze orginal uzywke od TS. W kazdym razie mi na tym gazniku pali mniej, jest mocniejsza i szybsza niz na orginalnym. Ten gaznik wydaje mi sie lepszy. Jednak jest jeden minus, jak jest zimna to wole pchnac niz kopac i kopac jakos ciezko lapie, moze cos zle robie Ciepla pali na dotyk
Zapisane

Agent 634-7

  • Jawa 350 634-7 1985 r.
  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 471
  • Jawa 350 634-7-13
Odp: Ga¼nik od TS czy CZ
« Odpowiedź #4 dnia: Marca 05, 2008, 16:57:59 »

Wiem wiem zeby nie kupowac tych ga¼nikw z allegro czytałem tutaj na forum że ktos to kupił i przepustnica mu sie nie miesciła.
Ja mam Jawe 350 typ 634/7 chyba taki model nie pamiętam dokładnie silnik CZ.
Ga¼nik od CZ jest oszczędniejszy i osągi średnie 80 - 90 km/h sam wiem bo posiadam taki ga¼nik.
Więc jak ktos chce moto posiadac długo i nie przepłacać za paliwo ga¼nik od CZ wyegulowac i cieszyc sie jazdą :D:D.
A jeszcze do kamil123 ja nie mam ssania przy jawie za zawsze z rana pali od 1 kopnięcia tzn. przelania ga¼nika 3 razy zeby zaciągła i kopne raz i już cyka :)
« Ostatnia zmiana: Marca 05, 2008, 17:01:25 wysłana przez extrimdj »
Zapisane
Jawa 350 634-7-13
Jawa 350 638-5 (w trakcie odbudowy )

marcincz

  • Gość
Odp: Ga¼nik od TS czy CZ
« Odpowiedź #5 dnia: Marca 05, 2008, 17:17:04 »

Ja mam w swojej jawie 634 gaznik od ts i musze powiedziec ze jest duzo mocniejsza i nie ma problemów z odpalaniem. Nie wiem jak jest ze spalaniem bo w dalsze trasy nie je¼dziłem.
Natomiast mam jeden problem, przy prędkości około 80-90 km/h zaczyna buczec i zwalnia ale to pewnie wina zlego poziomy paliwa.

Tak więc jeśli komuś zależy na lepszym przyspieszaniu to polecam ga¼nik od ts.
Zapisane

Agent 634-7

  • Jawa 350 634-7 1985 r.
  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 471
  • Jawa 350 634-7-13
Odp: Ga¼nik od TS czy CZ
« Odpowiedź #6 dnia: Marca 05, 2008, 17:22:56 »

Dokładnie mam to samo co ty 80 km/h i zaczyna buczec znaczy sie jedzie i jest potem buuuuu i znowu jedzie. Dlatego chce wymienic ga¼nik tylko nie widziałem na który ale jak kolega marcin845 mówi ze od TS ma lepsze przyspieszenie to raczej od TS kupie na allegro używany.
Zapisane
Jawa 350 634-7-13
Jawa 350 638-5 (w trakcie odbudowy )

kamil123

  • Gość
Odp: Ga¼nik od TS czy CZ
« Odpowiedź #7 dnia: Marca 05, 2008, 17:50:16 »

Co do tego "buuuuu" to sprawd¼ czy nie masz przytkanego kranika.
Zapisane

Agent 634-7

  • Jawa 350 634-7 1985 r.
  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 471
  • Jawa 350 634-7-13
Odp: Ga¼nik od TS czy CZ
« Odpowiedź #8 dnia: Marca 05, 2008, 17:59:32 »

Właśnie z kranika leci że mógłbys sie pod nim umyc :D. Cóż w piątek coś jeszcze pokombinujemy, bo i tak czeka mnie regulacja zapłonu tzn. nie platynek tylko tego całego koła gdzie są platynki bo sie przestawiło i motor pali i strzela z tłumików. A mam jeszcze takie pytanie jakie powinny być świece w jawie to znaczy ciepłota świec ?? A i jeszcze jedno czy jak są dwie inne świece w moto to znaczy jedna ma ciepłote 75 a druga 90 to moze tez byc cos nie tak ??
Prosze o pomoc
Zapisane
Jawa 350 634-7-13
Jawa 350 638-5 (w trakcie odbudowy )

Mienki

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2082
  • Jawa Tramp
Odp: Ga¼nik od TS czy CZ
« Odpowiedź #9 dnia: Marca 05, 2008, 18:04:28 »

ja w swojej cz mam normalny ga¼nik i nie widzę żadnych niedogodności z jego posiadania; bo przychodzę przeleje go i silniczek chodzi, osiągi? hmm wierząc licznikowi to na oponie 120 osiągnąłem 110km/h, a tak poza tym jeżdżę te 80-90 i to mi w zupełności wystarcza.. motocykl ma ''odejście" i nienagannie pali, a ile spala ? w 5 sie mieszczę (standardowy zapłon), czego chcieć więcej?
wymieñ dysze wyreguluj obroty i poziom paliwa i buczenie powinno zniknać a i wymien jeszcze filtr powietrza...
te kolo to płytka zapłonu a ten walec na którym jest to pradnica
Ciepłota świec?? standardowo 95, choc w dużej mierze zależy to od samego silnika, niektorzy jezdza na 75 i jest super inni musza wsadzac 100, z doborem świec jest tak ze trzeba poprobowac i wybrac która marka i jaka ciepłota najbardziej odpowiada silnikowi
ale najlepiej poszukaj na forum bo o świecach było juz dużo tematów (uzyj opcji szukaj po wejsciu w zakładke forum, znajdziesz ja w gornym pasku nad dzialami forum...
Zapisane
http://mienki1987.blogspot.com/

_________________________________________________________________

Jawsim

  • Gość
Odp: Ga¼nik od TS czy CZ
« Odpowiedź #10 dnia: Marca 05, 2008, 18:12:10 »

tego typu kombinacje uważam za bezsensowne- zawsze jest coś kosztem czegoś. mi osobiście bardziej podobało się odpalanie CZ niż TS- przelałem i załapała szybko- a to ssanie jest niekiedy zawodne.
Zapisane

kamil123

  • Gość
Odp: Ga¼nik od TS czy CZ
« Odpowiedź #11 dnia: Marca 05, 2008, 18:19:07 »

Cytuj
mi osobiście bardziej podobało się odpalanie CZ niż TS- przelałem i załapała szybko- a to ssanie jest niekiedy zawodne.

Kwestia gustu i przyzwyczajenia <cheers>
A swoją drogą to na dobrze wyregulowanym silniku i na jednym i na drugim nie powinno być najmniejszych problemów z odpalaniem.
Zapisane

von_Majzel

  • Gość
Odp: Ga¼nik od TS czy CZ
« Odpowiedź #12 dnia: Marca 05, 2008, 18:46:42 »

Gaznik z TS w CZ moze zalewac silnik , on ma dodoatkowy wzbogacacz mieszanki , a orginalny gaznik z CZ tego nie ma , i chyba te silniki chodza na troszke ubozszej mieszance (na obrotach >4000) , a silnik z TS ma inne tylko kanaly przelotowe (tak konstrukcyjnie patrzac) i on da sobie rade z bogatsza mieszanka , bo na gazniku z cz jest wyczuwalnie slabszy .
(ja mam silnik 638 i gasnik z CZ)
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: Ga¼nik od TS czy CZ
« Odpowiedź #13 dnia: Marca 05, 2008, 18:58:23 »

mnie to zastanawia. ktoś zakłada ga¼nik od CZ do 638 i ... i co... po co kombinować- bo albo bedzie mniej palił-przez np. uboższą mieszankę i się szybciej zajedzie,albo trzeba założyć inne- większe dysze- wtedy się nie zajedzie,ale palił bedzie nawet więcej niż przed operacją. mi się wydaje ,że jedyne co poprawia takie mieszanie ga¼nikami w knedlach- to samozadowolenie właściciela,że udało mu się to zrobić. <lol>
Zapisane

von_Majzel

  • Gość
Odp: Ga¼nik od TS czy CZ
« Odpowiedź #14 dnia: Marca 05, 2008, 20:52:58 »

Jawsim : to jest 110% prawda , samozadowolenie ma tu znaczaca role . Bo ja mam jawe co spali 3L (przy oszczednej jezdzie) a nie 4.5L , i jestem z tego zadowolony =D Faktycznie boje sie o smarowanie , ale tylko o lozyska sworzni tlokowych . Bo mi sie po 8000 km roz_stukaly nieco , ale wymienie i bede dalej jezdzil . Raz na sezon wymiana (i kontrola cylindrow , pierscieni , luzow walu itd.) to jest dla mnie ok . Jak pozyje to potestuje co daje gasnik z CZ do silnika 638 (na dluzszych przebiegach) , a wracac do orginalu nie chce . Ja nie mam orginalnej (fabrycznej) Jawy i nigdy nie mialem i dopiero bede mial jak sobie kupie , bo swoja skladalem (z koomplem) od golej ramy , o silniku nie wspominajac (7 rozpolawiañ w 4 lata i jezdzi dobrze) . Jesli sobie kupie to CZ nie Jawe , ale to moje zdanie . Najwazniejsze ze praca i myslenie a z tego doswiadczenie i wiedza , to daje efekty i zadowolenie i mozliwosci sensownych przerobek =D
Anyway , Jawa jest dla mnie fajnym , tanim , dajacym duze mozliwosci przerobek i testów w silniku i nie tylko , motocyklem ktorym mozna jezdzic z predkoscia zadowalajaca po naszych drogach . A przerobki to nie jest racingtunning , agrotunning tylko jak sie mnie spytasz po co ja mam cos inne niz fabryka dała to ja Ci powiem dalczego mam inne i powiem dlaczego wg mnie jest tak lepiej =] Bo w czasach swietnosci (produkcji) Jaw i CZ niestaty Polska byla (bylismy wszyscy ??) w czasch oszczedzania na konstrukcjach , odgornych nakazow , politycznych decyzji itp . A motocykle (samochody rowniez) na tym ciepialy . Bo zamiast elektronicznych obrotomierzy byly linkowe , zamiast hallotronowych zaplonow byly platynki , zamiast grzanych manetek byla zimna guma itp .
Wedlug mnie nalezy poprawiac fabryke , na tyle na ile sie ma ku temu mozliwosci i wiedze . Nie twierdzie ze z Jawy trzeba wyciskac 50 koni bo to sie pewnie da , ale to nie ma sensu bo nie "puszcza nas" inne zalozenia konstruktorow (lozyska walu) , ale baaardziej kulturalny silnik i male spalanie to jest to co milosnikom starych knedli chyba jest potrzebne . Jak nie szarpie od 1200 obr przy 2-4mm odkrecenia manetki i pomalu przyspiesza po miescie to jest milo , a jak sie docisnie na 3500+ obr to idzie jak wsciekle ... a po trasie na 4-5 mm odkrecenia idzie 80-90 km/h i dalej pali 3.5L to jest mile ... zwlaszcza ze sie samemu (niedrogo) zbudowalo to co jedzie =D

 <cheers> <cheers>
Zapisane

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: Ga¼nik od TS czy CZ
« Odpowiedź #15 dnia: Marca 06, 2008, 16:33:25 »

Cytuj

Naczelny próbował "wsadzić" ga¼nik TS do swojej CZ ale coś efekty mizerne - może to tylko kwestia regulacji?.


 <mur> Godzine dziś Cezete próbowałem odpalić. Aż mnie nerwica zabrała  <mur> Ale nie wiem czy to wina ga¼nika. Napewno musze go rozkręcić i zobaczyć to "ssssanie"  <mur>
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

Jawsim

  • Gość
Odp: Ga¼nik od TS czy CZ
« Odpowiedź #16 dnia: Marca 06, 2008, 16:36:22 »

naczelny w razie czego zrobimy zwrot, gdybyś nie był zadowolony- u mnie jawa na tym gaziu chodziła ok. kurde nie wiem co może być nie tak- ale może podnieś poziom paliwa? <sadwalk>
Zapisane

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: Ga¼nik od TS czy CZ
« Odpowiedź #17 dnia: Marca 06, 2008, 16:50:22 »

Cytuj
u mnie jawa na tym gaziu chodziła ok. kurde nie wiem co może być nie tak- ale może podnieś poziom paliwa? <sadwalk>

Kilka dni temu sprzet zapalił fajnie na tym. Przez weakend będę rozwiązywał problem  <lookaround>
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

zed

  • Gość
Odp: Ga¼nik od TS czy CZ
« Odpowiedź #18 dnia: Marca 06, 2008, 19:16:45 »

W ga¼niku Jawy TS można poprawić działanie układu ssania poprzez zaślepienie otworu dostarczającego powietrze z zewnątrz ga¼nika. Znajduje się on na boku ga¼nika pod dzwigienką ssania (metalowa zaślepka). Otwór jest widoczny, gdy spojrzymy od spodu ga¼nika. Wystarczy zakleić ten otworek i powinno pomóc.
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: Ga¼nik od TS czy CZ
« Odpowiedź #19 dnia: Marca 06, 2008, 19:23:20 »

w niektórych przypadkach efekt jest odwrotny- u mnie na nowym ga¼niku nie chcaiła nawet zagadać- po wyjęciu zaślepki pali na strzała.
Zapisane

aker6

  • Gość
Odp: Ga¼nik od TS czy CZ
« Odpowiedź #20 dnia: Marca 06, 2008, 20:32:18 »

 <offtopic> Naczelny a co z Twoimi osławionymi platynkami?
Zapisane

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2222
    • moja stronka
Odp: Ga¼nik od TS czy CZ
« Odpowiedź #21 dnia: Marca 06, 2008, 20:53:39 »

Naczelny tak tylko przypomne ze na gazniku w Ts sie pali na ssaniu bez dotykania manetki gazu---- dla przypomnienie :P
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

Jawsim

  • Gość
Odp: Ga¼nik od TS czy CZ
« Odpowiedź #22 dnia: Marca 07, 2008, 10:39:13 »

mi się wydaje,że to przez ubogą mieszankę- jeśli twoja CZ miała trochę wachy w komorze korbowej to ładnie zapaliła z tego powodu- pochodziła sobie a jak zgasiłeś to juz zapasu tego nie było stąd problem.
no i palimy bez gazu. zajmij się poziomem paliwa, bo ja miałem u siebie sporo podniesiony tył i pod takie ustawienie nachylenia ga¼nika był zrobiony pływak- Ty masz niską CZ a to jest różnica.
Zapisane

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: Ga¼nik od TS czy CZ
« Odpowiedź #23 dnia: Marca 07, 2008, 19:36:22 »

Wtedy pozioem paliwa regulowałem jak w opisie w artykułach.

Dziś wykreciłem ga¼nik. Poziom paliwa jaki zastałem był 3mm poniżej tego nadlewka w komorze.

Więc zagiąlem lekko pływak. Teraz dostaje więcej paliwa. Wykreciłem dzwingie ssania i przedmuchałem tam. Od ssania jest ta długa rurka czy ta najwyzsza dysza?

Złożyłem do kupy. Więc zapalam na ssaniu. Bez gazu. Silnik zaczyna coś łapać. Ale kicha nie odpali.

Więc zapalam ze ssaniem i troche gazu manetką. Motocykl odpala.

Na zimnawym silniku ssanie utrzymuje silnik na 1000 obr/min. Po wyłączeniu ssania silnik przygasa (norma - zimny silnik)...

Jutro znów rozkrece ga¼nik i obczaje ile jest tam paliwa...
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2222
    • moja stronka
Odp: Ga¼nik od TS czy CZ
« Odpowiedź #24 dnia: Marca 07, 2008, 22:44:23 »

na zimnym silniku  na ssaniu powinno być około 2 tyś zwiększ wolne obroty i bedzie paliła bo poprostu nie dostaje powietrza
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
5 Odpowiedzi
3668 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 09, 2006, 21:57:14
wysłana przez AndrewS
Ga¼nik od TS w CZ??

Zaczęty przez lukaszz1789 « 1 2 » Mechanika

32 Odpowiedzi
11281 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 13, 2013, 20:50:03
wysłana przez Dawid1981
Ga¼nik jawa

Zaczęty przez Rufus143 Mechanika

8 Odpowiedzi
3572 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 26, 2008, 20:30:36
wysłana przez Rufus143
Ga¼nik Jawa350ts

Zaczęty przez Miodek1990 « 1 2 » Mechanika

28 Odpowiedzi
9699 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 08, 2009, 10:15:34
wysłana przez thavinci
40 Odpowiedzi
10378 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 14, 2011, 22:21:20
wysłana przez marian