Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 11, 2024, 20:00:56
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 8   Do dołu

Autor Wątek: Bezstykowy układ zaplonowy do Jawy 638 / Cezet 472.6 metodą "zrób to sam"  (Przeczytany 71512 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

jack63

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 231
Odp: Bezstykowy układ zaplonowy do Jawy 638 / Cezet 472.6 metodą "zrób to sam"
« Odpowiedź #50 dnia: Czerwca 25, 2012, 14:00:42 »

Lopez. Przypomnij sobie geometrię i sinusy ze szkoły. Ja miałem to w 8 klasie. Teraz system i program się zmienił, więc te tematy powinny być gdzieś w gimnazjum. Czy tak trudno znając skok tłoka i długość korbowodu to policzyć???
Wartość wyprzedzenia dla silników spalinowych zawsze jest podawana w stopniach kątowych ruchu wału. Dla serwisu podaje się w mm, bo łatwiej to zmierzyć i tylko takie wartości "funkcjonują" w świadomości większości użytkowników. Jednak w danych silnika wartości kątowe zawsze występują. Do dynamicznego sprawdzania punktu zapłonu lampą są wygodniejsze i tylko taki pomiar (dynamiczny) jest wiarygodny!
Nie będę pisał na temat niedokładności zapłonu przerywaczowego. Wylano na to "morze atramentu". Poszukaj sobie w necie. Z resztą jakby tych błędów nie było, to dalej przerywacze pokutowałyby w układach zapłonowych. Jak wiesz, tak od ok. 30 lat już ich nie ma...
Nie pisałem że nie jest potrzebna stała korekta (nie regulacja!) punktu zapłonu dla dwucylindrowych silników z wałami składanymi (jak w Jawie/CZ). Pisałem tylko, że można ja bardzo łatwo wykonać dla omawianego w temacie projektu.
Więc nie pisz po raz kolejny bzdur wkładając je w czyjeś usta.
W czasach gdy powstawał układ zapłonowy do Jawy/CZ (za raz po II wojnie) nie stosowano podwójnych cewek. Tak samo jak masy ciągniętej kablem... Dochodzi do tego jeszcze problem czasu ładowania cewki prądem i związana z tym jej rezystancja. Dlatego pisałem o limiterze. Jednak o tych problemach ty nie masz pojęcia. Najpierw się doucz, a potem szczekaj.
von_Majzel.
To nie jest wyważanie drzwi. A tym bardziej otwartych.
A z przytoczonego tematu, poza Twoimi pomiarami, najlepszy jest sposób zrobienia przyrządu do statycznego ustawiania zapłonu. Mianowicie ze starej świecy. Zastosowałem go dużo wcześniej niż opisał go jeden z dyskutantów. Z resztą nie było to żadne odkrycie.... tylko sposób na poradzenie sobie w sytuacji braku tokarza "pod ręką". Ja wkleiłem w stalowe resztki świecy skuwkę wędkarską i już mogłem włożyć w nią czujnik zegarowy. Dokładniejsze to niz suwmiarka i ... łatwiej niz suwmiarkę zmieścić go pod bakiem - niekoniecznie Jawy.
Można by duzo pisać, ale to offtopic. Sorry.
Zapisane

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: Bezstykowy układ zaplonowy do Jawy 638 / Cezet 472.6 metodą "zrób to sam"
« Odpowiedź #51 dnia: Czerwca 25, 2012, 15:07:17 »

 
Cytuj
Najpierw się doucz, a potem szczekaj.



Nie szczekam, raczej Ty najeżdżasz na mnie. Nie jestem alfą i omegą a zapytać chyba można??
Zapisane

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 645
Odp: Bezstykowy układ zaplonowy do Jawy 638 / Cezet 472.6 metodą "zrób to sam"
« Odpowiedź #52 dnia: Czerwca 25, 2012, 22:29:41 »

Tak zapytać można. To żaden wstyd. :)
Ale wyjazd z tym upośledzeniem jak widzisz był nie potrzebny? Czy zmieniłeś już zdanie??

Zagadnienie elektroniki zapłonu jest bardziej skomplikowane niż przerywacz (ja wiem przynajmniej tyle) ale najlepiej wie o tym Janek i inni którzy produkują własne układy. Choć i w przypadku przerywacza dobrze jest dokładnie rozumieć zasadę działania. Powtarzanie oklepanych sformułowań pochodzących z różnorakich serwisówek nie jest błędem ale wielokrotnie uproszczeniem.
Lopez nie musisz być mechanikiem (w sensie działu fizyki), ale wiedza podstawowa się tak nazywa bo jest podstawowa. Szukaj w necie pod hasłem "droga tłoka w kinematyce układu korbowego". Albo luknij sobie na elementarz: http://autowiedza.republika.pl/kinemat_ukl_korb.html
No i na koniec kolego najdroższy, pepiki nie mogły dać cewki dwu biegubowej jack wyjaśnił Ci dlaczego. Ale dlaczego pepki nie dali normalnych przewodowych "mas" tylko zrobili to jak w rowerze to pozostawmy bez komentarza. Czy może twierdzisz że to i dzisiaj jest cool i trendy ;) .

Czas najwyższy obczaić że niektórzy jak coś piszą to wiedzą co piszą. No chyba że nie piszą bo nie wiedzą ;) .I lepiej jest zapytać a nie bić pianę. Bo odpowiedź uzyskałbyś jeden z drugim szybciej i bez zbędnego pitupitu.
A my tu tyko pomóc chcemy.

Co do Janka. Kolego zupełnie niepotrzebnie się wpieniasz. Coś komuś upadło na stół a nożyce.... Nie raz chyba popierałem Cię za Twoje starania i nadal popieram. Produkt sam się broni. Jeśli o mnie chodzi to nie wiem kto tu czym handluje i nie obchodzi mnie to. Jak czegoś będę potrzebował to przejrzę oferty.

Jack63 byłeś wytrwały czytając ten wątek o wskaźniku ;) .
« Ostatnia zmiana: Czerwca 29, 2012, 15:59:51 wysłana przez Pietras12v »
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

WujoWojtas

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 358
  • Jawer
    • Poduszki dla dzieci
Odp: Bezstykowy układ zaplonowy do Jawy 638 / Cezet 472.6 metodą "zrób to sam"
« Odpowiedź #53 dnia: Września 24, 2012, 22:17:44 »


Nie mam czasu niestety na poprawne zrobienie przesłony, także jeżdżę dalej w takim układzie jak jest na filmiku i na razie jestem bardzo zadowolony :)

Problemem jest fajne przymocowanie cewki... Zrobiłem to przy pomocy dość długiej blachy, powyginałem w kształt litery U, na górze przy ramie ścisnąłem i się trzyma ;)

EDIT:
Pudełko z modułem, cewką, czujnikiem i tarczą podziałową. (A najlepiej samą instrukcję bo częsci są na allegro). Kupisz?? Pewnie nie ale kilku dzieciaków jak się naczyta cototo jest to pewnie by kupiło. Nie prawdasz????

http://allegro.pl/zaplon-elektroniczny-jawa-ts-350-12v-i2663386373.html :) Prorocze słowa ;)

Można? Można, ale przebicie cenowe ładne :P

Na zlot dojechałem i wróciłem, żadnych zastrzeżeń do zapłonu, chociaż (wstyd się przyznać), nic się nie zmieniło w kwestii połączeń i przesłony od ostatniego czasu ;) Poprawię się!
« Ostatnia zmiana: Listopada 09, 2012, 16:11:04 wysłana przez Rozztocz »
Zapisane
634 + velorex 562,
356, 638, 555, 20, 472.6 (niekompletna... Jeszcze

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 645
Odp: Bezstykowy układ zaplonowy do Jawy 638 / Cezet 472.6 metodą "zrób to sam"
« Odpowiedź #54 dnia: Września 24, 2012, 23:01:54 »

Jakiś czas temu przestałem się dziwić że ciężko się dziś dokopać do rzetelnych i/lub źródłowych informacji.
Informacja cenna rzecz. W związku z tym nic już w tej sprawie nie napiszę.
Polecam opony z innej aukcji allegrowicza :P
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

jack63

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 231
Odp: Bezstykowy układ zaplonowy do Jawy 638 / Cezet 472.6 metodą "zrób to sam"
« Odpowiedź #55 dnia: Września 25, 2012, 09:00:36 »

Cóż. Niektórzy piszą i dzielą się wiedzą -  jak ja. Niektórzy Eksperymentują i tez piszą - jak Janek i Pietras czy Wujo.
A....niektórzy nic nie piszą tylko ... znienacka na aledrogo pojawia się moduł zapłonowy z osprzętem (co to jest na prawdę tego nie wiemy???).
I jak tu się nie wkurzyć??? Wiedza kosztuje, więc za rady trzeba by brać pieniądze, ale wtedy istnienie forum traci sens...
Kto znajdzie dobre rozwiązanie ten jest geniuszem!
Zapisane

killler

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 956
  • :)

WujoWojtas, czyli zarowno moduł jak i halla masz o golfa 2 na gazniku tak ??? mogdlbys powiedziec co pod ktory kabel wychodzacy od halla podlaczyc ??? :)
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka :)
Cz 350 472.6 86r.:)

posiadacz

  • Łotwa 2016
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 436
  • jawa ts 350 1990r
Odp: Bezstykowy układ zaplonowy do Jawy 638 / Cezet 472.6 metodą "zrób to sam"
« Odpowiedź #57 dnia: Lipca 04, 2013, 21:13:01 »

Skleciłem  zapłon do jawy .Moduł GL 118  cewka polonez [dwubiegunowa 1,5 oma ] czujnik magnetoindukcyjny  fiat 126p ,wyzwalacz rękodzieło . Przejechałem około 200  km . Dzisiaj robiłem zdjęcia i zauważyłem że na płytkę z impulsatorem wchodzi rudy . Płytka ma dwie fasolki do regulacji
wyprzedzenia .Impulsator podłączony przewodami od przerywaczy ,moduł w/g schematu ,zasilanie przewodem od wyłącznika z prawej manetki , do wyłącznika zamiast minusa podłączony plus . Cewka zapłonowa upchnięta pod zbiornikiem[troszkę ciasno ale taką miałem]Zapłon zmontowałem bardziej z ciekawości niż potrzeby .
« Ostatnia zmiana: Lipca 08, 2013, 21:33:45 wysłana przez posiadacz »
Zapisane
jawa ts 350

Karolex

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 634
Odp: Bezstykowy układ zaplonowy do Jawy 638 / Cezet 472.6 metodą "zrób to sam"
« Odpowiedź #59 dnia: Lipca 04, 2013, 23:46:57 »

Posiadacz, a co tam kręci się na wale obok tego czujnika?
Zapisane
Ludzie sami sobie utrudniają życie.
A potem pier* że życie trudne.

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 645
Odp: Bezstykowy układ zaplonowy do Jawy 638 / Cezet 472.6 metodą "zrób to sam"
« Odpowiedź #60 dnia: Lipca 04, 2013, 23:49:00 »

Kawałek metalowego czegoś, może być nawet śruba.
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Bezstykowy układ zaplonowy do Jawy 638 / Cezet 472.6 metodą "zrób to sam"
« Odpowiedź #61 dnia: Lipca 05, 2013, 08:41:35 »

a zwarcie się z tak leżących kabli nie porobi...
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

killler

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 956
  • :)
Odp: Bezstykowy układ zaplonowy do Jawy 638 / Cezet 472.6 metodą "zrób to sam"
« Odpowiedź #62 dnia: Lipca 07, 2013, 13:06:02 »

regulacja tylko tym "śmigłem" co na wal zalozysz prawda ??? gdybys zostawil orginaln plytke mialbys od razu gotowa regulacje zapłonu ;)
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka :)
Cz 350 472.6 86r.:)

Łukasz121

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Bezstykowy układ zaplonowy do Jawy 638 / Cezet 472.6 metodą "zrób to sam"
« Odpowiedź #63 dnia: Marca 05, 2014, 17:34:58 »

witam posiadam cz 350 6v czy jest mozliwe zalozenie cdi do tego modelu z uzyciem cewki cinka 700 modułu od golf2 i czujnika helli
Zapisane

Junak

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 116
  • Jawa TS 350, Komar, Junak
Odp: Bezstykowy układ zaplonowy do Jawy 638 / Cezet 472.6 metodą "zrób to sam"
« Odpowiedź #64 dnia: Marca 05, 2014, 18:22:47 »

Do 6V to nie zadziała
Zapisane
    Status GG

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Bezstykowy układ zaplonowy do Jawy 638 / Cezet 472.6 metodą "zrób to sam"
« Odpowiedź #65 dnia: Marca 29, 2014, 16:31:39 »

Teraz ja mam kilka pytań:P

Po pierwsze - owy moduł z golfa nie ma przypadkiem funkcji wyprzedzania zapłonu wraz ze wzrostem prędkości obrotowej?

Po drugie - czy na owym zapłonie nie masz za dużo zakłóceń,kiedy włączysz światła?

Po trzecie - wspominałeś,że na wysokich obrotach iskra słabnie.
Jakiś pomysł na ten problem?
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

killler

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 956
  • :)
Odp: Bezstykowy układ zaplonowy do Jawy 638 / Cezet 472.6 metodą "zrób to sam"
« Odpowiedź #66 dnia: Marca 29, 2014, 16:45:32 »

Po pierwsze - owy moduł z golfa nie ma przypadkiem funkcji wyprzedzania zapłonu wraz ze wzrostem prędkości obrotowej?
tego nie wiem ;) Po drugie - czy na owym zapłonie nie masz za dużo zakłóceń,kiedy włączysz światła?
nic takiego nie zaobserwowałem ;)
Po trzecie - wspominałeś,że na wysokich obrotach iskra słabnie.
Jakiś pomysł na ten problem?
U mnie od 4 tys to dopiero sie power zaczyna i ciagnie do max takze to raczej kwestia odpowiedniego smigła

takie moje spostrzezenia a smigam juz na tym zestawie troche ;)
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka :)
Cz 350 472.6 86r.:)

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Bezstykowy układ zaplonowy do Jawy 638 / Cezet 472.6 metodą "zrób to sam"
« Odpowiedź #67 dnia: Marca 29, 2014, 18:26:14 »

ktoś kiedyś kombinował moduł z golfa i były z tym problemy
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

killler

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 956
  • :)
Odp: Bezstykowy układ zaplonowy do Jawy 638 / Cezet 472.6 metodą "zrób to sam"
« Odpowiedź #68 dnia: Marca 29, 2014, 18:29:35 »

ja mam i jest bardzo dobrze ;) wojtas tez ma i tez smiga ;)
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka :)
Cz 350 472.6 86r.:)

WujoWojtas

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 358
  • Jawer
    • Poduszki dla dzieci
Odp: Bezstykowy układ zaplonowy do Jawy 638 / Cezet 472.6 metodą "zrób to sam"
« Odpowiedź #69 dnia: Marca 29, 2014, 18:48:40 »

Potwierdzam, moduł z golfa jest git, śmigam i zapomniałem jak to się kiedyś regulowało przerywacze ;)

Nie zaobserwowałem żadnych zakłóceń przy światłach, nie ma spadku mocy ani nic
Zapisane
634 + velorex 562,
356, 638, 555, 20, 472.6 (niekompletna... Jeszcze

benwatkins

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 22
  • Jawa 350 634 '81
Odp: Bezstykowy układ zaplonowy do Jawy 638 / Cezet 472.6 metodą "zrób to sam"
« Odpowiedź #70 dnia: Marca 29, 2014, 20:25:27 »


Witam,
podepnę się do tematu. Mój znajomy zadeklarował się, że by mi zrobił osprzęt do zapłonu (wytrawił płytki etc) tylko potrzebuje jakiegoś sensownego schematu, ponieważ moja wiedza elektroniczna nie stoi na satysfakcjonującym poziomie stąd mam parę pytań.


Czy ten schemat wydaje się sensowny?
http://obrazki.elektroda.net/70_1222617804.jpg


Wyprzedzenie zapłonu by się ustawiało manualnie tak jak na załączonym obrazku (tak to przynajmniej rozumiem)
http://obrazki.elektroda.pl/2833390900_1386140625.jpg


I ostatnie pytanie: jak wsadzić sprytnie magnes do wytoczonego koła które przytwierdzę do wału.
Jeśli gdzieś się mylę proszę mnie poprawić. Wszelakie sugestie mile widziane.
Zapisane

Junak

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 116
  • Jawa TS 350, Komar, Junak
Odp: Bezstykowy układ zaplonowy do Jawy 638 / Cezet 472.6 metodą "zrób to sam"
« Odpowiedź #71 dnia: Marca 29, 2014, 20:46:19 »

mam zrobione układy według tego twojego pierwszego schematu, działały dobrze, w sumie to miałem je wystawić na sprzedanie bo mi już niepotrzebne
Zapisane
    Status GG

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 860
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Bezstykowy układ zaplonowy do Jawy 638 / Cezet 472.6 metodą "zrób to sam"
« Odpowiedź #72 dnia: Marca 30, 2014, 09:52:04 »

Ten układ z linku jest juz przez wiele osób sprawdzony i działa bez zarzutu.Jedynie nie rozumiem,po co ten magnes z głośnika,skoro ma tam być magnesik neodymowy np.z napedu CD-ROM.Moim zdaniem wystarczy mały magnesik neodymowy,taki 5x5mm umieszczony na jakimś kole z blaszki.Tak aby przechodził około 2mm od tych czujników.
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1167
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Bezstykowy układ zaplonowy do Jawy 638 / Cezet 472.6 metodą "zrób to sam"
« Odpowiedź #73 dnia: Marca 30, 2014, 10:25:50 »

Ja mam też bezstykowca zrobionego na bazie modułu od fso polonez cewki od malucha el no i impulsator też zmodyfikowany od poldka i od 20 tys km jak go założyłem to o nim zapomniałem że jest :D .
ps golf 2 miał wyprzedzenie zapłonu sterowane podciśnieniem przy nadajniku halla
Zapisane
    Status GG

benwatkins

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 22
  • Jawa 350 634 '81
Odp: Bezstykowy układ zaplonowy do Jawy 638 / Cezet 472.6 metodą "zrób to sam"
« Odpowiedź #74 dnia: Marca 30, 2014, 10:50:40 »

To elegancko, wymierzę dokładnie wymiary koła do utoczenia, na frezarce się wywierci dziurę na magnes neodymowy. Jak się uda eksperyment będzie (prawie) vapno 6v w cenie ~50 zł :E ;)
Zapisane
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 8   Do góry
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
21 Odpowiedzi
14007 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 13, 2011, 21:14:47
wysłana przez Luki
4 Odpowiedzi
5951 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 27, 2013, 07:48:42
wysłana przez georgs64
6 Odpowiedzi
5859 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 15, 2014, 21:38:11
wysłana przez Seba
0 Odpowiedzi
3794 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 08, 2019, 07:19:38
wysłana przez Yabaman
0 Odpowiedzi
320 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudnia 17, 2022, 08:26:14
wysłana przez Fiacior