Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 02, 2024, 19:15:55
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Głowica - naprawa gwintu świecy.  (Przeczytany 7706 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

patryk669966

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 18
  • Jawa-Cz 175 typ 450
Głowica - naprawa gwintu świecy.
« dnia: Maja 30, 2014, 21:30:33 »

Czy naprawiał ktoś gwint do świecy w głowicy Jawa-CZ 175 typ 450? Czy robiliście to samodzielnie czy oddaliście głowice do warsztatu? 
Nie mogę już rozwiercić i nagwintować na większą świecę bo ten zabieg był już wykonywany. Aktualnie jest gwint m18.
I drugie pytanie lepiej dorobić tulejkę czy może zastosować sprężynę do naprawy gwintów (bodajże nazywa się HeliCoil).

Poprawiłem tytuł tematu - mechanik350
« Ostatnia zmiana: Maja 31, 2014, 12:55:24 wysłana przez mechanik350 »
Zapisane

Blenders

  • Laureat "Krzywej Korby" 2012
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1078
  • Bibliotekarz
Odp: Głowica
« Odpowiedź #1 dnia: Maja 30, 2014, 21:34:57 »

Co kto woli, ale ja bym sprężyny nie dawał.

Dorobić tulejkę lub kupić używaną ze sprawnym gwintem.

Ale to tylko moja skromna opinia.
Zapisane
Jawa 350 634-7 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 83r Docieranie
Čz 350 472.5 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 85r
Čz 180 487.4 (Pełne Vape 12V) 93r
Jawa 638.5
Wsk 125 M06B3 Bąk (Cdi TurboZabytki 12V) 77r

j@wa

  • Kudłaty durnowaty reperuje stare graty
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1834
Odp: Głowica
« Odpowiedź #2 dnia: Maja 30, 2014, 21:48:18 »

a ja zaspawałbym miejsce po świecy i nawierciłbym i nagwintował od nowa - cała operacja u normalnego niezbyt drogiego mechanika to ok 30 zł, i taka naprawa jest naprawdę skutecznym sposobem pozbycia się kłopotu!!! 8)

Niestety ,ale ta metoda jest na kilka odkręceń świecy, tak samo jak HeliColl.
Jedynie tulejka. Lekko pod frezowane miejsce pod tulejkę ,aby ładnie i szczelnie usiadła. Tulejka od środka rozpęczona co by nie wykręcała się i problem masz rozwiązany na długo.
Zapisane
Jawa 638.0 '87r
Jawa 638.5 Velorex 562 '86r

I coś tam jeszcze.

elkinio

  • President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2945
Odp: Głowica
« Odpowiedź #3 dnia: Maja 30, 2014, 21:53:27 »

uważam że j@wa ma rację - tulejowanie to metoda trwała i skuteczna

Zapisane
Jawa 559 z Velorex 560, Jawa 634 i kilka innych

patryk669966

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 18
  • Jawa-Cz 175 typ 450
Odp: Głowica
« Odpowiedź #4 dnia: Maja 30, 2014, 21:56:48 »

Dzięki panowie za szybką odpowiedź. Tak zrobię, że dorobię tuleje nawet może na mniejszą świecę i rozpaczę ją od środka jak proponuje j@wa.
Zapisane

j@wa

  • Kudłaty durnowaty reperuje stare graty
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1834
Odp: Głowica
« Odpowiedź #5 dnia: Maja 30, 2014, 21:57:26 »

jak zaspawasz drutem z dodatkiem magnezy to problemu nie będzie! ;D

Niema problemu ,bo świeca poszła do rowu nie w przechodniów. Teraz tulejka trzyma jak ...
Zapisane
Jawa 638.0 '87r
Jawa 638.5 Velorex 562 '86r

I coś tam jeszcze.

patryk669966

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 18
  • Jawa-Cz 175 typ 450
Odp: Głowica
« Odpowiedź #6 dnia: Maja 30, 2014, 22:05:20 »

Sposób z zaspawanie może też by się sprawdził, ale osobiście nie mam możliwości pospawania aluminium  :)

Zapisane

j@wa

  • Kudłaty durnowaty reperuje stare graty
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1834
Odp: Głowica
« Odpowiedź #7 dnia: Maja 30, 2014, 22:06:57 »

Pewnie że się w alu wkręca. Tylko jest to cały odlew ciśnieniowy. Spaw czasami nie jest idealny i świeczki sobie latają, a co.  :D Fajny świst był.
Zapisane
Jawa 638.0 '87r
Jawa 638.5 Velorex 562 '86r

I coś tam jeszcze.

yuzik

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 148
  • cz 175/450, jawa 350/638
Odp: Głowica
« Odpowiedź #8 dnia: Maja 30, 2014, 22:32:51 »

Moim skromnym zdaniem, można jeszcze dopaść do 450 tki głowicę w dobrej cenie i w dobrym stanie, bez kombinacji , tym bardziej, że robota dla fachowca z krwi i kości, o którego coraz ciężej. Oczywiście nie neguje, że pomysł pospawania jest zły:)
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Głowica
« Odpowiedź #9 dnia: Maja 31, 2014, 09:06:20 »

Ja naprawiałem tak sobie głowicę do 638. Wytoczyłem tulejkę z gwintem M18x1,5 na zewnątrz i "świecowym" wewnątrz, wkręciłem w głowicę i działa. Mam też głowicę przygotowaną do gwintowania w której ojciec zaspawał stary gwint, teraz muszę to tylko rozwiercić i nagwintować.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

janosikmz19822

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 234
  • motórów kilka
Odp: Głowica
« Odpowiedź #10 dnia: Maja 31, 2014, 10:43:53 »

Pamiętajcie od denaturacie do gwintowania alumu  ;)
Zapisane
    Status GG

Karolex

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 634
Odp: Głowica
« Odpowiedź #11 dnia: Maja 31, 2014, 11:08:50 »

Nie tulejowałem nigdy głowicy ale wiele razy wykręcałem świecę z takiej tulejowanej głowicy... zawsze prędzej czy później ta tuleja się wykręcała.
Na twoim miejscu dał bym głowicę do zakładu regeneracji głowic (cena naprawy gwintu w Wrocławiu to 60zł) albo kupił nową (sam tak zrobiłem) .
Zapisane
Ludzie sami sobie utrudniają życie.
A potem pier* że życie trudne.

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Głowica - naprawa gwintu świecy.
« Odpowiedź #12 dnia: Maja 31, 2014, 13:27:49 »

Dlatego po takiej naprawie trzeba posmarować gwint świecy smarem grafitowym i odkręcać uderzając delikatnie w klucz młotkiem ;)
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

j@wa

  • Kudłaty durnowaty reperuje stare graty
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1834
Odp: Głowica - naprawa gwintu świecy.
« Odpowiedź #13 dnia: Maja 31, 2014, 14:24:39 »

Nie tulejowałem nigdy głowicy ale wiele razy wykręcałem świecę z takiej tulejowanej głowicy... zawsze prędzej czy później ta tuleja się wykręcała.
Na twoim miejscu dał bym głowicę do zakładu regeneracji głowic (cena naprawy gwintu w Wrocławiu to 60zł) albo kupił nową (sam tak zrobiłem) .

Bo koniec tulei należy rozpęczyć i to nie młotkiem i pobijakiem. Stożkiem który wciska krawędź w materiał głowicy. Niema wuja, taka tuleja nie obróci się nawet o milimetr. Tak mam w Junkersie i jest wreszcie spokój.
Zapisane
Jawa 638.0 '87r
Jawa 638.5 Velorex 562 '86r

I coś tam jeszcze.

Milten

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 10
  • Romet 50t-1, Router WS50, CZ 350 472.6
Odp: Głowica - naprawa gwintu świecy.
« Odpowiedź #14 dnia: Maja 31, 2014, 20:15:04 »

Mi w mojej czesi też się wykręciła tulejka ze świecą, najpierw z wyczuciem w kręciłem w imadło, popryskałem np. WD40 i odkręciłem z tulei świecę, następnie tulejka trochę się pomarszczyła tam gdzie ścisnąłem, to tylko fleksą wyrównałem wkleiłem klejem do metalu na duże temperatury, ja użyłem kleju dwuskładnikowego AUTOWELD CX-80, oczywiście w tulei tylko gwint posmarowałem klejem i wkręciłem ze święcą tulejkę w głowicę, docisnąłem tak w miarę, poczekałem ok. 4 - 5 dni i wykręciłem, ale można już po 2 dniach i wszystko git jest, wykręcałem od tego czasu świecę z 20 razy i git, ale poza tym kiedyś za mocno świecę przykręcałem, więc mogę podzielić się dla tych, którzy nie wiedzą, choć wątpię, że są tu tacy, ale świecy nie wkręcać na chama, tylko tak, aby się nie wykręcała i nie ruszała. A co do kleju to się go rozrabia pół na pół, czyli 50% jednego i 50% drugiego.
Zapisane
    Status GG

Jacek635

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 43
  • jawa 250
    • prototypownia janicki blog
Odp: Głowica - naprawa gwintu świecy.
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpnia 23, 2019, 10:50:37 »

Jest jeszcze jedna metoda, którą zastosowałem w głowicy od swojej jawy 250. Polega ona na wykonaniu gwintu stożkowego w otworze i gwintu stożkowego na tulei. Następnie wkręcenie do oporu i obróbka czół na płasko.
Zapisane
prototypownia-janicki.blogspot.com

Jawa353, MZ250, Junak,
WSK125 B3,64,Z2,2xGil,M06L,Pak,
WSK175 M21,S1,S2,
Romet760,50T1 Pegaz710,
IŻ Jupiter, SHL M11W, M06U, WFM,
Harley Davidson Road king, Sportster Ironhead,
Zaporożec, Tarpan, Wartburg, BMW E24
i inne

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 781
Odp: Głowica - naprawa gwintu świecy.
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpnia 23, 2019, 20:18:47 »

Tylko helicoil a nie jakieś tulejki
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
11 Odpowiedzi
4665 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 17, 2007, 17:38:43
wysłana przez ejok
2 Odpowiedzi
3112 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 06, 2016, 13:10:22
wysłana przez m@ciek
3 Odpowiedzi
2868 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 25, 2016, 13:46:48
wysłana przez jawol RIP
10 Odpowiedzi
2792 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 16, 2017, 10:12:03
wysłana przez Jawer87
10 Odpowiedzi
965 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 26, 2023, 22:20:13
wysłana przez Jawoch