Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 17, 2024, 05:31:00
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Jawa z niemiecką tabliczką znamionową  (Przeczytany 6852 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

fizyk0

  • Gość
Odp: Jawa z niemiecką tabliczką znamionową
« Odpowiedź #25 dnia: Marca 26, 2008, 11:44:05 »

Cytuj
Jest i to w niektórych sytuacjach spora

Masz racje ale tylko jeżeli chodzi o przeliczenia z metrycznego na calowy.A z Ursusem to historia jest mi znana.Tylko ,że Anglicy sprzedali nam maszyny z podziałkami calowymi ,a chwile po¼niej dokumentacja zaczęła się pojawiać w systemie metrycznym stąd nasza wpadka.
Jeżeli chodzi o większość wymiarów idzie je przeliczyć ,ale oczywiście że będzie problem z metrycznymi normaliami.Cyrk zaczyna się przy gwintach ,ogolnie zasada jest prosta średnica x ilość zwoi na cal tylko zaraz zaczynaja sie odmiany angielska UNC, amerykñska UNF itd.
Zapisane

Piszczałka

  • Gość
Odp: Jawa z niemiecką tabliczką znamionową
« Odpowiedź #26 dnia: Marca 26, 2008, 12:05:43 »

Anglicy muszą mieć wszystko inaczej niż cały świat!

Co do jakość materiałów to zleżało jak się chłopaki postarali na poszczególnych etapach, i oczywiście jak potem właściciele dosiadali pojazdu,
Ja też mam tabliczkę z cyrylicą  i jakoś nie widzę  aby była ¼le wykonana
Zapisane

Mienki

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2082
  • Jawa Tramp
Odp: Jawa z niemiecką tabliczką znamionową
« Odpowiedź #27 dnia: Marca 26, 2008, 12:28:44 »

z tymi wersjami to jest tak ze różniły sie nie jakością wykonania a wyposażeniem i niczym innym.. jawy na rynek amerykañski miały dozowniki oleju i możliwy kolor turkusowy, a Jak pisał Jawsim te na rynek niemiecki czy angielski dostawały chromowany napis a nie naklejkę... ja na Cz 6v mam niemiecka tabliczkę a wyróżnia ja obrotomierz i aluminiowe obrecze kół.... nic więcej...
Zapisane
http://mienki1987.blogspot.com/

_________________________________________________________________

Jawsim

  • Gość
Odp: Jawa z niemiecką tabliczką znamionową
« Odpowiedź #28 dnia: Marca 26, 2008, 17:59:24 »

aluminiowe obręcze kól to nic wyróżniającego w cz z tamtych lat.
Zapisane

Mienki

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2082
  • Jawa Tramp
Odp: Jawa z niemiecką tabliczką znamionową
« Odpowiedź #29 dnia: Marca 26, 2008, 18:32:21 »

to tym bardziej niczym szczególnym sie nie wyróżnia oprócz obrotomierza.....
Zapisane
http://mienki1987.blogspot.com/

_________________________________________________________________

gringo

  • Gość
Odp: Jawa z niemiecką tabliczką znamionową
« Odpowiedź #30 dnia: Marca 26, 2008, 18:42:36 »

także reasumująć widzać knedla ze szkopskimi wypocinami na tabliczce nie ma sie co dekscytować bo są to te same motocykle, defakto nie posiadające żadnej logicznej przewagi, czy powodów do ich własnie kupna... bardziej niż wschodnioeuropejskich wersji.


moim zdaniem opłaca sie tylko zwracac uwage na niektóre brytyjskie egzemplaże posiadające dozownik oleju, byłem na poczatku miesiaca na targach pod londynem zagościł tam bardzo liczny brytyjski klub motocyklowy, nasi zamorscy knedlowi bracie mówili że to genialny pomysł czechów ponieważ jest banalnie prosty i niezawodny. dzieki temu zastanawiam sie nad zakupem silnika i transportem go do polski...
Zapisane

_Wujek samo Zło_

  • Mistrz Zła...
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1345
  • przekażcie mu że Belzebubik się o niego pytał....
Odp: Jawa z niemiecką tabliczką znamionową
« Odpowiedź #31 dnia: Marca 27, 2008, 19:51:06 »

Fizyk0 jedną sytuacje słusznie zauważył Piszczałka.
Inna historia która znam i mam namacalne dowody to np dwa samochody terenowe okresu II W¦. Amerykañski jeep willys i radziecki gaz 67. Samochody blizniaczo podobne konstrukcyjnie bo ruskie "przerżneli" z jeepa co się dało.... ale w gaziku jest wszystko dwa razy grubsze tzn osie, ramy, nawet kiera nie za dobrze w lapach lezy bo jest gruba jak pęto kiełbasy. 

Czyżby tak przeliczali z cali na ich że dwa razy więcej materiału musiało iść ??
Zapisane
"Szukajcie, a znajdziecie. Proście, a będzie wam dane - Kiedyś prosiłem Boga o rower, po latach zrozumiałem, że Bóg nie działa w ten sposób. Ukradłem rower i prosiłem Boga o przebaczenie" ;)

Piszczałka

  • Gość
Odp: Jawa z niemiecką tabliczką znamionową
« Odpowiedź #32 dnia: Marca 27, 2008, 20:50:53 »

Rosjanie po prostu się nie przejmowali wygodą ,  w gazie niema np. siedzenia jest szkielet druciany na który się rzucało kufaje i płaszcz to raz a dwa ich jakość materiałów, stopów metali była hmmm słaba więc dawało się naddatki i to spore,
Zrobili tak jeszcze w swoich kopiach BMW i Zundapa  grubsze osie pałąki wzmacniające i inne pierdoły aby się nie łamało
Zapisane

gringo

  • Gość
Odp: Jawa z niemiecką tabliczką znamionową
« Odpowiedź #33 dnia: Marca 27, 2008, 21:09:59 »

no nie powiem gazik ma całkiem inny silnik, konstrukcja jeszcze z lat dwudziestych nie to co  jeep :P ale poruwnajmy bmki i urale czy kaski...
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: Jawa z niemiecką tabliczką znamionową
« Odpowiedź #34 dnia: Marca 28, 2008, 00:44:16 »

silnik w rosyjskim terenowcy jest lustrzanym odbiciem silnika z willysa- chodzi o system amerykañski rzutowania na rysunkach.
Zapisane

fizyk0

  • Gość
Odp: Jawa z niemiecką tabliczką znamionową
« Odpowiedź #35 dnia: Marca 28, 2008, 11:07:13 »

Cytuj
silnik w rosyjskim terenowcy jest lustrzanym odbiciem silnika z willysa- chodzi o system amerykañski rzutowania na rysunkach.
A co ma piernik do wiatraka?
Lustrzane odbicie to lustrzane odbicie a rzut amerykañski to rzut amerykañski.
To dla przykładu silnik amerykañski ma kolektor wydechowy z lewej strony a rosyjski z prawej?
Różnica w rzutach polega na tym ,że amerykanie najpierw "stawiają" przedmiot i rzutują z góry.Taki sam detal możesz zrobić w rzucie amerykañskim i europejskim i jeśli zrobisz to dobrze nie ma prawa się różnić.
« Ostatnia zmiana: Marca 28, 2008, 11:16:06 wysłana przez fizyk0 »
Zapisane

Piszczałka

  • Gość
Odp: Jawa z niemiecką tabliczką znamionową
« Odpowiedź #36 dnia: Marca 28, 2008, 13:22:31 »

A i silnika Willysa tez bym nie zachwalał dolnozaworowy i o niskim stopniu sprężania,
On miał pojechać na każdej benzynie i być niezawodny i tyle a że konstrukcja stara to akurat sprawdzona, wiadomo czego się po niej spodziewać
Zapisane