Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 05, 2024, 11:19:02
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  
Strony: 1 [2] 3 4 ... 8   Do dołu

Autor Wątek: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638  (Przeczytany 77555 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Marcin29844

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 25
  • Jawa 380 TS i MZ ETZ 251e,ETZ 250e
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #25 dnia: Grudnia 22, 2014, 17:12:35 »

Sory za odkop ale to właściwy temat.Panowie jeśli można binga to czemu nie gaźnik BVF 30N3-1?
Mam MZ 251 i moim zdaniem na Bingu spalanie się zmniejsza i minimalnie silnik lepiej pracuje ale motor nie ma tego odejścia,jest słabszy więc wróciłem do oryginała i kupiłem nowy gaźnik 30N3-1 firmy MZA (taki jak oryginał) tylko współczesnej produkcji i moim zdaniem tak jest lepiej:) Co o tym myślicie żeby go zamontować do jawy? Będzie lepszy od Jikowa?
« Ostatnia zmiana: Grudnia 22, 2014, 17:14:19 wysłana przez Marcin29844 »
Zapisane
    Status GG

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 538
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #26 dnia: Grudnia 22, 2014, 20:54:29 »

Na pewno cię czeka zabawa z ustaleniem jaka dysza będzie najlepsza, bo jawa ma powerjet. Weź jeszcze pod uwagę o 2mm większą gardziel, raczej potrzebna będzie redukcja.


W moim przypadku zostaje adapter i gaźnik od 638, bo mój jest bardzo kiepskim stanie, falują na nim obroty i przepustnica porządnie dzwoni.


Swego czasu było na forum zdjęcie jawy, która rzekomo fabrycznie miała zamontowanego binga z MZ.
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #27 dnia: Grudnia 22, 2014, 20:57:19 »

Cytuj
Swego czasu było na forum zdjęcie jawy, która rzekomo fabrycznie miała zamontowanego binga z MZ.
na jednym z VSJ była taka jawa z bingiem
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

Marcin29844

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 25
  • Jawa 380 TS i MZ ETZ 251e,ETZ 250e
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #28 dnia: Grudnia 22, 2014, 21:13:51 »

Jak dla mnie Bing jest za drogi miałem w MZ i w simsonie w obu przypadkach minimalnie zmniejszał spalanie i moc ale silnik ładniej pracował tylko tyle...W gaźniku 30n3-1 jest dysza 130 i są dostępne mniejsze i większe bez problemu;) Muszę pomierzyć Jikowa i 30N3 i zobaczymy może akurat flansza nie bedzie trudna ;D Moim zdaniem ten gaźnik 30N3 jest lepszy od binga mimo że starszy...Na pewno zamiast binga brał bym coś od Aprilli RS czyli Dellorto coś takiego: http://shop.mieloch.pl/gaznik-dellorto-phbh-bs-30mm,pZ044404.bhtml niezniszczalne gaźniki które na pewno poprawiają dynamikę  8)

Edit: Zauważyłem że na forum już pare osób jeździ na dellorto więc lepiej kupić dellorto używke za 140zł niż tego 30n3-1 ponieważ było by więcej przeróbek w tym od MZ...:)
 
« Ostatnia zmiana: Grudnia 23, 2014, 14:34:43 wysłana przez Marcin29844 »
Zapisane
    Status GG

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #29 dnia: Grudnia 29, 2014, 13:00:24 »

Jak chcesz DOBRY gaźnik, to kupujesz Japońca.
Na aukcji wyhaczylem za smieszne pieniadze uzywany japonski gaznik TEIKEI Y26P zdjety z Yamahy TY250 (motocykl do trialu produkowany w latach 70-80). Byl on tez stosowany do Yamahy RD350 wiec do Jawy TS sie nada.
https://www.youtube.com/watch?v=b1aiEauL5ps
http://www.yamahaty.com/english/ty250en/technique250en.html
Myslalem, ze firma Teikei juz zniknela z rynku ale nadal dobrze sobie radzi:
http://www.teikei.co.jp/e-index.html
Wymiary zewnetrzne sa bardzo zblizone do oryginalnego Jikova i da sie go zamocowac w oryginalnej tulei. Jedynie krociec wlotowy ma wieksza srednice (44mm).

dudek840

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 13
  • Jawa 638.5 83r Simson S51 Enduro 86r
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #30 dnia: Grudnia 29, 2014, 13:36:23 »

Spoko opcja z tym gaźnikiem co podałeś, przy swapie nie bedzie trzeba założyć mniejszych dyszy?
Zapisane

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #31 dnia: Grudnia 29, 2014, 13:41:12 »

Motocykl, do którego był stosowany ten gaźnik miał na wlocie zawór membranowy, dużą moc i moment obrotowy więc inne dysze będą chyba konieczne. Na szczęście są jeszcze do zdobycia.
Poniżej przedstawiam jak to było skonstruowane (rysunek jest już z nowszym typem gaźnika).

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 538
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #32 dnia: Stycznia 03, 2015, 02:47:40 »

Mnie zawsze zastanawiało co powodowało taką przepaść między 638 a RD 350. Wydechy, krótszy skok tłoka czy coś innego. Sama RD na gaźnikach była dużo mocniejsza niż Jawa.
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #33 dnia: Stycznia 03, 2015, 04:14:10 »

Motocykle Yamaha RD250, 350 i 400, przynajmniej te sprzedawane w Japonii, tez miały zawory membranowe. Dwa gazniki i dobre zestrojenie ssania i wydechu bez ogladania sie na koszty i dostepnosc materiałow tez przyczyniło sie do ich duzej mocy.
W Japonii są zawory membranowe w zestawie z gaznikami 28-34mm do tuningowania dwusuwowych skuterow i ostatnio zastanawiam sie, czy nie wbudowac tego do Jawy. Taki zawor bez problemu zmiesciłby sie w miejscu kolektora ssania ale trzeba by przerobic mu obudowe do polączenia z cylindrem.
Tylko ze wtedy to nie bedzie juz Jawa i jej wal korbowy oraz przeniesienie napedu raczej dlugo by nie wytrzymaly takiej mocy...
Na ponizszym zdjeciu otwory w gumowych kroccach maja srednice 35mm wiec Koledzy moga ocenic, ze taki zawor wcale nie jest duzy.

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1166
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #34 dnia: Stycznia 03, 2015, 08:48:01 »

samo wstawienie membrany do jawy całe g.. da trzeba by było przerabiać okna ssące i tłoki żeby zasysała mieszanki ile dusza zapragnie a nie ile jej tłok odsłoni okna. Jak przerobi sie dolot  to trzeba pomysleć też nad płukami które przy zwiększonej dawce mieszanki też mogą nie wyrabiać bo przez ten sam przekrój musi przeleciec x wiecej mieszanki
Zapisane
    Status GG

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #35 dnia: Stycznia 03, 2015, 11:51:54 »

samo wstawienie membrany do jawy całe g.. da
Niekoniecznie. Te japonskie zestawy do skuterow naprawde duzo im daja i wcale nie trzeba zmieniac okien ani tlokow. Po prostu zaklada sie wiekszy zawor membranowy i wiekszy gaznik. Zawor membranowy poprawia napelnianie komory korbowej bo zapobiega cofaniu sie mieszanki. Zmiana geometrii okien poprawia napelnianie jeszcze bardziej ale to juz bardzo powazna ingerencja w silnik.

Marcin29844

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 25
  • Jawa 380 TS i MZ ETZ 251e,ETZ 250e
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #36 dnia: Stycznia 03, 2015, 11:54:10 »

Nie prawda bo sama membrana juz da efekt zauważalny na 100%...Tylko skąd wziąć klocek aluminium? Dajcie mi namiary kto by miał na sprzedaż i zakładam zaraz dwie membrany :D
Zapisane
    Status GG

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #37 dnia: Stycznia 03, 2015, 12:21:45 »

Aluminium latwo sie topi i mozna sprobowac odlac sobie klocek a nawet zmodyfikowany kolektor ssania w formie gipsowej.
Tylko prosze nie uwazac, ze namawiam do tuningu. Temat jest o zamienniku gaznika i po prostu glosno mysle jak mozna go najefektywniej wstawic.

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1166
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #38 dnia: Stycznia 03, 2015, 18:54:22 »

w silniku z rozrządem tłokowym i tylko do takiego rozrządu przystosowane całe g.. da może troszke uelastyczni silnik na dole przerabiałem to już.
Zapisane
    Status GG

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #39 dnia: Stycznia 03, 2015, 21:00:17 »

A taka przeróbka bez zbytniego zwiększania mocy poprawia zużycie paliwa?
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #40 dnia: Stycznia 07, 2015, 07:47:10 »

A taka przeróbka bez zbytniego zwiększania mocy poprawia zużycie paliwa?
Nie wiem jak byłoby w Jawie ale powinna poprawić. W Japonii nowe motocykle i skutery nie moga być rejestrowane, jeśli maja emisje dwutlenku wegla wyzsza niz ileśtam gramow/100 ccm pojemnosci x kilometr. Emisje CO2 obniza sie przez zmniejszenie zuzycia paliwa i w przypadku pojazdow dwusuwowych montowane sa w tym celu zawory membranowe.
Lepsze osiagi (z mozliwoscia ich zwiekszenia z zestawami do tuningu) to niejako efekt uboczny zastosowania membrany.

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1166
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #41 dnia: Stycznia 07, 2015, 09:08:29 »

kolego pokaż mi obecnie produkowane 2t po wyżej 50 ccm ni ma a wisz dlaczego bo w żaden sposób 2 t nie spełni norm uni europejskiej skutery produkuje sietam 2t gdzie przepiy na to pozwalają a membrana nie poprawi w żaden sposób emisji spalin wynika to z zasady działania silnika 2t i w skuterach też sie od tego rodzaju silnika odchodzi bo też sie czepiają
Zapisane
    Status GG

von_Majzel

  • Gość
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #42 dnia: Stycznia 07, 2015, 09:17:40 »

Ja bym bardzo chciał mieć membrany w Jawie (po jednej na cylinder) , to super sprawa tylko trudna do zrobienia , bo miejsca jest bardzo mało , musi być szczelne i musi być krótkie , bo gaźnik wejdzie w airboks =] .
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #43 dnia: Stycznia 07, 2015, 09:56:40 »

kolego pokaż mi obecnie produkowane 2t po wyżej 50 ccm ni ma a wisz dlaczego bo w żaden sposób 2 t nie spełni norm uni europejskiej skutery produkuje sietam 2t gdzie przepiy na to pozwalają a membrana nie poprawi w żaden sposób emisji spalin wynika to z zasady działania silnika 2t i w skuterach też sie od tego rodzaju silnika odchodzi bo też sie czepiają
Proszę bardzo, pokazuję :)


Bez problemu da się kupić w Czechach, oglądałem taką w sklepie. Jeśli jest w sprzedaży to pewnie też da się zarejestrować.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #44 dnia: Stycznia 07, 2015, 10:40:48 »

kolego pokaż mi obecnie produkowane 2t po wyżej 50 ccm ni ma a wisz dlaczego bo w żaden sposób 2 t nie spełni norm uni europejskiej skutery produkuje sietam 2t gdzie przepiy na to pozwalają a membrana nie poprawi w żaden sposób emisji spalin wynika to z zasady działania silnika 2t i w skuterach też sie od tego rodzaju silnika odchodzi bo też sie czepiają
Ze od dwusuwu się odchodzi to się z Kolega zgodzę. Nie znam regulacji Eurokołchozowych ale w Japonii można jednak nowe dwusuwy kupic i zarejestrowac. Sa to głownie skutery o pojemnosci 110-125ccm wspolczesnie produkowane w Japonii na rynki krajow Azji poludniowo-wschodniej. W krajach tych są rejestrowane takie jak wyjdą z fabryki ale do rejestracji w Japonii wymagają przerobek, wsrod ktorych jest między innymi zawor membranowy.
Oprocz tego sa firmy zajmujące się dostosowywaniem do wymagan rejestracyjnych wspołczesnie produkowanych dwusuwowych motocykli wyczynowych. Dostosowanie to sprowadza się głownie do założenia oswietlenia, wyciszenia i obniżenia mocy silnika przez zadławienie mniejsza membraną.  Ich spalanie znacznie spada i sa w stanie spełnic tutejsze normy emisji spalin. Tak wiec nie mogę zgodzic sie z opinią, że membrana nie ma żadnego wpływu na zużycie paliwa i emisję spalin .

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #45 dnia: Stycznia 07, 2015, 11:50:29 »

Emisja spalin to sprawa drugorzędna, najważniejsze żeby jak najmniej wlewać do baku :)
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #46 dnia: Stycznia 09, 2015, 02:58:53 »

Dla zainteresowanych podaje informacje o gaznikach OKO. Sa to produkowane na Tajwanie starsze modele gaznikow Keihin (Keihin udzielil na ich produkcje licencji i sa one nawet legalnie sprowadzane i sprzedawane w Japonii jako wyroby “Made For Japan”).
Angielski bedzie chyba bardziej zrozumialy na Forum niz japonski wiec jako przyklad podaje strone dystrybytora w Australii
http://www.oko-australia.com.au/

Niestety, gazniki OKO sa masowo kopiowane w kontynentalnych Chinach. Oryginaly OKO i czesci do nich sa do nabycia jedynie w sieci legalnych firm dystrybucyjnych a to co mozna kupic poza nia (na przyklad na eBayu) to chinskie kopie o bardzo zroznicowanej ale zwykle dosc marnej jakosci. Dystrybutor w USA podaje szczegoly pozwalajace na odroznienie oryginalu od chinskich kopii (oryginal jest po prawej stronie zdjec "OKO vs China copy") :
http://www.mid-atlantictrials.com/Copies.html

Cena oryginalu OKO pasujacego do Jawy 638 to okolo 150 USD razem z wysylka (w skladzie jest zestaw dysz do tuningu i guma do polaczenia z airboxem).
Chinska podroba na eBayu wyceniona jest na okolo 50 USD ale bez problemu obnizaja cene nawet do 25 USD gdy sie to zaproponuje. Kto chce niech ryzykuje.

mat0507

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1
  • Jawa 350 ts
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #47 dnia: Lutego 18, 2015, 16:08:26 »

a gaznik np od Yamaha yz 125 badz innego crossa ?
Zapisane

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #48 dnia: Lutego 25, 2015, 14:05:35 »

a gaznik np od Yamaha yz 125 badz innego crossa ?
Do YZ125 byly stosowane gazniki o srednicy gardzieli 32 mm rozniace sie budową w roznych latach produkcji. Zewnetrzna srednica ich kroćca mocującego to 39mm - zamocowac w Jawie sie da ale trzeba pokombinowac. Srednica od strony filtra to az 57mm i trudno byloby chyba znalezc pasujaca do niego gume.

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #49 dnia: Lutego 28, 2015, 22:56:26 »

Kto chce niech ryzykuje.
Yabaman zaryzykowal.
W sklepie internetowym, z ktorego kupowalem dysze do opisywanego wyzej gaznika Teikei, byly tez gazniki OKO (a raczej ich tanie podrobki, do ktorych dysze glowne maja taki sam rozmiar gwintu jak japonskie gazniki Teikei i Keihin). Troche z ciekawosci, troche "pro publico bono", aby uzupelnic informacje podane w tym watku, sprawilem sobie gaznik OKO K-101 o srednicy gardzieli 30mm i z power jetem. Srednice zewnetrzne kroccow to 49mm na wlocie (wyjscie airboxa tez ma 49mm wiec latwo polaczyc) i 35 na wylocie.
W opakowaniu byl kompletny gaznik, guma do mocowania i dodatkowe dysze (glowna-133 i wolnych obrotow-44). Linke dorobilem z hamulcowej od roweru. Korpus gaznika jest wykonany dobrze ale jego wykonczenie, glownie szlify nadlewow, moglyby byc lepsze. Plywak i zaworek iglicowy sa bardzo precyzyjnie wykonane (zaworek ma pogumowany stozek, tak jak w oryginalnych gaznikach Keihin). Guma, po przecieciu na pol i zeszlifowaniu, posluzyla do wyrobu uszczelek idealnie pasujacych do mocowania w Jawie. Mozna tez uzyc oryginalnej czeskiej uszczelki ale wtedy gaznik jest nieco bardziej oddalony od cylindrow. Dolaczone dysze, wedlug opisu sluzace do tuningu, maja taki sam rozmiar jak te w gazniku wiec jest to raczej zapas. Do polaczenia z airboxem zastosowalem kawalek wzmacnianej rury silikonowej o srednicy wewnetrznej 50mm, stosowanej do samochodowych ukladow turbodoladowania.
Gaznik "wpasowal sie" bardzo dobrze co widac na zdjeciach.
Na oryginalnej dyszy biegu jalowego (44) wolnych obrotow nie dawalo sie ustawic wiec zmienilem ja na numer 38 i jest dobrze. Dysze glowna zmienilem ze 133 na 125 ale musze wiecej pojezdzic zeby dobrac jej optymalny rozmiar.
Na zimno silnik odpala bardzo dobrze, moze ze wzgledu na bardzo wydajny uklad ssania (na zdjeciu od strony wylotu gaznika widac zamkniety tloczkiem ssania otwor, przez ktory zasysane jest paliwo).
Jesli chodzi o osiagi to zdecydowanie poprawil sie start ze swiatel i przyspieszenie, takze przy jezdzie pod gore. Przy duzym otwarciu przepustnicy o wiele glosniejszy jest uklad wlotowy bo "waskie gardlo" na wlocie gaznika nie blokuje przeplywu powietrza przez airbox. Szybkosci maksymalnej nie moglem tu sprawdzic ale powinna byc wyzsza.
Spodziewalem sie jakiegos dennego badziewia ale gaznik ten pozytywnie mnie zaskoczyl. Wykonczenie nie jest moze najlepsze ale konstrukcyjnie jest to Keihin i w Jawie tez sie sprawdzi. Na przeglad i tak bede musial zalozyc oryginalnego Jikova ale do tego czasu sobie pozmieniam dysze, posmigam i sprawdze tez zuzycie paliwa.
Gdyby ktos chcial jakies bardziej szczegolowe informacje (wymiary etc.) to prosze pytac.
Strony: 1 [2] 3 4 ... 8   Do góry
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
17 Odpowiedzi
6281 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 31, 2006, 02:53:20
wysłana przez Johnny
wielkie obroty

Zaczęty przez jawa 1234 Mechanika

6 Odpowiedzi
3819 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 24, 2008, 18:54:24
wysłana przez lluke
5 Odpowiedzi
19611 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 01, 2008, 21:23:24
wysłana przez Krycha
2 Odpowiedzi
3487 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 22, 2011, 19:32:05
wysłana przez Mathini
3 Odpowiedzi
3233 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 13, 2014, 10:25:15
wysłana przez czesiek