Wolna Strefa Jawa - CZ
Inne => Powitalnia => Wątek zaczęty przez: Frenci123 w Czerwca 16, 2019, 12:35:32
-
witam od wczoraj posiadam jawę 350.Jestem z okolic Gliwic, to mój pierwszy taki motocykl Zakupiona od dziadka z stodoły. Oto ona jeśli ktoś może powiedzieć co za model będę wdzięczny. Roku nie znam.I jedno głupie pytanie wiem że nie zaczynać tego tu lecz nie widzę ssania może ktoś powie gdzie jest z góry dziękuję.
-
Model masz na tabliczce znamionowej na główce ramy. Jest to jakaś 638- ale silnikowi trzeba się przyjrzeć bo z tym silnikiem to było ich mało.
-
Witaj!
Możesz mieć model 632 aczkolwiek tak jak Dziuk pisze tabliczka znamionowa prawdę nam powie.
Chociaż 632 z emblematami na baku nie widziałem...
-
Ssanie w tym silniku to zatopienie pływaka aż do przelania. Witam z Będzina
-
Witam z Siedlec
A co do Jawy to powiem tak co najdroższe to tobie akurat brakuje tłumiki z CZ posiadasz i podejrzewam że z silnikiem jast tak samo.
-
Ukłony z Japonii.
-
Gorlice witają .
-
Witam was jeszcze raz . Dziękuję że szybkie odp . Nie mam nic na główce ramy żadnej tabliczki mam tylko nr silnika i ramy. Najlepsze jest to że dziadek co kupiłem od niego nie ma papierów. Początek nr silnika zaczyna się 632 natomiast ramy 634. Mówił że do końca jeździła. Lecz brak akumulatora . Wczoraj ja kupiłem po 17 więc nie dostałem akusia , i nim zacznę próbę odpalenia wymienię olej. Jeszcze jeden co do zalania gaźnika to w ogarku była pompka tutaj nie ma nic. Oto gaźnik.
-
Witam
Jeśli rama zaczyna się od 634 to pewnie masz 634-7 tylko po sporych przeróbkach.
:P
Pewnie oryginalne to tu jest rama i silnik, reszta to fantazja poprzedniego właściciela;)
-
Czyli tak powinna wyglądać
https://www.google.com/search?q=634.7&oq=634.7&aqs=chrome..69i57j0l3.6765j0j4&client=ms-android-samsung&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#imgrc=jGQInuimBFhpBM:
-
Ze zdjęcia powyżej widzę że "zatapiacz" pływaka chyba jest upierdzielony.
Powinien być taki "dzyndzel" pomiędzy wężykiem paliwa a prawą śrubką który naciskamy w celu napełnienia paliwem komory pływakowej...
-
witaj
-
No to różni się troszkę a miałem nadzieję że jest oryginał. I ten gaznik do tego. Trudno dziękuję za odp. Jak jutro dokupie wszystko dam znać jak się maszyna ma.
-
Witaj,wg mnie jest to model 634 ze zmienionym garniturem, świadczy o tym chociażby airbox.
-
Czesc ci. Jak już pisano tez stawiam na 634 z nadwoziem 638. Jaki masz dalej umer silnika, to nieco nam powie.
-
Witaj silnik ma szerokie tylne mocowanie jeżeli mnie wzrok nie myli więc na pewno silnik. Jawy a nie cz kolanka też z jawy czezetowskie są bardziej kanciasto wygięte też obstawiam model 634
-
Cześć
-
Witam
Nr silnika widać w powiększeniu 632 000 czyli silnik z jawy 634 6V
Ciekawe jak bardzo "nakombinowane" pod siedzeniem mocowania zadupka itp.
-
Oto cały nr 632 000 191 623
-
Tak pod siedzeniem.
-
Niewiem czy tu mogę zadawać pyt czy w tej zakładce szybkiej odp. Jak cos proszę mi zwrócić uwagę. Dziś ja przeglądam, i jak kolega wyżej pisał gaźnik ma ułamany grzybek z pompy wygląda na równo ścięty, brak króćca z gaźnikiem a filtrem jest taśma obwiniety. Kolejna rzeczą co znalazłem jest linka idącą do hamulca lecz niewiem gdzie ma iść leżała pod bakiem. Oraz mocowanie zegarów latają góra dół, co tam było oryginalnie.
-
To linka czujnika stop powinna isc do klamki hamulca. Ma urwaną końcówke i ktos zblokowal zeby stop dzialal na tylnym hamulcu Mozna kupic kompletną lub regenerowac przy pomocy linek rowerowych jest poradnik w bazie wiedzy.
Lampa lata bo nie ma gumek na uchwytach, potrzebne sa 4 szt mozna kupić.
Pod siedzeniem widac mocowania zadupka, w 634 ich nie było, ale nie widać czy dorabiane.
Co do silnika to mialem racje silnik oryginalny z 634 6v pod boczkiem widac tez org regulator napiecia.
-
Bardzo mi pomogłeś . Opinia co do tych silników dobre? Czy mogło mi się coś lepszego trawić, chodzi o trwałość itd
-
Podaj numer ramy do wszystko będzie jasne.
-
Silniki jako takie są dobre . Żywotność zależy od sposobu eksploatacjii . Niestety kilkuletni postój ma niszczący wpływ na wał. Ogólnie musisz się liczyć z koniecznością konkretnego przeglądu silnika.
-
Nr ramy 634687535. Olej 20w50 i świece jakie bo każda mam inną
-
Witam z Łochowa, powodzenie w reanimacji Jawiszona :)
-
Witam z Warszawy
-
No to będzie wdzięczny za porady. Wszystko będzie wychodziło i mam nadzieję że się to ogarnie.
-
Czyli po numerze ramy też 634, Ktoś przerobił ją na trochę 638.0 a trochę na 632.
-
No to nieźle tzn co jest inne . Silnik i rama się zgadza . A reszta z którego modelu jakbyś mógł podpowiedzieć
-
Tak mniej więcej powinna wyglądać Twoja:
https://youtu.be/79S0Fagrvh0
-
No mogłem tego nie oglądać , różnica ogromna w brakach , ale dzięki wielkie.
-
zawiercie wita
-
Witam z Grębowa
-
No mogłem tego nie oglądać , różnica ogromna w brakach , ale dzięki wielkie.
Witaj, żeby nie iść od początku w wielkie koszty, zajmij się silnikiem i osprzętem, żeby wszystko działało i żebyś mógł spokojnie nią jeździć. Były modele praktycznie takie jak Twój o oznaczeniach modelu 632. Widocznie , jak weszły pierwsze modele 638 to ktoś bardzo pozazdrościł nowego modelu i zrobił sobie taki upgrade zmieniając przednie zawieszenie, zbiornik, boczki, kanapę itd. Jeśli nie musisz mieć od razu oryginału to na tym zestawie też całkiem dobrze pojeździsz, a jak już zaczniesz się dobrze orientować w modelach Jawy to zdecydujesz, jaki chcesz mieć ;) .
Powodzenia
-
Pomorze zachodnie wita i powodzenia w remoncie i bezawaryjnych kilometrach życzą:)
-
Jak byś zrobił więcej i bardziej dokładnych zdjęć,to myślę że udało by się jeszcze więcej na temat Twojej jawy powiedzieć.
-
A więc motorek zalalem świeżym olejem Aku jest przelany gaźnik został i echo nie odpowiada iskra jest tylko na jednym cylindrze. Oto reszta zdjęć. I proszę o pomoc co to są te 3 kable koło zaplonu
-
Straszna rzeźba. Patrząc po kolorach kabli masz przewody z instalacji 12V a te trzy kable prawdopodobnie szare (jednakowe) są od alternatora.
Jak reszta jest tak pogmatwana to będzie ciężko dojść do ładu. Ale Da się.
-
Schemat w rękę i powoli odnajdziesz się w tych kablach.
Tu masz link
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=8660.0
-
No to jak problem w kablach że z 12 to będę miał niezłą zabawę. Udało mi się iskre mam na dwóch świecach. Z zapłonem troszkę próbowałem ale jeszcze nie to, strzela i świece suche a gaźnik kranik wyczyszczony. A dziś byłem w urzędzie dowiedzieć się czy dam radę zarejestrować i raczej się uda. Rok jej niby 1982
-
Rocznik by się zgadzał z 634, schemat do 634 z linka powyżej i sprawdzaj co gdzie idzie.
Jest tam też uproszczony schemat do 634 sam zapłon i ładowanie.
To obok regulatora to oprawka na bezpieczniki ?
Co trzyma ta tytrytka na prądnicy ??
-
Wg mnie instalacja elektryczna od 638, zresztą po obejrzeniu nowych zdjęć skłaniam się ku temu że rama też...mam nadzieję że się mylę i oby tak było.
-
Holger może mieć racje z tą ramą, gdzie masz nabity nr ramy ?
-
Nr ramy nabity za biegami jutro zdjęcie zrobię. No jutro ciąg dalszy z instalacją oby coś wyszło. Połowę kabli porozpinanych niewiem jeszcze z czego . Bezpiecznik tylko jeden był w czerwone podłączony obok nic.
-
Nr ramy nabity za biegami jutro zdjęcie zrobię. No jutro ciąg dalszy z instalacją oby coś wyszło. Połowę kabli porozpinanych niewiem jeszcze z czego . Bezpiecznik tylko jeden był w czerwone podłączony obok nic.
Bo instalacja jest od modelu 638 12V.
-
Kolory sie nie beda zgadzac ze schematem 634. Ale sprawdź czy dobrze podlaczone kable na swoje miejsca.
-
Witaj
-
Panowie nie odzywałem się ponieważ walczyłem z Jawa. Muszę się pochwalić dwa dni z kumplem siedziałem instalacja ogarnięta, wymieniony kondensator oraz przerywacze zagadała chodzi w miarę dobrze. Teraz krucie gaznika muszę zamowic, i mała przejażdżka.
-
A i mam ogromną prośbę o poradzenie jakie gumy zegarów maja być nie mam na wzór ani jednej rozpadły się w rękach . I jak cos gdzie zamawiacie części bo znalazłem na forum tylko 4motor.
-
Taki idą do uchwytów lampy
https://allegro.pl/oferta/gumowa-uszczelka-uchwytow-lampy-guma-jawa-ts-350-5975821762
Pomiędzy blachy zegarów chyba takie coś szło
https://allegro.pl/oferta/jawa-350-ts-guma-amortyzatorek-pod-polke-zegarow-7240408547
-
Dzięki wielkie