Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 18, 2024, 10:48:33
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Arek i moja jawa 634 od zera do motocykla  (Przeczytany 2909 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

125AREK

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 100
  • jawa 634 i typ 23 cz 472.6 wsk m06b1 , 3x romet
Arek i moja jawa 634 od zera do motocykla
« dnia: Stycznia 01, 2019, 12:22:35 »

Witam chciałbym przedstawić wam moją jawe 634.
Motocykl zakupiony od kolegi z kompletem dokumentów, jest to jawa 634 na tabliczce znamionowej jest tylko 634 brak podmodelu tabliczka ruska, motocykl jest aktualnie w trakcie remontu.
Wszystkie śrubki oraz elementy do cynku zostały wyczyszczone metodą wibracyjną.
Rama malowana proszkowo oraz wiele elementów motocykla, aktualnie zastanawiam się nad zastosowaniem zawieszenia z jawy 638 lub naprawy mojego zawiasu 634.
Silnik i wiele elementów aluminiowych zostały wyszkiełkowane również cylindry.
Podczas remontu nabyłem silnik z cz model 632 12v który po dorobieniu tulejek do ramy zostanie zamontowany w motocyklu aktualnie też jest w odbudowie jego stan okazał sie być w bardzo przyzwoity.
Koła zrobione nowe obręcze i stare odnowione szprychy, zębatka przetoczona i założony nowy wieniec z epoki.
W trakcie rozbierania wahacz musiałem wykuć młotem udarowym jest to jedyny i najmniej inwazyjny sposób aby nie zniszczyć ramy (często przydatny w naprawach smochodów w moim warsztacie).
Dodam kilka zdjęć przepraszam za jakość niektórych. Kolega Xepher bardzo pomocny człowiek chętnie pomaga dobrymi radami i swoim zapleczem częściowym za co mu dziękuje.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 01, 2019, 12:26:02 wysłana przez 125AREK »
Zapisane

rasmusen1

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 108
  • 634,7 tęczówka, 634,7-00, replika 638,5
Odp: Arek i moja jawa 634 od zera do motocykla
« Odpowiedź #1 dnia: Stycznia 01, 2019, 12:25:39 »

Witaj, silnik masz od CZ.
Zapisane

125AREK

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 100
  • jawa 634 i typ 23 cz 472.6 wsk m06b1 , 3x romet
Odp: Arek i moja jawa 634 od zera do motocykla
« Odpowiedź #2 dnia: Stycznia 01, 2019, 12:33:19 »

Tak jak napisałem, zakupiłem go w trakcie remontu dlatego że ma 12v ,oryginalny ze zgodnymi nr z tabliczki jest , to ten wyszkiełkowany na zdjęciach oto następna partia.
Aktualnie motocykl ma już zamontowany błotnik, lampę tył i kilka drobnych elementów zawieszenie przednie raczej będzie z 638 oryginalne z 634 musi trochę poczekać.
Chciałbym zawitac na wiosennym zlocie ale dużo pracy jeszcze mam z tym moto.
Zapisane

xepher

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 656
  • Motór nie umiera nigdy
Odp: Arek i moja jawa 634 od zera do motocykla
« Odpowiedź #3 dnia: Stycznia 01, 2019, 12:38:19 »

Witaj, silnik masz od CZ.

Bo to miał być silnik do mojej Czeski ;) Już mu mówiłem ale się uparl. Arek to taki dziwny człowiek co by chciał mieć 12v i dużo prądu. Pewnie jeszcze zapłon bezstykowy założy, taki bezosblugowy. Bez sensu.
Zapisane
"Jak dwumetrowy, stu kilowy facet może jechać na motorynce?!"
CZ 350 472.4 i inne.
Nowy Sącz 793621301

rasmusen1

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 108
  • 634,7 tęczówka, 634,7-00, replika 638,5
Odp: Arek i moja jawa 634 od zera do motocykla
« Odpowiedź #4 dnia: Stycznia 01, 2019, 12:42:08 »

Chyba nie jest z tym Arkiem aż tak źle :P :D Ja tez jestem Arek :P
Zapisane

125AREK

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 100
  • jawa 634 i typ 23 cz 472.6 wsk m06b1 , 3x romet
Odp: Arek i moja jawa 634 od zera do motocykla
« Odpowiedź #5 dnia: Stycznia 01, 2019, 13:30:21 »

Fakt silnik miał trafić do Xephera ale po rozebraniu zmieniłem zdanie jest w super stanie, prądnic mam już dość miałem kiedyś mz ts250 zawsze brakowało prądu teraz będę miał 12v, ogólnie to z kolegą Xepherem już mamy plan na modyfikacje oryginalnego alternatora na 9d i mamy nawet dobrany inny szczotkotrzymacz z samochodu ale to będzie w innym wątku.
Zapisane

killler

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 956
  • :)
Odp: Arek i moja jawa 634 od zera do motocykla
« Odpowiedź #6 dnia: Stycznia 01, 2019, 16:22:14 »

co to za szczotkotrzymacz dobraliscie ?pasuje plug&play ?jakies testy wytrzymalosci roblisice ?
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka :)
Cz 350 472.6 86r.:)

xepher

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 656
  • Motór nie umiera nigdy
Odp: Arek i moja jawa 634 od zera do motocykla
« Odpowiedź #7 dnia: Stycznia 01, 2019, 17:03:07 »

Na razie wszystko jest w fazie projektu i dopasowywanie. Jak spłynie parę części będziemy składać to w całość. Pewnie wozem testowym będzie moja Jawa. O wrażeniach na pewno napiszemy.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 01, 2019, 17:06:43 wysłana przez xepher »
Zapisane
"Jak dwumetrowy, stu kilowy facet może jechać na motorynce?!"
CZ 350 472.4 i inne.
Nowy Sącz 793621301

125AREK

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 100
  • jawa 634 i typ 23 cz 472.6 wsk m06b1 , 3x romet
Odp: Arek i moja jawa 634 od zera do motocykla
« Odpowiedź #8 dnia: Stycznia 01, 2019, 17:14:00 »

Razem z Xepherem ostatnio dużo działamy przy swoich moto on swoją 638 ja 634 z tond narodził się pomysł na niezniszczalny szczotkotrzymacz części będą bardzo łatwo dostępne. Chciałbym też zakupić do swojej 634 wózek boczny aby kiedyś podróżować z rodzinką jak trafi się stosowna okazja to jestem zainteresowany.
Jak widać na zdjęciach moja tabliczka znamionowa jest dość nietypowa tylko sklep BETCHER ma podobną w swojej ofercie ma ktoś z was w 634 taką ? czy tylko mój przypadek niema kodu pod modelu?
Zapisane

killler

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 956
  • :)
Odp: Arek i moja jawa 634 od zera do motocykla
« Odpowiedź #9 dnia: Kwietnia 05, 2019, 23:03:45 »

troche czasu minelo i co tam w temacie tego niezniszczalnego szczotkotrzymacza ;)
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka :)
Cz 350 472.6 86r.:)

125AREK

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 100
  • jawa 634 i typ 23 cz 472.6 wsk m06b1 , 3x romet
Odp: Arek i moja jawa 634 od zera do motocykla
« Odpowiedź #10 dnia: Kwietnia 07, 2019, 12:52:44 »

Witam mój alternator i zapłon ma już zgromadzone prawie wszystkie części.
A mianowicie do zapłonu będą zastosowane popularne już na forum elementy vw:
1.modół zapłonowy vw nr zamiennika topran 102 925 756 jakieś 40zł
2.dwa czujniki zapłonowe autostarter ip0003 25zł szt
3.cewka zapłonowa fiat punto seicento i podobne autozłom 2szt 40zł
4.oryginalny wałek z aparatu zapłonowego vw passat (za darmo gdzieś się walał po moim warsztacie) ,który został już zmodyfikowany przez tokarza
5. Część oryginalnej wiązki wraz z wtyczką z vw golf 2 1.6 na gaźniku. auto złom 10zł

Wersja pierwsza będzie do odpalenia i objechania zlotu jednoczujnikowa, dlatego że bardzo mało czasu mi już zostało i istnieje ryzyko nie zdążenia z wszystkim (wtedy to zawitam najprawdopodobniej na mojej juz lekko zmęczonej WSK).
Druga wersja zakłada montaż jednego modułu na dwóch czujnikach ale wszystko to wyjdzie w praniu jak to mówią.

Jeśli chodzi o układ ładowania zostaną zamontowane następujące elementy:
1.Mostek prostowniczy fiat uno, cc ARC4009 jakieś 30zł
2.Regulator fiat 126p, polonez ARE9053 20zł
3. Szczotkotrzymacz i tu mała uwaga wacham się nad dwoma elementami ABH9003 (fiat 126p) mam go już u siebie lecz jest trochę ciasno go wpasować i ABH9007 (Daewoo) koszt w granicach 20zł lecz skłonny jestem do daewoo właśnie go zamawiam jutro pewnie dotrze i dam znać co i jak.

Zapisane

killler

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 956
  • :)
Odp: Arek i moja jawa 634 od zera do motocykla
« Odpowiedź #11 dnia: Kwietnia 07, 2019, 13:09:23 »

daj znac i jakies fotki wrzuc :D
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka :)
Cz 350 472.6 86r.:)

125AREK

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 100
  • jawa 634 i typ 23 cz 472.6 wsk m06b1 , 3x romet
Odp: Arek i moja jawa 634 od zera do motocykla
« Odpowiedź #12 dnia: Kwietnia 07, 2019, 13:59:44 »

jak tylko zrobię resztę fotek to je zamieszczę, Jeszcze przed chwilą znalazłem szczotko trzymacz z wymiennymi samymi szczotkami z daewoo ale to już dodam wszystko razem .
Zapisane

125AREK

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 100
  • jawa 634 i typ 23 cz 472.6 wsk m06b1 , 3x romet
Odp: Arek i moja jawa 634 od zera do motocykla
« Odpowiedź #13 dnia: Lipca 10, 2022, 14:05:22 »

No i wątek się zakużył totalnie mała aktualizacja , przodek z cagivy , kufry krauser, gaźnik Pacco do tego golf zrobiły już 15000km , usterki były ale jakieś drobne . I mała ciekawostka siedzenie dla dzieciaków odebrane od tapicera :) .
Zapisane

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3511
  • Smoczyciel
Odp: Arek i moja jawa 634 od zera do motocykla
« Odpowiedź #14 dnia: Lipca 10, 2022, 14:31:05 »

Czasem tak bywa, że się wątek zakurzy... A jak sytuacja ze szczotkotrzymaczem wygląda?
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

Maskota

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 58
Odp: Arek i moja jawa 634 od zera do motocykla
« Odpowiedź #15 dnia: Lipca 10, 2022, 14:40:15 »

A jakie dysze siedzą u Ciebie w Pacco?
Zapisane

125AREK

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 100
  • jawa 634 i typ 23 cz 472.6 wsk m06b1 , 3x romet
Odp: Arek i moja jawa 634 od zera do motocykla
« Odpowiedź #16 dnia: Lipca 10, 2022, 14:55:28 »

Szczotkotrzymacze z 4 motor wytrzymują 12000km na tyle wystarczyły mi szczotki. Dysze obecnie mam 120 , 115 była za uboga i
przy vmax mi raz złapało jawę, 118 dla airboxa 634 jest optymalna , cz może mieć innaczej ale i tak zaczynał bym od 120 i szedł w dół.
Zapisane

Blenders

  • Laureat "Krzywej Korby" 2012
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1081
  • Bibliotekarz
Odp: Arek i moja jawa 634 od zera do motocykla
« Odpowiedź #17 dnia: Lipca 10, 2022, 20:11:38 »

Siodełko pierwsza klasa  :o
Zapisane
Jawa 350 634-7 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 83r Docieranie
Čz 350 472.5 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 85r
Čz 180 487.4 (Pełne Vape 12V) 93r
Jawa 638.5
Wsk 125 M06B3 Bąk (Cdi TurboZabytki 12V) 77r