Wolna Strefa Jawa - CZ
Inne => Nasz Garaż => Wątek zaczęty przez: kuba.g6 w Kwietnia 29, 2023, 20:40:07
-
CZ 472.5 z 1985 czyli seria poprodukcyjna, na tabliczce jest 472.6 zamalowane i wbite .5.
Silnik remontował Xepher więc tyle mam z głowy. Co do reszty to w zasadzie wszystko do naprawy, regeneracji lub wymiany. Blacharka trzyma się ledwo, rama do malowania, koła lekko krzywe, tłumki pogięte, ocynk do zmiany, ale instalacja jest prawie cała, pewnie i tak ją wymienię.
Temat będę aktualizował jak będą pojawiać się postępy, na razie udało mi się zmyć większość brudu z części.
-
Ładna. Doprowadziłbym ją do mechanicznej sprawności nie malował i jeździl ;D
-
Mam taką samą tzn u mnie też jest rama 472.6 przerobiona na 5 . Oczywiście przez fabrykę.
-
Mnie się też podoba. Miałem taką samą w latach 90. Mam pytanie. Czy felgi aluminiowe były w Cezetach 472.5? U mnie były stalowe.
-
Ale masz fajny traktor. Teraz pasuje kartery zmienić, bo nie pasują roczników
-
Mnie się też podoba. Miałem taką samą w latach 90. Mam pytanie. Czy felgi aluminiowe były w Cezetach 472.5? U mnie były stalowe.
Były stalowe i alu w zależności od odchyłki, i pewnie tego co mieli na magazynie.
Moja 85 ale jeszcze produkcyjna (czyli nie przebijana ) też miała alu obręcze.
-
Postępów czas. Cz poszła do malowania, elementy czarne do malowania proszkowego, a blachy do lakiernika. Zastanawiam się czy dać mu też naklejki aby je nakleił i przykrył bezbarwnym oraz czy poprosić aby zrobił szparunki w formie naklejek.
Czekając aż wszystko wróci z małpowania wyczyściłem dzisiaj tarcze kotwiczne oraz stopkę centralna.
Ma ktoś z was takie naklejane szparunki i podzielił by się zdjęciem?
-
Trochę czasu minęło więc i trochę się stało w między czasie. Przyszły wszystkie części które zamawiałem, motor wrócił z malowania, drobiazgi wróciły z ocynku. Jednie czekam jeszcze na błotniki aby powróciły do mnie ale już z szparunkami oraz na osłonę łańcucha która siedzi u xephera. Wytoczyłem z znajomym bębny i szczęki oraz przygotowałam zabierak pod modyfikacje na łańcuch 520. Przez ostatnie dni złożyłem tyle koło i zabrałem się za elektrykę.
A co do koloru to kto wie ten wie a kto będzie na zlocie to zobaczy wtedy :)
-
520tka zmieści się w oryginalną osłonę? Przymierzałeś?
-
Nie przymierzał. ;)
-
no sądząc po postach na forum to się mieści, a jak nie to mała dostanie 520 a do dużej wróci zestaw który najpierw miał do niej trafić :)
-
Nie wykluczam, że się zmieści. W jawowskich gumach miał za ciasno. W blaszanej może jest więcej miejsca.
-
Zmieści się . U mnie już jest zamontowany .
Przy toczeniu zabieraka złapałeś bazę od otworu łożyska ?
-
To samo zauważyłem... Te zabieraki są bardzo krzywo odlewanie. Chyba, że przy zamontowaniu było widać, że otwór łożyska nie bije. Najlepiej przerabiać na trzpieniu..
-
Chwycone było akurat za odlew, ale sprawdziliśmy że na łożysku nie było dużego bicia.
-
Kuba, a czemu zdjecie lakierowanych elemntów jest czarnobiałe???
-
Kolor ma być zagadką musicie wierzyć na słowo jest fajny.
-
pomalowałem paintem Kubie i wyszło coś takiego ;) ,Kuba podobne chociaż?
-
Muczacz kurde taki też fajny ale jednak pudło.
A w międzyczasie zakończyłem większość prac z instalacją elektryczną. DC CDI założone, lampa z LED też zostanie jedynie wiązka do tylnej lampy.
-
widzę że 6V zostaje :) Też fajnie
-
To CDI na 6V jest też do Jaw i CeZetek?
-
Gotowych zestawów nie ma, ja używam modułów DC-CDI takich:
https://allegro.pl/oferta/inca-kingway-modul-odblokowany-dc-cdi-4-piny-13281340953 (https://allegro.pl/oferta/inca-kingway-modul-odblokowany-dc-cdi-4-piny-13281340953)
do tego cewka i impulsator z skutera. Dorobić trzeba na krzywce palec co będzie aktywował impulsator. Moduł chodzi na 12V więc trzeba dać przetwornicę podwyższającą napięcie.
Jak to będzie wyglądać przy prądnicy pokażę jak zamontuję silnik.
-
Z ciekawości, jaką przetwornicę zastosowałeś?
-
gotową XL6009 tylko wymieniłem potencjometr na rezystor 3k co dało około 12V na wyjściu
-
Silnik już w ramie. Podsyłam jak wyglądają impulsatory. Wyszło całkiem schludnie tylko muszę jeszcze wymyślić jak zrobić sobie jakiś punkt odniesienia do ustawiania zapłonu bo na razie to ustawiłem ale trochę na oko.
-
Fajny patent na zapłon a tak z ciekawości te impulsatory mieszczą się normalnie pod dekiel orginalny czy trzeba coś rzeźbić
-
Otóż dzisiaj okazało się że nie ma na tyle miejsca pod deklem, brakuje paru mm. Ale myślę że uda mi się je obniżyć oraz trochę je od góry obszlifować tak aby się zmiescily. Poszukam jeszcze bardziej nisko profilowych czujników.
Cz dzisiaj zapaliła ale gaźnik coś w ciula leci chyba założę PWK wcześniej niż myślałem.
Azbescik ty z tego co kojarzę masz PWK w 350 jakie dysze założyłeś?
-
Większość Čezetek najlepiej współpracuje z zestawem 45/105 z tego co słyszałem... Ja jeszcze nie testowałem osobiście
-
Dysza 105 jest ok w 472.6 ale ja dostałem egzemplarz w którym ani poziomem paliwa nie dało się wyregulować wolnych obrotów ani zmianą dyszy. Moje próby z PWK się skończyły na tym, że nie mogłem opanować w konkretnym egzemplarzu zalewania motocykla. Wsadziłem najmniejszą dyszę 30 i z poziomem 2mm niższym niż powinien być, po kompletnym wykręceniu śruby regulacyjnej silnik nadal pracował i nie gasł.
Ja nie zniechęcam, mój egzemplarz był skopany kupię jeszcze inne PWK i będę próbował dalej.
-
Tak jak roztocz mówi do cz 105 główna iglica gdzieś w okolicach środka, jalowa najlepiej jakieś 41- 43 ale na 45 też jeszcze daje rady ja wyregulować
-
No to muszę dokupić 105, co ciekawe ten egzemplarz PWK ma długą dyszę główną gdzie wcześniej zawsze spotykałem się z krótkimi i takich też mam trochę ale długich niestety nie. Na początek pojeździ na 110. Plan na dzisiaj/jutro przejść przegląd.
-
Lecisz jak burza z tym składaniem. :o
Jak się nie zmieści pod dekiel to znalazłem rozwiązanie :P
-
Aż tak źle moze nie będzie naradzie muszę kupić nowy implsator bo jeden popsułem próbując go zmniejszyć. Ale najpierw musiałem zająć się ważniejsza sprawa. Otóż przy odpalaniu z prądnicy szedł dym. Pierwsza myśl czyli spalony wirnik okazała się być nie właściwą. Winny okazał się być karter a dokładnie słupki na których opiera się sator. Musiałem je wyrównać prawie 0.8mm, pozwoliło mi to zminimalizować tarcie na tyle że prądnica się już nie przegrzewa. Zdjęcia z procesu, finalnego rezultatu nie mam na zdjęciu ponieważ chce już zdejmować prądnicy.
-
Lecisz jak burza z tym składaniem. :o
Jak się nie zmieści pod dekiel to znalazłem rozwiązanie :P
Czyżby alternator od Planety/Jupitera?
-
Lecisz jak burza z tym składaniem. :o
Jak się nie zmieści pod dekiel to znalazłem rozwiązanie :P
Czyżby alternator od Planety/Jupitera?
Chyba coś takiego, znalazłem zdjęcie na fb
-
Po miesiącu załatania sprawy w urzędzie dostałem dzisiaj tablice rejestracyjne.
W związku z tym remont CZ jest ukończony teraz zostało tylko jeździć.
W między czasie zrobiłem takie pierdoły jak instalacja lepszych lusterek i mała renowacja oryginalnego paska kanapy.
Wrzucam zdjęcia i porównanie do pierwotnej wizualizacji koloru oraz kawałek z książki Historia motocykli CZ (po czesku) z oryginalnymi kodami koloru dla tego wariantu kolorystycznego CZ 472.5
-
Ładne!
-
Pięknie wyszła. Dobry czas na docieranie
-
Podoba mi się :)
-
Fajny, ciekawy ten lakier
-
W kolorze zielonego trabanta super się prezentuje :)
-
Piękna.
-
Gratuluję kozacki kolor:)
-
Bardzo ładnie zrobiona.
I szybko :)
-
Elegancko!
-
W walce urząd:kuba.g6 0:1
-
Laleczka :) ale na wizu kierunki też zielone, popraw :P
-
Moja pierwszą Jawe szrota pomalowałem na podobny kolor...dawno temu.Gdyby nie było by mi szkoda org.lakieru to przemalowalbym tak swój Odkurzacz.
-
Łał
-
Piękny oczojebny kolor
-
Zajebisty kolor. Cukiereczek aż szkoda wybrudzić.