Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 13, 2024, 07:28:32
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: [all 350] Jeden gar nie pali  (Przeczytany 14015 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

nerlst

  • Gość
Odp: praca silnika
« Odpowiedź #25 dnia: Grudnia 20, 2006, 21:35:23 »

Oczywiście, że chodziło mi o 0,35mm > 0,4mm.  <oops> Jeśli chodzi o paliwo to jest to możliwe w przypadku uszkodzonego simmeringu po prawej stronie bo skoro lewy chodzi dobrze to ga¼nik raczej jest w porządku. Skoro piszesz, że przy wyższych obrotach załapuje to raczej coś z zapłonem. Zamieniałeś już wszystko??  Sprawd¼ powierzchnię przerywaczów czy nie jest popękana w moim przypadku tak było, a objawy taki jak opisujesz, czyli na wyższych obrotach załapywał.



pzdr
Zapisane

nerlst

  • Gość
Odp: praca silnika
« Odpowiedź #26 dnia: Grudnia 20, 2006, 21:38:39 »

Zapomniałem o czymś jeszcze... AKUMULATOR!!! Jeśli jest rozładowany to również może się tak robić jak opisujesz. Sprawd¼ go pod obciążeniem.


pzdr
Zapisane

Płosior

  • Gość
Odp: praca silnika
« Odpowiedź #27 dnia: Grudnia 20, 2006, 23:01:52 »

no fakt moto77 pomyliłem sie :/  trzeba zapłon przyspieszyć pokręciło mi sie
Zapisane

Jerry

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 604
Odp: praca silnika
« Odpowiedź #28 dnia: Grudnia 21, 2006, 01:54:04 »

Jeśli ten młoteczek to przerywacz to tam nie powinno być przerwy 2-3mm tylko 3,5-4mm.
pzdr
Tu się wtrącę  :P . Jest możliwość ustawienia zapłonu tak że przerwa na przerywaczu będzie 1mm albo i więcej  (fabrycznie 0,3-0,4mm) ale to wymaga innego sposobu ustawiania zapłonu. To będzie chodzic.
Co do problemu to po sprawdzeniu elektryki sprawdziłbym kompresję na nie pracującym cylindrze. Ja tak miałem że przerywał zanim nie dokręciłem głowicy (wymiana uszczelki).
Pozdro
Zapisane
JAWA TS 350 89r
YAMAHA FJ 1200 89r
BMW K 1200 GT 03r

Renegade

  • Gość
Odp: praca silnika
« Odpowiedź #29 dnia: Grudnia 21, 2006, 18:38:20 »

Ok. To mogła by być komprecha ale nie jest. Jak by to było takie proste to już dawno bym to zaóważył i usunoł usterke. Ale ona ma zrobiony 4 szlif dopiero co i kompreche na obu garach jestjak w "czołgu" :> I mimo to nie chce chodzić na oba  :( A nerlst ja jeszcze nie sprawdziłem czy przerywacze są popenkane ale szczeże w to wątpie bo oba są nowe i dają dodrą iskre i na świecy i na przerwie. Macie jeszcze jakieś pomysły co to może być i jak z tym się uporać???

Pozdro.
Zapisane

nerlst

  • Gość
Odp: praca silnika
« Odpowiedź #30 dnia: Grudnia 21, 2006, 18:56:46 »

Tak jak już pisałem sprawd¼ akumulator. Jeśli chodzi o przerywacze to też miałem nowe i właśnie okazało się, że jeden jest pęknięty i miałem problem ze znalezieniem przyczyny, bo iskra była ładna, ale jak wszystko skręciłem i odpaliłam to tak jak piszesz, ale skoro zamieniałeś przerywacze i nadal na prawym to samo.... Ewentualnie może coś z prawym tłumikiem.



pzdr
Zapisane

Renegade

  • Gość
Odp: praca silnika
« Odpowiedź #31 dnia: Grudnia 21, 2006, 19:20:40 »

Zamieniałem kondensatory i cewki ale przerywaczy nie i napewno sprawdze, dzięki <worship> A co do aku to nie wiem bo już go kilka krotnie ładowałem na ful i było to samo. A pozatym zanim złożyłem swuj sprzecik to ten aku porzyczyłem kumplowi do ETZ150 bo jego padł a mi nie był potrzebny akurat i jemu sprawował się powiem nawet nawet. a przed remontem też nie narzekałem. Ale po zapaleniu sprubuje podłączyć prostownik i się zobaczy. Póki co dzięki. Za jakiś czas napisze jakie były efekty i co się okaże.

Pozdrawiam.  A jak ktoś ma jeszcze pomysł co może być przyczyną a nie było tu powiedziane to prosze o opinie.
Zapisane

lyyy

  • Gość
Odp: praca silnika
« Odpowiedź #32 dnia: Grudnia 23, 2006, 23:21:18 »

jeżeli wszędzie podaje się że-(Przerwę na przerywaczach w Jawie ustawia się przy tłokach ustawionych w GMP)to czy nie należy również określić jak ma być ustawiony cały przerywacz względem krzywki podczas tej regulacji.wydaje się że ma to wpływ na póżniejsze maksymalne rozwarcie platynek.czy może nie ma to znaczenia?być może dobrze było-by znać wartość maksymalnego wychylenia.jestem ciekaw Waszych opinii

pozdr
Zapisane

Renegade

  • Gość
Odp: praca silnika
« Odpowiedź #33 dnia: Stycznia 05, 2007, 19:55:28 »

Siema.
Troche to trwało ale już jestem po sylwku i świętach. Chciałem wcześniej odpisać na to pytanko o przerwy ale nie miałem czasu. Ale wkoñcu jestem.
Jerzeli chodzi o tą przerwe na przerywaczu to owszem po przekroczeniu GMP przerwa będzie się zmieniać czasem nawet bardzo ale to nie ma znaczenia. Konstrukcja tego silnika i krzywki jest tak obmyślona żeby to wszystko ładnie trybiło. A punkt GMP jest punktem kontrolnym i to najwygodniejszym. I to czy maksymalne rozwarcie będzie kilometr  :P czy co innego to to nie robi! Ważne żeby przerwa, jak zapłon jest dobrze ustawiony, była odpowiednia tylko w ZZ czyli GMP.

Pozdro.

PS.
Sprawdziłem już kowadełka i młoteczki ale tonie to. Do sprawdzenia został mi tylko aku.
Zapisane

JAWOWICZ TS

  • Gość
Odp: praca silnika
« Odpowiedź #34 dnia: Stycznia 05, 2007, 21:30:25 »

Johnny troche nizna możliwości swojego moto. Ja miałem ok 7000obr. Wiem, że to jest już katowanie silnika ale przed remontem można było się zabawić. <oops> <oops> Sory za  <offtopic>.
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: praca silnika
« Odpowiedź #35 dnia: Lutego 05, 2007, 19:26:51 »

Witam wszystkich szanownych Jawoszy. Jeśli chodzi o ta pracę silnika na dwa/jeden/dwa gary itp lub raz prawy raz lewy to mam kilka wskazówek. Po pierwsze primo- polecam zdjąć stojan alternatora/prądnicy, po drugie zdjąć wirnik.. Po co? żeby ryja sprawdzić. często sie zdarza,że wirnik ma małe bicie,żeby je sprawdziś należy zbadać powierzchnię gdzie mocowana jest krzywka,czy jest rónoległa do płaszczyzny piastki wirnika. tokarka i czujniczek zegarowy mile widziane.a jak wirnik ma bicie? to powoduje szybsze wybicie łożyska wału,ogłupia zapłon,zmniejszając i zwiększając przerwę czyli przez to przestawia nam wyprzedzenie.stożek na wale też jest istotny,czy jest symetryczny. wtedy nawet gdy wirnik jest OK to on działa to samo co krzywy wir.no i krzywka tez musi być cacy. zjadłem zęby na tym zapłonie,ale znam już wszystkie jego niedomagania. Przynajmniej dotychczas  <thumbup>
Zapisane

KOREK

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 168
  • CZ 175 Typ 487,0 - '87 + CZ 350 Typ 472,6 - '86
    • nawigacja GPS
Odp: praca silnika
« Odpowiedź #36 dnia: Lutego 05, 2007, 21:07:17 »

Witam !
Pozwole się wypowiedzieć w imieniu kumpla :> (o niku Renegade).
Pisałem na dniach w wątku "nieszczelność skrzyni korbowej" ale jakoś nikt nie odpisuje. <dontgetit>
Jawsim dobra uwaga, zwłaszcza że wymieniony był wał, a na starym takich ceregieli nie było. Ale żeby to dobrze sprawdzić trzeba mieć warunki.... :[ No ale problem występuje nadal i to po wstawięniu VAPE'a, oczywiście moto lepiej odpala itp., tid. I mam pytanie wykluczając bicie na wale, czy wirniku. Czy powodem nieprzepalania stale na jednym cylindrze (prawy) może być coś z przegrodą, czy inaczej czołem wału ?? Bo właśnie u kumpla przera¼liwie coś stuka, prawdopodobnie kostka i może to czoło. Przyznał mi sie, że jak składał to kostka miała spory luz, i czoło też ale mniejszy. Aha oczywiście jak zostało w/w owy prawy gar łapie tak powyżej 3500 - 4000 obr. i powyżej tych obrotów ciągnie równo na oba.
Prosze o jakieś spostrzeżenia, uwagi, rady. Z góry dzięki.

Pozdrawiam.

Jawsim

  • Gość
Odp: praca silnika
« Odpowiedź #37 dnia: Lutego 06, 2007, 16:30:27 »

Kurcze jak to dobrze,że jest to forum <thumbup>, bo moja kobitka juz nie bardzo chce ze mną gadać o Jawuli,wiem <offtopic> jak kupiłem swoją Ts to miała silnik w stanie... a w zasadzie nie w stanie. wał był po degeneracji :'( ktoś go po prostu rozbił na pół pozmieniał łożyska,złożył,pospawał,oszlifował <mur> masakra
kupiłem wał po regeneracji, niby pikobello ale ten francowaty stożek!! nie zwróciłem na niego uwagi, a był powiedzmy, lekko krzywy.no i masz brachu, zapłon niby ustawiony a ta szaleje, prycha,kicha marudzi.i nic. lewy do prawego prawy do lewego,nigdy dwa na raz.teraz sie wku i kupiłem nowy wał i gra muzyka. a co do zapłonu elektronicznego i klasycznego, to jak kto lubi.troche przypomina mi to dyskusje na temat skrzyni automatycznej i manualnej w autach...która lepsza itp.ja wole manualną i zapłon z przerywaczami.tylko wtedy jest szansa ustawienia zapłonu przy niepewnym wale.eee starczy bo sie rozpisałem.
Zapisane

wskpan

  • Gość
Odp: praca silnika
« Odpowiedź #38 dnia: Lutego 06, 2007, 18:48:35 »

Jawsim  gdzie kupiłeś nowy wał i za ile,  no i oczywiście co teraz składa się na nowy wał???
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: praca silnika
« Odpowiedź #39 dnia: Lutego 06, 2007, 21:37:50 »

co składa sie na nowy wał? ee,no wał  :>całość czyli czopy,przeciwwagi korby, bez czoła,z łożyskami srodkowymi i przegroda,bez łożysk na sworznie i tych bocznych.Kupiłem w Lubine ( dolnośląskie,niedaleko Głogowa,gdzie miszkam) dwa wały bo sklep likwidowali i razem z kuzynem nachapaliśmy sie cała mase klamotów na zapas. Dziadek który tam miezka dał nam cynka i zagadał z właścicielem,znajomym z reszta.Jeden nowy czeski wał, co prawda leżał na półce z 15 lat ,kosztował 400zł. Według mnie warto,bo po regeneracji to chodza ok 250zl.
Zapisane

wskpan

  • Gość
Odp: praca silnika
« Odpowiedź #40 dnia: Lutego 06, 2007, 22:46:08 »

off topik

Jawsim jeśli byś tam jeszcze był w tym zapomnianym sklepie zapytaj czy niema tłumików i kolanek do CZ takich co przelezały 20lat <lookaround>
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: praca silnika
« Odpowiedź #41 dnia: Lutego 06, 2007, 22:54:14 »

wiem kto ma te częsci nowiuśkie,jak znajde wizytówke to dam Ci namiary, facet jest spoko,stara gwardia . na bank sie dogadacie. wysle za pobraniem. namiary na dniach wrzuce
Zapisane

wskpan

  • Gość
Odp: praca silnika
« Odpowiedź #42 dnia: Lutego 06, 2007, 23:02:22 »

oki dzięki,
 :)
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
Pali na jeden gar

Zaczęty przez Możej « 1 2 ... 6 7 » Mechanika

152 Odpowiedzi
33504 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 12, 2016, 15:30:25
wysłana przez pitterpan
10 Odpowiedzi
6564 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 30, 2007, 17:12:17
wysłana przez kamil123
5 Odpowiedzi
3881 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 12, 2008, 15:18:51
wysłana przez Wojt@s
38 Odpowiedzi
14672 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 28, 2011, 10:21:59
wysłana przez Mikel
5 Odpowiedzi
2070 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 10, 2019, 22:45:10
wysłana przez Adam112