Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 11, 2024, 16:12:00
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Kranik  (Przeczytany 9588 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Nirro

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 15
Kranik
« dnia: Stycznia 21, 2011, 21:43:17 »

Witam
Chciałem w tym miejscu podywagować troszkę na temat kranika, na wstępie napiszę iż jestem szczęśliwym posiadaczem jawy ts 638 z 91r. po niemałych przejściach w rękach poprzednich właścicieli. Motocykl przeszedł gruntowny remont, teraz stan techniczny oceniam na dobry (remontu wizualnego nie przeszedł, stan wizualny oceniam na dostateczny). Moje problemy z motocyklem dostrzegłem w niedługim czasie po remoncie, jawa przy szybkich przyspieszeniach dostawała muła, również jazda przy pełnym otwarciu przepustnicy koñczyła się po kilku sekundach dławieniem silnika. Domyślając się że problem związany jest z paliwem, a w zasadzie jego brakiem, zrobiłem pewną próbę: jadąc sobie z odkręconym do koñca gazem, motocykl mnie nie zaskoczył również zaczął zwalniać, zakręciłem kranik, zgodnie z moimi oczekiwaniami jawa padła prawie od razu.
Wróciwszy do domu sprawdziłem sobie jaką przepustowość ma kranik. Co się okazało w ciągu 1 minuty spłynęło ok 100 ml benzyny, czyli nie dobrze 6 litrów na godzinę to stosunkowo za mało, teoretycznie jawa zużywa mniej (moja ok 4,7 l/100km przy w miarę żwawej je¼dzie po mieście), ale podczas przyśpieszania i je¼dzie z całkiem otwartą przepustnicą (tego drugiego nie robię często, jedynie w ramach sprawdzenia o co kaman) to myślę że zużycie paliwa może sięgać do 8-10 l/100km. (przy teoretycznej je¼dzie 100km/h)
Teraz do sedna.
Wina nie była po stronie zatkanego kranika, tylko zaćmienia umysłowego szczęśliwego użytkownika :D, otóż bak był zasyfiony (nadal po lewatywie ze żwiru i tłuczonego szkła). "Pierwszy filtr" tzn. siateczka na rurce kranika znajdująca się w baku nie istniała była po prostu przegniła, a po wcześniejszym doświadczeniu z zapchaną rezerwą nie chciałem tego powtarzać. Ową rurkę i wpust rezerwy owiązałem bawełnianą szmatką o całkiem sporym "oku", szczęśliwy że będzie git na całej linii. Co się okazało to był błąd)
Zdjąwszy szmatkę, sprawdziwszy przepływ, dostrzegłszy spora wszą różnicę - w minutę naleciało 150 ml wachy!
(używając sprawnego żelaznego sitka na rurce)
Tak sobie myślę drodzy użytkownicy, macie podobne problemy sprawd¼cie jak wam leci, a 9 l/100km to raczej wystarczające zapotrzebowanie na wachę.
Zapisane

Bulo

  • Towarzysz partyjny pierwszego sortu
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 829
  • Bo żyje się raz...
Odp: Kranik
« Odpowiedź #1 dnia: Stycznia 21, 2011, 21:51:45 »

Ciekawie to opisales bo nie wiele z tego rozumiem, ale mam ten problem. Nie raz jak przycisne pod wieksza i dluzsza gorke to po chwili brakuje jej paliwa. Kranik przetkany, bak czysty, filtry nowe i co? Dalej nic. Mysle, ze jawa ma troche maly przelot kranika, bo dzieje sie to tylko wtedy kiedy mam w baku mniej niz 5l przed rezerwa i jakies 2 na rezerwie. Prosta rada lej wiecej ;)
Zapisane
Leję miksa, hipola i jestem z tego dumny...
Miętka Faja z jajkami nie tuckami

dawidtysler209

  • Gość
Odp: Kranik
« Odpowiedź #2 dnia: Stycznia 21, 2011, 21:56:30 »

I ja tak również mam, aczkolwiek nie daje się to aż tak we znaki w ga¼niku przelewowym.

Wysokość słupa paliwa jest jakaś określona, i jeśli jest zbyt niski nacisk paliwa na ga¼nik - leci wolniej paliwo to oczywiste  :)

Czemu ten dział właśnie wybrałeś?
Zapisane

Nirro

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 15
Odp: Kranik
« Odpowiedź #3 dnia: Stycznia 21, 2011, 22:57:52 »

Jeśli chodzi o ciśnienie słupa cieczy i zwiększony strumieñ w kraniku to muszę powiedzieć że próbę tą zrobiłem na rezerwie mając poniżej litra benzyny, bo o tym zapomniałem napisać.
Wybrałem ten dział ze względu na to że po pierwsze najbardziej mi pasował, po drugie to była moja przygoda z "naprawą", jaki dział byłby lepszy?
Co do pomiarów i obliczeñ to licząc że jawa zużyje 6 litrów benzyny na 100 km jadąc 100 km/h to będzie zużywać 6 litrów benzyny na godzinę, zawyżając i tak zużycie (choć nie podczas przyspieszania, sprawdzając orientacyjnie wynik), czyli 100ml/1min (dokładnie tyle mi wyszło przy pomiarach!), choć kranik powinien dawać więcej, powinien dawać spory zapas.
Zapisane

Bulo

  • Towarzysz partyjny pierwszego sortu
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 829
  • Bo żyje się raz...
Odp: Kranik
« Odpowiedź #4 dnia: Stycznia 21, 2011, 23:20:35 »

Byc moze dlatego bywaly 2 kraniki  :> Dalem do siebie duzy filtr paliwa, taka beczka chyba przypisana maluchowi, zbiera sie w nim dosc spora dawka paliwa. Wystarcza do wyprzedzenia tira, potem trzeba czekac az sie uzupelni. Troche to pomoglo i widac ile jest paliwa w zbiorniku, im wiecej tym wyzszy poziom w filtrze  :>
Zapisane
Leję miksa, hipola i jestem z tego dumny...
Miętka Faja z jajkami nie tuckami

Nirro

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 15
Odp: Kranik
« Odpowiedź #5 dnia: Stycznia 21, 2011, 23:28:35 »

też mam spory filtr, obawiam się tylko tego co miałem w simsonie, tam też był za duży i stwardniały przewód paliwa pękł na koñcu (lub początku) rurki kranika od drgañ. podczas jazdy czułem krople na nodze (jazda w krótkich spodniach) było mokrawo więc myślałem że to z kałuż jednak nie :D
Zapisane

Janek786

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 35
Odp: Kranik
« Odpowiedź #6 dnia: Stycznia 22, 2011, 10:02:19 »

Witam
Mam Jawe 350 TS 638 i powiem tak również doświadczyłem jadąc właśnie przy mocno otwartej przepustnicy zamulenia motocykla z powodu zbyt małej dawki paliwa jaką przepuszczał kranik (bak czysty, sitko na kraniku też, filtr paliwa taki jak piszecie duży od malucha)o to jadę gaz prawie do full i buuu nerwowo myślę co się dzieje zatrzymuje się a tu filtr pusty no i  <furious> .Powiem przy normalnej jezdzie w granicach 90-100 km/h na pewno nie zabraknie paliwa ale gdy trzeba przycisnąc to różnie może być. Dlatego właśnie zastanawiam się nad założeniem drugiego kranika (miejsce w baku jest tylko wywiercić dziurę i wspawać tulejkę i gotowe)....
Co do sprawdzenia przepustowości kranika to może sprawdzę dziś ile daje paliwa ale właśnie jest to uzależnione od ilości wahy w baku chyba nie ma tam za wiele na chwilę obecną (3-5 L) napisze jak to ma się u mnie
Pozdro...  
Właśnie sprawdziłem ile tego paliwa u mnie leci i zdziwiłem się bardzo otóż ok 4 litów paliwa leciało ok 30 min poza tym po drugiej stronie zostało ok 1 litra (może mniej 0,7). Może ten kranik chociaż dlatego by zdał egzamin bo 2-3 razy na trasie zdażyło mi się przechylać moto bo brakowało paliwa a do CPNu miałem jeszcze 1-2 km no ale to wina tylko moja. Najlepsze wyjście tankować do Fulla i nigdy nie jeżdzić do rezerwy ale z tym bywa róznie poza tym cena wahy zabija.....   
« Ostatnia zmiana: Stycznia 22, 2011, 12:15:31 wysłana przez Janek786 »
Zapisane

Bulo

  • Towarzysz partyjny pierwszego sortu
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 829
  • Bo żyje się raz...
Odp: Kranik
« Odpowiedź #7 dnia: Stycznia 22, 2011, 11:04:22 »

Drugi kranik moze nie wiele pomoc, bo co z tego ze on nadazy skoro nie przeleci to do gaznika. Pasowaloby zrobic 2 wlot albo jakos rozwiercic ta mosiezna rurke ale wtedy znowu co z zaworkiem iglicowym :-/ Ciezka sprawa, zwlaszcza jak paliwo po 5zl, a pasuje lac wiecej.
Traktujcie to jak wskaznik paliwa  :>
Zapisane
Leję miksa, hipola i jestem z tego dumny...
Miętka Faja z jajkami nie tuckami

Nirro

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 15
Odp: Kranik
« Odpowiedź #8 dnia: Stycznia 22, 2011, 11:49:58 »

Są trójniki do rurek, gdzieś chyba na forum była o tym mowa, w jakiejś jawie lub cz było to stosowane
Zapisane

Lukass102

  • Gość
Odp: Kranik
« Odpowiedź #9 dnia: Stycznia 22, 2011, 12:14:49 »

Zamiast kombinować z 2-gim kranem, to nie prościej założyć mniejszy filtr paliwa? Ja nie mam dodatkowego na przewodzie, bo i po co? Zbiornik czysty, sitko jest i styka. Nigdy muła nie złapałem, a paliwa zawsze wystarcza. Nawet gdy w trasie potrafi wciągnąć 6,5L/100km.
Zapisane

Piotrex

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1142
  • Mustang EBE
Odp: Kranik
« Odpowiedź #10 dnia: Stycznia 22, 2011, 14:06:59 »

Panowie bardzo często przyczyną nie wystarczającej ilości przepływającego paliwa jest gumowa uszczelka w kraniku, która to z reguły nie jest wymieniana (bo po co? przecież ma dopiero 20lat <scared>) lub zamieniana na "puchnące" chiñskie badziewie. A żeby było śmieszniej wasze objawy na to wskazują. (ja miałem podobnie) teraz nie brakuje paliwa nawet przy dużym obciążeniu i wysokich obrotach.
Zapisane

Bulo

  • Towarzysz partyjny pierwszego sortu
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 829
  • Bo żyje się raz...
Odp: Kranik
« Odpowiedź #11 dnia: Stycznia 22, 2011, 14:30:11 »

Moja gumka jest ladna, gorzej z przelotem kranika, najchetniej wywalilbym rurke od rezerwy i bylo by git :>
Zapisane
Leję miksa, hipola i jestem z tego dumny...
Miętka Faja z jajkami nie tuckami

Energizer

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 327
  • Jawa TS 350; 91r
Odp: Kranik
« Odpowiedź #12 dnia: Stycznia 22, 2011, 14:34:26 »

Nic nie da wywalenie rurki od rezerwy gdyż w kraniku jest frezowanie które puszcza paliwo z jednej lub ( po obrocie) z drugiej rurki.
Zapisane
Motocykl to największy wibrator jaki można wsadzić między nogi.

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: Kranik
« Odpowiedź #13 dnia: Stycznia 22, 2011, 14:34:40 »

Wreszcie ktoś coś sensownego napisał.

przyczyną nie wystarczającej ilości przepływającego paliwa jest gumowa uszczelka w kraniku...

Wyczyście zbiorniki paliwa i siateczki na kraniku.
Wymieñcie te nieszczęsne uszczelki.
Załóżcie dobry filterek na przewód paiwowy.
Zatankujcie coś więcej - niż poziom rezerwy... i jazda

A jeśli z tym macie problemo to nie piszcie bezsensownych treści tylko "odpalcie" szukjkę i poczytajcie sobie o przygodach jawerów z krankami i ich udszczelkami.  :>
Polecam
Zapisane

Nirro

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 15
Odp: Kranik
« Odpowiedź #14 dnia: Stycznia 22, 2011, 15:03:13 »

U mnie problemem była szmatka, co do gumek czystości zbiornika i kranika to nie muszę o tym czytać na forum. Chciałem się po prostu w tym miejscu podzielić swoimi obserwacjami. Tak a propos to nie uważam tego za "bezsensowne treści"
Drodzy jawerzy sprawd¼cie ile u was paliwa spłynie w ciągu jednej minuty, Piotrex, Jawol gdybyście byli tak mili sprawd¼cie, zakładam że u Was kraniki działają nienagannie.
Zapisane

Bulo

  • Towarzysz partyjny pierwszego sortu
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 829
  • Bo żyje się raz...
Odp: Kranik
« Odpowiedź #15 dnia: Stycznia 22, 2011, 15:11:19 »

Nic nie da wywalenie rurki od rezerwy gdyż w kraniku jest frezowanie które puszcza paliwo z jednej lub ( po obrocie) z drugiej rurki.
Rurka jest deczko wieksza niz dziura, do ktorej wchodzi wiec cos to da ;)
Zapisane
Leję miksa, hipola i jestem z tego dumny...
Miętka Faja z jajkami nie tuckami

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 860
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Kranik
« Odpowiedź #16 dnia: Stycznia 22, 2011, 15:56:44 »

nic nie da ucię cie rurki bo od strony baku są dwie rurki z których każda z osobna odpowiada za przepływ normal/rezerwa zależy jak przekręcisz.Teoretycznie zaznaczam teoretycznie jakbyś wyrwał te rurki całkiem to napewno otwór będzie większy bo rurka ma też ścianki o pewnej grubości przez co otwór jest mniejszy ale wtedy cały syf będzie się zbierał najniżej i zapcha wszystko tekże nie polecam sprawdzałem w romecie.Ma być tak jak jest fabrycznie z tą siateczką ona jest najważniejsza.U mnie jest wszystko ok nie ma zamułki przy pełnym otwarciu przepustnicy.Może trzeba ga¼nik wyregulować
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

Bulo

  • Towarzysz partyjny pierwszego sortu
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 829
  • Bo żyje się raz...
Odp: Kranik
« Odpowiedź #17 dnia: Stycznia 22, 2011, 16:04:01 »

Ja mam jedna rurke, rezerwa wplywa cala reszta i syf nie pcha bo od tego jest siatecza.
Zapisane
Leję miksa, hipola i jestem z tego dumny...
Miętka Faja z jajkami nie tuckami

szkodnik

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 134
Odp: Kranik
« Odpowiedź #18 dnia: Stycznia 22, 2011, 16:23:54 »

Podejrzewam, że powodem zbyt małej przepustowości kranika jest ta okrągła uszczelka z otworami. Miałem kiedyś ten sam problem i powiększenie otworów w uszczelce pomogło.
Zapisane

Energizer

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 327
  • Jawa TS 350; 91r
Odp: Kranik
« Odpowiedź #19 dnia: Stycznia 22, 2011, 16:44:46 »

Zamiast kombinować z 2-gim kranem, to nie prościej założyć mniejszy filtr paliwa? Ja nie mam dodatkowego na przewodzie, bo i po co? Zbiornik czysty, sitko jest i styka. Nigdy muła nie złapałem, a paliwa zawsze wystarcza. Nawet gdy w trasie potrafi wciągnąć 6,5L/100km.

¦więta prawda, tak ma być w mojej Jawie też się nic nie zatyka, anie jakieś kombinacje chore kombinacje.

Takimi wypowiedziami i kombinacjami obniżacie poziom forum, że się pó¼niej z nas śmieją na innych forach.  <hammer>
To proponuję wsadzić pompę paliwa elektryczną z samochodu, labo lepiej z koparkoladowarki - pasuje z filtrem o pojemności litra zasilana elektrycznie.  <lol> :D
« Ostatnia zmiana: Stycznia 22, 2011, 16:47:06 wysłana przez Energizer »
Zapisane
Motocykl to największy wibrator jaki można wsadzić między nogi.

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: Kranik
« Odpowiedź #20 dnia: Stycznia 22, 2011, 16:57:00 »

Od koparkoładowarki niestety  podejdzie bo te są na 24V  :'(  Kurde przecież to diesel   <mur>
Ale te z auta już raczej tak  <lol> <lol> <lol>
Tylko przewód przelewowy trza by założyć.  :D

Nirro butelka półlitrowa "naciurkuje" z kranika ok dwie trzy minuty.
Dokładniej nie mierzyłem.
Ciekawe jak "dostają"  paliwo Jawy które palą (jak niektórzy mówią) 12 litrów na setkę?

Zapisane

Nirro

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 15
Odp: Kranik
« Odpowiedź #21 dnia: Stycznia 22, 2011, 17:07:02 »

2-3 minuty to spora różnica, jeśli 3 to podobnie jak u mnie.
Rzeczywiście jawy z tak dużym zużyciem powinny przygasać przy manetce odkręconej do połowy :]
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Kranik
« Odpowiedź #22 dnia: Stycznia 23, 2011, 14:50:44 »

Zawsze można rozebrać cały kranik na części pierwsze i delikatnie porozwiercać wszystkie otworki i rowek w pokrętle.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

kamil111-16

  • Gość
Odp: Kranik
« Odpowiedź #23 dnia: Stycznia 31, 2011, 11:40:05 »

To prawda że problem tkwi w tej gumowej uszczelce w kraniku. Ja również kupiłem nowy kranik i okazało się że paliwo leciało słabiej niż na starym tym Jikov. Kupiłem nowy dlatego że stary był nie kompletny tzn. brakowało jednej uszczelki (tej co jest na gwincie) i tego sitka co wchodzi do baku. Postanowiłem więc zrobić z 2 jeden tzn. do starego dałem uszczelke z nowego (tą na gwint) i te sitko przykręciłem i okazało się że lekko się poci w tym mejscu gdzie jest ten "cyc" do odkręcania paliwa, więc dałem tą uszczelke z nowego (chociaż stara nie nosiła śladów uszkodzeñ) i puki co jest ok. Paliwo również leci jak trzeba bynajmniej na oko bo jeszcze nie odpaliłem bo mam pewien problem ale to inna historia.Wracając do tematu a właściwie do problemu to ja zrobiłem tak. Około 2 lata temu miałem też Cz 350 tylko tą 6v (472.5) kupiłem ją bez kranika więc dokupiłem kranik założyłem i podczas jazdy zauważyłem że moto się dusi tak przy 3/4 odkręcenia manetki, zdiagnozowałem kranik (właściwie tą uszczelke po jakimś czasie). Rzowiązałem to w ten sposób że znalazłem podkładke (metalową) i dałem ją pod tą odkręcaną część gdzie się odkręca paliwo tym "cycem" , dam fotkę to będzie wiadomo o czym mówię. Mi wtedy pomogło  :)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/0e6a082f8bd6ede1.html
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
2 Odpowiedzi
2551 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 12, 2015, 20:06:42
wysłana przez Robinio005
5 Odpowiedzi
3481 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 25, 2015, 22:40:43
wysłana przez muczos
19 Odpowiedzi
5293 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 11, 2015, 11:10:47
wysłana przez Yabaman
82 Odpowiedzi
20305 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 21, 2023, 07:40:37
wysłana przez PanG
4 Odpowiedzi
2447 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 18, 2018, 11:27:30
wysłana przez maciek.b52