Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 12, 2024, 05:38:20
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Ga¼nik od TS w CZ :) Odczucia  (Przeczytany 9357 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Agent 634-7

  • Jawa 350 634-7 1985 r.
  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 471
  • Jawa 350 634-7-13
Ga¼nik od TS w CZ :) Odczucia
« dnia: Kwietnia 28, 2009, 20:32:32 »

Tak się stało iż wkroczyłem do grona użytkowników ga¼nika od Jawy TS :).
Chciałem się z wami podzielić moimi odczuciami.
Po pierwsze motor pali zawsze od pierwszego kopnięcia czy zimny czy ciepły zawsze pali od kopa.
Po drugie motor lepiej pracuje niż na ga¼niku CZ'owskim, może przez to że komora pływakowa znajduje się po środku.
A po trzecie co najważniejsze sprawny zaworek iglicowy pozwala na niezamykanie kranika i niezalewanie motocykla na postoju :).
Jeszcze go nie rozgryzłem tak dokładnie ale w najbliższych dniach tak sie stanie :).
Zapisane
Jawa 350 634-7-13
Jawa 350 638-5 (w trakcie odbudowy )

gringo

  • Gość
Odp: Ga¼nik od TS w CZ :) Odczucia
« Odpowiedź #1 dnia: Kwietnia 28, 2009, 20:38:02 »

pamiętam ze ktoś gdzieś namierzył przejściówki, ale nie moge znale¼ć, jakby co bede wdzięczny za linka :) bo chyba też spróbuje. 
Zapisane

bobson

  • Gość
Odp: Gaźnik od TS w CZ :) Odczucia
« Odpowiedź #2 dnia: Kwietnia 28, 2009, 20:41:32 »

Gringo prosze bardzo http://jawaczesci.pl/718,flansza-gaznika-przerobki-638-634.html


PS: Ja też sie skusze ej Agent 634-7 a czasami nie pali więcej?
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 28, 2009, 20:43:06 wysłana przez bobson »
Zapisane

elomario27

  • Gość
Odp: Ga¼nik od TS w CZ :) Odczucia
« Odpowiedź #3 dnia: Kwietnia 28, 2009, 20:44:35 »

http://jawaczesci.pl/718,flansza-gaznika-przerobki-638-634.html

Ja to juz kupiłem i tylko brakuje mi uszczelki bakielitowej bo bez niej nie założysz ga¼nika bo szpilki bedą za długie. 
I ja zakładałem podobny temat co Agent 634-7 teraz założył.
Zapisane

Agent 634-7

  • Jawa 350 634-7 1985 r.
  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 471
  • Jawa 350 634-7-13
Odp: Ga¼nik od TS w CZ :) Odczucia
« Odpowiedź #4 dnia: Kwietnia 28, 2009, 20:47:51 »

Pali tyle prawie tyle samo co CZ'owski. Jak najbardziej polecam przejście z CZ'owskiego na TS'owski.
Zapisane
Jawa 350 634-7-13
Jawa 350 638-5 (w trakcie odbudowy )

tomakbest

  • Gość
Odp: Ga¼nik od TS w CZ :) Odczucia
« Odpowiedź #5 dnia: Kwietnia 28, 2009, 21:17:15 »

Ja też właśnie w zimie zaopatrzyłem sie w taki gadżet, ale wcześniej nie miałem czasu a teraz nie mogę go elegancko wyregulować, żeby palił od kopa.... wszystko niby tak jak ma być i kicha   :[  i już sam nie wiem o co "mu" chodzi..... <sadwalk>


A co do plusów to może mi się zdaje, ale silnik lepiej wkręca sie w obroty
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 28, 2009, 21:20:49 wysłana przez MaNIaK350 »
Zapisane

grom

  • Gość
Odp: Ga¼nik od TS w CZ :) Odczucia
« Odpowiedź #6 dnia: Kwietnia 28, 2009, 21:21:53 »

Tak się stało iż wkroczyłem do grona użytkowników ga¼nika od Jawy TS :).
Chciałem się z wami podzielić moimi odczuciami.
Po pierwsze motor pali zawsze od pierwszego kopnięcia czy zimny czy ciepły zawsze pali od kopa.
Po drugie motor lepiej pracuje niż na ga¼niku CZ'owskim, może przez to że komora pływakowa znajduje się po środku.
A po trzecie co najważniejsze sprawny zaworek iglicowy pozwala na niezamykanie kranika i niezalewanie motocykla na postoju :).
Jeszcze go nie rozgryzłem tak dokładnie ale w najbliższych dniach tak sie stanie :).
Powiem tak ja to wszystko mam w oryginalnym ga¼niku więc większych plusów jednak nie widzę ze zmiany na ga¼nik ts, wolabym jakieś konkrety w postaci liczb albo hamowni hehehe.
Zresztą ga¼nik ga¼nikowi też nie równy u jednego jest ok drugi nie może wyregulować czyli dalej te same problemy jednak :-)
Zapisane

bobson

  • Gość
Odp: Ga¼nik od TS w CZ :) Odczucia
« Odpowiedź #7 dnia: Kwietnia 28, 2009, 21:28:00 »

Rusza mnie pływak w Tsowskim gażniku i ssanie
Zapisane

tomakbest

  • Gość
Odp: Ga¼nik od TS w CZ :) Odczucia
« Odpowiedź #8 dnia: Kwietnia 28, 2009, 21:32:40 »

I można łatwo przerobić na linke, takie jak w etz
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: Ga¼nik od TS w CZ :) Odczucia
« Odpowiedź #9 dnia: Kwietnia 28, 2009, 22:45:29 »

A więc- ga¼nik TS ma kilka zalet w porównaniu do starego ga¼nika żeliwniaka- najważniejsze- ja to nazywam "dysza obrotów średnich" lub średniego obciążenia- mam na myśli koleżankę z numerem 72. Jak wiadomo do rozruchu służy najmniejsza dysza, a koleżanka z numerem 92- dysza główna jest właśnie wspomagana w zakresie średnich obrotów przez 72- wpływa to na elastyczność i odejście- sprawdzałem dziś żeliwniaka i 638 razem z ojcem- oba silniki w doskonałej kondycji i optymalnie wyregulowane- identyczne rozmiary opon i ciśnienie. Nawet pokusiłem sie o policzenie zębów w kołach łañcuchowych- w TS pamiętam a w 634 przy okazji wymiany łañcucha na new one policzyłem.¦wiece NGK B6HS- w obu silnikach-tylko takie stosuję- sprawdziły mi się i nigdy nie zawiodły- nawet stara 250 na nich śmiga- w spadku po mojej czarnej TS dostała komplet-z czego jedna jest w razie W w schowku.Na żeliwniaku ja- na białej TS ojciec. Start podobny. Potem już nie tak różowo. Wiecie jaka jest największa różnica w tych silnikach? Nie start. Nie V-maks. Chodzi o elastycznośc na IV biegu- przyspieszenie na IV od 60 do góry. Tu wygrywa TS-właśnie między innymi dzięki innej konstrukcji ga¼nika- no ni czorta nie mogłem ojca dojść-o wyprzedzeniu nie było nawet mowy. A potem już przy 80-90 było łatwiej. To główna różnica tych konstrukcji. Zużycia paliwa nie znam dla żadnej- obie palą dokładnie tyle samo- tyle ile naleję- sądze jednak,że żelek pali ciut więcej z racji mniej korzystnej charakterystyki gaziola.
Zapisane

bobson

  • Gość
Odp: Ga¼nik od TS w CZ :) Odczucia
« Odpowiedź #10 dnia: Kwietnia 29, 2009, 07:14:07 »

Jawsim przekonałeś mnie kupuje gażnik i przeróbke na jawaczesci.pl
Zapisane

Agent 634-7

  • Jawa 350 634-7 1985 r.
  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 471
  • Jawa 350 634-7-13
Odp: Ga¼nik od TS w CZ :) Odczucia
« Odpowiedź #11 dnia: Kwietnia 29, 2009, 07:19:46 »

I z tym IV biegiem Jawsim ma racje bo naprawde tak jest.
Zapisane
Jawa 350 634-7-13
Jawa 350 638-5 (w trakcie odbudowy )

grom

  • Gość
Odp: Ga¼nik od TS w CZ :) Odczucia
« Odpowiedź #12 dnia: Kwietnia 29, 2009, 07:25:59 »

Ja tak mam po przeróbce na 1X350 moment mam na trochę niższych obrotach i na 4 biegu normalna cz zostaje z tyłu a na 1 ,2 ,3 biegu nie ma wielkiej różnicy.
Z tego co opisuje jawsim to ten ga¼nik poprawia charakterystykę na średnich obrotach?
To porównanie ts do cz tak tak trochę nie bardzo jednak mają inną moc inny moment.
Ja już to porównać CZ na orginalnym i TS-owkim ga¼niku.
Coś w rodzaju przed i po.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 29, 2009, 07:28:17 wysłana przez grom »
Zapisane

Hubertus

  • Użytkownik techniki
  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 456
  • Srdcem a rozumem
    • rumble garage
Odp: Ga¼nik od TS w CZ :) Odczucia
« Odpowiedź #13 dnia: Kwietnia 29, 2009, 07:38:00 »

Też tak myślę, że w sumie to porównanie niewiele dało, bo silniki mimo wszystko mają inne parametry. 2 kW różnicy to nie jest mało (chociaż ciekawe czy część z tego to nie zasługa ga¼nika?). Aczkolwwiek bez porównania takiego samego moto z oryginalnym i ts-owskim ga¼nikiem się niewiele wywnioskuje. Tutaj dodatkowo przydałaby się hamownia i rzetelne pomiary.
Osobiście mnie bardziej niż przyspieszenie na IV biegu interesuje zużycie paliwa-bo znowu, bez konkretnych pomiarów niewiele wywnioskujemy...
Ja na razie nie zamierzam nic zmieniać w tej materii.
Zapisane
Jawa typ 634; 12Volt-VAPE + Velorex 562
Kawasaki GPz 750 KZ 750E
Kawasaki GPz 900 R

Jawsim

  • Gość
Odp: Ga¼nik od TS w CZ :) Odczucia
« Odpowiedź #14 dnia: Kwietnia 29, 2009, 09:34:07 »

Eee- oba silniki startują podobnie- podobnie się też zachowują- na pewno nie będę nic przerabiał,żeby napisać coś co i tak zaraz ktoś skrytykuje. Poza tym re różnice w elastyczności polegają głównie na innych ga¼nikach. Parametry typu moc i moment w danym zakresie są przecież w pewnym sensie do wyregulowania.
Zapisane

Hubertus

  • Użytkownik techniki
  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 456
  • Srdcem a rozumem
    • rumble garage
Odp: Ga¼nik od TS w CZ :) Odczucia
« Odpowiedź #15 dnia: Kwietnia 29, 2009, 09:42:08 »

Nie traktuj tego jako krytyki Twojego eksperymentu (a jeśli już to jako konstruktywną i być może przyczynek do podjęcia tego typu eksperymentu przez kogoś kiedyś w przyszłości) ale raczej jako lu¼ne rozważania na temat w sumie też lu¼ny-bo w sumie co za różnica-jak komuś zależy na ssaniu czy elastyczności, to sobie wymieni gazior, jak komu to wisi-to wisi i już...
Nie miałem zamiaru sugerować Ci przeprowadzenia dodatkowych dociekañ na ten temat (bo to "KAWA£ DOBREJ, NIKOMU NIEPOTRZEBNEJ ROBOTY"), bo jak już pisałem, dla mnie nie ma to znaczenia-poza czysto ludzką ciekawością-na ile ga¼nik odpowiedzialny jest za zmianę parametrów.
Zapisane
Jawa typ 634; 12Volt-VAPE + Velorex 562
Kawasaki GPz 750 KZ 750E
Kawasaki GPz 900 R

grom

  • Gość
Odp: Ga¼nik od TS w CZ :) Odczucia
« Odpowiedź #16 dnia: Kwietnia 29, 2009, 10:31:54 »

Podzielam zdanie  Hubertus moje wypowiedzi proszę tak samo traktować.
Jestem po prostu ciekawy, co i jak.
Zapisane

natal007

  • Gość
Odp: Ga¼nik od TS w CZ :) Odczucia
« Odpowiedź #17 dnia: Kwietnia 29, 2009, 12:20:10 »

No i stało się. Właśnie zamówiłem przejściówkę na ga¼nik od TS. Jak tylko dojdzie zrobię testy - spalanie, przyspieszenie, elastyczność i oczywiście odpalanie. Osobiście mam już dosyć zalewania się silnika w CZ przy odpalaniu. W testy zaangażuję najbliższego znanego mi Jawera -czyli Szajbusa (o czym on jeszcze nie wie  :) )
A co do twojego testu Jawsim - bardziej jest to porównanie  ¯eliwniak kontra TS. Moim zdaniem TS zawsze będzie wygrywać ze względu na wyższą wartość momentu obrotowego ( i moc) . Jednak co by nie mówić silnik TS czy 638  ;)  jest nieco sprawniejszy.
Zapisane

SZAJBUS_SzeF

  • młody nie głupi
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 552
  • Jawy, Cezety i Cafe Racery - To lubię! :)
Odp: Ga¼nik od TS w CZ :) Odczucia
« Odpowiedź #18 dnia: Kwietnia 29, 2009, 17:16:37 »

No popatrz popatrz jakie ciekawe rzeczy można przeczytać na tym forum.  :>

Co do ga¼ników to akuratnie mam na warsztacie żeliwniaka i mam też moją 638-1. Faktycznie ga¼nik żeliwniakowy lubi przylać co nieco (najczęściej jest za mało, za mało i dup za dużo <lol>) Teraz już mam jako/tako wprawę w pompowaniu tego ustrojstwa <lookaround>. Przyśpieszenia nie mogę sprawdzić bo 634 na dotarciu ale palą raczej tyle samo, z tym że właściciel tej 634 wlał chyba beczke mixolu do paliwa bo tak kopcącej jawy jeszcze nie widziałem (wiem wiem bogatsza mieszanka na dotaciu ale bez przesady). Jak dwie minutki pochodzi na wolnych to mam na podwórku dwusuwową mgłę ;)
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: Ga¼nik od TS w CZ :) Odczucia
« Odpowiedź #19 dnia: Kwietnia 29, 2009, 22:46:18 »

Nie traktuję tego jako krytyki,tylko nie chce mi się zamieniać ga¼ników by miec czyste porównanie.
Zapisane

j@wa

  • Kudłaty durnowaty reperuje stare graty
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1834
Odp: Ga¼nik od TS w CZ :) Odczucia
« Odpowiedź #20 dnia: Kwietnia 30, 2009, 17:36:13 »

Wtrącę do tematu kwestie spalania. TS i CZ oryginały,ze swoimi ga¼nikami,ustawione najlepiej jak się da. Jeżeli jeżdżąc CZ samemu ( czyt. jeden motocykl)to fakt, CZtka pali mniej od TS.Nie wiele ale mniej. CZ uzyskałem wynik 4 l, TS poniżej 4,5 na setkę nie zeszedłem. Ale jeżeli je¼dzimy na dwa motory,to niestety CZ pali troszkę więcej. Powód? Bo ja jadąc TS przyspieszam tak jak ten silnik lubi. Kręcę obroty rzędu 4,5 tyś. A moja pani chcąc,nie chcąc ładuje CZ do pieca żeby nadążyć. I tu wychodzi różnica mocy i elastyczności. V-max obu sprzętów? Nie wiem i nie chce wiedzieć.
Zapisane
Jawa 638.0 '87r
Jawa 638.5 Velorex 562 '86r

I coś tam jeszcze.

Jawsim

  • Gość
Odp: Ga¼nik od TS w CZ :) Odczucia
« Odpowiedź #21 dnia: Kwietnia 30, 2009, 21:28:38 »

A ja wiem- dokładnie tyle ile pojedzie i ani odrobiny więcej. Nie ma co tych moto porównywać każdy ma swoje zady i walety.
Zapisane

Hubertus

  • Użytkownik techniki
  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 456
  • Srdcem a rozumem
    • rumble garage
Odp: Ga¼nik od TS w CZ :) Odczucia
« Odpowiedź #22 dnia: Kwietnia 30, 2009, 21:55:21 »

Albo odwrotnie: walety i zady...
Zapisane
Jawa typ 634; 12Volt-VAPE + Velorex 562
Kawasaki GPz 750 KZ 750E
Kawasaki GPz 900 R

Lejek

  • Gość
Odp: Ga¼nik od TS w CZ :) Odczucia
« Odpowiedź #23 dnia: Maja 19, 2009, 18:12:57 »

Może kupiłeś nie tę redukcje, bo nie słyszałem, żeby ktoś tu coś przerabiał. Albo może masz ga¼nik z allegówno
Zapisane

Hubertus

  • Użytkownik techniki
  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 456
  • Srdcem a rozumem
    • rumble garage
Odp: Ga¼nik od TS w CZ :) Odczucia
« Odpowiedź #24 dnia: Maja 19, 2009, 21:29:37 »

U mnie redukcja pasowała idealnie. Przyznaję się szczerze że temat tak mnie zainspirował, że postanowiłem spróbować poje¼dzić na ga¼niku od TS-ki. W związku z powyższym zaopatrzyłem się już we wspomnianą przejściówkę i z dwoch ga¼ników TS znalezionych w kartonach złożyłem jeden.
Jutro lub pojutrze podreguluję całość i się zobaczy czy gra warta świeczki. Jak będzie git to zostawię, jak lipa to wracam do oryginału.
Zapisane
Jawa typ 634; 12Volt-VAPE + Velorex 562
Kawasaki GPz 750 KZ 750E
Kawasaki GPz 900 R
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
Ga¼nik i paliwo

Zaczęty przez Radija Eksploatacja

15 Odpowiedzi
7090 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 18, 2006, 12:11:53
wysłana przez antek
Nowy ga¼nik

Zaczęty przez Kronobel Mechanika

18 Odpowiedzi
7429 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 23, 2008, 18:56:11
wysłana przez Wojt@s
Ga¼nik od TS w CZ??

Zaczęty przez lukaszz1789 « 1 2 » Mechanika

32 Odpowiedzi
11292 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 13, 2013, 20:50:03
wysłana przez Dawid1981
14 Odpowiedzi
5448 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 22, 2007, 23:26:32
wysłana przez Xargo1
33 Odpowiedzi
11165 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 17, 2008, 09:36:28
wysłana przez Jawsim