Wolna Strefa Jawa - CZ
Inne => Szybka interwencja => Wątek zaczęty przez: Tomaszek w Października 02, 2020, 02:36:57
-
Hej.
Panowie i Panie światełko w moim sprzęcie jakoś słabo świeci. Po lekturze postów wybrałem dwie pozycje. Któraż nich będzie lepszym wyborem?
https://allegro.pl/oferta/land-cruiser-60-lampa-prawy-przod-hj60-j60-4-0d-eu-9748723448?utm_medium=app_share&utm_source=facebook
https://allegro.pl/oferta/element-optyczny-h4-fi178-skoda-105-wesem-55n-8223180446?utm_medium=app_share&utm_source=facebook
-
Chyba nie chcesz wstawiać tego starego szrota.
Od lat mam wesem. Kosi sosny jak w las świecę.
-
To tylko przykład, bez głębszego szukania :D
Chodzi o to czy ten Wesem będzie odpowiedni czy może ktoś montował coś wogóle innego i dobrze świeci :)
-
każda z nich będzie dobra
-
To tylko przykład, bez głębszego szukania :D
Chodzi o to czy ten Wesem będzie odpowiedni czy może ktoś montował coś wogóle innego i dobrze świeci :)
Mam wesema i robi robotę! Polecam!
-
Pasuje jeszcze wkład typu clear
z land crusiera
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=31481.msg288781#msg288781
-
Pasuje jeszcze wkład typu clear
z land crusiera
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=31481.msg288781#msg288781
Mam taki, jasno jakbyś bramy niebios otworzył.
-
Pakuj tego ze Skody, nowy, w dobrej cenie no i od knedla :)
-
Nowy odbłyśnik zawsze spoko ale ja jeszcze zmierzyłbym napięcie na zaciskach żarówki.W FJ miałem ok 1V spadku gdy porównałem napięcie AKU a zaciski żarówki. Światło było żółte i słabo świeciło, zamontowałem przekaźniki i przewody o większym przekroju. Od razu światło się poprawiło, a już szukałem firm regenerujących odbłyśniki itd.
-
Nowy odbłyśnik zawsze spoko ale ja jeszcze zmierzyłbym napięcie na zaciskach żarówki.W FJ miałem ok 1V spadku gdy porównałem napięcie AKU a zaciski żarówki. Światło było żółte i słabo świeciło, zamontowałem przekaźniki i przewody o większym przekroju. Od razu światło się poprawiło, a już szukałem firm regenerujących odbłyśniki itd.
Dokładnie. U siebie mam właśnie przekaźniki i wesema i jest zajebiście oświetlona droga
-
Nowy odbłyśnik zawsze spoko ale ja jeszcze zmierzyłbym napięcie na zaciskach żarówki.W FJ miałem ok 1V spadku gdy porównałem napięcie AKU a zaciski żarówki. Światło było żółte i słabo świeciło, zamontowałem przekaźniki i przewody o większym przekroju. Od razu światło się poprawiło, a już szukałem firm regenerujących odbłyśniki itd.
Dokładnie. U siebie mam właśnie przekaźniki i wesema i jest zajebiście oświetlona droga
Elektryka, kabelki, przekaźniki.... to nie jest moja najmocniejsza strona. Jakiś odręczny schemacik i przykład tych przekaźników do zamontowania dużo by pomógł :D
-
Mam tylko fotkę ;)
-
Ten przekaźnik to masz wkomponowany przy kostce w obudowie lampy ?
Też bym chętnie zerknął na ewentualny schemat takiego podłączenia, elektrykiem nie jestem a lubię takie usprawnienia sobie montować. W żadnym motocyklu nie posiadam czegoś takiego.
Daj jeszcze fotkę z widokiem połączeń i jaki to typ przekaźnika podejdzie pod taki patent ?
-
Przez naszą szukajkę nie mogę znaleźć więc dołączam jeszcze raz.
Schemat jak podłączyć przekaźniki. Ja u siebie wykorzystałem jeden podwójny. Wydaje mi się, że u Pietrasa też jest podwójny.
-
Ok, czyli taki powinien pasować.
https://allegro.pl/oferta/przekaznik-bezpiecznik-lampa-led-12v-30a-halogen-7419713044?utm_medium=app_share&utm_source=facebook
-
Na mojej fotce w zasadzie widać wszystkie przewody. Są dwa oddzielne przekaźniki zczepione zielonymi trytytkami. W lampie i tyle. Pokazywałem to już kiedyś, dodatkowo zasilanie przekaźnikow leci porzadnym kablembprzez bezpiecznik w puszce bezpieczników.
Przekaźnior z linku jest aż tylko. Jeśli masz na takiego miejsce to oczywiście że będzie dobry.
-
Pietras masz u siebie skrzynkę bezpieczników? Mam nadzieję że zdystansowana! :P :P :P
-
Kurła Piioter, pa ten co odjebał.
Mam specyjalnie aby instalacja spawanie wyczymała. :-*
Bezpieczników mam 5
Główny na minusie aku.
Na czerwonym kalblu do stacyjki
Na kalblu od lampy przedniej,
Na kablu od układu zapłonowego czyli cewka z modułem,
No i szybki bezpiecznik na obwodzie wzbudzenia jak kto woli na wirniku.
W zasadzie to samo co w tfu muzecie. Uważam za tak jest o nieeebo lepiej. Dodatkowo masa jest poprowadzona przewodem do odbiorników i punktów masy a nie jak w Jawie po ramię jak w rowerze.
Patrzeć stopka :)
-
Do lampy jawy polecam przekaźniki jak na poniższym zdjęciu,idealnie wchodzą dwa do wewnątrz,do tego ja mam pociągnięte dwa plusy i masę bezpośrednio z akumulatora( osobne bezpieczniki),dotychczasowe przewody w lampie służą do sterowania przekaźnikami-oryginalna H4 z jawy świeci super:
(https://images33.fotosik.pl/511/d1c51ec64003dd89med.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/d1c51ec64003dd89)
-
Holger, dwa plusy to żeś deko przesadził no chyba że jedziesz na raz na światłach mijania i drogowych :)
-
Holger, dwa plusy to żeś deko przesadził no chyba że jedziesz na raz na światłach mijania i drogowych :)
Wiem że jeden by wystarczył,jednak chciałem mieć osobne zasilania na mijania i drogowe,powiem więcej obydwa są 2,5 :)
Co by nie mówić,światła są super i przez ponad 10 lat chyba raz wymieniałem żarówkę H4.
-
Nic z powyższego nie rozumiem więc kupię może jakaś lepsza żarówkę a przekaźniki pozostawię lepiej obeznanym. :P
Chyba, że dwa schematy instalacji do 638, zobaczę gdzie się różnią i może coś z tego będzie.
Pietras, gdzie ty takie małe toto znalazłeś?
Czyli jedyny przewód który doprowadziłeś to jest +?
-
Nic z powyższego nie rozumiem więc kupię może jakaś lepsza żarówkę a przekaźniki pozostawię lepiej obeznanym. :P
Lepsza żarówka wcale nie będzie świecić dużo lepiej jak będziesz miał spadek napięcia pomiędzy aku a żarówką.Układ pokazany przez Pietrasa jest chyba najprostszy i tak możesz to zrobić, albo weź czteropak i idź do kogoś kto Ci to ogarnie. Dopiero później bym kombinował z wymianą klosza.
-
Zamiast zwykłej H4 mam w Jawie i 472.6 chińskie Ledy, też pięknie świecą.
-
Zamiast zwykłej H4 mam w Jawie i 472.6 chińskie Ledy, też pięknie świecą.
Z homologacją? ;)
-
Zamiast zwykłej H4 mam w Jawie i 472.6 chińskie Ledy, też pięknie świecą.
Z homologacją? ;)
Mi nie potrzebna ;)
-
Zamiast zwykłej H4 mam w Jawie i 472.6 chińskie Ledy, też pięknie świecą.
Z homologacją? ;)
Mi nie potrzebna ;)
Mi by się przydała, szczególnie kiedy będziemy się mijać w nocy :) .
Mógłbyś gdzieś wrzucić fotę snopu światła? Mam na myśli czy jest wyraźne odcięcie, jak się światło rozkłada na drodze, czy nie razi jadących z przeciwka itd
-
Są foty w temacie mojej Cześki. Snop światła nie ma odcięcia jak przy zwykłej H4 i bywało że mrugali mi światłami z przeciwka. Po zmroku raczej nie poruszam się knedlem, chyba raz jechałem nocą, na letni u Czeronków. W knedlach prawie wszystkie żarówki zmieniłem na ledy.
-
Ok,
dzięki za odpowiedź.Wiem co chciałem wiedzieć.
-
Tomaszek różnicę na schematach zobaczysz. Jak otworzysz sobie schemat oryginalny. Tam nie ma przekaźników.
Tłumacząc na chłopski rozum podciągasz dodatkowy plus do lampy (najlepiej przez bezpiecznik bezpośrednio z akumulatora), wykorzystujesz przewody w lampie (idące do żarówki) jako "sterowanie" przekaźnikami a z przekaźników musisz dać nowe przewody albo najlepiej nową kostkę ceramiczną do żarówki. Mogę zrobić jakieś foty co jak i gdzie podłączyć. Ja mam miniaturowy przekaźnik podwójny schowany w lampie
-
Fotki mile widziane 8)
Edit:
Mam już schematy z 638 wydrukowane.... może coś z tego będzie. Przekaźników miniaturowych nie mogę znaleźć z opisem pinów a ten co podał holger =około 40 zł szt.
-
Takie miniaturowe przekazniki mozna kupic za 0.5 dolara na aliexpresie albo ebayu. W moich Jawach (638, 362) takie mam i dobrze sie sprawiaja.
-
Ja wyszperałem kiedyś komuś u "rozbieraczy" samochodów i nawet miały uszy mocujące ... ale od czego to było, nikt nie wie.
-
https://allegro.pl/oferta/przekaznik-bosch-0-332-017-300-mercedes-0332017300-14324453047
Ja u siebie mam takie. Mieszczą się w lampie.