Wolna Strefa Jawa - CZ

Sprawy Techniczne => Mechanika => Wątek zaczęty przez: Koksik w Sierpnia 10, 2011, 21:20:54

Tytuł: Jawka 20 - Tłok
Wiadomość wysłana przez: Koksik w Sierpnia 10, 2011, 21:20:54
Witam,
mam małe pytanko, lecz najpierw trochę popiszę ;D Rozpołowiłem silnik aby wymienić łożyska, tłok, pierścienie itd. Zauważyłem że mój tłok ma dwa rowki na pierścienie (Czyli ma dwa pierścienie). Wszedłem na stronę z częściami do jawki i na zdjęciach są trzy rowki, na innych sklepach tak samo. I teraz moje pytanie :D Mam jakiś ruski tłok od jakiegoś ogara czy jawka 20 miała dwa pierścienie na tłoku?
Tytuł: Odp: Jawka 20 - Tłok
Wiadomość wysłana przez: Wróbel w Sierpnia 10, 2011, 21:29:02
Wydaje mi się, że to poprostu jaki im tłok w rękę padł to założyli :D Bo już nie raz się spotkałem z różnymi tłokami. A raz nawet kumpel miał tłoka z 4 pierścieniami ;) Ktoś mu na tokarce dorabiał :D Nie przejmuj się ładuj pierwszy lepszy jaki napotkasz :) najlepiej z 3 pierścieniami bo będziesz miał dodatkowe uszczelnienie : )
Tytuł: Odp: Jawka 20 - Tłok
Wiadomość wysłana przez: jawa3398 w Sierpnia 10, 2011, 21:43:55
Witam.

Tloku zadnego ruskiego nie masz tylko na moje jest orginalny. chyba ze sie myle. A wiec proponowal bym ci kupic tlok na 2 pierscienie.Dlaczego? dlatego ze czym wiecej pierscieni tym wieksze tarcie jest, i troszke wieksze cisnienie masz na 3 pierscieniach. Ale to nic nie da bo tarcie masz wtedy wieksze.
popytaj sie w sklepach takich co sprzedaja czesci do motorowerow ja 2 lata temu robilem taki silnik i w sklepie mialem do wyboru tlok na 2 i 3 pierscienie
Tytuł: Odp: Jawka 20 - Tłok
Wiadomość wysłana przez: muczos w Sierpnia 10, 2011, 21:49:19
Fabrycznie były montowane tłoki na 2 pierścienie, 3 pierścień to prawdopodobnie wymysł firm produkujących tłoki, daje + 2 do kompresji, + 1 do szybszego wycierania tulei i + 3 do przegrzewania silnika z powodu nadmiernego tarcia
Tytuł: Odp: Jawka 20 - Tłok
Wiadomość wysłana przez: Javczan w Sierpnia 30, 2011, 00:27:31
Ja w mojej 20 mam oryginalnie tłok na 3 pierścienie. Tak kupiłem, z przebiegiem niecałych 7 tysięcy km od pierwszego własciciela, który nigdy nie rozbierał silnika :) Miałem już kilka Jawek 50 i chyba tylko w jednej, która była bardzo styrana i naprawiana drutem, był tłok na 2 pierścienie.
Co do przegrzewania, nie mam z tym absolutnie rzadnych problemów, zrobiłem już prawie 3000km i nic złego się nie dzieje :) Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Jawka 20 - Tłok
Wiadomość wysłana przez: motomaciey w Sierpnia 30, 2011, 06:46:43
Przeczytałem kiedyś taką opinię że czesi dawali trzy pierścieniowe tłoki do zdławionych silników. W Polsce weszło ograniczenie prędkości dla motorowerów do 50km/h, dla tego też między innymi w polskich silnikach zrezygnowano z trzeciego biegu. Mój dziadek kupił niezdławioną Jawę 20 z 71' roku. Twierdził że objeżdżł nią wszystkie Komarki a milicja zatrzymywała go za brak kasku sądząc że to motocykl. W latach 80' kupił nowy silnik na trzy pierścienie bo w starym przez stosowanie łańcucha od WSK-i wytarł się karter, ponoć jawka nigdy nie osiągnęła już takiej prędkości jak na oryginalnym.
Jako ciekawostkę dodam że pierwsze jawki, miały tłok na jeden pierścień !
Tytuł: Odp: Jawka 20 - Tłok
Wiadomość wysłana przez: mostasz w Sierpnia 30, 2011, 07:06:27
ja mam w tej chwili dwa tłoki czeskie jeden na 3 szlif drugi na 1 szlif i oba są dwupierścieniowe