Wolna Strefa Jawa - CZ
Sprawy Techniczne => Eksploatacja => Wątek zaczęty przez: Strażak w Grudnia 29, 2009, 19:20:36
-
Po pierwsze jak ktoś ma pisać " zaprasza do szukajki " to niech w ogóle nie zaczyna , bo szukałem i o chmurach z tłumików jakoś nic mi nie wpadło w oko .
Głównie chciałbym żeby się Jawsim wypowiedział bo to on od małego bawi się zapłonem ;)
Zapłon , zapłonem ale przyjmijmy że dla silnika 634 wyprzedzenie wynosi 2.8 , a dla 638 jest to 2.7 ( tak podają ¼ródła ) Wiadomo każdy silnik jest indywidualistą i jeden lubi 2.5 , drugi 3.0 zaś trzeci 3.2 . Co to niektórzy ustawiają inaczej dla swoich potrzeb ( mocny dół , mocna góra ) ale jak to się ma do dymienia z tłumików .
Co to oznacza jak silnik dymi na ubogiej mieszance ??
Jeden Cylinder Dymi , Na zimnym jeden dymi gorzej ?? W ogóle czy da się lepiej ustawić zapłon patrząc na dym z tłumików i przykładając rękę do wydechów ??
Np. Mój prawy garnek prawie nie dymi i się z niego leje , a lewy kopci jak parowóz ale koñcówka jest sucha. ( zimmeringi zmieniałem dla pewności żeby wykluczyć branie oleju lub z 2 strony lewego powietrza )
Przed remontem tj. regenracja pieca ( wał , tłoki , cylindry itp. ) było na odwrót ;)
PS. Czekam na paczkę z jawaczesci.pl Kładę nową elektrykę , zapłon tradycyjny , cewki , świece , fajki ;)
-
A dlaczego zakładasz że to zapłon? Ja mam dwie CZ 350 obie dymią mocniej z lewego cylindra , i tak może to przypadek ale z tej strony w czole wału mamy labirynt , zresztą pewnie nie ma to reguły, ja bym się doszukiwał takiej rzeczy, która mi się trochę potwierdza po obserwacjach, czyli nieszczelności między czołem a karterami i w układzie labiryntowym nawet takiej niewielkiej. Te przecieki powodują powiększenie się komory pod tłokiem co za tym idzie mniej mieszanki zostaje dostarczone nad tłok i mamy dymienie. Taka ma teoria.
-
Szukajka dobra na wszystko , także zapraszam ,bo wiele razy wałkowany był temat nierównego dymienia z tłumików!!
Jest to normalna przypadłość Jaw ,że z jednego tłumika kopci bardziej niż z drugiego to samo dotyczy nadmiaru oleju i ewentualnie nagaru
co do ustawiania zapłonu na "chmurę" ..... cóż życzę powodzenia
-
ostatnio rozbierałem silnik żeby go skleić bo wyciek ze skrzyni biegów mnie już denerwował , więc nieszczelność między czołem a karterami chyba nie... ale wszystko jest możliwe. NIe dymi po tym zabiegu mniej. Tak samo
Jedno mogę stwierdzić po kręceniu zapłonem. Na lewym chmurkę mogę zmniejszyć ale jest tak jak by słabszy , a na prawym nie mogę zwiększyc ;/
A w zeszłym roku przed odbudową pieca było odwrotnie . To mnie dziwi :>
-
Każdy silnik dymi, to raz.
Dym to objaw tego, że mieszanka nie dopala się do koñca bąd¼ proces spalania mieszanki w cylindrze nie przebiega odpowiednio dobrze, to dwa.
Zapłonu nie ustawia się patrząc na dymienie a słuchając pracy silnika- najczęściej. Każdy silnik jest inny i dlatego jest taki rozrzut parametru GMP dla danego silnika. Są silniki które w ogóle nie mieszczą się w tych parametrach a na dobranych doświadczalnie chodzą wyśmienicie.
Temat nierównego dymienia w jawie czy cz nie jest rozwiązany do dnia dzisiejszego- pewnie motoryzacyjnego Wedla dostanie ten kto zagadkę rozwikła... Jak się leje Ci z gara to znaczy że bidny nie przepala do koñca.
Inna sprawa dymienie...w okresie jesienno zimowym wszystko dymi- nawet kosiarka. Kwestia różnicy temperatury.
p.s
na jakim oleju latasz ? i jakie masz świece? zobacz kondensatory przy zapłonie i ogólnie "prądy" zapłonu
No i jak sprawa wygląda po rozgrzaniu ?
-
temperatura otoczenia na ten dym nie wpływa. Kupiłem cieplejsze świece. Jak przyjdzie paczka to pozakładam wszystko i zobaczymy jak bedzie cykał ;) Jak na razie sprawdzałem Iskry 100 i Briski N15C
-
Jakie świece? cieplejsze? tzn o mniejszej wartości cieplnej, kolego a co to ma do dymu?
Wartość cieplna nie wpływa na lepsze spalanie mieszanki. Wartość cieplna ma tylko wpływ na samooczyszczanie się elektrod i samozapłon dlatego wartość cieplna nie może być za mała (samozapłony) i za wysoka bo się elektrody nie oczyszczą .
Panowie czytajcie trochę http://www.ngkntk.pl/Swiece_zaplonowe.1309.0.html
-
no to że jak swieca się nie oczyszcza to daje złą iskre i może ¼le spalać się mieszanka . taka moja teza <book>
-
Tak ale jeśli dajmy na to założysz nówki 100 i zpalisz to masz piękną iskrę to i tak dymi . Wniosek - wartość cieplna nie ma wpływu na lepsze spalanie a tylko na niezawodną eksploatację świec.
-
no niby racja. ale dalej mi po głowie chodzi ta zamiana ;/ może jakaś różnica w ciśnieniu w cylindrze i ten więcej ciągnie dla tego mocniej kopci ehh... magia Jawy
-
Pierwsze primo- nazwa wątku- bo to co napisałeś to jak szczanie pod gołym niebem, które spowodowało jakiś wybuch.
Dalej- zauważyłem,że 634 kulała tak przed wymianą sworzni tlokowych. Jeden nie był ślepy.
Ale jeśli chcesz usłyszeć moje zdanie na ten temat- walić to w dupę. Taki urok,zwłaszcza żeliwniaków.
-
sworznie oby dwa nowe ślepe . też na to leje , tylko daje mi to do myślenia ;]