Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 15, 2024, 12:27:45
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: problem z ustawieniem krzywki  (Przeczytany 3634 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wojtacho

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 98
  • CZ 175 487 87r. Suzuki Sepia ZZ 50/70cc
problem z ustawieniem krzywki
« dnia: Kwietnia 19, 2015, 14:30:00 »

witajcie mam taki problem iż krzywka podnosi mi przerywacz dopiero wtedy kiedy tłok jest na dole i jak bym nie ustawił zapłonu to zoawsze nie tworzy iskry kiedy tłok jest na górze. czy muszę ściągnąć wirnik i przeciwnie go ustawić na wale ?
Zapisane
Cezet 175 487. 1987r. (sprzedana)
Suzuki GS500e 1993r.
Suzuki Sepia 70cc 1991r.

olekcz

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 37
Odp: problem z ustawieniem krzywki
« Odpowiedź #1 dnia: Kwietnia 19, 2015, 14:41:49 »

Nie za bardzo jest to możliwe ponieważ wirnik posiada rowek pod wpust i klin w czopie wału. Sprawdz może najpierw czy krzywka jest ustawiona w wirniku we właściwej pozycji. Albo może właśnie scieło ci klin i przestawiło wirnik :)
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 19, 2015, 14:45:23 wysłana przez olekcz »
Zapisane

Wojtacho

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 98
  • CZ 175 487 87r. Suzuki Sepia ZZ 50/70cc
Odp: problem z ustawieniem krzywki
« Odpowiedź #2 dnia: Kwietnia 19, 2015, 14:46:26 »

Olekcz krzywki inaczej jak oryginalnie nie włożysz bo tam jest klin.


mógł by mi ktoś powiedzieć jak powinienem założyć od początku ten wirnik ?
Zapisane
Cezet 175 487. 1987r. (sprzedana)
Suzuki GS500e 1993r.
Suzuki Sepia 70cc 1991r.

olekcz

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 37
Odp: problem z ustawieniem krzywki
« Odpowiedź #3 dnia: Kwietnia 19, 2015, 14:48:47 »

No więc ci powiedziałem. Masz w czopie wału otwór w którym znajduje się klin. A w wewnętrznej tulei wirnika wpust na klin wału.Zdejmij wirnik i zobacz czy klin jest cały.
Zapisane

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1167
  • w moich rękach od 99 r
Odp: problem z ustawieniem krzywki
« Odpowiedź #4 dnia: Kwietnia 19, 2015, 15:16:42 »

a czy na całej długości krzywki masz jednakową przerwę ??? może masz krzywkę od jawki 50
Zapisane
    Status GG

Wojtacho

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 98
  • CZ 175 487 87r. Suzuki Sepia ZZ 50/70cc
Odp: problem z ustawieniem krzywki
« Odpowiedź #5 dnia: Kwietnia 19, 2015, 15:40:08 »

a więc tak jak rozbierałem silnik i ściągnąłem wirnik to klina już nie było a jak założyłem tak wirnik jak powinien być, wtedy krzywka podnosiła przerywacz jak tłok był na dole
Zapisane
Cezet 175 487. 1987r. (sprzedana)
Suzuki GS500e 1993r.
Suzuki Sepia 70cc 1991r.

Blenders

  • Laureat "Krzywej Korby" 2012
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1081
  • Bibliotekarz
Odp: problem z ustawieniem krzywki
« Odpowiedź #6 dnia: Kwietnia 19, 2015, 15:58:24 »

a więc tak jak rozbierałem silnik i ściągnąłem wirnik to klina już nie było a jak założyłem tak wirnik jak powinien być, wtedy krzywka podnosiła przerywacz jak tłok był na dole

Może własnie ktoś kupił krzywkę od jawki i wywalił "klin" (Czyli kołek ustalający wirnik), bo mu nie działało.

O dorabianiu Kołka poczytaj tu:
http://www.jawacz.pl/szybka-interwencja/klin-walu-21073/msg181894/#msg181894


Tutaj masz zdj Krzywek od Jawki 50 i Jawy lub Cezety 350( oczywiście Cezet 175 ma taką samą krzywkę jak 350)
http://www.jawacz.pl/mechanika/powitanie-i-problem-cz-350-472-5-6v/msg225963/#msg225963
Zapisane
Jawa 350 634-7 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 83r Docieranie
Čz 350 472.5 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 85r
Čz 180 487.4 (Pełne Vape 12V) 93r
Jawa 638.5
Wsk 125 M06B3 Bąk (Cdi TurboZabytki 12V) 77r

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 861
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: problem z ustawieniem krzywki
« Odpowiedź #7 dnia: Kwietnia 19, 2015, 18:46:38 »

Jeśli jest kołek ustalający wirnik na wale to przyczyną może być krzywka włożona w nieodpowiednim miejscu(nic nie stoi na przeszkodzie ja włozyć inaczej mimo klina ,sprawdzałem)albo krzywka jest od jawki 50.
Pamiętaj że górny przerywacz jest od prawego cylindra patrząc z pozycji kierującego.
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
22 Odpowiedzi
7704 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 26, 2014, 16:58:15
wysłana przez marian
12 Odpowiedzi
3699 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 02, 2014, 10:23:21
wysłana przez marian
4 Odpowiedzi
2444 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 20, 2015, 21:16:19
wysłana przez Jacek64
58 Odpowiedzi
13485 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 19, 2017, 10:12:23
wysłana przez SztandeR
14 Odpowiedzi
3122 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 12, 2018, 02:29:16
wysłana przez Dragon on the Blue Sky