Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 19, 2024, 01:17:23
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: [all] Spadek mocy  (Przeczytany 3953 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

TosT

  • Gość
[all] Spadek mocy
« dnia: Listopada 10, 2006, 02:23:51 »

Hej!

Jakis miesiąc temu odstawiłem swoją CZ by powymieniać w niej pare rzeczy. Moto dostało nowa tylna opone, nowe szczeki hamulcowe, nowe uszczelniacze i olej w przednich amorach + kilka innych drobiazgów. Do silnika nawet sie nie dotykałem, bo wszystko było w porządku. Jednak kiedy kilka dni temu poskładałem wszystko, przeczyscilem przerrywacze, ustawiłem przerwe i wybralem sie na testowa przejazdzke coby sprawdzic nową oponkę i szczęki, moto straciło jakby moc na 4 biegu (nowe szczeki nie ocieraja - to jest sprawdzone). Chodzi o to, że jeszcze miesiac temu na wzniesienia CZ bez problemu wtaczala sie na 4 przy 80km/h. A teraz po prostu słabnie - spadają obroty i musze redukowac na 3. Nie wiem natomiast jak jest na równych (płaskich) drogach - po prostu tam gdzie trzymam moto (Góry Sowie) takich dróg nie ma  ;)
I zastanawiam sie czy po miesiacu stania ga¼nik mógł sie pozaklejać resztkami oleju, czy silnik juz sie powoli zaczyna koñczyć ? Na innych biegach, jesli idzie o moc, wszystko jest jak było wczesniej. Moto dobrze odpala, jak sie juz zagrzeje nie ma problemu z wolnymi obrotami.
O co może chodzic z brakiem mocy na najwyższym biegu ?

PS
sorki za przydługi wywód  :)
« Ostatnia zmiana: Listopada 27, 2012, 08:17:16 wysłana przez Bulo »
Zapisane

QTR

  • Gość
Odp: Spadek mocy - o co może chodzić ?
« Odpowiedź #1 dnia: Listopada 10, 2006, 06:33:10 »

Witaj. Przyczyn może być wiele:
1. Zbyt szeroka opona (im szersza tym wieksze opory i moto traci moc przy  dużych prędkościach)
2. Za bardzo napięty łañcuch.
3. Regulacja hamulców.
4. Ga¼nik (spróbuj go przeczyścić).
 
Zapisane

Płosior

  • Gość
Odp: Spadek mocy - o co może chodzić ?
« Odpowiedź #2 dnia: Listopada 10, 2006, 07:29:42 »

dokładnie wymieniałeś opone napewno zapakowałeś tam niezłego lacia :)  a jawa i cz najlepiej sie czuje z 3.25 albo 3.50 
Zapisane

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: Spadek mocy - o co może chodzić ?
« Odpowiedź #3 dnia: Listopada 10, 2006, 09:00:41 »

Zalałeś nowe paliwo? Bo jak miesiąc czasu stało to może z paliwa uciekły oktany?
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

Demonos

  • Gość
Odp: Spadek mocy - o co może chodzić ?
« Odpowiedź #4 dnia: Listopada 10, 2006, 09:51:57 »

Akurat miesiąc stania to nie wpływa zbyt znacząco na paliwo. Oprócz tego, co już bylo powiedziane (czyli min. szersza opona z tyłu) to sprawdziłbym jeszcze ustawienie zapłonu. Mogło ci się nieznacznie przestawić w trakcie ustawiania przerwy.
Zapisane

TosT

  • Gość
Odp: Spadek mocy - o co może chodzić ?
« Odpowiedź #5 dnia: Listopada 10, 2006, 10:29:11 »

Hej

Jesli idzie o opone, to zalozylem standardową 3.50 na tył .... sprawdze dziś ten naciąg łañcucha, wiem że nie jest na pewno tak naciągnięty jak struna, ale może jednak ciagle za mocno

dzieki  :)
Zapisane

Kosa86

  • Gość
Odp: Spadek mocy - o co może chodzić ?
« Odpowiedź #6 dnia: Listopada 10, 2006, 18:36:06 »

a ja do mojej jawy zalozylem z tylu opone michelin 120 szerokosci i czuje utrate mocy tym bardziej jak zmienilem zebatke mala na wieksza czyli 16 zebow a bylo 14-to zebna!! w sklepie mowili ze kaltalogowo w cz (bo ja mam jawe ts z silnikiem cz 12V) powinno byc 16, a jakim cudem w mojej jawie znalazlo sie 14 zebna zebatka???
Zapisane

TosT

  • Gość
Odp: Spadek mocy - o co może chodzić ?
« Odpowiedź #7 dnia: Listopada 13, 2006, 00:11:29 »

witam

jest OK  :)
poluzowałem troche łañcuch, ale efektu nie było .... za to zabrałem się za pożądne ustawianie przerw na przerywaczach i ich dokładne oczyszczenie z nalotu ... wczesniej ustawiłem przerwy ze szczelinomierzem, ale tak troche na oko, a dzisiaj starannie jak instrukcja każe i efekt jest zadowalajacy. CZesia znów mknie jak dawniej.

WNIOSKI:
- staranność i dokładność !! dają efekty
- półśrodki dają ćwierć-rezultaty  :)
- okazało się że górny przerywacz u mnie odpowiada za lewy cylinder
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
10 Odpowiedzi
6320 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 03, 2007, 23:42:55
wysłana przez Dav
13 Odpowiedzi
3955 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 07, 2014, 22:12:01
wysłana przez Turbo
14 Odpowiedzi
2526 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 07, 2018, 10:28:27
wysłana przez czeron
22 Odpowiedzi
5827 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 06, 2019, 17:07:12
wysłana przez azbescik2
8 Odpowiedzi
1284 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 28, 2022, 17:10:20
wysłana przez Rozztocz