Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 17, 2024, 03:44:13
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: jak to jest z tym zaplonem ??  (Przeczytany 15052 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

madras30

  • Gość
Odp: jak to jest z tym zaplonem ??
« Odpowiedź #25 dnia: Kwietnia 05, 2007, 10:40:56 »

trudno mi trafiac w konkretne wartości ale ta co podałeś Lyyy jest  mozliwie  trafna albo zblizona  <yes>. W innych moto przeciez zawsze podaje się wartośc maksymalnego rozwarcia i nie byłoby problemu jakby własnie nawet do tej podanej przez Ciebie wartości unosił sie młoteczek ale 2-3 mm to stanowczo za duzo i nie dziwie sie, że potem sa problemy z z rozregulowaniem. Powtarzam od 3 sezonów nie zaglądam do zapłonu ani nawet przerw a pali z kopa i nie ma kłopotu z jazdą. Może nie mam co sie odnosic do krzywek aut bo tam w koncu  wirnik przerywacza obraca 2 razy wolniej niz w moto i napewno inaczej pracuje przerywacz z przwą w ok 2500 obr jak to maks w osobówkach przewaznie a inaczej  przy 2500-3500 co jest średnia wartością motocykli a nawet i 4-6000 obr/min. ja bym był za przepiłowaniem krzywki tak bym miał te 0.4 w GMP i maks rozwarciu i aby dał sie wyregulować jak trezba w koñcy krzywka nie jest taka droga a łatwo ja wymontować.
i 5 szkół nie zaszkodzi jeśli znajdzie sie optymalne rozwiązanie a po to mamy forum by dyskutowac i wymieniac sie informacjami

pozdrawiam

mad.
 PS. napewno przy podanym wzniosie krzywek w serwisówce kąty zwarcia i rozwarcia będą inne niż przy naszej kombinacji ale jesli moto działa i nie stwarza problemów to dlaczego nie pracowac nad tym?
Zapisane

piter19850207

  • Gość
Odp: jak to jest z tym zaplonem ??
« Odpowiedź #26 dnia: Kwietnia 05, 2007, 11:55:04 »

witam!

dzisiaj wieczorem właśnie biorę się za ustawienie zapłonu, chcę zrobić to dokładnie z tym artykułem zamieszczonym na forum, wczoraj nawet dorobiłem sobie tą srubę wkręcaną w obudowę po starej świecy :D

czy takie ustawianie jak w tym artykule jest dobre, robi tak ktoś?

może podacie jeszcze jakieś dobre wskazówki :D

Zapisane

piter19850207

  • Gość
Odp: jak to jest z tym zaplonem ??
« Odpowiedź #27 dnia: Kwietnia 05, 2007, 16:29:00 »

może to zabrzmi strasznie głupio :(, ale zapytam jeszcze raz

jeśli ustawię przerwę 0,3 w GMP, to przy maksymalnym rozwarciu będzie więcej niż te 0,3 i czy to jest dobre

przepraszam, że jeszcze raz pytam, ale już wszystko mi się pomieszało z tymi przerwami itd. i teraz nie wiem co i jak mam ustawić :-/

myślę, że jak ustawię zgodnie z tym artykułem to bedzie git, bo wcześniej zapłon ustawiał mi brat i było ok, ale chcę sprawdzić jak teraz będzie :D
Zapisane

lyyy

  • Gość
Odp: jak to jest z tym zaplonem ??
« Odpowiedź #28 dnia: Kwietnia 05, 2007, 18:40:10 »

właśnie tutaj jest problem i temat do dyskusji.niektórzy piszą że w ich silnikach GMP= maksymalnemu wychyleniu krzywki.inni że po przejściu za GMP przerwa na przerywaczach jeszcze się powiększa nawet do 3mm-(tak jest u mnie).większość forumowiczów (z tego co widzę) uważa że wartość maksymalnego rozwarcia nie ma znaczenia.ja sam nie jestem co do tego tak na 100% przekonany.tak więc sam musisz się z tym uporać,i dojść do tego najlepiej metodą prób i błędów przy jakim ustawieniu przerwy silnik najlepiej pracuje.

pozdr
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 05, 2007, 18:47:43 wysłana przez lyyy »
Zapisane

wromar

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 51
  • Jawa 350/638-5 z wózkiem bocznym Velorex 562
Odp: jak to jest z tym zaplonem ??
« Odpowiedź #29 dnia: Kwietnia 05, 2007, 19:40:59 »

Witam !
W instrukcji obsługi Jawy jest napisane by przerwa na stykach przerywacza wynosiła od 0,3 - 0,4 mm . Nie jest powiedziane kiedy .
Ważne jest by iskra na świecy wystąpiła 2,7 - 3,2 mm przed górnym położeniem tłoka . Od dawna raz w roku na wiosnę ustawiam /kontroluję/ zapłon i cały sezon mam spokojny .
Do ustawiania zapłonu mam czujnik milimetrowy osadzony w gwint po świecy - jest to stabilne - i dwie 12V żarówki do sygnalizacji rozwarcia styków przerywacza . Wyprowadziłem do gniazdek przewody z cewek zapłonowych i żarówki podpinam banankami .
Istota regulacji polega na tym , by najpierw w prawym cylindrze - górny przerywacz - ustawić moment zapłonu / żarówka gaśnie / gdy tłok jest
2,7 mm przed górnym położeniem , a rozwarcie max styków 0,35 mm
następuje ono kiedy dalej będziesz kręcił w prawo wałem / 5-10 stopni/
Pamiętaj że obracając aparat zapłonowy w prawo , przyspieszasz zapłon , a w lewo opó¼niasz . Przestawienie aparatu zapłonowego zmieni Ci szczelinę na stykach . Podchodząc pierwszy raz do ustawiana zapłonu napewno kilka razy będziesz korygował wyprzedzenie i szczelinę na stykach . Podobnie postąpisz z cylindrem lewym - dolny przerywacz . Potem sprawd¼ sobie ustawienia jeszcze raz nim założysz bak . O wiele łatwiej będzie Ci potem przy ewentualnym doregulowaniu
Wnioski ;
Przy regulacji potrzebna cierpliwość , szczeliniomierz /blaszki / czujnik
milimetrowy i żarówki podpięte do cewek .
Tym sposobem możesz ustawić zapłon z dokładnością do 1/100 mm .
¯yczę powodzenia .
Zapisane

_Wujek samo Zło_

  • Mistrz Zła...
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1345
  • przekażcie mu że Belzebubik się o niego pytał....
Odp: jak to jest z tym zaplonem ??
« Odpowiedź #30 dnia: Kwietnia 06, 2007, 12:44:49 »

No więc ...
swego czasu dobry kolega "udoskonalił" mi prądnice a tym samym zapłon w sposób zaktóry byłem gotów go zastrzelić albo przynajmniej ukrzyżować na drzwiach jego garażu. Suma sumarum jednak było to troche lepsze niż jawowskie. Obecnie straciłem cierpliwość i zakupiłem zapłon od Adriana łącznie z optolektroniką. Jeszcze tego ustrojstwa nie miałem okazji sprawdzać ale jak już sprawdze to opisze co i jak i jakie wrażenia z zakupem się wiążą
     
Zapisane
"Szukajcie, a znajdziecie. Proście, a będzie wam dane - Kiedyś prosiłem Boga o rower, po latach zrozumiałem, że Bóg nie działa w ten sposób. Ukradłem rower i prosiłem Boga o przebaczenie" ;)

mechanik32

  • Gość
Odp: jak to jest z tym zaplonem ??
« Odpowiedź #31 dnia: Kwietnia 08, 2007, 22:57:34 »

pawel pamiętaj żeby doprze podłączyć jak coś to pisz na gg 6128171
Zapisane

_Wujek samo Zło_

  • Mistrz Zła...
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1345
  • przekażcie mu że Belzebubik się o niego pytał....
Odp: jak to jest z tym zaplonem ??
« Odpowiedź #32 dnia: Kwietnia 09, 2007, 16:26:26 »

no to tak;

w sobote w godzinach popołudniowych wszystko złożyłem, poustawialem, zalałem świeżego (troche duzo za duzo oleju dolalem co wprawiło mnie w zakłopotanie czy po paliwo lecież co by oleum rozcienczyć albo zaryzykować zasyfienie świec na samym początku z wrodzonego lenistwa i niesprzyjajacej aury wybrałem to drugie) Paliwo zalane świece powkręcane moto wyprowadzone z garażu- przelałem dwa kopy bez zapłonu, zapłon- kop...nic, jeszcze jeden kop...nic -o żesz ty , myśle albo złapie albo ide do domu. Przelałem wstrzymałem oddech (wcześniej zmieniłem buty z klapek na kamasze) i kop i zarechotała (był zmieniany gażnik wieć jeszcze regulacje bedzie trzeba zrobić) drugi kopniak taki od serca i juz ladnie chodzi. Jak na moje oko to równiej moto chodzi pomimo że tyllko na jednym garze to i tak było lepiej niż normalne. Jutro może kupie nowe świece i zapale na nowych swieczkach bo jedna sie skonczyła a zapasowych nie znalazlem
Ogólnie jestem pod dobrym wrazeniem -pomimo pracy na jednym cylindrze i nalania oleju w ilosci zbyt duzej

Adraian co tam można ¼le podłączyć ?? chyba "+" z "-" zamenić albo cewki z przerywaczem zamienić bo innej mozliwości nie widze ja -ale dzieki za pamięć                 
Zapisane
"Szukajcie, a znajdziecie. Proście, a będzie wam dane - Kiedyś prosiłem Boga o rower, po latach zrozumiałem, że Bóg nie działa w ten sposób. Ukradłem rower i prosiłem Boga o przebaczenie" ;)

Piotrek350

  • Gość
Odp: jak to jest z tym zaplonem ??
« Odpowiedź #33 dnia: Kwietnia 09, 2007, 16:51:18 »

Pawel nie mogłes ustawic zapłonu i ten od adriana.r ci pomugł??? powiedz bo mam to samo   <mur>
Zapisane

mechanik32

  • Gość
Odp: jak to jest z tym zaplonem ??
« Odpowiedź #34 dnia: Kwietnia 09, 2007, 18:53:53 »

cze modułdaje bardzo dużo. regulacja zapłonu z czujnikami jest bardzo prosta.
Zapisane

_Wujek samo Zło_

  • Mistrz Zła...
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1345
  • przekażcie mu że Belzebubik się o niego pytał....
Odp: jak to jest z tym zaplonem ??
« Odpowiedź #35 dnia: Kwietnia 09, 2007, 21:03:58 »

Piotrek350 nie to że nie mogłem ustawić zapłonu. Zapłon potrafie i ustawiam tylko problem byl w tym, że "nie trzymał" nastaw. Osobiście przypuszczam że winne temu były przerywacze (zaczyna sie mały wykład więc kto jest niecierpliwy niech nie czyta tylko od razu na dole szuka odpowiedz) Otóż jawowski przerywacz ma "dość" długie ramie -licząc od osi na ktorej jest osadzony do "kowadelka". Prosze zauważyć, że "podpora" tego ramiena jest tak "pi" razy oko za połową jego długości a co za tym idzie nieduże wytarcie tej podpory slizgającej sie po krzywce daje znaczne zmiany przerwy na styku co może powodowac jego szybsze zużywanie. I tak jak Madras zauważył w pewnym momencie dochodzi do sytuacji gdzie przerywacz zaczyna ostro napie....przepraszam uderzać z dużą siła w swoja podstawe. A chyba każdy wie(kto ustawiał zapłon) jak nieduże zmiany nastawy przerywacza daja przyspieszenia/opóżnienia zapłonu w cylindrze


p.s
niniejsze przemyślenia sa moimi własnym i nie koniecznie muszą one zbiegac sie ze stanem rzczywistym czy też teorią o podłożu naukowym, ponadto pisze to w "zalany poniedziałek" po powrocie z"piw-ponga" co może wnosić pewny nieład czy tez brak sensu w moje wypowiedzi -więc jeżeli ktoś zauważy durnote typu 2+3= -93 prosze mnie upomnieć                 
Zapisane
"Szukajcie, a znajdziecie. Proście, a będzie wam dane - Kiedyś prosiłem Boga o rower, po latach zrozumiałem, że Bóg nie działa w ten sposób. Ukradłem rower i prosiłem Boga o przebaczenie" ;)

Piotrek350

  • Gość
Odp: jak to jest z tym zaplonem ??
« Odpowiedź #36 dnia: Kwietnia 09, 2007, 21:28:33 »

Tez umie ustawic tylko jawa po 10-15km zgubi zapłon,czyli co mam zrobic bo nie rozumie???  <blink>
Zapisane

lyyy

  • Gość
Odp: jak to jest z tym zaplonem ??
« Odpowiedź #37 dnia: Kwietnia 09, 2007, 22:14:19 »

radzę szukać przyczyny bliżej.podam swój przykład-też miałem problemy z zapłonem(wydawało się).  póżniej doszedłem że to świece ,wyrzuciłem kilka sztuk-niepotrzebnie. okazało się że świece najbardziej brudzą sie odpalając silnik i gasząc go zimnym i to tak że czyszczenie szczotką nie pomoże mimo że miały iskrę na zewnątrz.dopiero igła i dokładne czyszczenie wokól elektrody.po takim prostym zabiegu dopiero cylindry przestały gubić zapłon.a wyprzedzenie zapłonu nawet przy odchyłce 1mm w jedną czy drugą stronę(od tych 2.7mm) nie powoduje przerw w pracy silnika.

pozdr
Zapisane

Xargo1

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 706
  • Budyñ śmierdzi...
Odp: jak to jest z tym zaplonem ??
« Odpowiedź #38 dnia: Kwietnia 10, 2007, 10:31:53 »

Co masz na myśli mówiąc "gubi zapłon"?? Zaczyna szarpać jakby co jakiś czas nie było iskry, a z czasem to jest coraz częstsze, aż do momentu, gdy całkowicie gaśnie?? Ja tak miałem i pomogła wymiana cewek - strasznie sie grzały i iskry nie dawały...
Zapisane

bakczysaraj

  • Gość
Odp: jak to jest z tym zaplonem ??
« Odpowiedź #39 dnia: Kwietnia 13, 2007, 23:24:48 »

ja nie mogłem ustawić zapłonu przed remontem silnika. 20 letni motocykl i orginalne fabrycznie zamontowane łożyska na wale. ustawienie przerwy było możliwe tylko przy odpalonym silniku;] na zgaszonym wał sie za bardzo kiwał;]
Zapisane

_Wujek samo Zło_

  • Mistrz Zła...
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1345
  • przekażcie mu że Belzebubik się o niego pytał....
Odp: jak to jest z tym zaplonem ??
« Odpowiedź #40 dnia: Kwietnia 14, 2007, 01:21:27 »

Bakczysaraj tam juz nie trzeba bylo ustawiac zaplonu tylko silnik lozyskowac


A co do zapłonu od Adriana (nie mam zamiaru robic reklamy) ale jest to konstrukcja jak dla mnie (jestem troche wymagajacy -Adrian wie juz cos o tym) warta swoich pieniedzy. Jedna z duzych zalet bardzo równa praca i bezprolemowe uruchamianie nawet na jednym cylindrze co w moim przypadku na przerywaczach bylokupione bieganiem z motocyklem i dosc nierowna praca na jednym garze 
Zapisane
"Szukajcie, a znajdziecie. Proście, a będzie wam dane - Kiedyś prosiłem Boga o rower, po latach zrozumiałem, że Bóg nie działa w ten sposób. Ukradłem rower i prosiłem Boga o przebaczenie" ;)

madras30

  • Gość
Odp: jak to jest z tym zaplonem ??
« Odpowiedź #41 dnia: Kwietnia 14, 2007, 08:04:22 »

Tajemniczy coś Adrian jest a szkoda bo sam tez interesuje się jego zapłonem ale gg nie mam i nie chcę więc nie pogadam. Trudno. Mało  na forum elektroników wiec  koledzy elektronicy i tak sobie poradzą a jak piszą sami konstruuja swoje modele więc dla nich tajemnica napewno nie jest  co i jak. Pawel- jak sie stykniemy to obacze sobie ok?  :> jak Cię Adrian nie zobowązał do ślubów milczenia  :> . Narazie zainwestuję w akuś  :).
Zapisane

bakczysaraj

  • Gość
Odp: jak to jest z tym zaplonem ??
« Odpowiedź #42 dnia: Kwietnia 14, 2007, 20:28:57 »

ja jestem elektronikiem, co prawda zawsze zajmowałem się wzmacniaczami augio itp, ale na temat samochodowej troszke wiem. ja planuje zrobić zapłon na dwóch czujnikach halla (wymontowanych z fordów sier (mam kilka rozebranych), i podwójny moduł zapłonu elektronicznego. mógłbym zrobić to na jednym czujniku i na pojedynczym moduje, lecz takowy zjada 2x więcej prądu.

np moduł dla jednego gara, ma ograniczenie prądowe do 6A, tak więc dla dwóch garów będzie pobierane po te 6A na przemian. jeśli iskra będzie uderzać w dwóch garach jednocześnie, to prąd będzie 2 razy większy (no zawsze ta jedna niepotrzebna iskra na tłok, który jest na dole)..

prądy, które podałem, są wzięte z parametrów tego modułu zapłonowego który niebawem popełnie (musze zaprojektować płytki drukowane itp)

jeśli ktoś zainteresowany schematem (który w sumie krąży po necie) to piszcie.
Zapisane

Xargo1

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 706
  • Budyñ śmierdzi...
Odp: jak to jest z tym zaplonem ??
« Odpowiedź #43 dnia: Kwietnia 14, 2007, 23:45:21 »

Bakczysaraj - jak masz chwilkę to mi wyślij. Biała koperta po lewej stronie :)
Zapisane

bakczysaraj

  • Gość
Odp: jak to jest z tym zaplonem ??
« Odpowiedź #44 dnia: Kwietnia 15, 2007, 10:15:17 »

wysłałem
Zapisane

MOTOMYSZOR

  • Gość
Odp: jak to jest z tym zaplonem ??
« Odpowiedź #45 dnia: Kwietnia 22, 2007, 23:41:28 »

A mi się udało dorwać oryginalny Vape...... Rewelka  <thumbup> po prostu inne moto.

Ale gdyby nie to że zostałem obdarowany tym zapłonem to nie wydałbym 400 zł na niego tylko pozostał przy digitechu.
Zapisane

nestor.mariusz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 773
  • TS 350 CZ 350 (żony)
Odp: jak to jest z tym zaplonem ??
« Odpowiedź #46 dnia: Kwietnia 23, 2007, 14:35:29 »

mi tez mozesz przeslac.


wyprawy (at) nakolach.pl
Zapisane

piter19850207

  • Gość
Odp: jak to jest z tym zaplonem ??
« Odpowiedź #47 dnia: Kwietnia 23, 2007, 16:14:17 »

też bym prosił o przesłanie  ;)

piter00001@wp.pl
Zapisane

MZiobro

  • Gość
Odp: jak to jest z tym zaplonem ??
« Odpowiedź #48 dnia: Maja 05, 2007, 15:26:30 »

ja tez chcialbym to dostac... <cheers>
Zapisane

Piotrek350

  • Gość
Odp: jak to jest z tym zaplonem ??
« Odpowiedź #49 dnia: Maja 05, 2007, 15:37:54 »

mi tez podeslij na Piotrek350@o2.pl
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
problemy z zaplonem

Zaczęty przez Orzeszek « 1 2 » Elektryka

46 Odpowiedzi
16533 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 07, 2013, 22:54:14
wysłana przez Orzeszek
25 Odpowiedzi
9532 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 16, 2013, 23:04:08
wysłana przez AndrewS
6 Odpowiedzi
2567 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 26, 2017, 01:34:07
wysłana przez janosikmz19822
14 Odpowiedzi
4200 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 24, 2017, 20:57:48
wysłana przez grześ350
32 Odpowiedzi
6052 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 08, 2021, 19:58:23
wysłana przez beduin929