Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maj 05, 2024, 16:49:51
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Pytanie nie o knedla(o ile można).  (Przeczytany 14374 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

jack63

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 231
Odp: Pytanie nie o knedla(o ile można).
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 16, 2013, 13:50:10 »

Pewnie wykorzystane sa obydwa czujniki w BMW. Sterownik potrzebuje dwóch.
Faktycznie można próbować użyć całych(!) zestawów od CC itp. Jednak obawiałbym się problemów z górą. Silniki samochodowe nie kręcą się tak wysoko i maja inną charakterystykę (mapę) zapłonu.
Szanse na Halle w zuzi są marne.
W kwestii cewek WN. Mogą być niskorezystancyjne czyli rezystancja pierwotna ponizej oma.
A tak w ogóle to nie lepiej znaleźć serwisówkę lub tylko schemat instalacji ??? Wtedy wszystko będzie jasne.
Zapisane

dr_ED

  • Be the Best, or Die Trying !!!
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 111
  • Buciorem w leb! :D
Odp: Pytanie nie o knedla(o ile można).
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 16, 2013, 15:45:06 »

laduje manual do sieci tam jest schemat instalacji zaplonowej do twojego moto. Jak sie zaladuje to podam Ci tutaj linka.

xepher

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 656
  • Motór nie umiera nigdy
Odp: Pytanie nie o knedla(o ile można).
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 16, 2013, 18:59:50 »

Oto i moje impulsatory. Jakby ktoś mi podpowiedział jakie to i jak je odróżnić to wdzięczny będę za lekcję. Znalazłem na ebayu aukcje z zestawem tuningowym (cały zapłon) ale prawie 3k to ciut dużo,
http://www.dynaonline.com/skins/products/sportbikes/arc_2/ tej firmy.
Co do impulsatora jeden ma około 350 omów (mieści się w wartości),a drugi nie ma nic, tzn jest przerwany. Kable sprawdziłem. Czy można to ustrojstwo czymś zastąpić np: (http://allegro.pl/minsk-125-400a-impulsator-zaplon-czujnik-impulsow-i3340351452.html, aukcja pierwsza z brzegu, nie bić).
Szukam na razie jakiegoś zamiennika do modułu bo z ludźmi z Alll.... trudno mi się dogadać.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 16, 2013, 19:02:05 wysłana przez xepher »
Zapisane
"Jak dwumetrowy, stu kilowy facet może jechać na motorynce?!"
CZ 350 472.4 i inne.
Nowy Sącz 793621301

cdsoftware

  • Gość
Odp: Pytanie nie o knedla(o ile można).
« Odpowiedź #28 dnia: Lipiec 16, 2013, 19:42:57 »

Raczej czujniki halla.
Weź no że ten sprawny pomacaj przy nim śrubokrętem i zobacz czy na tej cewce przypadkiem nie będzie iskry.
Nie wygląda mi to na dłubane, aczklowiek na mój gust cycek na tym co się kręci to nie powinien przypadkiem bardziej zachodzić na impulsatory ?

http://allegro.pl/impulsator-suzuki-gsxr-600-750-k6-k7-i3330736291.html a to nie będzie podobne przypadkiem ?

http://allegro.pl/listing/listing.php?string=suzuki+impulsator&search_scope=category-19029 i patrz Pan czy coś nie wygląda podobnie.

http://allegro.pl/listing/listing.php?string=suzuki+modu%C5%82&search_scope=category-19029 a tu pooglądaj moduły zapłonowe.

Jeśli to rozwiązanie było dobre to mogli je stosować przez wieeeeeele lat :) tylko puszki mogły inaczej wyglądać, a wyjścia mogły być identycznie.

http://allegro.pl/suzuki-gsx-f-600-cewka-zaplonowa-z-przewodami-i3359247907.html cewki tam przypadkiem nie podobne ??

Musisz generalnie szukać po typoszeregu czyli od gsx ale powiedzmy 600, i oczywiście nowszych. Prawdopodobnie dużo gratów będzie pasować
 
« Ostatnia zmiana: Lipiec 16, 2013, 20:02:21 wysłana przez cdsoftware »
Zapisane

dr_ED

  • Be the Best, or Die Trying !!!
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 111
  • Buciorem w leb! :D

xepher

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 656
  • Motór nie umiera nigdy
Odp: Pytanie nie o knedla(o ile można).
« Odpowiedź #30 dnia: Lipiec 17, 2013, 06:37:08 »

https://www.dropbox.com/s/crr4belsmrz7hgp/Suzuki_GSX_550_EF_EU_ES.pdf


strona 15
Dzięki, manual zawsze się przyda. Ktoś z forum motocyklistów napisał że taki modul można naprawić, zastanawiam się czy to prawda, i ewentualnie czy ktoś robi coś takiego. I za ile. W piątek/sobote przyjadą do mnie części z gsf i będziemy sprawdzać. Modul ma podobne oznaczenie, i pinów tyle samo. Co do moich impulsatorów palec nie powinien być dłuższy ponieważ ten metalowy element wystaje ponad impulsator.
Zapisane
"Jak dwumetrowy, stu kilowy facet może jechać na motorynce?!"
CZ 350 472.4 i inne.
Nowy Sącz 793621301

cdsoftware

  • Gość
Odp: Pytanie nie o knedla(o ile można).
« Odpowiedź #31 dnia: Lipiec 17, 2013, 07:51:39 »

https://www.dropbox.com/s/crr4belsmrz7hgp/Suzuki_GSX_550_EF_EU_ES.pdf


strona 15
Dzięki, manual zawsze się przyda. Ktoś z forum motocyklistów napisał że taki modul można naprawić, zastanawiam się czy to prawda, i ewentualnie czy ktoś robi coś takiego. I za ile. W piątek/sobote przyjadą do mnie części z gsf i będziemy sprawdzać. Modul ma podobne oznaczenie, i pinów tyle samo. Co do moich impulsatorów palec nie powinien być dłuższy ponieważ ten metalowy element wystaje ponad impulsator.

Najlepiej to mieć w pobliżu jakiś serwis/szrot motocyklowy zdemontować i iść do nich i porównywać.
A cewki nie podobne do tego co podesłałem ?
Zapisane

jack63

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 231
Odp: Pytanie nie o knedla(o ile można).
« Odpowiedź #32 dnia: Lipiec 17, 2013, 10:50:39 »

dr_ED Jesteś wielki. :D
Z serwisówki wynika, że nie ŻADNYCH Halli!!!
cdsoftware Nie wiem dlaczego tak przy nich obstajesz???
Rezystancja pojedynczego uzwojenia impulsatora to 250-500 om.
Układ dość prosty. Pewnie z analogowym wyprzedzaniem zapłonu. Jakby się dało go bezpiecznie otworzyć i nie był zalany na beton, to jest do naprawy. Dla mnie to nie problem. O ile jest w ogóle uszkodzony?
Cewka WN standardowa.  3-5 om uzwojenia pierwotnego. Czyli klasyka bez kontroli prądu przez nią płynącego.
Uwaga! Nie wolno stosować cewki NISKOREZYSTANCYJNEJ! Np. od CC. Grozi spaleniem tranzystorów w module!
Zapisane

xepher

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 656
  • Motór nie umiera nigdy
Odp: Pytanie nie o knedla(o ile można).
« Odpowiedź #33 dnia: Lipiec 17, 2013, 11:54:09 »

dr_ED Jesteś wielki. :D
Z serwisówki wynika, że nie ŻADNYCH Halli!!!
cdsoftware Nie wiem dlaczego tak przy nich obstajesz???
Rezystancja pojedynczego uzwojenia impulsatora to 250-500 om.
Układ dość prosty. Pewnie z analogowym wyprzedzaniem zapłonu. Jakby się dało go bezpiecznie otworzyć i nie był zalany na beton, to jest do naprawy. Dla mnie to nie problem. O ile jest w ogóle uszkodzony?
Cewka WN standardowa.  3-5 om uzwojenia pierwotnego. Czyli klasyka bez kontroli prądu przez nią płynącego.
Uwaga! Nie wolno stosować cewki NISKOREZYSTANCYJNEJ! Np. od CC. Grozi spaleniem tranzystorów w module!
Wiecie co ją już zglupialem. Podsumowując, cewki cc są źle, impulsatory indykcyjne.(?)
Modul da się otworzyć bez najmniejszego problemu ale jak to stwierdził elektryk który mi to sprawdzał odkuc to można młotem udarowym, najpierw zalana jedną płytka później druga,następnie wzmocnienie, ito wszystko razem. Nie mam pojęcia jak on to zobaczył, chyba ma roentgen w oczach. Teraz pytanie mi się nasuwa czy jeżeli jeden impulsator jest walniety to cały układ będzie działał wadliwie?
Zapisane
"Jak dwumetrowy, stu kilowy facet może jechać na motorynce?!"
CZ 350 472.4 i inne.
Nowy Sącz 793621301

dr_ED

  • Be the Best, or Die Trying !!!
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 111
  • Buciorem w leb! :D
Odp: Pytanie nie o knedla(o ile można).
« Odpowiedź #34 dnia: Lipiec 17, 2013, 11:55:51 »

dr_ED Jesteś wielki. :D
Z serwisówki wynika, że nie ŻADNYCH Halli!!!
cdsoftware Nie wiem dlaczego tak przy nich obstajesz???
Rezystancja pojedynczego uzwojenia impulsatora to 250-500 om.
Układ dość prosty. Pewnie z analogowym wyprzedzaniem zapłonu. Jakby się dało go bezpiecznie otworzyć i nie był zalany na beton, to jest do naprawy. Dla mnie to nie problem. O ile jest w ogóle uszkodzony?
Cewka WN standardowa.  3-5 om uzwojenia pierwotnego. Czyli klasyka bez kontroli prądu przez nią płynącego.
Uwaga! Nie wolno stosować cewki NISKOREZYSTANCYJNEJ! Np. od CC. Grozi spaleniem tranzystorów w module!


Ciesze się ze mogłem pomoc :)

jack63

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 231
Odp: Pytanie nie o knedla(o ile można).
« Odpowiedź #35 dnia: Lipiec 17, 2013, 12:04:00 »

Są takie szanse. :cry: Nie wiemy "co poeta miał na myśli" ???
Aby to sprawdzić podłąćz zamiast cewek żarówki. Przy ruchu wałem powinny sie zaświecać i gasnąć. Jednak uszkodzenia mogą być poważne i nic nie uzyskasz. :cry:
Cewki możesz sprawdzić "na sucho" podłączając + zamiast wyjścia z modułu i "robiąc za" przerywacz mechaniczny :D
Najbliższy twojemu układowi jest GL118 (chyba?) z Poloneza. Olbrzymi moduł z wejściem impulsatora indukcyjnego . Ale musiałbyś mieć takie dwa i podwójne cewki niskorezystancyjne (inne niż twoje obecnie!). Poza tym ciągle pozostaje problem z charakterystyką punktu zapłonu. W Polonezie był aparat zapłonowy i to on zapewniał wyprzedzenia zapłonu. Dla 4T wyprzedzenie zapłonu jest bardzo ważne.
Najlepeij byłoby naprawić ten pewnie dośc prosty moduł. Jak sie nie da, bo piszesz że zalany na beton, to ... masz poważny problem. Dobre co? Tak jakbyś o tym nie wiedział :D
Możesz próbować kupić nowy moduł (ale sprawdź go jeszcze - jak? napisze później na zyczenie) i impulsatory, bo pewnie stanowią jeden element. Stawiam na to że cewki są OK.
Druga drogą jest samoróbka modułu i naprawa impulsatora.
Trzecią zakup modułu na mikroprocesorze i potrzebnych do niego elementów.
Zajrzyj na http://www.motocdi.com   i zapodaj temat. Są tam fajni ludzie i może pomogą
« Ostatnia zmiana: Lipiec 17, 2013, 12:17:36 wysłana przez jack63 »
Zapisane

xepher

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 656
  • Motór nie umiera nigdy
Odp: Pytanie nie o knedla(o ile można).
« Odpowiedź #36 dnia: Lipiec 17, 2013, 13:25:43 »

No coz, modul do wylotu. Mam coś na oku ale facet chce dosyć sporo a dodatkowo twierdzi że ma mechaniczne wyprzedzenie zapłonu??? Nieco się boję, kupić zlom i wywalic kasę mi się nie uśmiecha. Co do budowy nowego zapłonu, moja wiedzą w tym zakresie jest uboga, więc trzeba będzie zasięgnąć szczegółowych informacji. Siade wieczorem i naskrobie temat na tym forum. Skoro jest firma która robi kompletne zaplony do tego typu motocykli to jest szansa z gotowych elementów coś sklecic samemu. Przy okazji sprawdze ten sposób na cewki. A jeszcze raz się zapytam, czy z jednym zepsutym impulsatorem układ będzie działał czy nie? A. i jakbym mógł prosić a ten patent na spradzenie modułu... :)
Zapisane
"Jak dwumetrowy, stu kilowy facet może jechać na motorynce?!"
CZ 350 472.4 i inne.
Nowy Sącz 793621301

jack63

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 231
Odp: Pytanie nie o knedla(o ile można).
« Odpowiedź #37 dnia: Lipiec 17, 2013, 15:08:14 »

Procedura sprawdzania modułu nie jest prosta. Najpierw musiałbyś sprawdzić czy "żyjący " impulsator żyje na prawdę. Potrzebna prosta sonda wartości szczytowej. Czyli dioda kondensator i rezystor. Ew. porządniejszy miernik. Tzn. taki który może mierzyć małe napięcia przemienne. Na100% taki za 15zł sie do tego nie nadaje. Sonda jest opisana na ww forum.
Sprawdź jeszcze impulsator dokladniej wbijając szpilki w izolacje przewodów z niego wychodzących.
Szczytowe napięcie generowane przez imulsatory powinno wynosić powyżej 1V - tak przypuszczam bo informacji dokładnej nie znalazłem.
Doczytałem we wspaniałym manualu (rewelacja!) że aby była iskra muszą być DWA impulsatory, więc.... jest szansa że moduł jest OK!!!
Manual jest ze starych lepszych czasów. Radzę go poczytać i sam w wolnych chwilach będę to robił. Trzeba tylko (!) znać english.
Skupił bym sie na pomiarach i ew. naprawie lub wymianie na inny o podobnych parametrach impulsatora. Jak jest uszkodzony to trzeba go DELIKATNIE rozdziewiczyć z masy aby dojść grubość drutu. A potem usunąć przerwane uzwojenie i nawinąć nowe. Impulsatory muszą być identyczne! Tzn generować napięcia o tym samym kształcie (to nie jest sinusoida!) i amplitudzie. W/w sonda będzie bardzo pomocna przy sprawdzaniu po przewinięciu. Nie widze szansy na zastosowanie innych gotowych impulsatorów. Jedynie można wstawić tam do prób cewkę od przekaźnika aby się upewnić co do sprawności modułu.
Faceta olej. Coś ściemnia.
Zapisane

xepher

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 656
  • Motór nie umiera nigdy
Odp: Pytanie nie o knedla(o ile można).
« Odpowiedź #38 dnia: Lipiec 17, 2013, 18:50:17 »

Rozbebeszyłem impulsator.  :o
Wysypał się około milion cieniutkich jak wypłata w na kasie w tesco drucików. Serio, 1/5 włosa. Praktycznie spalonych, rozsypują się w popiół. Raczej tego nie nawinę.  :( Tych zwojów były tysiące, albo i więcej.
Za sondę sie zabiorę w sobote jak będę miał czas. Muszę się w części zaopatrzyć. Co do czytania manuala będę to robił w małych kawałkach naraz bo mój inglisz jest... albo pomińmy to. Impulsatory mają miejsce do przylutowania kabli, tam były sprawdzane. Poszukiwanie impulsatora trwa.

Zapisane
"Jak dwumetrowy, stu kilowy facet może jechać na motorynce?!"
CZ 350 472.4 i inne.
Nowy Sącz 793621301

jack63

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 231
Odp: Pytanie nie o knedla(o ile można).
« Odpowiedź #39 dnia: Lipiec 17, 2013, 21:44:28 »

Nie wyrzucaj tych drucików tylko zmierz dokładnie (najlepiej mikrometrem) ich średnicę bez(!) izolacji. To bardzo ważny parametr.
Będzie wiadomo jakim drutem nawijać impulsator. nie spodziewam się abys to zrobił samodzielnie... :D Są firmy, które to robią profesjonalnie.
Drugą baardzo ważną sporawa jest kierunek nawinięcia. Jak go pomylisz to jesteś w czarnej d.. Afryce.
Na razie proponuję poszukać przekaźnika z cewką mieszczącą się miejscu starego impulsatora. Po prowizorycznym przymocowaniu cewki i połączeniu elektrycznym należy zrobić próby modułu z żarówkami zamiast cewek.
Zapisane

xepher

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 656
  • Motór nie umiera nigdy
Odp: Pytanie nie o knedla(o ile można).
« Odpowiedź #40 dnia: Lipiec 19, 2013, 13:37:03 »

Test z żarówkami wychodził nawet z zepsutym impulsatorem. Elegancko mrugały. Ale bez iskry bo prąd był "nie do końca doskonały". A gdyby tak założyć 2 identyczne impulsatory o odpowiedni oporze ( takim aby zgadzał się z wartościami w manualu)?
 Na stronie którą mi podałeś znalazłem chinola o odpowiedniej rezystancji.
Zapisane
"Jak dwumetrowy, stu kilowy facet może jechać na motorynce?!"
CZ 350 472.4 i inne.
Nowy Sącz 793621301

jack63

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 231
Odp: Pytanie nie o knedla(o ile można).
« Odpowiedź #41 dnia: Lipiec 19, 2013, 22:44:34 »

Tak można założyć inne impulsatory byle by były identyczne i generowały podobne napięcia jak ten jeden sprawny.
Zapisane

xepher

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 656
  • Motór nie umiera nigdy
Odp: Pytanie nie o knedla(o ile można).
« Odpowiedź #42 dnia: Lipiec 20, 2013, 06:35:43 »

Wczoraj kupiłem impulsator od chinola, tylko miernikiem w sklepie sprawdziłęm jego opór. Znalazłem identyczny, podłączyłęm, przyłożyłem. i DZIAŁĄ. Muszę tylko rzeźbę zrobić po wielkość mi sie nie zgadza.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 20, 2013, 12:14:42 wysłana przez xepher »
Zapisane
"Jak dwumetrowy, stu kilowy facet może jechać na motorynce?!"
CZ 350 472.4 i inne.
Nowy Sącz 793621301
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
18 Odpowiedzi
5729 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipiec 07, 2011, 00:24:55
wysłana przez stan63
16 Odpowiedzi
8562 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudzień 21, 2014, 14:43:21
wysłana przez second
95 Odpowiedzi
26628 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Styczeń 30, 2022, 22:49:15
wysłana przez KolibeR
7 Odpowiedzi
3354 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marzec 20, 2017, 23:50:16
wysłana przez mario16
19 Odpowiedzi
3363 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwiec 20, 2021, 19:12:51
wysłana przez azbescik2